סינגל לימון - מספר הערות

גידיבשן

New member
אז אם כבר הרמת להנחתה

אז לכאורה לפי מה שחלק מהכותבים טוען, תכנון שביל אופניים אמור להיות רק למען מיקסום ההנאה מהשביל. ומדוע לא בעצם? השאלה הראשונה מהי ההנאה מהשביל? מי קובע אותה? לא מזמן לקחתי קבוצת חברים מאותגרי סינגלים של קק"ל בהרי י-ם ושפלת יהודה, לסינגל רוחמה דורות. מלבד הפריחה זה היה אחד הימים המאושרים בחייהם. נוחות הרכיבה ברוחמה עשתה להם את היום ואת הרכיבה. אז עבור מי מתכננים? כמובן שהתשובה היא במגוון. אבל יש עוד שיקולים: למשל ניסיון לעשות שבילים קהילתיים. אני לא מתמצא בשיקולי התכנון של סינגל תמרת אבל אני יודע שגם הוא וגם סינגל גבעת אלה בוצעו לבקשת הקהילות המקומיות, ועבודה קהילתית היא אחד מעקרונותינו לא פחות מהנאת הרוכב. כך כפי שכבר כתבתי גם בסינגל עין רפה שהוא הראשון בארץ שהוקם ביוזמה ובעזרה של קהילה ערבית.
שיקולים ידועים נוספים הם שמירת טבע, עלויות, שטחים מוגבלים, פגיעה בנוף, שימוש או אי שימוש בכלי מכני, רצון לעבור באתרי נוף וטבע מסוימים (ראה שבילי פארק עדולם), בקיצור מגוון שיקולים שיוצרים את התבשיל שנקרא שביל אופניים .
מרכיבות לא מעטות שעשיתי בחו"ל השיטה שבה אנחנו עובדים נהוגה גם שם במקומות רבים, במיוחד במקומות מושפעי IMBA. לעתים אכן עולים במקום בסינגל בדרך רחבה על מנת לחסוך תשתית אבל זאת רק כאשר השיפוע מתאים. אם הוא רב מדי או הדרך מדורדרת, יוצרים שביל יעודי בזוית הנכונה. לא מדובר על אתרי אופניים מסוג מורזין שנועדו אכן רק למקסם הנאת רכיבה אלא תפיסת שטח וטיול רחבה יותר.
 

valleyofdawn

New member
גידי, לא צריך להתעצבן

בסה"כ קיבלת ביקורת כאן בונה, משובצת בהרבה שבחים לך ולקק"ל.
הפורומים זו הדרך שלנו לתת משוב. תמיד טוב להקשיב ללקוחות.
אז למדת שחלק מן המשתמשים מעדיפים ירידה אחת ארוכה על כמה קצרות, אולי זה ישרת אותך בבניית סינגלים עתידיים כשתצטרך לבחור בין שני נתיבים?
הביקורת על חוסר הסימון באמת הייתה קצת מיותרת - יכולת פשוט להתעלם ממנה.
יש מספר מתכנני ובוני סינגלים בארץ, רובם עובדים של הקק"ל או משתפים פעולה עם הקק"ל.
אתם בטח שמים לב אילו סינגלים מושכים הרבה רוכבים ואילו פחות (בניקוי שיקולי נגישות), אפשר להפגש להפקת לקחים וללמוד אחד מן הנסיון והסגנון של השני.

בכל מקרה, טוב לשמוע על מגוון השיקולים והאילוצים של הקק"ל

!Keep up the good work
 

creth11

New member
ברצוני להחמיא לקק"ל בעניין הסינגלים, מעדיף

מעגליים בגלל האפשרות להחנות את הרכב ולחזור אליו
סינגלים שהעליות מתוכננות נכון הוא מעולה, לטעמי סינגל צריך להכיל מהכל, טכני, עליות, ירידות,
לא בושה לרדת מהאופניים ולבצע אלמנט ברגל נהפוך הוא זה מאתגר יותר, כולל עליות, לא בושה לסיים את האויר והכוח בסוף עליה ולהיזקק להליכה קצרה לסיומה והמשך רכיבה.
לטעמי סינגלים מרחב אלון הגליל מתוכננים מעולה ובחלקם חסרים קצת אלמנטים טכניים. ואני רוכב אותם כיום על סס"ר פלדה. רוב הסינגלים רכיבים דו-כיווני אפילו.
ריש לקיש דוגמא בכיוון המתוכנן הוא זורם מעולה והעליות מתוכננות לשיפועים נוחים אבל בכיוון הפוך יש כמה אלמנטים שלא היצלחתי לטפס על הגלגלים רק ברגליים קרי בכיוון המומלץ הוא מתוכנן מצויין (חסרים קצת סלעים וכאלה)
יש עוד הרבה סינגלים מעגליים שעשיתי (רוב אלה של קק"ל) ונהנתי גם מהאפשרות לחנות ולחזור לחניה בסינגל.
עליות הן בהחלט לפעמים אתגר ושיפור הכושר זה הפיתרון ולא ביטולן.
גם דרך הסוכר וכל הדרכים באיזור אנחנו עושים מעגליים - חונים באלמוג רוכבים במסלולים שונים למעלה אדומים וחוזרים לאלמוג במסלולים שונים כולל דרך הקלט וכ"ו, קשה ? אבל ספורט רכיבה בהגדרתו הוא אתגרי כלומר היתגברות על קשיים.
מסלולים מעגליים הם יתרון, ייתכן שצריך לסמן מעקפים לחלק מהעליות.

זו דעתי לפחות
קק"ל חיזקו ואימצו
 

zoharzafon

New member
,תרומה קטנה לדיון

תכנון טוב צריך לקחת הכל בחשבון ולפעמים יש טעיויות ופספוסים.
יש סיבה מצוינת לא לעלות על דרכי עפר - בדרך כלל השיפוע שלהם תלול מידי, על מנת שיעמדו בקריטריוני הבטיחות צריך להביא אותם לרמת תחזוקה מסוימת ותמיד יותר קל לתחזק סינגל ברוחב 60 סמ' מדרך ברוחב 5 מ'.דרכי העפר המשמשות כדרכי נוף או טיול יוצרות קונפליקט בין רוכבי אופניים לרכבים, טרקטוטונים וכו' .אלו שאינן משמשות למעבר קהל מוגדרות כדרכי שירות יערניות ולפי נוהל הבטיחות לא מיועדות לקהל בין אם ברכב או באופניים וחוץ מזה הן קיימות וכל מי שמפריעים לו בינגלים בעליה יכול להשתמש בהן.
זהר צפון
אדריכל מרחב דרום
קק"ל
 

razgoren

New member
כמה תשובות

לגבי מסלול מעגלי - גם אני אוהב מסלולים מעגליים - ראה במסלולים שאני מפרסם 99% מעגליים
אבל כמו שציינתי מעדיף שהסינגל יעבור במקומות הכייפיים ביותר בו הכי כיף לרכב בסינגל

כמובן שאני לא מתנגד לעלייה בסינגל , מה שהתכוונתי זה אם יש פה שיקולי עלות ומשאבים אז עדיף לנצל אותם לבניית סינגל ארוך יותר שיכסה שטח ארוך , מגוון ומעניין יותר מאשר שכל המסלול יהיה סינגל ובעיקר עליות בהן הסינגל כמטרה פחות חשוב

ושוב אני מאד מעריך את ההשקעה הנהדרת של קק"ל , גם בסינגלים שאני פחות אוהב כי הם מאפשרים לי לתכנן מסלולים רבים ומגוונים יותר ומאפשרים לי לשלב הרבה יותר קטעי סינגל מבעבר

רז
 

aadz

New member
כבוד לקק"ל! תנו לנו גם וגם וגם!

אני מבין וגם מסכים שלא ניתן לקבל הכל מהכל בכל סינגל, ולכן ראוי ורצוי שיהיו הבדלים ושינויים בממלכת הסינגלים בכל אתר ואתר,
מי שמכיר את התוואי יודע כיצד להאריך או לקצר לפי הצורך כפי שעשינו כשגילינו את סינגל עין ראפה,
חנייה- בתל ציון תחנת דלק/מושב -
רכיבת כביש קצרצרה לתחנת הדלק שער הגיא -
טיפוס בריא וארוך ארוך ב-"דיפינבייקר"
שמאלה בכורכר שיהפוך בקרוב לכביש יציאה מטלז סטון -
צליחת אבו גוש עד ליציאה לכביש 1 וחיבור לעין נקובה -
חוצים את הכפר עד למעיין/בריכת "עין לימון" טבילה ו...
מתחילים את הטיפוס בסינגל עין ראפה -
בסיום הסינגל ניתן לבחור את הדרך בחזרה לרכב כל האופציות פתוחות ויש הרבה - לבחירה.
1. דהירה מהירה על דרך הג'ורה סימון אדום כ- 15 דקות ואתם בכניסה ליער הקדושים.
2. טיפוס קליל על הר כרמילה - סימון שחור כ- חצי שעה של הנאה צרופה בפרט בירידות...יוצאים סמוך ונראה לתל ציון.
3. לרכב את כסלון אבל הפוך! ירידות מטורפות - אם כי לא מסוכנות בפרט לאחר התיקונים ומילוי הכורכר שיד נעלמת...הוסיפה לקרקע הלא יציבה(שנהרסה ע"י ג'יפונים ונשותיהם).

רגע...אז מה רציתי בעצם?
ניצול הזדמנות - לומר תודה ענקית לקק"ל בכלל ולגידי בשן וחבריו בפרט על ההוספה המרעננת באזור זה!
ותודה לבורא עולם שייצר את התוואי המיוחד והקסום המאפשר גם לנו "בני האדם" (ולא רק לחיות הבר...)לרכב וליהנות מיופי הבריאה כל יום מחדש.
 

avibendov

New member
הערה שגויה של חוסר הבנת השטח

הסינגל מעולה, פשוט רכבת לא נכון.
תתחיל המסלול בנחל כיסלון גדה צפונית. רצוי להגיע לשם ממערת בני ברית רכיבת חימום
מעין לימון טיפוס על דאבל לבן לתפוס גובה עד תחילת הסינגל...,וכמעט כל הסינגל בגדה הדרומית בירידה.....
 

aadz

New member
יגעת ומצאת - תאמין!

ערב טוב! - אל חברי הפורום בכלל ואל הרב רז גורן בפרט...

אתמול רכבנו את סינגל עין רפה בשלמותו!

חנייה בחוות התבלינים -טיפוס בכחול כסלון צובה - ירידה לנחל כסלון -סינגל עין רפה עד הכפר -ירידה למעיין - המשך סינגל רפה עד לצומת הגו'ורה - טיפוס על הר כרמילה -שמאלה לחוות התבלינים:

והרי המסקנות:

1. זו הייתה הפתעה של ממש לדהור אל נחל כסלון (לאחר טיפוס ארוך ומתמשך מיער הקדושים בסימון הכחול לצובה כסלון!)ופתאום באמצע שום מקום...לגלות סימון שחור של קק"ל ולהתחיל במסע התעללות כלפיי מעלה אל הכפר עין ראפה. > אהבנו כל סנטימטר ממנו.
2. ניתן להבין את הערות והארות שנכתבו בשרשור שהתפתח כאן בחודש שעבר.
3. ישנם קטעים שצריך לחזור עליהם כרוכב! כדי לתפוס את הפואנטה ולעבור אותה למרות החריצים והדרדרת.
4. ישנם קטעים שנשמח אם יתוקנו כפי שגידי בשן הזכיר בשרשור דלעיל.

לדעתי האישית הטיפוסים המתמשכים בחלק הראשון העולה לעין רפה הופכים את כל האזור לקסום במיוחד.
את החלק השני עשינו כבר כמה פעמים ולמרות שהוא מאוד מאוד יפה ואקזוטי...אך לטעמנו הוא קצר מידיי ונגמר לך באמצע הדרייב.


כפי שהבטחתי לגזבר
הכפר...
החל מהיום!!! כן, אני ראשון!
ניתן לקבל מי שתייה ושירותים חינם בכניסה לכפר.

חפשו את המכולה הכתומה
 
למעלה