סיפור

מצב
הנושא נעול.
סיפור

סיפור
תחשבו על עיר גדולה מלאה באוטוסטרדות עמוסי מכוניות , פקקים בילתי פוסקים עומס , לחץ ומעל כל העיר הזאת עשן מכוניות וזיהום אויר מסוכן ביותר אותה עיר גם כימעט בלי פארקים ירוקים פשוט רק אוטוסטרדות מזהמות . ואז יום אחד החליטו קברניטי העיר שהם לא רוצים יותר אוטוסטרדות מיפלצתיות במרכז העיר ואת כל הבלאגן הזה , אז מה עלה בדעתם לעשות ??? אולי נוריד את כל האוטוסטרדות מתחת לאדמה ובמקומם נבנה פארקים ציבוריים לרווחת התושבים ???? חשבו חשבו והחליטו כן למה לא ???!!! לעיר הזו קוראים בוסטון , ושם בנו בעשור האחרון (ועדיין בונים) את אחד מהפרוייקטים התחבורתיים המסובכים והמרשימים שנבנו בעולם . ראו באתר המצורף בעמוד הראשון יש תמונה של כביש מלא מכוניות למטה כתוב next לחצו כל פעם ותקבלו הסברים + תמונות משלבי הפרוייקט .
 

raminec

New member
גישת הבת-יענה.

סיפור
תחשבו על עיר גדולה מלאה באוטוסטרדות עמוסי מכוניות , פקקים בילתי פוסקים עומס , לחץ ומעל כל העיר הזאת עשן מכוניות וזיהום אויר מסוכן ביותר אותה עיר גם כימעט בלי פארקים ירוקים פשוט רק אוטוסטרדות מזהמות . ואז יום אחד החליטו קברניטי העיר שהם לא רוצים יותר אוטוסטרדות מיפלצתיות במרכז העיר ואת כל הבלאגן הזה , אז מה עלה בדעתם לעשות ??? אולי נוריד את כל האוטוסטרדות מתחת לאדמה ובמקומם נבנה פארקים ציבוריים לרווחת התושבים ???? חשבו חשבו והחליטו כן למה לא ???!!! לעיר הזו קוראים בוסטון , ושם בנו בעשור האחרון (ועדיין בונים) את אחד מהפרוייקטים התחבורתיים המסובכים והמרשימים שנבנו בעולם . ראו באתר המצורף בעמוד הראשון יש תמונה של כביש מלא מכוניות למטה כתוב next לחצו כל פעם ותקבלו הסברים + תמונות משלבי הפרוייקט .
גישת הבת-יענה.
מה שאתה מחביא מתחת לשטיח לא נפתר אלא בסה"כ עבר למקום נסתר מהעין. תופעות הלוואי של זה נותרו אותן בעיות ואף החמירו. ההבדל הוא שכשזה נראה יותר יפה מהבחינה האסתטית יהיה יותר קשה לשכנע אנשים שיש בזה משהו רע. אתה חושב שהם ניצחו ככה את בעיית הפקקים? את בעיית תאונות הדרכים? את זיהום האוויר? את התשטיפים למי התהום? את התחממות כדור הארץ? את השטחים הגדלים והולכים הדרושים לחניית כלי רכב? את הבזבוז הרברבני של אנרגיה הדרושה להסעת נוסע בודד ברכבים פרטיים? לי נראה שלא.
 

mucool2

New member
לא הכול שחור או לבן

גישת הבת-יענה.
מה שאתה מחביא מתחת לשטיח לא נפתר אלא בסה"כ עבר למקום נסתר מהעין. תופעות הלוואי של זה נותרו אותן בעיות ואף החמירו. ההבדל הוא שכשזה נראה יותר יפה מהבחינה האסתטית יהיה יותר קשה לשכנע אנשים שיש בזה משהו רע. אתה חושב שהם ניצחו ככה את בעיית הפקקים? את בעיית תאונות הדרכים? את זיהום האוויר? את התשטיפים למי התהום? את התחממות כדור הארץ? את השטחים הגדלים והולכים הדרושים לחניית כלי רכב? את הבזבוז הרברבני של אנרגיה הדרושה להסעת נוסע בודד ברכבים פרטיים? לי נראה שלא.
לא הכול שחור או לבן
מה שעושים בבוסטון זה פתיחת צוואר בקבוק הכרחית, שגם מעלה את רמת החיים במרכז העיר (ולזה אתה בטח לא מתנגד). זה לא מה שיהרוג את התח"צ (ושמעתי שיש שם מערכת תח"צ לא רעה כל כך), אבל זה יקל על מי שרוצה לחצות את העיר מקצה לקצה כחלק ממערכת כבישי ה-Interstate המהירים. בכלל, פיתוח תח"צ לא צריך לבוא על חשבון כבישים טובים, אלא במשולב.
 

raminec

New member
רמת חיים, עניין של הגדרה

לא הכול שחור או לבן
מה שעושים בבוסטון זה פתיחת צוואר בקבוק הכרחית, שגם מעלה את רמת החיים במרכז העיר (ולזה אתה בטח לא מתנגד). זה לא מה שיהרוג את התח"צ (ושמעתי שיש שם מערכת תח"צ לא רעה כל כך), אבל זה יקל על מי שרוצה לחצות את העיר מקצה לקצה כחלק ממערכת כבישי ה-Interstate המהירים. בכלל, פיתוח תח"צ לא צריך לבוא על חשבון כבישים טובים, אלא במשולב.
רמת חיים, עניין של הגדרה
גם זיהום אוויר ומים ואפקט החממה זה עניין של רמת חיים. האם זיהום האוויר הופחת בעקבות בניית המנהרות? האם זה ימשך לטווח הארוך? אני סקפטי.
 

mucool2

New member
לטווח הארוך זה תלוי בפעולות שיעשו

רמת חיים, עניין של הגדרה
גם זיהום אוויר ומים ואפקט החממה זה עניין של רמת חיים. האם זיהום האוויר הופחת בעקבות בניית המנהרות? האם זה ימשך לטווח הארוך? אני סקפטי.
לטווח הארוך זה תלוי בפעולות שיעשו
אל תשכח שכבישים טובים מועילים גם לתח"צ.
 

raminec

New member
כיסוי ערווה מתנייע בגודל

לטווח הארוך זה תלוי בפעולות שיעשו
אל תשכח שכבישים טובים מועילים גם לתח"צ.
כיסוי ערווה מתנייע בגודל
של חוד של עפרון
זה התירוץ הקלוש ביותר ששמעתי אי פעם לסלילה בלתי מרוסנת של כבישים. באמת.
 

mucool2

New member
איפה ראית שכתבתי "בלתי מרוסנת"

כיסוי ערווה מתנייע בגודל
של חוד של עפרון
זה התירוץ הקלוש ביותר ששמעתי אי פעם לסלילה בלתי מרוסנת של כבישים. באמת.
איפה ראית שכתבתי "בלתי מרוסנת"
או "בלי הגבלה"? כל פיתוח צריך להיעשות במגבלות (כמו שכתבתי למעלה - אין שחור או לבן). יש כבישים חשובים (גם לתח"צ) ויש כאלה שלא. עצירה מוחלטת של פיתוח כבישים היא טעות גדולה לא פחות מעצירת פיתוח מסילות ברזל.
 

raminec

New member
את זה אני חושב שאתה תצטרך להוכיח.

איפה ראית שכתבתי "בלתי מרוסנת"
או "בלי הגבלה"? כל פיתוח צריך להיעשות במגבלות (כמו שכתבתי למעלה - אין שחור או לבן). יש כבישים חשובים (גם לתח"צ) ויש כאלה שלא. עצירה מוחלטת של פיתוח כבישים היא טעות גדולה לא פחות מעצירת פיתוח מסילות ברזל.
את זה אני חושב שאתה תצטרך להוכיח.
סתם לזרוק מילים באוויר לא הופך אותן לנכונות. אני מתכוון למשפט האחרון, כמובן. בנוסף, אני לא ראיתי בשום מקום באתר איך הם מתכננים לשפר את התח"צ באמצעות השדרוג המסיבי של הכביש. מעניין אם בכלל קיים תכנון כזה. סתם סלילה של כבישים לא נותנת לתח"צ שום יתרון משמעותי על הרכב הפרטי. להיפך.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
על מה הויכוח בכלל?

את זה אני חושב שאתה תצטרך להוכיח.
סתם לזרוק מילים באוויר לא הופך אותן לנכונות. אני מתכוון למשפט האחרון, כמובן. בנוסף, אני לא ראיתי בשום מקום באתר איך הם מתכננים לשפר את התח"צ באמצעות השדרוג המסיבי של הכביש. מעניין אם בכלל קיים תכנון כזה. סתם סלילה של כבישים לא נותנת לתח"צ שום יתרון משמעותי על הרכב הפרטי. להיפך.
על מה הויכוח בכלל?
אתמול בדיסקברי שודרה תכנית שלמה על הפרוייק הזה, המכונה The Big Dig. הפרוייקט שעלותו הראשונית נאמדה בעת תכנונו בשנות ה-80 ב-2.6 מיליארד $ תפחה לסכום אסטרונומי של 16.8 מיליארד $ !. במהלך הבניה שנמשכה יוצר מעשור קרו מספר תקלות רציניות בצורת הצפות בחלקים שונים שלהפרוייקט. ועם כל זאת - הפרוייקט, ללא צל של ספק, הייטיב עם העיר! הוא פתר את בעיית הפקקים הבוערת ביותר בבוסטון, שיחרר את העיר מלפיתתו של הנחש האימתני שחצה אותה בצורת כביש עילי בעל 6 נתיבים שנבנה בשנות ה-50 ללא כל ראיה לעתיד. ונתן מקום לבנייתם של המון שטחים פתוחים וגנים ציבוריים. הפרוייקט ללא צל של ספק טרם לשיפור איכות האוויר בבוסטון. רמת דו תחמוצת הפחמן בעיר ירדה בשיעור של 12%!
 

raminec

New member
ריכוז דו תחמוצת הפחמן??

על מה הויכוח בכלל?
אתמול בדיסקברי שודרה תכנית שלמה על הפרוייק הזה, המכונה The Big Dig. הפרוייקט שעלותו הראשונית נאמדה בעת תכנונו בשנות ה-80 ב-2.6 מיליארד $ תפחה לסכום אסטרונומי של 16.8 מיליארד $ !. במהלך הבניה שנמשכה יוצר מעשור קרו מספר תקלות רציניות בצורת הצפות בחלקים שונים שלהפרוייקט. ועם כל זאת - הפרוייקט, ללא צל של ספק, הייטיב עם העיר! הוא פתר את בעיית הפקקים הבוערת ביותר בבוסטון, שיחרר את העיר מלפיתתו של הנחש האימתני שחצה אותה בצורת כביש עילי בעל 6 נתיבים שנבנה בשנות ה-50 ללא כל ראיה לעתיד. ונתן מקום לבנייתם של המון שטחים פתוחים וגנים ציבוריים. הפרוייקט ללא צל של ספק טרם לשיפור איכות האוויר בבוסטון. רמת דו תחמוצת הפחמן בעיר ירדה בשיעור של 12%!
ריכוז דו תחמוצת הפחמן??
אני מבין שבערוץ דיסקברי הצליחו להוכיח שחוק פרקינסון לא תקף על אוטוסטראדות בבוסטון. כל הכבוד לערוץ דיסקברי על התגלית!!!
 

mucool2

New member
א. פקקים מייצרים יותר גזי פליטה

ריכוז דו תחמוצת הפחמן??
אני מבין שבערוץ דיסקברי הצליחו להוכיח שחוק פרקינסון לא תקף על אוטוסטראדות בבוסטון. כל הכבוד לערוץ דיסקברי על התגלית!!!
א. פקקים מייצרים יותר גזי פליטה
ב. אני מניח שהגזים הנפלטים מהמכוניות במנהרה לא מוזרמים למרכז בוסטון. מה כל כך קשה להבין?
 

raminec

New member
סליחה?

במקרה הזה זה לא עובד
המערכת החדשה באה במקום כביש ישן, פקוק, מכוער ומזהם. לא כל כביש חדש הוא אסון.
סליחה?
חוק פרקינסון לא עובד בבוסטון? אני חושב שהרבה אנשים ישלמו כסף טוב כדי לגלות את הפטנט שהשתמשו בבוסטון.
 

mucool2

New member
אני מבין שאתה מתכוון לכך

סליחה?
חוק פרקינסון לא עובד בבוסטון? אני חושב שהרבה אנשים ישלמו כסף טוב כדי לגלות את הפטנט שהשתמשו בבוסטון.
אני מבין שאתה מתכוון לכך
שכל כביש שנסלל יתמלא וייפקק בסופו של דבר. יכול להיות (אם כי בצפון קוריאה זה לא עובד משום מה), אבל במקרה הזה מדובר בפתיחת צוואר בקבוק כמו סלילת הגשר השלישי במחלף גנות. זה לא כביש חדש, ובטח לא כביש מיותר.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
טוב... בצפון קוריאה

אני מבין שאתה מתכוון לכך
שכל כביש שנסלל יתמלא וייפקק בסופו של דבר. יכול להיות (אם כי בצפון קוריאה זה לא עובד משום מה), אבל במקרה הזה מדובר בפתיחת צוואר בקבוק כמו סלילת הגשר השלישי במחלף גנות. זה לא כביש חדש, ובטח לא כביש מיותר.
טוב... בצפון קוריאה
בעיית התחבורה נפתרה בצורה מושלמת!
פשוט אין שם תחבורה... ... פרטית, לפחות.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אל תזלזל!

דווקא יש:
עגלות, חמורים ורכבים משוריינים...
אל תזלזל!
יש הרבה מובילי סקאדים גם! האמת התחבורה הציבורית די מפותחת שם. בפיונג-יאנג יש מטרו מפותח מאוד הבנוי לפי הדגם המוסקבאי.
 

raminec

New member
אני מבין שבהעדר תשובות

אני מבין שאתה מתכוון לכך
שכל כביש שנסלל יתמלא וייפקק בסופו של דבר. יכול להיות (אם כי בצפון קוריאה זה לא עובד משום מה), אבל במקרה הזה מדובר בפתיחת צוואר בקבוק כמו סלילת הגשר השלישי במחלף גנות. זה לא כביש חדש, ובטח לא כביש מיותר.
אני מבין שבהעדר תשובות
ענייניות אתה מסיט את הדיון לקוריאה. נחמד. בכל מקרה, ההשקעה שעשו בבוסטון בבניית הכביש הייתה עצומה. היא לא תרמה לתחבורה הציבורית בכלום ולכל היותר הנציחה את המצב הקיים, אם לא החמירה אותו. תחשוב מה היה קורה אם היו משקיעים את אותו הסכום חו"ח בשיפור התחבורה הציבורית המתפוררת (לדברי Jayzed) של העיר. גם אם נצא מנקודת הנחה שהגשר השלישי בגהה פתר משהו (והוא לא), הרי שהוא לא תרם לתחבורה הציבורית באותה מידה שהוא תרם לתחבורה הפרטית. אם לפחות היו מוסיפים נת"צ (בכל שעות היום באמצע השבוע) בזכות ההרחבה אז הייתי אומר ניחא. גם את זה לא עשו. זמן הנסיעה לתל אביב בשעות השיא לא התקצר, זמן הנסיעה בשעות שהכביש פנוי גם לא ממש התקצר בצורה משמעותית. האוטובוסים ממשיכים לעמוד באותו הפקק כמו כולם. לאן הלך כל הכסף???
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אפשר הסבר להדיוט כמוני

סליחה?
חוק פרקינסון לא עובד בבוסטון? אני חושב שהרבה אנשים ישלמו כסף טוב כדי לגלות את הפטנט שהשתמשו בבוסטון.
אפשר הסבר להדיוט כמוני
מה זה חוק פרקינסון? פרקינסון אני יודע מה זה - יש כזה לסבתא שלי...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה