סיור בקו לכרמיאל.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
סיור בקו לכרמיאל.

סיור בקו לכרמיאל.
בוקר צח לששת קוראיי הנאמנים. שבוע התשתיות האינטנסיבי נמשך והיום אנו מצפינים לפרויקט הקו לכרמיאל. בפרויקט זה ערכנו שלשום (קובי ואני) סיור מודרך במנהרות הפרויקט. חברת הניהול של הפרויקט, "אמי מתום", אירחה אותנו באתר העבודה שבפורטל המערבי של מנהרת גילון. הסיור במנהרות ערך כשעתיים שכללו בתוכן הסברים מקצועיים מצד מיכאל דיאמונד, מנהל פרויקט המנהרות וסלאבה - מפקח הבטיחות ואיש מקצוע בעל ידע נרחב במנהור. את ההשלמות הנדרשות סיפק עבורנו טלפונית, איתמר גליל, מנהלו של כל פרויקט הקו לכרמיאל. לאחר הסיור במנהרות יצאנו לאתרי העבודה שבתוואי העילי ע"מ להתרשם מקצב התקדמות הפרויקט.

בהזדמנות זו אבקש להודות לידידי קובי, שלא שכח להופיע בתלבושת בטיחות מלאה, והכי חשוב: עם רכב 4X4, שסייע בידינו רבות במלאכת הצילום.
תודה גדולה לחברת הניהול "אמי מתום" ואנשיה שהוזכרו לעיל על האירוח הנהדר ועל המידע הטכני שסיפקו עבורנו. ארשה לעצמי בתוך זאת להוסיף תודה ציבורית לאיתמר מנהל הפרויקט, שהעתיק את מקום מגוריו לישוב גילון. כשאיתמר פותח חלון בבוקר, הוא רואה במרחק שתי אצבעות את מקום העבודה. כנראה שצריך להיות "שרוט" תשתיות אפילו יותר מעבדכם הנאמן ע"מ לבצע מהלך שכזה.
 

בועז ל

New member
שלט הפרויקט.

סיור בקו לכרמיאל.
בוקר צח לששת קוראיי הנאמנים. שבוע התשתיות האינטנסיבי נמשך והיום אנו מצפינים לפרויקט הקו לכרמיאל. בפרויקט זה ערכנו שלשום (קובי ואני) סיור מודרך במנהרות הפרויקט. חברת הניהול של הפרויקט, "אמי מתום", אירחה אותנו באתר העבודה שבפורטל המערבי של מנהרת גילון. הסיור במנהרות ערך כשעתיים שכללו בתוכן הסברים מקצועיים מצד מיכאל דיאמונד, מנהל פרויקט המנהרות וסלאבה - מפקח הבטיחות ואיש מקצוע בעל ידע נרחב במנהור. את ההשלמות הנדרשות סיפק עבורנו טלפונית, איתמר גליל, מנהלו של כל פרויקט הקו לכרמיאל. לאחר הסיור במנהרות יצאנו לאתרי העבודה שבתוואי העילי ע"מ להתרשם מקצב התקדמות הפרויקט.

בהזדמנות זו אבקש להודות לידידי קובי, שלא שכח להופיע בתלבושת בטיחות מלאה, והכי חשוב: עם רכב 4X4, שסייע בידינו רבות במלאכת הצילום.
תודה גדולה לחברת הניהול "אמי מתום" ואנשיה שהוזכרו לעיל על האירוח הנהדר ועל המידע הטכני שסיפקו עבורנו. ארשה לעצמי בתוך זאת להוסיף תודה ציבורית לאיתמר מנהל הפרויקט, שהעתיק את מקום מגוריו לישוב גילון. כשאיתמר פותח חלון בבוקר, הוא רואה במרחק שתי אצבעות את מקום העבודה. כנראה שצריך להיות "שרוט" תשתיות אפילו יותר מעבדכם הנאמן ע"מ לבצע מהלך שכזה.
שלט הפרויקט.
 

raminec

New member
הפרויקט הוקפא למספר שנים

מוזר, כבר שמעתי אפילו על 2015 באיזשהו שלב
הפרויקט הוקפא למספר שנים
אז אולי טרם ה"הפשרה" זה היה אחד התאריכים המוצעים.
למיטב ידיעתי כרגע הפרויקט נע בקצב הצפוי למעט סיפור תחנת אחיהוד שבועז כתב עליו.
 

בועז ל

New member
מקדש קמעא

סיור בקו לכרמיאל.
בוקר צח לששת קוראיי הנאמנים. שבוע התשתיות האינטנסיבי נמשך והיום אנו מצפינים לפרויקט הקו לכרמיאל. בפרויקט זה ערכנו שלשום (קובי ואני) סיור מודרך במנהרות הפרויקט. חברת הניהול של הפרויקט, "אמי מתום", אירחה אותנו באתר העבודה שבפורטל המערבי של מנהרת גילון. הסיור במנהרות ערך כשעתיים שכללו בתוכן הסברים מקצועיים מצד מיכאל דיאמונד, מנהל פרויקט המנהרות וסלאבה - מפקח הבטיחות ואיש מקצוע בעל ידע נרחב במנהור. את ההשלמות הנדרשות סיפק עבורנו טלפונית, איתמר גליל, מנהלו של כל פרויקט הקו לכרמיאל. לאחר הסיור במנהרות יצאנו לאתרי העבודה שבתוואי העילי ע"מ להתרשם מקצב התקדמות הפרויקט.

בהזדמנות זו אבקש להודות לידידי קובי, שלא שכח להופיע בתלבושת בטיחות מלאה, והכי חשוב: עם רכב 4X4, שסייע בידינו רבות במלאכת הצילום.
תודה גדולה לחברת הניהול "אמי מתום" ואנשיה שהוזכרו לעיל על האירוח הנהדר ועל המידע הטכני שסיפקו עבורנו. ארשה לעצמי בתוך זאת להוסיף תודה ציבורית לאיתמר מנהל הפרויקט, שהעתיק את מקום מגוריו לישוב גילון. כשאיתמר פותח חלון בבוקר, הוא רואה במרחק שתי אצבעות את מקום העבודה. כנראה שצריך להיות "שרוט" תשתיות אפילו יותר מעבדכם הנאמן ע"מ לבצע מהלך שכזה.
מקדש קמעא
גם לסינים יש.
 

בועז ל

New member
נתוני הכרייה במנהרת גילון.

סיור בקו לכרמיאל.
בוקר צח לששת קוראיי הנאמנים. שבוע התשתיות האינטנסיבי נמשך והיום אנו מצפינים לפרויקט הקו לכרמיאל. בפרויקט זה ערכנו שלשום (קובי ואני) סיור מודרך במנהרות הפרויקט. חברת הניהול של הפרויקט, "אמי מתום", אירחה אותנו באתר העבודה שבפורטל המערבי של מנהרת גילון. הסיור במנהרות ערך כשעתיים שכללו בתוכן הסברים מקצועיים מצד מיכאל דיאמונד, מנהל פרויקט המנהרות וסלאבה - מפקח הבטיחות ואיש מקצוע בעל ידע נרחב במנהור. את ההשלמות הנדרשות סיפק עבורנו טלפונית, איתמר גליל, מנהלו של כל פרויקט הקו לכרמיאל. לאחר הסיור במנהרות יצאנו לאתרי העבודה שבתוואי העילי ע"מ להתרשם מקצב התקדמות הפרויקט.

בהזדמנות זו אבקש להודות לידידי קובי, שלא שכח להופיע בתלבושת בטיחות מלאה, והכי חשוב: עם רכב 4X4, שסייע בידינו רבות במלאכת הצילום.
תודה גדולה לחברת הניהול "אמי מתום" ואנשיה שהוזכרו לעיל על האירוח הנהדר ועל המידע הטכני שסיפקו עבורנו. ארשה לעצמי בתוך זאת להוסיף תודה ציבורית לאיתמר מנהל הפרויקט, שהעתיק את מקום מגוריו לישוב גילון. כשאיתמר פותח חלון בבוקר, הוא רואה במרחק שתי אצבעות את מקום העבודה. כנראה שצריך להיות "שרוט" תשתיות אפילו יותר מעבדכם הנאמן ע"מ לבצע מהלך שכזה.
נתוני הכרייה במנהרת גילון.
כזכור, מנהרת גילון מורכבת משתי מנהרות צמודות ומקבילות באורך 4.6 ק"מ כ"א. הפורטל המערבי נמצא מעט מזרחית לאזור התעשייה "בר לב" ומצדו הדרומי של כביש 85.
הכרייה מתבצעת במקביל בכל ארבעת הפתחים של המנהרות ועד כה הושגו 1.2 ק"מ בכרייה המבוצעת מהפורטל המערבי ו-1.1 ק"מ מהפורטל המזרחי. נתונים אלה מבטאים סיום של 50% מכריית המנהרה, שנמצאת בנתיב הקריטי של הפרויקט. קצב הכרייה עומד על ארבעה עד שישה מ' ליום בכל מנהרה וזו אמורה להסתיים אי-שם ב-2014.

בשונה מפרויקט A1, דיפונה הסופי של המנהרה מתבצע במקביל יחד עם עבודות הכרייה. כזכור, במנהרות הכרייה מסוג NATM (כרייה קונבנציונאלית) של A1 הוחל בדיפון המנהרות (2, 3A) רק בגמר מלאכת הכרייה. מנהרה 4, מאידך, נכנסה לנתיב הקריטי של הפרויקט בשל עיכובים בביצוע. לכן, גם במנהרה 4 חלחלה התודעה שיש לבצע דיפון במקביל ע"מ לזרז את לוחות הזמנים. ואכן, כבר לפני מספר חודשים החל דיפון במנהרה 4 במקביל לעבודות הכרייה. כ-650 עד 700 מ' של דיפון סופי הושגו במנהרת גילון עד כה. נתון זה תקף לכל אחד מצוותי הכרייה (סה"כ 4 צוותים).

בתמונה: מכונת קידוח ממוחשבת, כדוגמת אלו המצויות ב-A1. למכונה שתי זרועות שאִתן ניתן לבצע קידוחים, שמשמשים להשחלת מוטות תמיכה (מעין מטרייה)ולהטמנת חומרי נפץ.
 

tapuzo

New member
אם אפשר בגילון אפשר למנהר גם את רכבות חיפה

נתוני הכרייה במנהרת גילון.
כזכור, מנהרת גילון מורכבת משתי מנהרות צמודות ומקבילות באורך 4.6 ק"מ כ"א. הפורטל המערבי נמצא מעט מזרחית לאזור התעשייה "בר לב" ומצדו הדרומי של כביש 85.
הכרייה מתבצעת במקביל בכל ארבעת הפתחים של המנהרות ועד כה הושגו 1.2 ק"מ בכרייה המבוצעת מהפורטל המערבי ו-1.1 ק"מ מהפורטל המזרחי. נתונים אלה מבטאים סיום של 50% מכריית המנהרה, שנמצאת בנתיב הקריטי של הפרויקט. קצב הכרייה עומד על ארבעה עד שישה מ' ליום בכל מנהרה וזו אמורה להסתיים אי-שם ב-2014.

בשונה מפרויקט A1, דיפונה הסופי של המנהרה מתבצע במקביל יחד עם עבודות הכרייה. כזכור, במנהרות הכרייה מסוג NATM (כרייה קונבנציונאלית) של A1 הוחל בדיפון המנהרות (2, 3A) רק בגמר מלאכת הכרייה. מנהרה 4, מאידך, נכנסה לנתיב הקריטי של הפרויקט בשל עיכובים בביצוע. לכן, גם במנהרה 4 חלחלה התודעה שיש לבצע דיפון במקביל ע"מ לזרז את לוחות הזמנים. ואכן, כבר לפני מספר חודשים החל דיפון במנהרה 4 במקביל לעבודות הכרייה. כ-650 עד 700 מ' של דיפון סופי הושגו במנהרת גילון עד כה. נתון זה תקף לכל אחד מצוותי הכרייה (סה"כ 4 צוותים).

בתמונה: מכונת קידוח ממוחשבת, כדוגמת אלו המצויות ב-A1. למכונה שתי זרועות שאִתן ניתן לבצע קידוחים, שמשמשים להשחלת מוטות תמיכה (מעין מטרייה)ולהטמנת חומרי נפץ.
אם אפשר בגילון אפשר למנהר גם את רכבות חיפה
אם רוצים לחשמל לנו את כל קו החוף אנחנו דורשים שימנהרו את הרכבות בחיפה
גם יחסכו 10 דקות נסיעה לצפון וגם נקבל את החוף שלנו בלי גדרות של מחנה אסירים מסביב
 

בועז ל

New member
מוטות תמיכה

סיור בקו לכרמיאל.
בוקר צח לששת קוראיי הנאמנים. שבוע התשתיות האינטנסיבי נמשך והיום אנו מצפינים לפרויקט הקו לכרמיאל. בפרויקט זה ערכנו שלשום (קובי ואני) סיור מודרך במנהרות הפרויקט. חברת הניהול של הפרויקט, "אמי מתום", אירחה אותנו באתר העבודה שבפורטל המערבי של מנהרת גילון. הסיור במנהרות ערך כשעתיים שכללו בתוכן הסברים מקצועיים מצד מיכאל דיאמונד, מנהל פרויקט המנהרות וסלאבה - מפקח הבטיחות ואיש מקצוע בעל ידע נרחב במנהור. את ההשלמות הנדרשות סיפק עבורנו טלפונית, איתמר גליל, מנהלו של כל פרויקט הקו לכרמיאל. לאחר הסיור במנהרות יצאנו לאתרי העבודה שבתוואי העילי ע"מ להתרשם מקצב התקדמות הפרויקט.

בהזדמנות זו אבקש להודות לידידי קובי, שלא שכח להופיע בתלבושת בטיחות מלאה, והכי חשוב: עם רכב 4X4, שסייע בידינו רבות במלאכת הצילום.
תודה גדולה לחברת הניהול "אמי מתום" ואנשיה שהוזכרו לעיל על האירוח הנהדר ועל המידע הטכני שסיפקו עבורנו. ארשה לעצמי בתוך זאת להוסיף תודה ציבורית לאיתמר מנהל הפרויקט, שהעתיק את מקום מגוריו לישוב גילון. כשאיתמר פותח חלון בבוקר, הוא רואה במרחק שתי אצבעות את מקום העבודה. כנראה שצריך להיות "שרוט" תשתיות אפילו יותר מעבדכם הנאמן ע"מ לבצע מהלך שכזה.
מוטות תמיכה
לאחר שידידתנו המכונה מסיימת את ביצוע הקידוחים מושחלים מוטות התמיכה לתקרת המנהרה. עוד עניין שדורש תיקון קטנטן: כריית המנהרות מבוצעת כמעט לגמרי בחתך מלא (full face).
 

בועז ל

New member
דיפון סופי + על המבדיל בין מנהרות י-ם לגילון.

סיור בקו לכרמיאל.
בוקר צח לששת קוראיי הנאמנים. שבוע התשתיות האינטנסיבי נמשך והיום אנו מצפינים לפרויקט הקו לכרמיאל. בפרויקט זה ערכנו שלשום (קובי ואני) סיור מודרך במנהרות הפרויקט. חברת הניהול של הפרויקט, "אמי מתום", אירחה אותנו באתר העבודה שבפורטל המערבי של מנהרת גילון. הסיור במנהרות ערך כשעתיים שכללו בתוכן הסברים מקצועיים מצד מיכאל דיאמונד, מנהל פרויקט המנהרות וסלאבה - מפקח הבטיחות ואיש מקצוע בעל ידע נרחב במנהור. את ההשלמות הנדרשות סיפק עבורנו טלפונית, איתמר גליל, מנהלו של כל פרויקט הקו לכרמיאל. לאחר הסיור במנהרות יצאנו לאתרי העבודה שבתוואי העילי ע"מ להתרשם מקצב התקדמות הפרויקט.

בהזדמנות זו אבקש להודות לידידי קובי, שלא שכח להופיע בתלבושת בטיחות מלאה, והכי חשוב: עם רכב 4X4, שסייע בידינו רבות במלאכת הצילום.
תודה גדולה לחברת הניהול "אמי מתום" ואנשיה שהוזכרו לעיל על האירוח הנהדר ועל המידע הטכני שסיפקו עבורנו. ארשה לעצמי בתוך זאת להוסיף תודה ציבורית לאיתמר מנהל הפרויקט, שהעתיק את מקום מגוריו לישוב גילון. כשאיתמר פותח חלון בבוקר, הוא רואה במרחק שתי אצבעות את מקום העבודה. כנראה שצריך להיות "שרוט" תשתיות אפילו יותר מעבדכם הנאמן ע"מ לבצע מהלך שכזה.
דיפון סופי + על המבדיל בין מנהרות י-ם לגילון.
הימצאותם של מי תהום היא אחד ההבדלים בין מנהרות ירושלים למנהרות גילון. על מנהרות גילון ניתן לדבר כעל מנהרות יבשות. המים שנראים בתמונה הם מי קירור שמשמשים את הציוד ההנדסי. מאידך, האוויר שמצוי במנהרות גילון לח משמעותית מאוויר ההרים הירושלמי. באוגוסט המזעזע, ובהיעדר מתח רשת למפוחי האוויר, כפי שנתקלנו בסיורנו, חוויית הביקור במנהרה הופכת לא פחות מציקה מחוויית הבוץ הירושלמי. בתנאים אלה נדרשת מלאכת איטום קפדנית יותר במנהרות ירושלים.

בתמונה: דיפון סופי במנהרת גילון.
 

easylivin

New member
חשבתי שאסור לעבוד ללא אוורור...

דיפון סופי + על המבדיל בין מנהרות י-ם לגילון.
הימצאותם של מי תהום היא אחד ההבדלים בין מנהרות ירושלים למנהרות גילון. על מנהרות גילון ניתן לדבר כעל מנהרות יבשות. המים שנראים בתמונה הם מי קירור שמשמשים את הציוד ההנדסי. מאידך, האוויר שמצוי במנהרות גילון לח משמעותית מאוויר ההרים הירושלמי. באוגוסט המזעזע, ובהיעדר מתח רשת למפוחי האוויר, כפי שנתקלנו בסיורנו, חוויית הביקור במנהרה הופכת לא פחות מציקה מחוויית הבוץ הירושלמי. בתנאים אלה נדרשת מלאכת איטום קפדנית יותר במנהרות ירושלים.

בתמונה: דיפון סופי במנהרת גילון.
חשבתי שאסור לעבוד ללא אוורור...
 

davidfainshtein

New member
מנהל
מנהרה מרשימה למדי.

דיפון סופי + על המבדיל בין מנהרות י-ם לגילון.
הימצאותם של מי תהום היא אחד ההבדלים בין מנהרות ירושלים למנהרות גילון. על מנהרות גילון ניתן לדבר כעל מנהרות יבשות. המים שנראים בתמונה הם מי קירור שמשמשים את הציוד ההנדסי. מאידך, האוויר שמצוי במנהרות גילון לח משמעותית מאוויר ההרים הירושלמי. באוגוסט המזעזע, ובהיעדר מתח רשת למפוחי האוויר, כפי שנתקלנו בסיורנו, חוויית הביקור במנהרה הופכת לא פחות מציקה מחוויית הבוץ הירושלמי. בתנאים אלה נדרשת מלאכת איטום קפדנית יותר במנהרות ירושלים.

בתמונה: דיפון סופי במנהרת גילון.
מנהרה מרשימה למדי.
 

בועז ל

New member
קודם לדיפון

סיור בקו לכרמיאל.
בוקר צח לששת קוראיי הנאמנים. שבוע התשתיות האינטנסיבי נמשך והיום אנו מצפינים לפרויקט הקו לכרמיאל. בפרויקט זה ערכנו שלשום (קובי ואני) סיור מודרך במנהרות הפרויקט. חברת הניהול של הפרויקט, "אמי מתום", אירחה אותנו באתר העבודה שבפורטל המערבי של מנהרת גילון. הסיור במנהרות ערך כשעתיים שכללו בתוכן הסברים מקצועיים מצד מיכאל דיאמונד, מנהל פרויקט המנהרות וסלאבה - מפקח הבטיחות ואיש מקצוע בעל ידע נרחב במנהור. את ההשלמות הנדרשות סיפק עבורנו טלפונית, איתמר גליל, מנהלו של כל פרויקט הקו לכרמיאל. לאחר הסיור במנהרות יצאנו לאתרי העבודה שבתוואי העילי ע"מ להתרשם מקצב התקדמות הפרויקט.

בהזדמנות זו אבקש להודות לידידי קובי, שלא שכח להופיע בתלבושת בטיחות מלאה, והכי חשוב: עם רכב 4X4, שסייע בידינו רבות במלאכת הצילום.
תודה גדולה לחברת הניהול "אמי מתום" ואנשיה שהוזכרו לעיל על האירוח הנהדר ועל המידע הטכני שסיפקו עבורנו. ארשה לעצמי בתוך זאת להוסיף תודה ציבורית לאיתמר מנהל הפרויקט, שהעתיק את מקום מגוריו לישוב גילון. כשאיתמר פותח חלון בבוקר, הוא רואה במרחק שתי אצבעות את מקום העבודה. כנראה שצריך להיות "שרוט" תשתיות אפילו יותר מעבדכם הנאמן ע"מ לבצע מהלך שכזה.
קודם לדיפון
כמו במנהרות אחרות שמוכרות לנו: ביצוע איטום ביריעות אפורות ואחריו הנחת קונסטרוקציית ברזל.
בתמונה: מכונה ישראלית שמשמשת את העובדים במלאכה זו. מיד נראה את מקבילתה הגרמנית, שבניגוד אליה, הִנה מכונה מודולרית ולא פחות חזקה.
 

easylivin

New member
עוד הבדל בין מנ' גילון ל-A1: צבע היריעות.


קודם לדיפון
כמו במנהרות אחרות שמוכרות לנו: ביצוע איטום ביריעות אפורות ואחריו הנחת קונסטרוקציית ברזל.
בתמונה: מכונה ישראלית שמשמשת את העובדים במלאכה זו. מיד נראה את מקבילתה הגרמנית, שבניגוד אליה, הִנה מכונה מודולרית ולא פחות חזקה.
עוד הבדל בין מנ' גילון ל-A1: צבע היריעות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה