סיפור

מצב
הנושא נעול.

JayZed

New member
שמע... כשהגעתי לבוסטון שראשונה

אז מה דעתך על הפרוייקט
בתור אחד שגר שם בעבר ומכיר את המקום יותר טוב מרוב חברי הפורום?
שמע... כשהגעתי לבוסטון שראשונה
הייתי בן 11. השנה הייתה 1991. הפרוייקט בדיוק התחיל אז. הם דיברו על פרוייקט מאסיבי שהולך לקחת (שים לב!) שש שנים שלמות (!) ולגמרי לשנות את מערך התחבורה בבוסטון... עכשיו השנה היא 2006. הפרוייקט עדיין לא הסתיים. הוא כבר חרג מהתקציב ביותר מ-500%... ומה שהכי עצוב זה שאחרי 15 שנה של גהנום (עיר שכולה מחסומים, עיקופים וחפירות) תושבי בוסטון מקבלים מערכת שכבר לא מספקת את הסטטיסטיקות העכשוויות - היא הייתה מתוכננת לסטטיסטיקות של לפני 8 שנים... ומה שעצוב עוד יותר, זה שכל הפרוייקט הזה לא כלל שום פתרון ושום הרחבה למערכת התחבורה הציבורית של העיר. בזבוז אטומי של זמן וכסף.
 

JayZed

New member
*שראשונה=לראשונה ../images/Emo52.gif

שמע... כשהגעתי לבוסטון שראשונה
הייתי בן 11. השנה הייתה 1991. הפרוייקט בדיוק התחיל אז. הם דיברו על פרוייקט מאסיבי שהולך לקחת (שים לב!) שש שנים שלמות (!) ולגמרי לשנות את מערך התחבורה בבוסטון... עכשיו השנה היא 2006. הפרוייקט עדיין לא הסתיים. הוא כבר חרג מהתקציב ביותר מ-500%... ומה שהכי עצוב זה שאחרי 15 שנה של גהנום (עיר שכולה מחסומים, עיקופים וחפירות) תושבי בוסטון מקבלים מערכת שכבר לא מספקת את הסטטיסטיקות העכשוויות - היא הייתה מתוכננת לסטטיסטיקות של לפני 8 שנים... ומה שעצוב עוד יותר, זה שכל הפרוייקט הזה לא כלל שום פתרון ושום הרחבה למערכת התחבורה הציבורית של העיר. בזבוז אטומי של זמן וכסף.
*שראשונה=לראשונה
 

mucool2

New member
לדעתך היה עדיף לבטל את הפרויקט

שמע... כשהגעתי לבוסטון שראשונה
הייתי בן 11. השנה הייתה 1991. הפרוייקט בדיוק התחיל אז. הם דיברו על פרוייקט מאסיבי שהולך לקחת (שים לב!) שש שנים שלמות (!) ולגמרי לשנות את מערך התחבורה בבוסטון... עכשיו השנה היא 2006. הפרוייקט עדיין לא הסתיים. הוא כבר חרג מהתקציב ביותר מ-500%... ומה שהכי עצוב זה שאחרי 15 שנה של גהנום (עיר שכולה מחסומים, עיקופים וחפירות) תושבי בוסטון מקבלים מערכת שכבר לא מספקת את הסטטיסטיקות העכשוויות - היא הייתה מתוכננת לסטטיסטיקות של לפני 8 שנים... ומה שעצוב עוד יותר, זה שכל הפרוייקט הזה לא כלל שום פתרון ושום הרחבה למערכת התחבורה הציבורית של העיר. בזבוז אטומי של זמן וכסף.
לדעתך היה עדיף לבטל את הפרויקט
ורק לשפר את התח"צ?
 

JayZed

New member
לא. היה צריך לפתח מהתחלה פרוייקט

לדעתך היה עדיף לבטל את הפרויקט
ורק לשפר את התח"צ?
לא. היה צריך לפתח מהתחלה פרוייקט
אחר, שמשפר את כל התשתיות במכה. מה הבעיה, למשל, אם כבר אתה חופר מנהרה עצומה ברוחב שישה נתיבים, להרחיבה עוד טיפה ולהוסיף לתוכה מסילת רכבת?.. או אם כבר אתה עושה מחלף ענק מיימדים במרכז העיר - להוסיף לו מת"צ אקלוסיבי ולהפעיל בו קווי אוטובוס?..
 

mucool2

New member
אוקיי. אני מבין שמה שמפריע לך

לא. היה צריך לפתח מהתחלה פרוייקט
אחר, שמשפר את כל התשתיות במכה. מה הבעיה, למשל, אם כבר אתה חופר מנהרה עצומה ברוחב שישה נתיבים, להרחיבה עוד טיפה ולהוסיף לתוכה מסילת רכבת?.. או אם כבר אתה עושה מחלף ענק מיימדים במרכז העיר - להוסיף לו מת"צ אקלוסיבי ולהפעיל בו קווי אוטובוס?..
אוקיי. אני מבין שמה שמפריע לך
זה חוסר תכנון לטווח ארוך, ולא עצם הבנייה.
 

raminec

New member
לא רק זה

אוקיי. אני מבין שמה שמפריע לך
זה חוסר תכנון לטווח ארוך, ולא עצם הבנייה.
לא רק זה
פשוט אין פה ראיה כוללת. הפיתוח הוא בכיוון תחבורה פרטית בלבד. כאשר אתה מרחיב כביש ובונה פרוייקט כזה גדול ולא נותן בו יתרון לתחבורה הציבורית אתה מחמיץ חלק גדול מהתועלת שבו. יש פה הרבה יותר מסתם הוספת נתיב או שניים לכל כיוון או הוספת מחלף או שניים. מדובר בפרוייקט עצום שמכיל בתוכו את כל התחבורה שחוצה את העיר. אם מחר בבוקר מתחילים בהריסה ובניה מחדש של כל נתיבי איילון ולא יכניסו בו יתרון משמעותי לטובת התחבורה הציבורית זה יהיה מבחינתי לא סתם מחדל העשור אלא פשוט מתכון לאסון תחבורתי שיקיף את כל גוש דן!
 

davidfainshtein

Member
מנהל
הבחור שהגה, דחף, יזם והוציא

לא. היה צריך לפתח מהתחלה פרוייקט
אחר, שמשפר את כל התשתיות במכה. מה הבעיה, למשל, אם כבר אתה חופר מנהרה עצומה ברוחב שישה נתיבים, להרחיבה עוד טיפה ולהוסיף לתוכה מסילת רכבת?.. או אם כבר אתה עושה מחלף ענק מיימדים במרכז העיר - להוסיף לו מת"צ אקלוסיבי ולהפעיל בו קווי אוטובוס?..
הבחור שהגה, דחף, יזם והוציא
לפועל את הפרוייקט (שכחתי את שמו - משהו איטלקי) היה שר התחבורה של מדינת מסצ'וסטס והוא התנגד ומתנגד בתוקף לכבישים מהירים.
 

raminec

New member
מה זה אומר בעצם?

הבחור שהגה, דחף, יזם והוציא
לפועל את הפרוייקט (שכחתי את שמו - משהו איטלקי) היה שר התחבורה של מדינת מסצ'וסטס והוא התנגד ומתנגד בתוקף לכבישים מהירים.
מה זה אומר בעצם?
ומה הרעיון המרכזי שבהתנגדות לכבישים מהירים? שאנשים יסעו לאט בכוונה?
 

raminec

New member
מה פירוש המשפט שכתבת

תשאל אותו, מה אתה שואל אותי?
מה פירוש המשפט שכתבת
מה זה אומר "מתנגד לכבישים מהירים"? מאיפה הבאת את זה, אולי אני אצליח להבין למה זה מתכוון אם אראה את המשפט בקונטקסט המקורי שלו.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
הבאתי את זה מהתכנית שראיתי

מה פירוש המשפט שכתבת
מה זה אומר "מתנגד לכבישים מהירים"? מאיפה הבאת את זה, אולי אני אצליח להבין למה זה מתכוון אם אראה את המשפט בקונטקסט המקורי שלו.
הבאתי את זה מהתכנית שראיתי
אתמול בדיסקברי.
 

JayZed

New member
../images/Emo5.gif אל תגיד כאלה דברים בחיים...

נא לא לשכוח שבבוסטון יש מערכת
תח"ץ דוקא מהטובות שבצפון אמריקה. יש רשת של רכבת תחתית, יש מספר קוים של רכבת עילית (מעין רכבת קלה אבל לא חשמלית אלא ממש רכבת גדולה פרברית). יש רכבות בינעירוניות לכוון ניו-יורק וגם רכבות פרברים לערי הלוין של בוסטון. בנוסף יש גם אוטובוסים עירוניים, פרבריים ובינעירוניים. הלואי עלינו התח"ץ שישנו בבוסטון.
אל תגיד כאלה דברים בחיים...
חס וחלילה לנו את התחבורה הציבורית המגעילה האינפנטילית והבלתי-יעילה של בוסטון. גרתי בעיר הזאת שנים. זאת אחת המערכות תח"צ הכי גרועות שראיתי.
 

קובי לו

New member
יעקב הדונדורמי היקר (באמת)

אל תגיד כאלה דברים בחיים...
חס וחלילה לנו את התחבורה הציבורית המגעילה האינפנטילית והבלתי-יעילה של בוסטון. גרתי בעיר הזאת שנים. זאת אחת המערכות תח"צ הכי גרועות שראיתי.
יעקב הדונדורמי היקר (באמת)
(דונדורמי = איש הלהקה מארש דונדורמה שיצא לי להיות פעמיים בהופעותיה) אנא הסבר בקצרה מה כל כך גרוע בתח"ץ של בוסטון. ברצינות שאשמח לדעת. הרי על פניו יש גם subway, גם רכבת עילית, גם אוטובוסים וגם רכבות פרבריות ובינעירוניות. אז מה פה בעצם לא טוב ?
 

JayZed

New member
עצם העובדה שיש את המרכביבים הנ"ל

יעקב הדונדורמי היקר (באמת)
(דונדורמי = איש הלהקה מארש דונדורמה שיצא לי להיות פעמיים בהופעותיה) אנא הסבר בקצרה מה כל כך גרוע בתח"ץ של בוסטון. ברצינות שאשמח לדעת. הרי על פניו יש גם subway, גם רכבת עילית, גם אוטובוסים וגם רכבות פרבריות ובינעירוניות. אז מה פה בעצם לא טוב ?
עצם העובדה שיש את המרכביבים הנ"ל
לא אומר שהם פועלים כראוי. אמנם ה-SUBWAY של בוסטון (במיוחד הקווים ה"כבדים") הוא אכן החלק הטוב ביותר במערכת, אבל הוא לא מספק בלשון המעטה. יש ארבעה קווים בלבד (שלושה קווים כבדים וקו אחד של רכבת קלה שהוא למעשה ארבעה קווי חשמלית) שמספקים שרות למעט אזורים (הכיסוי הוא פחות מ-20% מתושבי העיר הענקית) והשאר צריכים להסתמך על אוטובוסים - שמערכת הפריסה שלהם והשרות שלהם מתחת לכל ביקורת אפשרית (אני מדבר איתך על רמות שלאומתן סופרבוס ומרגלית נראות כמו גן עדן). מערכת רכבות עירונית אינה מספקת שלעצמה, היא צריכה השלמה של קווי אוטובוס מזינים, דבר שלחלוטין חסר בבוסטון (הם מסתמכים על זה שאנשים יבואו עם רכבם הפרטי לתחנות הקצה של קווי הרכבת - אבל החניונים בתחנות אלו קטנים בהרבה מהביקוש, וחוץ מזה אין מענה למי שאין לו רכב פרטי). אני הרגשתי זאת על בשרי - גרתי במקום המרוחק בסכה"כ 5 תחנות אוטובוס מקצהו של הקו הכחול של ה-SUBWAY, וכל פעם מצאתי את עצמי קופא מקור של מינוס עשר מעלות בתחנה מחכה 40 דקות לאוטובוס מכוער, רעשני, איטי ומגעיל עם כסאות מפלסטיק כדי שיקח אותי הבייתה. ואני עוד שכנתי באזור שנחשב בעל כיסוי תחבורתי טוב! עוד היה לי מזל, כי יש אזורים גדולים בעיר שאינם מכוסים עיי תח"צ כלל! אם אתה רוצה להגיע לשם - אתה חייב רכב או מונית, אין לך ברירות אחרות. הרכבות הפרבריות הן יחסית בסדר, אבל התדירות שלהם נוראית (רכבת אחת בשעה במקרה הטוב בקו שהיה הכי קרוב לבייתי) ובנוסף הן יקרות מאד - נסיעה ברכבת עד לתחנה שלי עולה פי שלוש מהעלות של נסיעה ב-SUBWAY+אוטובוס, ומכיוון שכדי להגיע לתחנת הרכבת אני גם צריך לקחת SUBWAY, העלות גודלת לפי ארבעה. גם ה-SUBWAY עצמו היה יכול להיות מנוהל הרבה יותר טוב. עיקובים ותקלות הן תופעות יום-יומיות שם (כן, אפילו יותר מברכבת ישראל), כי רוב המערכות והציוד הנייד הם ישנים ומתפרקים. ובמקום לחדש להתרחב ולהתייעל, נראה שכל מה שהאגודה שמקומית לתח"צ מעוניינת בו הוא לקצץ, לסגור ולהזניח. הדברים הנ"ל הכי בולטים במערכת הרכבת הקלה - הקו הירוק, שהתנועה בו איטית וצפופה (למעט קו D לריברסייד שהוא קו למופת - אחד מקווי הרכבת הקלה המהירים בעולם), והחשמליות המסכנות בשעות שיא דחוסות עד כדי כך שנסיעה בהן מזכירה נסיעה בתח"צ בארצות העולם השלישי. המערכת בבוסטון היא בהחלט לא דוגמא למערכת תח"צ יעילה. זו כן דוגמא לאיך אפשר, כאשר כל התשתיות בידך, לגמרי לא לנצלן ולהרוס את מה שהיה יכול להיות מערכת תח"צ למופת. הרי בניגוד לארציינו, שבה מה שחסר זה התשתיות שמעולם לא נבנו, הכל כבר קיים שם - צריך רק להפעיל את זה כמו שצריך!
 

קובי לו

New member
חן חן על תשובתך המפורטת ומנומקת.

עצם העובדה שיש את המרכביבים הנ"ל
לא אומר שהם פועלים כראוי. אמנם ה-SUBWAY של בוסטון (במיוחד הקווים ה"כבדים") הוא אכן החלק הטוב ביותר במערכת, אבל הוא לא מספק בלשון המעטה. יש ארבעה קווים בלבד (שלושה קווים כבדים וקו אחד של רכבת קלה שהוא למעשה ארבעה קווי חשמלית) שמספקים שרות למעט אזורים (הכיסוי הוא פחות מ-20% מתושבי העיר הענקית) והשאר צריכים להסתמך על אוטובוסים - שמערכת הפריסה שלהם והשרות שלהם מתחת לכל ביקורת אפשרית (אני מדבר איתך על רמות שלאומתן סופרבוס ומרגלית נראות כמו גן עדן). מערכת רכבות עירונית אינה מספקת שלעצמה, היא צריכה השלמה של קווי אוטובוס מזינים, דבר שלחלוטין חסר בבוסטון (הם מסתמכים על זה שאנשים יבואו עם רכבם הפרטי לתחנות הקצה של קווי הרכבת - אבל החניונים בתחנות אלו קטנים בהרבה מהביקוש, וחוץ מזה אין מענה למי שאין לו רכב פרטי). אני הרגשתי זאת על בשרי - גרתי במקום המרוחק בסכה"כ 5 תחנות אוטובוס מקצהו של הקו הכחול של ה-SUBWAY, וכל פעם מצאתי את עצמי קופא מקור של מינוס עשר מעלות בתחנה מחכה 40 דקות לאוטובוס מכוער, רעשני, איטי ומגעיל עם כסאות מפלסטיק כדי שיקח אותי הבייתה. ואני עוד שכנתי באזור שנחשב בעל כיסוי תחבורתי טוב! עוד היה לי מזל, כי יש אזורים גדולים בעיר שאינם מכוסים עיי תח"צ כלל! אם אתה רוצה להגיע לשם - אתה חייב רכב או מונית, אין לך ברירות אחרות. הרכבות הפרבריות הן יחסית בסדר, אבל התדירות שלהם נוראית (רכבת אחת בשעה במקרה הטוב בקו שהיה הכי קרוב לבייתי) ובנוסף הן יקרות מאד - נסיעה ברכבת עד לתחנה שלי עולה פי שלוש מהעלות של נסיעה ב-SUBWAY+אוטובוס, ומכיוון שכדי להגיע לתחנת הרכבת אני גם צריך לקחת SUBWAY, העלות גודלת לפי ארבעה. גם ה-SUBWAY עצמו היה יכול להיות מנוהל הרבה יותר טוב. עיקובים ותקלות הן תופעות יום-יומיות שם (כן, אפילו יותר מברכבת ישראל), כי רוב המערכות והציוד הנייד הם ישנים ומתפרקים. ובמקום לחדש להתרחב ולהתייעל, נראה שכל מה שהאגודה שמקומית לתח"צ מעוניינת בו הוא לקצץ, לסגור ולהזניח. הדברים הנ"ל הכי בולטים במערכת הרכבת הקלה - הקו הירוק, שהתנועה בו איטית וצפופה (למעט קו D לריברסייד שהוא קו למופת - אחד מקווי הרכבת הקלה המהירים בעולם), והחשמליות המסכנות בשעות שיא דחוסות עד כדי כך שנסיעה בהן מזכירה נסיעה בתח"צ בארצות העולם השלישי. המערכת בבוסטון היא בהחלט לא דוגמא למערכת תח"צ יעילה. זו כן דוגמא לאיך אפשר, כאשר כל התשתיות בידך, לגמרי לא לנצלן ולהרוס את מה שהיה יכול להיות מערכת תח"צ למופת. הרי בניגוד לארציינו, שבה מה שחסר זה התשתיות שמעולם לא נבנו, הכל כבר קיים שם - צריך רק להפעיל את זה כמו שצריך!
חן חן על תשובתך המפורטת ומנומקת.
 

קובי לו

New member
אשמח לקבל התייחסות לשאלה

אל תגיד כאלה דברים בחיים...
חס וחלילה לנו את התחבורה הציבורית המגעילה האינפנטילית והבלתי-יעילה של בוסטון. גרתי בעיר הזאת שנים. זאת אחת המערכות תח"צ הכי גרועות שראיתי.
אשמח לקבל התייחסות לשאלה
על מה גרוע בעצם בתח"ץ הבוסטוני.
 

קובי לו

New member
לכן הקפצתי

סבלנות...
כמי ששם לב לפרטים היית אמור לדעת שהבנאדם לא גולש כאן בתדירות גבוהה.
לכן הקפצתי
על מנת שזה לא יתדרדר לתהום הנשיה של הארכיון (או העמודים הגבוהים מ-3) עד שיעקב יגלוש פה.
 

קובי לו

New member
ושים לב שלא היתה ולו מילת

סבלנות...
כמי ששם לב לפרטים היית אמור לדעת שהבנאדם לא גולש כאן בתדירות גבוהה.
ושים לב שלא היתה ולו מילת
ביקורת אחת או ביטוי אחר של קוצר רוח, שהרבה פעמים לגולשים אחרים אני כן מביע. כי אני יודע שהוא לעתים גם מופיע בלילות או סתם גולש לא בתדירות מסיבית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה