סיור בקו לכרמיאל.

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
פשוט לא נתפס!

הפעם הירוקים הם חלק קטן מהתמונה הכוללת.
לפרויקט החשמול הוגשו התנגדויות רבות מכל קשת הצבעים. בקרב ראשי הרשויות נפוץ מנהג רווח בכל פעם שפרויקט לאומי מתקרב לפתח דלתם. למרבה הצער, הסחטנות המוניציפאלית גדולה פי כמה מסוגים אחרים של סחטנות ובמקרים רבים אינה מובאת לידיעת הציבור. אלא אם כן הציבור קורא בפורום שלנו...
פשוט לא נתפס!
 
המנהרה מתאימה לקטרי דיזל?

הקו לכרמיאל - קו הרכבת שיחושמל ראשון?
המשך פרק העצבים. והפעם אני בטוח שידיד טוב מהפורום שהנושא קרוב ללבו, יצטרף אליי לפרק זה.
ובכן, התשובה לשאלת כותרת ההודעה היא: כלל לא בטוח. מה שהולך ונעשה ודאי, זה שקו הרכבת לכרמיאל לא ייפתח כקו מחושמל ב-2017. בהנהלת הפרויקט נערכים לפתיחתו של הקו כקו דיזל. בעקבות מס' שיחות שקיימתי בנושא עם גורמים שונים, לא הגיעה אליי ולו בשורה מעודדת אחת. אם כבר, אזי ההפך הוא הנכון. הפרויקט תקוע עמוק-עמוק באדמה עם אינספור התנגדויות, עם עיכובים גדולים בתכנון, עתירות לבג"צ ומה לא. גם עזיבתו הצפויה בספטמבר של המשנה למנכ"ל הרכבת, אינה מבשרת טובות (מציאת והכשרת מחליף הולם, לימוד המאטריה המקצועית, חלל ניהולי שמותיר המשנה למנכ"ל). במצב שכזה נשאלת שאלה, שחלקכם בוודאי ירים לגביה גבה, מה תהיה משמעות קבלת ההחלטה לוותר על החשמול בכרמיאל גם ביחס לרמה הארצית? לא מן הנמנע שבתחילת 2018 יימצא A1 מוכן לעבודה, אך ללא חשמול. כיום, ישנם ברכבת כאלה שמציינים את שנת 2020 ואולי אף מאוחר מכך, כשנת חשמול הקו. אם הערכה זו תתגלה כריאלית, היא מעמידה את הרכבת במצב קשה מאוד: עם פרויקט התחבורה היקר ביותר בתולדותיה של מדינת ישראל, שמשמש בתקן פיל לבן.

בתמונה: ככל הנראה עמודי החשמל היחידים שנראה לאורך הקו לכרמיאל ב-2017.
המנהרה מתאימה לקטרי דיזל?
יש מספיק פתחי אוורור על פני אורך של 4.6 קילומטר?

או שיתקינו מסיכות חמצן לנוסעים
 

בועז ל

New member
תידרשנה מס' התאמות פשוטות יחסית ע"מ

המנהרה מתאימה לקטרי דיזל?
יש מספיק פתחי אוורור על פני אורך של 4.6 קילומטר?

או שיתקינו מסיכות חמצן לנוסעים
תידרשנה מס' התאמות פשוטות יחסית ע"מ
שהדבר יתאפשר. בהנהלת הפרויקט מצהירים על נכונותם לתרחיש הדיזל.
 

easylivin

New member
טוב, "לא רוצים - לא צריך".


הקו לכרמיאל - קו הרכבת שיחושמל ראשון?
המשך פרק העצבים. והפעם אני בטוח שידיד טוב מהפורום שהנושא קרוב ללבו, יצטרף אליי לפרק זה.
ובכן, התשובה לשאלת כותרת ההודעה היא: כלל לא בטוח. מה שהולך ונעשה ודאי, זה שקו הרכבת לכרמיאל לא ייפתח כקו מחושמל ב-2017. בהנהלת הפרויקט נערכים לפתיחתו של הקו כקו דיזל. בעקבות מס' שיחות שקיימתי בנושא עם גורמים שונים, לא הגיעה אליי ולו בשורה מעודדת אחת. אם כבר, אזי ההפך הוא הנכון. הפרויקט תקוע עמוק-עמוק באדמה עם אינספור התנגדויות, עם עיכובים גדולים בתכנון, עתירות לבג"צ ומה לא. גם עזיבתו הצפויה בספטמבר של המשנה למנכ"ל הרכבת, אינה מבשרת טובות (מציאת והכשרת מחליף הולם, לימוד המאטריה המקצועית, חלל ניהולי שמותיר המשנה למנכ"ל). במצב שכזה נשאלת שאלה, שחלקכם בוודאי ירים לגביה גבה, מה תהיה משמעות קבלת ההחלטה לוותר על החשמול בכרמיאל גם ביחס לרמה הארצית? לא מן הנמנע שבתחילת 2018 יימצא A1 מוכן לעבודה, אך ללא חשמול. כיום, ישנם ברכבת כאלה שמציינים את שנת 2020 ואולי אף מאוחר מכך, כשנת חשמול הקו. אם הערכה זו תתגלה כריאלית, היא מעמידה את הרכבת במצב קשה מאוד: עם פרויקט התחבורה היקר ביותר בתולדותיה של מדינת ישראל, שמשמש בתקן פיל לבן.

בתמונה: ככל הנראה עמודי החשמל היחידים שנראה לאורך הקו לכרמיאל ב-2017.
טוב, "לא רוצים - לא צריך".

אנחנו פשוט לא באמת רוצים רכבת נורמלית. אז נישאר עם העגלה.

ברגע זה קיבלתי החלטה "אסטרטגית" שכמה מ"חברי" הפורום בוודאי ישמחו עליה (אלה מביניהם השמחים לאיד אחרי קריאת הפוסט שלך). לא אגיב יותר בשום צורה על שום דבר שקשור לחשמול הרכבת, ולא אזכיר את חשמול הרכבת בשום דרך, עד שתפורסם הודעה רשמית על התחלה בפועל של עבודות החשמול בישראל, או על פריקה ראשונה של ציוד נייד חשמלי. עד אז זהו בזבוז זמן מוחלט מבחינתי. נמשיך לפחד מקרינה, לנסוע מהוד השרון לראשל"צ במהירות ממוצעת של 30 קמ"ש (נתון אמיתי אגב) ולנשום עשן דיזל בדרך. הרווחנו את הפריבילגיות האלו ביושר, זאת המדינה של כולנו וככה אנחנו נראים.

אלה מביניכם שבכל זאת אכפת להם: תילחמו על חשמולו של הקו המהיר לירושלים בזמן לקראת מועד פתיחתו. זה הסיכוי האחרון שנשאר אם רוצים לראות אי-פעם רכבת אמיתית בישראל.
 

בועז ל

New member
חבל מאוד שזו החלטתך, אריק.

טוב, "לא רוצים - לא צריך".

אנחנו פשוט לא באמת רוצים רכבת נורמלית. אז נישאר עם העגלה.

ברגע זה קיבלתי החלטה "אסטרטגית" שכמה מ"חברי" הפורום בוודאי ישמחו עליה (אלה מביניהם השמחים לאיד אחרי קריאת הפוסט שלך). לא אגיב יותר בשום צורה על שום דבר שקשור לחשמול הרכבת, ולא אזכיר את חשמול הרכבת בשום דרך, עד שתפורסם הודעה רשמית על התחלה בפועל של עבודות החשמול בישראל, או על פריקה ראשונה של ציוד נייד חשמלי. עד אז זהו בזבוז זמן מוחלט מבחינתי. נמשיך לפחד מקרינה, לנסוע מהוד השרון לראשל"צ במהירות ממוצעת של 30 קמ"ש (נתון אמיתי אגב) ולנשום עשן דיזל בדרך. הרווחנו את הפריבילגיות האלו ביושר, זאת המדינה של כולנו וככה אנחנו נראים.

אלה מביניכם שבכל זאת אכפת להם: תילחמו על חשמולו של הקו המהיר לירושלים בזמן לקראת מועד פתיחתו. זה הסיכוי האחרון שנשאר אם רוצים לראות אי-פעם רכבת אמיתית בישראל.
חבל מאוד שזו החלטתך, אריק.
בפורום היית חוד החנית מבין אלה שהובילו את דעת הקהל בזכות פרויקט החשמול ותרמת רבות לתודעה הציבורית בזכות יתרונות החשמול וחיוניותו הרבה. אחת הסיבות (לא רק, כמובן) שפרויקט החשמול נמצא בנקודת השפל שלו הִנה היעדר לחץ ציבורי בנושא על משרד התחבורה ורכבת ישראל. האדישות שנושבת משני גופים אלה היא פריבילגיה שהציבור מעניק להם ו"בזכותה" נעשו שגיאות רבות עד כה בניהול הפרויקט הלאומי.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
גם אני לא מבין את ההחלטה הפזיזה

חבל מאוד שזו החלטתך, אריק.
בפורום היית חוד החנית מבין אלה שהובילו את דעת הקהל בזכות פרויקט החשמול ותרמת רבות לתודעה הציבורית בזכות יתרונות החשמול וחיוניותו הרבה. אחת הסיבות (לא רק, כמובן) שפרויקט החשמול נמצא בנקודת השפל שלו הִנה היעדר לחץ ציבורי בנושא על משרד התחבורה ורכבת ישראל. האדישות שנושבת משני גופים אלה היא פריבילגיה שהציבור מעניק להם ו"בזכותה" נעשו שגיאות רבות עד כה בניהול הפרויקט הלאומי.
גם אני לא מבין את ההחלטה הפזיזה
שבאה מהבטן.
 

easylivin

New member
מהראש, דוד. לא יכול ולא רוצה להיות דון קישוט

גם אני לא מבין את ההחלטה הפזיזה
שבאה מהבטן.
מהראש, דוד. לא יכול ולא רוצה להיות דון קישוט
או אפילו חלק מקבוצה קטנטנה של דון קישוטים. כשאראה שיש לפחות כוונה רצינית מצד המדינה לקדם את הפרוייקט (כרגע אין ולא צפוי שיהיה לה), אשקול מחדש האם בכלל שווה להמשיך ולדון בנושא הזה. בינתיים - לא שווה. הנושא פשוט אינו רלוונטי לתחבורה בישראל, כלומר הוא
אפילו בפורום הזה.
 

טשאפק 2

New member
לכל הפחות יש לחשוף את ערוותם של

מהראש, דוד. לא יכול ולא רוצה להיות דון קישוט
או אפילו חלק מקבוצה קטנטנה של דון קישוטים. כשאראה שיש לפחות כוונה רצינית מצד המדינה לקדם את הפרוייקט (כרגע אין ולא צפוי שיהיה לה), אשקול מחדש האם בכלל שווה להמשיך ולדון בנושא הזה. בינתיים - לא שווה. הנושא פשוט אינו רלוונטי לתחבורה בישראל, כלומר הוא
אפילו בפורום הזה.
לכל הפחות יש לחשוף את ערוותם של
מי ששם מקלות בגלגלי הפרויקט, מטעמים לא ענייניים, ולהוקיעם.

אשמח לדעת בפרט מי ראשי הרשויות שאחראים למחדל.
 

טשאפק 2

New member
לחץ ציבורי: מכתבים לעיתונים

חבל מאוד שזו החלטתך, אריק.
בפורום היית חוד החנית מבין אלה שהובילו את דעת הקהל בזכות פרויקט החשמול ותרמת רבות לתודעה הציבורית בזכות יתרונות החשמול וחיוניותו הרבה. אחת הסיבות (לא רק, כמובן) שפרויקט החשמול נמצא בנקודת השפל שלו הִנה היעדר לחץ ציבורי בנושא על משרד התחבורה ורכבת ישראל. האדישות שנושבת משני גופים אלה היא פריבילגיה שהציבור מעניק להם ו"בזכותה" נעשו שגיאות רבות עד כה בניהול הפרויקט הלאומי.
לחץ ציבורי: מכתבים לעיתונים
ולאתרי החדשות.

בזמנו הוכן פה מכתב כזה, אבל לא נשלח...
 

jarondl

New member
זו ענישה קולקטיבית אריק. אל תעשה זאת

טוב, "לא רוצים - לא צריך".

אנחנו פשוט לא באמת רוצים רכבת נורמלית. אז נישאר עם העגלה.

ברגע זה קיבלתי החלטה "אסטרטגית" שכמה מ"חברי" הפורום בוודאי ישמחו עליה (אלה מביניהם השמחים לאיד אחרי קריאת הפוסט שלך). לא אגיב יותר בשום צורה על שום דבר שקשור לחשמול הרכבת, ולא אזכיר את חשמול הרכבת בשום דרך, עד שתפורסם הודעה רשמית על התחלה בפועל של עבודות החשמול בישראל, או על פריקה ראשונה של ציוד נייד חשמלי. עד אז זהו בזבוז זמן מוחלט מבחינתי. נמשיך לפחד מקרינה, לנסוע מהוד השרון לראשל"צ במהירות ממוצעת של 30 קמ"ש (נתון אמיתי אגב) ולנשום עשן דיזל בדרך. הרווחנו את הפריבילגיות האלו ביושר, זאת המדינה של כולנו וככה אנחנו נראים.

אלה מביניכם שבכל זאת אכפת להם: תילחמו על חשמולו של הקו המהיר לירושלים בזמן לקראת מועד פתיחתו. זה הסיכוי האחרון שנשאר אם רוצים לראות אי-פעם רכבת אמיתית בישראל.
זו ענישה קולקטיבית אריק. אל תעשה זאת
 

easylivin

New member
הגעתי למסקנה שאף גורם במדינה אינו רציני באמת

זו ענישה קולקטיבית אריק. אל תעשה זאת
הגעתי למסקנה שאף גורם במדינה אינו רציני באמת
ביחס לקידום החשמול. כשיופיעו ראיות בשטח המצביעות על כך שהמצב השתנה, אשמח מאוד (באמת) אם תודיעו לי.
 
מקור הבעייה מחולקת לכמה חלקים.

טוב, "לא רוצים - לא צריך".

אנחנו פשוט לא באמת רוצים רכבת נורמלית. אז נישאר עם העגלה.

ברגע זה קיבלתי החלטה "אסטרטגית" שכמה מ"חברי" הפורום בוודאי ישמחו עליה (אלה מביניהם השמחים לאיד אחרי קריאת הפוסט שלך). לא אגיב יותר בשום צורה על שום דבר שקשור לחשמול הרכבת, ולא אזכיר את חשמול הרכבת בשום דרך, עד שתפורסם הודעה רשמית על התחלה בפועל של עבודות החשמול בישראל, או על פריקה ראשונה של ציוד נייד חשמלי. עד אז זהו בזבוז זמן מוחלט מבחינתי. נמשיך לפחד מקרינה, לנסוע מהוד השרון לראשל"צ במהירות ממוצעת של 30 קמ"ש (נתון אמיתי אגב) ולנשום עשן דיזל בדרך. הרווחנו את הפריבילגיות האלו ביושר, זאת המדינה של כולנו וככה אנחנו נראים.

אלה מביניכם שבכל זאת אכפת להם: תילחמו על חשמולו של הקו המהיר לירושלים בזמן לקראת מועד פתיחתו. זה הסיכוי האחרון שנשאר אם רוצים לראות אי-פעם רכבת אמיתית בישראל.
מקור הבעייה מחולקת לכמה חלקים.
בעייה ראשונה היא שיש גורמים שעלולים לאבד הרבה כסף עקב מעבר לחישמול ,נתחיל באלפי מיכליות הדלק שמובלות אל הרכבת וכו" וכו" הרבה כסף גורמים מסויימים יפסידו במעבר לחישמול.
בעייה שנייה היא שאנשים מתהדרים בתחפושת ירוקה על מנת למנוע פתרון ירוק ,והשאלה אם זה באמת התנגדות ירוקה או שהירוק זה רק הפרונט והכל למעשה זה כלכלה ופוליטיקה כדי להשיג תהודה יחצנ"ית בקרב הציבור.(בהסוואה ירוקה שהיא פופולרית)
הבעייה השלישית והכי קשה זה הרפורמה ברכבת עד שלא תהיה חלוקה של חברת תשתית נפרדת לא יהיה שום אפשרות לחשמל ולו מטר אחד ברכבת, וכאן זה כבר קשור לעופר עיני ולהסתדרות שקשורה ליחימוביץ ומפלגת העבודה שקשורה לפוליטיקה וכאן האינטרס האישי ומאבקי הכח גוברים על הציבור.
ויש עוד עשרות בעיות בירוקטיות זניחות יחסית לבעייה הכי גדולה שזה הקשר בין ההסתדרות לבין היכולת של הריבון לקדם אזשהו שינוי.
אני דווקא לא ממש מודאג מבג"צ ברוב המקרים בית המשפט העליון מוכיח שכל ישר ומעיף את כל הפופוליסטים הדמגוגים והאינטרסנטים מהמדרגות לכן אם ילכו על החישמול למרות הבעיות ,יש סיכוי טוב מאד שכל מוקדי הבעייה שהזכרתי ימצאו עצמם על מדרגות בית המשפט אבלים וחפויי ראש.
 

amit1270

New member
במילה אחת: מחדל

הקו לכרמיאל - קו הרכבת שיחושמל ראשון?
המשך פרק העצבים. והפעם אני בטוח שידיד טוב מהפורום שהנושא קרוב ללבו, יצטרף אליי לפרק זה.
ובכן, התשובה לשאלת כותרת ההודעה היא: כלל לא בטוח. מה שהולך ונעשה ודאי, זה שקו הרכבת לכרמיאל לא ייפתח כקו מחושמל ב-2017. בהנהלת הפרויקט נערכים לפתיחתו של הקו כקו דיזל. בעקבות מס' שיחות שקיימתי בנושא עם גורמים שונים, לא הגיעה אליי ולו בשורה מעודדת אחת. אם כבר, אזי ההפך הוא הנכון. הפרויקט תקוע עמוק-עמוק באדמה עם אינספור התנגדויות, עם עיכובים גדולים בתכנון, עתירות לבג"צ ומה לא. גם עזיבתו הצפויה בספטמבר של המשנה למנכ"ל הרכבת, אינה מבשרת טובות (מציאת והכשרת מחליף הולם, לימוד המאטריה המקצועית, חלל ניהולי שמותיר המשנה למנכ"ל). במצב שכזה נשאלת שאלה, שחלקכם בוודאי ירים לגביה גבה, מה תהיה משמעות קבלת ההחלטה לוותר על החשמול בכרמיאל גם ביחס לרמה הארצית? לא מן הנמנע שבתחילת 2018 יימצא A1 מוכן לעבודה, אך ללא חשמול. כיום, ישנם ברכבת כאלה שמציינים את שנת 2020 ואולי אף מאוחר מכך, כשנת חשמול הקו. אם הערכה זו תתגלה כריאלית, היא מעמידה את הרכבת במצב קשה מאוד: עם פרויקט התחבורה היקר ביותר בתולדותיה של מדינת ישראל, שמשמש בתקן פיל לבן.

בתמונה: ככל הנראה עמודי החשמל היחידים שנראה לאורך הקו לכרמיאל ב-2017.
במילה אחת: מחדל
מה קורה עם התכנית? אאל"ט לפני כחודשיים התקיים דיון בהשגות והערות. יש חדש?
 

amit1270

New member
הכוונה לתת"ל 18 - תכנית החשמול של רכבת ישראל

במילה אחת: מחדל
מה קורה עם התכנית? אאל"ט לפני כחודשיים התקיים דיון בהשגות והערות. יש חדש?
הכוונה לתת"ל 18 - תכנית החשמול של רכבת ישראל
 

בועז ל

New member
בחזרה לביצוע: הפרדה מפלסית במפגש 50

סיור בקו לכרמיאל.
בוקר צח לששת קוראיי הנאמנים. שבוע התשתיות האינטנסיבי נמשך והיום אנו מצפינים לפרויקט הקו לכרמיאל. בפרויקט זה ערכנו שלשום (קובי ואני) סיור מודרך במנהרות הפרויקט. חברת הניהול של הפרויקט, "אמי מתום", אירחה אותנו באתר העבודה שבפורטל המערבי של מנהרת גילון. הסיור במנהרות ערך כשעתיים שכללו בתוכן הסברים מקצועיים מצד מיכאל דיאמונד, מנהל פרויקט המנהרות וסלאבה - מפקח הבטיחות ואיש מקצוע בעל ידע נרחב במנהור. את ההשלמות הנדרשות סיפק עבורנו טלפונית, איתמר גליל, מנהלו של כל פרויקט הקו לכרמיאל. לאחר הסיור במנהרות יצאנו לאתרי העבודה שבתוואי העילי ע"מ להתרשם מקצב התקדמות הפרויקט.

בהזדמנות זו אבקש להודות לידידי קובי, שלא שכח להופיע בתלבושת בטיחות מלאה, והכי חשוב: עם רכב 4X4, שסייע בידינו רבות במלאכת הצילום.
תודה גדולה לחברת הניהול "אמי מתום" ואנשיה שהוזכרו לעיל על האירוח הנהדר ועל המידע הטכני שסיפקו עבורנו. ארשה לעצמי בתוך זאת להוסיף תודה ציבורית לאיתמר מנהל הפרויקט, שהעתיק את מקום מגוריו לישוב גילון. כשאיתמר פותח חלון בבוקר, הוא רואה במרחק שתי אצבעות את מקום העבודה. כנראה שצריך להיות "שרוט" תשתיות אפילו יותר מעבדכם הנאמן ע"מ לבצע מהלך שכזה.
בחזרה לביצוע: הפרדה מפלסית במפגש 50
טוב, לאחר שהתעצבנּו קצת, נחזור למחוזות מעודדים יותר. גשר זה שבתמונה מבוצע ע"י "רמט" בניהולה של "יפה נוף", במסגרת פרויקט הכפלת קו עכו-נהריה. מתחת לגשר הכביש הארוך יעברו הקו לכרמיאל והקו לנהרייה. הקו לנהרייה, למעשה, כבר עובר מתחת לגשר. הנה סימנסית כחולה מתחת לגשר.
 

kobiz99

New member
+999+

בחזרה לביצוע: הפרדה מפלסית במפגש 50
טוב, לאחר שהתעצבנּו קצת, נחזור למחוזות מעודדים יותר. גשר זה שבתמונה מבוצע ע"י "רמט" בניהולה של "יפה נוף", במסגרת פרויקט הכפלת קו עכו-נהריה. מתחת לגשר הכביש הארוך יעברו הקו לכרמיאל והקו לנהרייה. הקו לנהרייה, למעשה, כבר עובר מתחת לגשר. הנה סימנסית כחולה מתחת לגשר.
+999+
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה