סילחו לי, אבל עוד קצת על סבל

  • פותח הנושא Mist2
  • פורסם בתאריך

Mist2

New member
סילחו לי, אבל עוד קצת על סבל

(לא מומלץ לחברי הפורום השמחים במיוחד)

רגשות שליליים, קבלה, חיכוך וסבל

חיכוך נמצא בכל, והמכונה כל הזמן מנסה למצוא דרך לצעוד בין חיכוכים כמו בין שלוליות.
כיוון שאין כזו אפשרות, המכונה מסתפקת בדמיון שבבריחה מחיכוכים גדולים אל הקטנים יותר.

המכונה מנסה לברוח מחיכוכים כיוון שהללו מפריעים להתנהלותה הטוטלית והמכנית המשמרת את השינה*.
חיכוך יכול להיות השעון המעורר המצלצל בבוקר ומעיר אותנו.
אך אנו למדנו זה מכבר להתעלם מהצלצול, לשלב אותו בחלום, להתרחק ממנו או פשוט להפסיק אותו.

ובכל זאת, גם אם הצלחנו להתעלם ממנו, החיכוך יוצר אנרגיה!
כך זה פועל בעולם שלנו; בכל תהליך בו קיים חיכוך, נוצרת אנרגיה.
כעת גם האנרגיה מפריעה לנו, אנו מרגישים אי שקט, חוסר מנוחה ומרגישים שעוד שנייה נתפוצץ כמו בלון נפוח.
לכן נמצא גם דרך להוציא ולבזבז אנרגיה זו, העיקר לישון בשקט וללא הפרעה.

אם האנרגיה לא מתבזבזת מיד, נוצר סבל… כאב פיזי, רגשי או אחר.
כדי לסבול פחות, האדם שכלל לעצמו כל כך הרבה שיטות לבזבוז אנרגיה,
עד שהגיעה למצב בו אין לו מספיק אנרגיה אפילו כדי לפקוח את עיניו ולהביט בעצמו או בסביבה לרגעים בודדים.


מה שמצחיק, שלאחר שמבזבז האדם את האנרגיה, הוא נאנח ואומר:
"אך כעת אני מרגיש נפלא, מלא אנרגיה, שימחה, לפני כן הרגשתי רע, בטח הייתי חסר אנרגיה…"

אחת הדרכים היעילות ביותר לבזבוז אנרגיה, היא ביטוי רגשות שליליים.
כמובן שישנן סיבות רבות ואחרות חוץ מבזבוז אנרגיה שבגינן אנו מכורים לרגשות שליליים.


אז מה יש לנו עד כה? כל חייו עסוק האדם בבריחה דמיונית מחיכוכים ובבזבוז אנרגיה.
במילים אחרות…

במקום הניסיון להתמודד עם החיים וקשיי החיים, האדם עסוק כל הזמן ב"המלטות" מהם.
הוא קורה ל"הימלטות" זו – "חופש", וכך הוא רואה את עצמו בדמיונו, אדם "חופשי.
"
אך לאמיתו של של דבר, אין ביכולתו להימלט מהסבל ומהחיים.
כל מה שהוא יכול לעשות הוא לחלום על המלטות.
הבריחה המתמדת של האדם או חוסר ההתמודדות שלו עם החיים מכניסה אותו שוב ושוב למצבים בהרבה יותר קשים.

לאומת זאת, התמודדות היא קבלה, קבלה של החיים שלנו, של התפקיד שלנו, של הסבל שלנו ושל המכונה שלנו.

אז איך יכול האדם לקבל את עצמו?
ומה הוא יכול לעשות עם אותה אנרגיה שעד כה בזבז?

כדי לענות על השאלות האלה, צריך אני להסביר תחילה מה היא "קבלה" מבחינתי. (אולי בקרוב).

* כבר התייחסתי לכך בעבר, אך אומר זאת שוב. אין כל רע במכניות,
כל עוד המכונה עובדת כשורה. המכונה לא יכולה להתנהל שלא בצורה מכנית.
ישנן תפקודים שמומלץ כלל לא להתערב בהם ולתת להם לעבוד בצורה מכנית.
אך אם ניתן לכנות דבר מה כ-רע, יהיה זה מצב של מכניות ללא שמץ של מודעות.
או במילים אחרות מרכבה עם רכב וסוס ללא נוסעה.
 
נסלח, נסלח


 

Mist2

New member
חבל

רשמתי בתחילת ההודעה שהיא לא מיועדת לכולם.
תלמד לא לבזבז סתם את זמנך...
 
לא היה לי ולו רגע אחד מבוזבז בחיי. 40 שנים

ושוב אתה חוטא בלעסוק בי
והעיקר לסיום
.
ובשפתך - תלמד לא לבזבז את מרצך על עניינים של אחרים.
אתה יודע כמה אני לומד מהתקשורת איתך.... המון. ונהנה מכל רגע. וואי הנה, מצאתי למה אין זמן מבוזבז - אני לומד ונהנה.
אני מקווה שזה הדדי.
 

Mist2

New member
לא ממש

אבל זה די נחמד שתמיד נמצא כאן תורן שמייצר בשבילי חומר לעבודה עצמית...
 

Mist2

New member
קבלה (הקדמה)

כדי לקבל את עצמנו, עלינו קודם כל להכיר את עצמנו היטב.
הרי, לא ניתן לקבל דבר מה שאנו לא מכירים.
בדרך כלל, מצליח האדם להכיר את עצמו, רק אם הוא מנסה לשנות את עצמו.
במצבו הרגיל – שנה, בונה האדם תמונה דמיונית, על מי הוא, מה הוא אוהב, ממה הוא סולד, מה העקרונות שלו ואפילו איך הוא נראה ונשמע.
הוא רואה את עצמו דרך חריץ צר מאוד, המאפשר לו לראות תמונה חלקית מאוד, אשר עליה הוא מוסיף ובונה דמיונות על גבי הזיות על גבי שקרים.
במצב זה, כלל לא משנה האם ״מקבל״ הוא את עצמו או, שרוצה לשנות את עצמו.
לא משנה, כיוון שאין הבדל בין ״קבלת״ השקרים והתמונה הדמיונית שנוצרה עם הזמן, לבין התשוקה להחליפה לתמונה דמיונית אחרת.
רק אם הזדמנה האפשרות לראות את עצמו מהצד, רק אז יכול להיוצר בתוך האדם הרצון לשינוי אמיתי.

מה הכוונה מהצד? כאשר רואה האדם את עצמו ללא דמיון, בשניה של ערות (יחסית). או אז יכול להבחין האדם, בכל השקרים והדמיון, בכל הסתירות ובכל הזיוף להם הוא קרא ״אני״.

זהו רצון, לשינוי מהותי, ולא עוד תשוקה לשינוי התמונה הדמיונית על עצמו.
(מצב זה יכול לנבוע מזעזוע בחיי האדם).
אך כיצד ישנה האדם את עצמו? הרי אינו מכיר את עצמו!
רק כעת, הוא הבחין בכך שאין לו שמץ של מושג, מי הוא באמת. כל מה שהוא רואה הם רק הזיותיו, שקריו ודמיונותיו על עצמו.
בשלב זה, מבין האדם, שהוא חייב עזרה.
הוא לא יוכל להתקדם ללא מפה וללא הכלים המתאימים שיעזרו לו להגיע למקום הרצוי.
אם הוא מקבל את המפה ואת הכלים, יגלה האדם, שההתקדמות קשה, ועליו להיות בכושר וליצבור וניסיון בהתקדמות בתואי שטח זה.
המפה מיצגת כאן ידע, ידע על מצבו של האדם, והאפשרויות העומדות בפניו.
הכלים, מיצגים כאן את האפשרויות והדרכים של האדם לודא ידע זה על עצמו. אלה הם השלבים הראשונים.
עד מהרה, מגלה האדם, שהדבר אינו פשוט, וכדי ללמוד על עצמו יותר, הוא צריך לנסות לשנות דברים בעצמו. רק כך הוא יצליח לראות כיצד הוא מגיב במצבים שונים.

רק אחרי שילמד האדם את עצמו, רק אז יוכל לקבל את עצמו.
 

lightflake

New member
וכל זה זה לא עוד סיפור?

נכון, כל מה שאנו חושבים על עצמנו אינו נכון
אבל זה בגלל שאנחנו לא רעיון
אז מה אפשר ללמוד פה? כל מה שתלמד ותחשוב "הנה עכשיו אני מכיר את עצמי יותר" זה גם יהיה בתחום המחשבות והסיפורים ומה שאתה באמת זה לא זה כי זה לא משהו שאתה יכול לחשוב עליו או להבין אותו, אתה רק יכול להיות אותו וזה משהו שכבר קורה, כבר קיים, אתה תמיד אתה רק שאתה כל הזמן מדמיין שאתה מישהו שצריך להיות מישהו אחר.

אז הדרך היחידה לדעתי היא להפסיק כל מאמץ
להפסיק את החיפוש לחלוטין!
לראות את מה שיש עכשיו:
החיות הזאת, הנוכחות הזאת שתמיד כאן ובלעדיה שום דבר לא אפשרי.
מהנוכחות יוצאת התנועה לחיפוש עצמי
אתה כבר זה שמנסה להכיר את עצמו
והעבודה שלנו היא להזכיר לעצמנו את זה כל הזמן כי יש לנו נטייה לברוח מזה, זה מאוד מאוד פשוט ואנחנו מחפשים אחר משהו מאוד מאוד מופלא ולכן מפספסים את הדבר הכי פשוט שהוא באמת הדבר הכי מופלא, עצם החיים עצמם! לא משנה אם אתה עובד בסופרמרקט או שאתה מחפש רוחני מתקדם ביותר, בכל מקרה אתה כבר חי, קיים, נוכח, והנוכחות הזו היא הנס הכי גדול של כל הדבר הזה שנקרא חיים, עצם זה שזה קיים זהו נס הבריאה ואנחנו כל כך בקלות כל הזמן מתעלמים ממנו (בחיפושים אינסופיים אחר ה... הדבר המופלא שקראנו עליו בספרים... שדמיינו שמיתישהו נגיע אליו... ששמענו על אנשים מדהימים שהגיעו אליו... מצבי תודעה גבוהים וטהורים ומופלאים... כל מה שהמיינד כל כך אוהב להאחז בו ולמעשה משמש כמו התמכרות לסם שנמצא אי שם במקום אחר ואנחנו רוצים כל כך להגיע אליו... זה בדיוק ההיפך מקבלה, זה מה שיוצר עוד ועוד סבל)

אז קבלה לדעתי זה להפסיק לנסות לשנות ולהפסיק לנסות להיות משהו אחר, פשוט לקבל את מה שכבר קיים עכשיו ולוותר לחלוטין על כל עתיד מדומיין כלשהו.
 
הרשה לי להעתיק ממך בהתאמה לדבריי בנוגע לחיים

טובים.
אנחנו מחפשים אחר משהו מאוד מאוד מופלא ולכן מפספסים את הדבר הכי פשוט שהוא באמת הדבר הכי מופלא, עצם החיים עצמם!
ואם אוסיף - קבלה נובעת גם מתוך הבנה ותחושה שהכל קורה נכון, במיוחד בשבילך ובשביל כל הקיים.

וכפי שכתבת גם - "קבלה לדעתי זה להפסיק לנסות לשנות ולהפסיק לנסות להיות משהו אחר. "
אני חושב שסבל נובע מתוך מחשבה שצריך להיות אחרת. זה לא אומר שלא צריך לחשוב שצריך להיות אחרת. אלא לדעת שביסודה, המחשבה הזו יוצרת אי קבלת הקיים ובעקבותיו סבל.
 

Mist2

New member
אל תקפוץ בראש

האדם הישן לא מסוגל לעשות את כל מה שאתה מדבר עליו.
יש צורך בשלבים, כל שלב נכון לאותו זמן... יכול להיות שלאחר שנעבור שלבים מסויימים ונתבונן אחורנית נוכל לדבר כמוך.
אבל לפני שנעבור את השלבים האלה, הדיבורים האלה מיותרים ואפילו מזיקים.

עבודתו של האדם על עצמו לעולם לא "הגיונית", האדם יכול לבצע מאמץ מסויים ולצפות לתוצאה מסויימת שלפי הגיונו היא התוצאה המתבקשת, ואז לקבל משהו אחר לגמרי.
לכן אינך יכול לדבר על שלבים מתקדמים מבלי שתעבור את השלבים שלפניהם, גם אם הדברים נשמעים הגיוניים, או שאתה מתחבר אליהם רגשית או האל יודע מה...
 

lightflake

New member
עכשיו עכשיו ממש ברגע זה

בלי שום קשר למצבך הרוחני הנפשי והפיזי
האם אתה לא חי?
האם אתה לא יודע שאתה קיים עכשיו?
האם אתה לא כבר נוכח כאן ועכשיו?

מה עוד אתה רוצה מלבד זה?
ותראה שכל חיפוש אחר מזה, הוא בריחה מזה, בריחה מהאמת, מהמציאות, שלעולם לא תהיה יותר "חזקה" או יותר "אמיתית" או יותר חיה וקיימת באיזשהו עתיד כלשהו כי העתיד לעולם לא מגיע ולעולם לא יגיע כי הוא רעיון בלבד וכי החיים הם תמיד כאן ותמיד עכשיו, בחיים לא חווית משהו שהוא לא כאן או לא עכשיו, אתה זה שמחליט שהמציאות לא מספיק מדוייקת כפי שהיא ושהיא צריכה להיות אחרת ואז אתה מנסה לעשות כל מיני מניפולציות שיגרמו למציאות להשתנות אבל כל מתרחש רק עכשיו ורק בתוך החיים עצמם, ז"א שאתה כבר נמצא בדיוק על מרכז המטרה שלך ומשם אתה כל הזמן מנסה לשנות ולהגיע למטרה דמיונית אחרת
ותאמין לי שאני מכיר היטב את כל התירוצים האפשריים (והם מאוד מאוד טובים! זאת הבעיה איתם) לגבי למה *לא* להיות עכשיו ולמה להמשיך לחפש משהו אחר ממה שיש עכשיו
אבל החיים, המציאות, האמת, זה משהו שכבר קיים עכשיו בלי שום קשר למחשבות שלך או לרגשות שיש לך לגבי זה
האם אתה יכול להכחיש את זה?
 

Mist2

New member
בהחלט לא

וכל הדברים הנראים לך צדדיים, נועדו לעזור לך להגיע למקום הזה ולהישאר בו.

האמת, שלפי הבנתי ודרכי, האדם כלל לא יכול להתחיל לעבוד על עצמו, אם הוא בטוח שהוא כבר נוכח כאן ועכשיו.

כלומר, זו המחלה הגדולה ביותר שכל האנושות חולה בה. ואחד הסימפטומים הקשים ביותר, זה האשליה שאני כבר נוכח כאן ועכשיו.

הכל נמא, הכל קיים ובכל זאת האדם לא כאן.
ממבט אחד המרחק בין שינה לנוכחות הוא מרחק אפסי וממבט אחר אין סוף מפריד ביניהם - בדיוק כפי שמיכאלאנג'לו צייר...
 

lightflake

New member
השאלה הייתה: האם אתה יכול להכחיש את זה?

ותשובתך הייתה: בהחלט לא

אז הגענו להסכמה (נו איפה היה הפטיש הזה...... אה הנה)
 

lightflake

New member
הבנתי ואני בגדול גם חושב שאתה צודק

כלומר, אני לא יודע איך זה אצל אחרים, אבל אצלי אני מרגיש שכל התהליך הוא כמו קילוף של שכבות ואני יכול להרגיש די טוב עם עצמי למרות שיש שכבות של הזדהות בלתי מודעת אבל בשביל לקלף כל שכבה אני חייב לעבוד דרך הזדהות מסויימת וזה בדרך כלל כרוך בלעבוד דרך סבל
למה זה ככה? כי השכבה הלא מודעת הפכה כנראה ללא מודעת מתישהו בשלבים מוקדמים של הילדות או ההתבגרות והיא הפכה לכזו כיוון שעברה תהליך של הדחקה, אם זה היה נעים לא הייתי מדחיק את זה אז את הדברים הלא נעימים שבאותו זמן לא הייתי מסוגל להתמודד איתם פשוט הדחקתי ועכשיו אם אני רוצה לנקות אותם אני חייב להעלות אותם ולעבוד דרכם (כלומר להפוך את ההזדהות הלא מודעת להזדהות מודעת - כמו שאתה אומר על מנת לקבל/לשחרר אנחנו חייבים להיות מודעים!) ולכן זה כרוך בסבל, אבל עם ההתבגרות הנפשית אפשר גם לעשות לפחות חלק מהעבודה עם פחות סבל כלומר, אתה מבין שאתה עובר דרך משהו לא נעים אבל אתה מבין שזה רק תהליך וזה לא באמת אתה ואתה לומד לקבל יותר בקלות את אותם דברים שהיה לך בעבר (עם נפש פחות בוגרת) מאוד קשה לקבל...
אז בקיצור, שתי הגישות נכונות, פשוט אני לא חושב שאפשר לומר על משהו שזה תמיד ככה אצל כולם... לדעתי אם בן אדם מפחד לסבול אז הוא לא יוכל לעבור תהליך עמוק ואם הוא לא מפחד לסבול אז הוא יכול לעבור תהליך עמוק גם בלי או עם מעט סבל....

עד כאן רות עבור
 

Mist2

New member
במה שרשמת, אני לא רואה 2 גישות

אלא פשוט לעבוד עם הסבל.
בכך שאתה מצליח לא להזדהות עימו ברגעים מסויימים, זה לא הופך אותו למשהו נעים. מה עוד שהרגעים האלה עוברים.

כל העניין זה להשתמש בו, לדבר מה גבוהה יותר, להעזר בו לטפס עליו, ולא להעלים אותו.

צריך להבין שהזדהות קיימת בכל הרמות, אם ברמה אחת אתה מצליח לא להזדהות, זה לא אומר שהרמות האחרות לא מזוהים...
 

lightflake

New member
נכון אבל מה שהתכוונתי שתי גישות

זה שאני רואה שככל שאני מתבגר מבחינה נפשית אז גם לעבור דרך הסבל הופך להיות דבר הרבה פחות נורא וזה גם תלוי בכמה דברים הדחקתי עם השנים ולכן אני אומר שאולי אנשים אחרים חווים את העניין אחרת או שהם מראש במצב יותר בוגר (נאמר אולי שהחיים לימדו אותם בגיל מוקדם יותר להתמודד עם קשיים בצורה טובה יותר) או שהם לא הדחיקו כל כך הרבה כמו שאני במשך החיים... לא יודע אבל הנקודה היא שזה מאוד אינדבידואלי ועצם זה שאני רואה שאני יכול לפעמים להתקדם בצורה מאוד רצינית ושזה לאו דווקא כרוך בסבל אז כנראה שיש אנשים שאצלם זה בכלל לא מחייב... ראה לדוגמה את קובץ ההקלטות המצ"ב, שמראה איך אנשים באים לפפה ג'י ומתעוררים תוך דקה-חמש דקות, בלי לעבור את כל הייסורים שאנחנו מדברים עליהם... ז"א לך תדע כל אחד מה נכון לו ומה תהיה דרכו המהירה ביותר אל ערות... הרי בסופו של דבר מדובר רק על דמיונות ורעיונות ומבנים מחשבתיים-רגשיים-תחושתיים ולא מבני בטון מזויין ממשיים אז לך תדע באיזו קלות או מהירות יכול אדם X לעבור דרכם ולקבל/לשחרר אותם לעומת אדם Y שבשבילו זו תהיה דרך ייסורים קשה של עשרות שנים...

http://youtu.be/FLYuB0mqK0c
 

Mist2

New member
אני לא בטוח

שאנו מדברים על אותו הדבר.
הרי יש אנשים שנהנים מכאב, נהנים מסבל, האם זה אומר שגם הם בוגרים?
אני דיברתי על כך, שאנשים בונים מנגנונים ה"מאפשרים להמלט" מהסבל... זה לא מביא אותם למקום טוב יותר, בדרך כלל זו עוד הידרדרות.
שים לב, אני לא באתי ואמרתי לך, כיצד לקבל את הסבל, בחיוך או בבכי או בשיוון נפש, רק אמרתי שניתן להשתמש בו.

בקשר להתקדמותך ללא סבל, לפי נסיוני, הרבה פעמים כאשר נדמה לנו שאנו מתקדמים, אנו רק צועדים במקום, וכאשר נדמה לנו שאנו כלל לא מתקדמים יש התקדמות טובה.
כך שאני לא באמת יכול להתיחס לנקודה זו.

האשנשים המתעוררים תוך 5 דקות אצל פפה ג'י, כאשר ימציאו מכשיר המודד מודעות או ערות, אני אוכל להתיחס גם על כך.

פעם גורדייף נשאל, האם במקום כל העבודה המפורכת והארוכה של האדם על עצמו, הוא (גורדייף) לא יכול פשוט להעיר (בפעולה כזו או אחרת) את תלמידיו.
הוא ענה שבודאי שהוא יכול, אך זה לא יהיה שווה כלום.
 
למעלה