הרכב בן ~3, האם הרכב לא באחריות יצרן/יבואן?
עוד לפני שהגעתי לרדיאטור היה לי ברור שנסע ללא מים.
נסע בכביש 6, מהר וכשיצא מכביש 6 קרה מה שקרה. אם לא היה הסיפור של האבן, הייתי שואל האם לא ברח לו צינור תחתון מהרדיאטור? אולי ממדרכה גבוהה? שפשוף מלמטה? האם נסע בשטח ואבן פגעה מלמטה והזיקה לרדיאטור? צינורות?
על כל פנים, הוא בוודאי לא כמוני נטול מקיפים, אם פגעה אבן זאת תאונה והביטוח המקיף יכסה עבורו את תיקון הנזק.
מי שנוהג ללא מקיף חייב לוודא גם שהוא נוהג מספיק טוב למנוע תאונה שבאשמתו וגם שהרכב מתוחזק היטב כי אין אפשרות לחפש אבן כגורמת לנזק קשה למנוכית
כידוע לך, אינני מומחה גדול למכוניות. אני מנסה להכיר את עקרונות היסוד של אחזקת רכב, וגם ללמוד ככל שאני יכול על הרכב שלי. אני תמיד מפגר במודלים בגלל
שאני קונה רכבים משומשים. אז באוטו שלי יש הודעות טקסט עוד לפני שנדלקת נורה. זה מופיע על גבי הספידומטר, כך שלא תוכל להתעלם ממנה. אינני יכול לבדוק שמן גיר,
שמן מערכות הידראוליות ושמן מנוע. אפילו לא שמן ברקס. כל אלה מוסתרים תחת מכסה.
שני דברים שיש לי נגישות אליהם, זה מי וישרים, ומים של המנוע. שאלתי במוסך איך אדע שלא חסר שמן גיר, ענו לי "סמוך על ההתראות".
אני מניח שגם בסונטה היברידית יש התראות לפני שנדלקת נורה. עובדה שזה לא עבד. באוטו הזה, בפועל לא הייתה אף פעם התראה או נורה אדומה
.האוטו המדובר הוא רכב ליסינג, כך שלא כל כך אכפת אם יש אחריות או אין.
ובשוליים: הגיע הזמן להחליף רכב זה, יש מחסור של ממש ברכבים לחברות הליסינג. גם המחירים התייקרו מאוד, לעומת לפני שלש שנים. וכך גם השתתפות עצמית
בליסינג וחיוב במס. לכן הוחלט, בכפוף להסכמת חברת הליסינג, להשאיר רכב זה לעוד שנה לפחות. אולי יופיעו איזה מודלים חדשים, אולי רכבי חשמל.