סמניר הקיבוצים או אונ' בר אילן?!?!

naama 12345

New member
יש לי משהו לומר לך.

אני הולכת להיות מורה לחינוך מיוחד. נאמר שאני אהיה מחנכת כיתה ח' בבית ספר על יסודי לילדים עם בעיות התנהגות. אוקיי? אז מן הסתם מתמטיקה ואנגלית אני לא אלמד כי יש מורים מקצועיים מיוחדים לזה, אבל אני אצטרך ללמד תנ"ך, ספרות, אוריינות, היסטוריה, גיאוגרפיה, מדעים- אולי לא את כולם אבל בהחלט מבחר מתוכם. אתה באמת חושב שבמכללה במסלול חינוך מיוחד עברנו על כל התנ"ך עם רש"י ורשב"ם, סגרנו את כל כתבי עגנון (תחי רוחמה אלבג, המרצה המופלאה לספרות!!!) וצפצפנו את כל ההיסטוריה? מה פתאום!! אבל לא זו המטרה! המטרה היא להוציא לשטח מורה שיודע להיות אוטודידקט- כלומר לומד עצמאי. מורה שיודע שאם הוא צריך ללמד ספרות, הוא יושב ולומד ומתמקצע בחודש הקרוב בתחום הספציפי בספרות אותו הוא צריך ללמד. ותאמין לי, שבשנה האחרונה כשלימדתי תנ"ך- נהייתי מומחית גדולה יותר ממה שהייתי לפני הבגרות שלי! המטרה היא לא לדעת פרפקט את כל תחומי הדעת, אלא לדעת איך לגשת אל תחום הדעת הדרוש ואיך ללמוד אותו לצורך העברתו לתלמידים.
 

maximsp

New member
לא עדיף?

לא עדיף הייה אם היית לומדת למשל תואר בתנ"ך ויודעת את החומר לעומק, ככה שהיית יכולה להבין גם רבדים עמוקים יותר של החומר, כדי לבנות שיעורים טובים יותר, כדי שהתלמידים יקבלו יותר? לא מספיק לדעת תנך ברמנה של הבגרות כדי ללמד תנ"ך לא? צריך להכיר גם יותר! אני רק אסייג ואומר שלגביי חינוך מיוחד אני לא בטוח אם כל זה נכון,פשוט כי לא יצא לי לעבוד או ללמוד על עבודה אם ילידים כאלה. אבל אני בטוח שאדיף שפיסיקה ילמד מורה שלמד פיסיקה ויודע את החומר לעומק והרבה מעבר למה שדרוש בבגרות ולא מורה שלמד גם פיסיקה גם כימיה וגם ביוליגה בשלוש שנים... את לא חושבת? הגישה הזאת של ללמוד, על פי הצורך בעבודה, היא אומנם מאד מאד פרקטית, אבל לא מספיק מקצועית, הילידים מקבלים מורה שרמת הידע שלו פחות גבוהה.
 
למעלה