naama 12345
New member
יש לי משהו לומר לך.
אני הולכת להיות מורה לחינוך מיוחד. נאמר שאני אהיה מחנכת כיתה ח' בבית ספר על יסודי לילדים עם בעיות התנהגות. אוקיי? אז מן הסתם מתמטיקה ואנגלית אני לא אלמד כי יש מורים מקצועיים מיוחדים לזה, אבל אני אצטרך ללמד תנ"ך, ספרות, אוריינות, היסטוריה, גיאוגרפיה, מדעים- אולי לא את כולם אבל בהחלט מבחר מתוכם. אתה באמת חושב שבמכללה במסלול חינוך מיוחד עברנו על כל התנ"ך עם רש"י ורשב"ם, סגרנו את כל כתבי עגנון (תחי רוחמה אלבג, המרצה המופלאה לספרות!!!) וצפצפנו את כל ההיסטוריה? מה פתאום!! אבל לא זו המטרה! המטרה היא להוציא לשטח מורה שיודע להיות אוטודידקט- כלומר לומד עצמאי. מורה שיודע שאם הוא צריך ללמד ספרות, הוא יושב ולומד ומתמקצע בחודש הקרוב בתחום הספציפי בספרות אותו הוא צריך ללמד. ותאמין לי, שבשנה האחרונה כשלימדתי תנ"ך- נהייתי מומחית גדולה יותר ממה שהייתי לפני הבגרות שלי! המטרה היא לא לדעת פרפקט את כל תחומי הדעת, אלא לדעת איך לגשת אל תחום הדעת הדרוש ואיך ללמוד אותו לצורך העברתו לתלמידים.
אני הולכת להיות מורה לחינוך מיוחד. נאמר שאני אהיה מחנכת כיתה ח' בבית ספר על יסודי לילדים עם בעיות התנהגות. אוקיי? אז מן הסתם מתמטיקה ואנגלית אני לא אלמד כי יש מורים מקצועיים מיוחדים לזה, אבל אני אצטרך ללמד תנ"ך, ספרות, אוריינות, היסטוריה, גיאוגרפיה, מדעים- אולי לא את כולם אבל בהחלט מבחר מתוכם. אתה באמת חושב שבמכללה במסלול חינוך מיוחד עברנו על כל התנ"ך עם רש"י ורשב"ם, סגרנו את כל כתבי עגנון (תחי רוחמה אלבג, המרצה המופלאה לספרות!!!) וצפצפנו את כל ההיסטוריה? מה פתאום!! אבל לא זו המטרה! המטרה היא להוציא לשטח מורה שיודע להיות אוטודידקט- כלומר לומד עצמאי. מורה שיודע שאם הוא צריך ללמד ספרות, הוא יושב ולומד ומתמקצע בחודש הקרוב בתחום הספציפי בספרות אותו הוא צריך ללמד. ותאמין לי, שבשנה האחרונה כשלימדתי תנ"ך- נהייתי מומחית גדולה יותר ממה שהייתי לפני הבגרות שלי! המטרה היא לא לדעת פרפקט את כל תחומי הדעת, אלא לדעת איך לגשת אל תחום הדעת הדרוש ואיך ללמוד אותו לצורך העברתו לתלמידים.