סטטיסטיקה של זמני אמת

מצב
הנושא נעול.

orchilit

New member
אני דווקא בא ללמד קטרוג על נהגי קווים

באופן כללי הנסיעה באוטובוסים של קווים
מרגישה מהירה יותר...
לא יודע להסביר למה זה ככה...

אגב, קו 70 מעצבן אותי במיוחד לאור חוסר הסבלנות של הנהגים.
על התחנה בתל השומר תלו דף עם נוסח עצבני מאוד כלפי הנוסעים שאומר שקו 70 לא עוצר בעזריאלי ושיפסיקו לשאול את הנהג.
זה ממש הרתיח אותי. אני חושב שזו חוצפה ובמיוחד כשזה נעשה בתחנת קצה שבה אמור להיות סדרן שאמור לאכוף קצת משמעת מצד הנהגים. חלק מעבודתו של נהג זה גם מתן שירות, גם אם זה לא אמור להיות כך בתאוריה - דה פקטו זה כך.. וכל נהג יודע את זה. לענות בנימוס לשאלה של נוסע זה לא כל כך מסובך.
אני דווקא בא ללמד קטרוג על נהגי קווים
מהניסיון העשיר שלי איתם - זו חוויה בלתי שירותית בעליל . במקרה הטוב תקבל אדישות.
(כמובן שגם וידוא הרב קו אצלם איטי יותר, במיוחד אם יש לך 2 חוזים על הכרטיס).

אם כי, גם בדן לא חסר. יש בקו 60 נהג ממש ממש מחריד שהיחס שלו הוא אנטיפאתי. (ובהתאם לכך, הוא גם נוהג כמו מטורף).
בקו 70 אני דווקא מכיר נהג ממש ממש מעולה שאפילו תמיד עוזר להדרך נוסעים שהקו הזה לא מתאים להם. (נהג צעיר יחסית)
 

mister K

New member
"הצעיר" בקו 70 זה בטח אופיר רודריג.

אני דווקא בא ללמד קטרוג על נהגי קווים
מהניסיון העשיר שלי איתם - זו חוויה בלתי שירותית בעליל . במקרה הטוב תקבל אדישות.
(כמובן שגם וידוא הרב קו אצלם איטי יותר, במיוחד אם יש לך 2 חוזים על הכרטיס).

אם כי, גם בדן לא חסר. יש בקו 60 נהג ממש ממש מחריד שהיחס שלו הוא אנטיפאתי. (ובהתאם לכך, הוא גם נוהג כמו מטורף).
בקו 70 אני דווקא מכיר נהג ממש ממש מעולה שאפילו תמיד עוזר להדרך נוסעים שהקו הזה לא מתאים להם. (נהג צעיר יחסית)
"הצעיר" בקו 70 זה בטח אופיר רודריג.
הוא מאוד נחמד, אבל חוץ ממנו יש עוד כמה נחמדים בקו הזה.
 

אורי404

New member


"הצעיר" בקו 70 זה בטח אופיר רודריג.
הוא מאוד נחמד, אבל חוץ ממנו יש עוד כמה נחמדים בקו הזה.
 

mister K

New member
בעצם יש גם עוד חבר אחד מנקואיסט שעובד בוקר...

בקו 70 יש רק נהג אחד נוראי מוכר למדי...
הוא תמיד עובד בערב וכל פעם על סידור אחר, כך שגם לא תמיד אפשר לדעת באיזו שעה ייפלו עליו.
חוץ ממנו, רוב הנהגים בקו עובדים בסדר גמור (אלא אם יש חדשים שאני לא מכיר).

לא שקו 68 יותר טוב עם הנהגים של קווים שעד שלומדים לעבוד כבר מתחלפים בזחלנים חדשים.
בעצם יש גם עוד חבר אחד מנקואיסט שעובד בוקר...
אבל כבר מזמן לא ראיתי אותו.
 

benshap2

New member
אתה יודע שזה לאו דווקא נכון

העיכוב בתחנות הוא בגלל נהגים שלא יודעים לעבוד
עובדה שהאוטובוס שאחריו מדביק אותו כי הוא עובד יותר מהיר.
אתה יודע שזה לאו דווקא נכון
ברגע שקו צובר עיכוב, מכל סיבה שהיא, הקו שאחריו מגיע בהכרח לתחנות ריקות יותר (שכן היה להן פחות זמן "להתמלא") ולכן הוא בהכרח מהיר יותר...
 

droriko

New member
אבל מדובר כאן על היום יום

אתה יודע שזה לאו דווקא נכון
ברגע שקו צובר עיכוב, מכל סיבה שהיא, הקו שאחריו מגיע בהכרח לתחנות ריקות יותר (שכן היה להן פחות זמן "להתמלא") ולכן הוא בהכרח מהיר יותר...
אבל מדובר כאן על היום יום
לא כשיש משהו מיוחד בדרך
 

alantan

New member
מספיק שיהיה אי-אחידות במספר הנוסעים שגורם

אבל מדובר כאן על היום יום
לא כשיש משהו מיוחד בדרך
מספיק שיהיה אי-אחידות במספר הנוסעים שגורם
לעיכוב של דקה אחת בתחנה (לעומת הנסיעה הקודמת שעברה במקום). אז נניח שהתדירות המתוכננת היא כל 8 ד', אז הנה לתחנה הבאה התדירות היא 9 ד', אז יש כבר 12.5% יותר נוסעים ממה שהיה אם היה מגיע אחרי 8 ד'. האפקט מצטבר...

כמו כן, האוטובוס הבא (נכנה אותו "המהיר") מגיע אחרי 7 ד' (במקום 8 ד' שתוכננו), ולכן יש לו 12.5% פחות נוסעים ממה שהיה מתוכנן. לתחנה השניה הוא אולי מגיע 5 או 6 ד' אחרי שעזב האוטובוס הראשון, שהתעכב עוד יותר בגלל ה-12.5% שנוספו לו. עתה יש לאוטובוס השני 25% פחות נוסעים!

דבר כזה קורה כל הזמן, לא רק כשיש חפץ חשוד או אירוע מיוחד.

הנה סימולטור נחמד שמדגים את התופעה: http://www.dikleatherdale.webspace.virginmedia.com/buses.html
 
אבל יותר נוח להאשים את הנהגים

מספיק שיהיה אי-אחידות במספר הנוסעים שגורם
לעיכוב של דקה אחת בתחנה (לעומת הנסיעה הקודמת שעברה במקום). אז נניח שהתדירות המתוכננת היא כל 8 ד', אז הנה לתחנה הבאה התדירות היא 9 ד', אז יש כבר 12.5% יותר נוסעים ממה שהיה אם היה מגיע אחרי 8 ד'. האפקט מצטבר...

כמו כן, האוטובוס הבא (נכנה אותו "המהיר") מגיע אחרי 7 ד' (במקום 8 ד' שתוכננו), ולכן יש לו 12.5% פחות נוסעים ממה שהיה מתוכנן. לתחנה השניה הוא אולי מגיע 5 או 6 ד' אחרי שעזב האוטובוס הראשון, שהתעכב עוד יותר בגלל ה-12.5% שנוספו לו. עתה יש לאוטובוס השני 25% פחות נוסעים!

דבר כזה קורה כל הזמן, לא רק כשיש חפץ חשוד או אירוע מיוחד.

הנה סימולטור נחמד שמדגים את התופעה: http://www.dikleatherdale.webspace.virginmedia.com/buses.html
אבל יותר נוח להאשים את הנהגים
תמיד יותר קל למצוא אשמים מאשר להסביר תופעות בהסברים מורכבים יותר.
 

olli3

New member
מנהל
יש נהגים שאשמים בכך.

אבל יותר נוח להאשים את הנהגים
תמיד יותר קל למצוא אשמים מאשר להסביר תופעות בהסברים מורכבים יותר.
יש נהגים שאשמים בכך.
יש נהגים שפשוט נוהגים ממש לאט, בצורה מוגזמת. מאטים ל10 קמ"ש כשהם עוברים במפר, מתעקשים להסתכל לכל הכיוונים למרות שהם נכנסים לכיכר ועליהם להסתכל רק לכיוון אחד, מתעקשים לעצור בכל תחנה ותחנה למרות שאין אף אחד בתחנה ואף אחד לא צלצל לרדת בתחנה ועוד ועוד דוגמאות כאלו שמאריכות את זמן הנסיעה.
 

alantan

New member
זה נכון שנהגים כאלה כמו גם נהגים "טייסים"

יש נהגים שאשמים בכך.
יש נהגים שפשוט נוהגים ממש לאט, בצורה מוגזמת. מאטים ל10 קמ"ש כשהם עוברים במפר, מתעקשים להסתכל לכל הכיוונים למרות שהם נכנסים לכיכר ועליהם להסתכל רק לכיוון אחד, מתעקשים לעצור בכל תחנה ותחנה למרות שאין אף אחד בתחנה ואף אחד לא צלצל לרדת בתחנה ועוד ועוד דוגמאות כאלו שמאריכות את זמן הנסיעה.
זה נכון שנהגים כאלה כמו גם נהגים "טייסים"
מחמירים את התופעה. רצוי שהנהגים יאטו בצורה מסויימת את נסיעתם כשהם מקדימים וינסו להזדרז בתחנות כשהם מאחרים.

תמיד יש גם את הנוסע ששואל עשרים שאלות ומתלבט האם לעלות או לא כשרגלו האחת על האוטובוס. את ההמתנות הכי ארוכות בתחנות ראיתי בארה"ב. זה לא שונה כל כך מהסרטים שרואים פרידה מרגשת ליד הדלת הפתוחה של האוטובוס כשהנהג ממתין בסבלנות כששני הנפרדים מתנשקים, בוכים ומנהלים דיאלוג שלם על איך שהם יתראו שוב...
 

droriko

New member
לא צריך שום דבר

זה נכון שנהגים כאלה כמו גם נהגים "טייסים"
מחמירים את התופעה. רצוי שהנהגים יאטו בצורה מסויימת את נסיעתם כשהם מקדימים וינסו להזדרז בתחנות כשהם מאחרים.

תמיד יש גם את הנוסע ששואל עשרים שאלות ומתלבט האם לעלות או לא כשרגלו האחת על האוטובוס. את ההמתנות הכי ארוכות בתחנות ראיתי בארה"ב. זה לא שונה כל כך מהסרטים שרואים פרידה מרגשת ליד הדלת הפתוחה של האוטובוס כשהנהג ממתין בסבלנות כששני הנפרדים מתנשקים, בוכים ומנהלים דיאלוג שלם על איך שהם יתראו שוב...
לא צריך שום דבר
בן אדם לא צריך להיענש בגלל שהוא עובד "טוב מדי". ומקרה כמו פרידה מרגשת בכניסה לאוטובוס(אגב זה גם מהמתמטיקה?) זה לא כזה מקרה שכיח.
 

alantan

New member
הפרידה המרגשת זה בהומור - הכוונה לסרטים

לא צריך שום דבר
בן אדם לא צריך להיענש בגלל שהוא עובד "טוב מדי". ומקרה כמו פרידה מרגשת בכניסה לאוטובוס(אגב זה גם מהמתמטיקה?) זה לא כזה מקרה שכיח.
הפרידה המרגשת זה בהומור - הכוונה לסרטים
הוליוודיים שמראים פרידה של איזה שתים-שלוש דקות כשכל נוסעי האוטובוס יושבים ומחכים... מאוד ריאליסטי!

לא אמרתי מלה על להעניש נהגים שעובדים "טוב מדי", לא כל כך הבנתי את כוונתך. נהג שעובד טוב הוא נהג שעושה את העבודה בצורה יעילה, שנוהג בבטחה (אבל לא באיטיות) ושאינו גורם לכל מי שעומד לעוף על השמשה. הוא גם מודע ללוח הזמנים שלו ומתחשבן בהתאם.
 

droriko

New member
כשאתה אומר לנהג להאיט אתה מעניש אותו

הפרידה המרגשת זה בהומור - הכוונה לסרטים
הוליוודיים שמראים פרידה של איזה שתים-שלוש דקות כשכל נוסעי האוטובוס יושבים ומחכים... מאוד ריאליסטי!

לא אמרתי מלה על להעניש נהגים שעובדים "טוב מדי", לא כל כך הבנתי את כוונתך. נהג שעובד טוב הוא נהג שעושה את העבודה בצורה יעילה, שנוהג בבטחה (אבל לא באיטיות) ושאינו גורם לכל מי שעומד לעוף על השמשה. הוא גם מודע ללוח הזמנים שלו ומתחשבן בהתאם.
כשאתה אומר לנהג להאיט אתה מעניש אותו
אין שום בעיה בנהג שנוסע מהר, כל עוד הוא נוסע במהירות המותרת וכל עוד הוא לא עושה עבירות תנועה אני לא יודע מה הבעיה.
 

alantan

New member
ה"טייסים" הם לא אלה שנוהגים במהירות המותרת

כשאתה אומר לנהג להאיט אתה מעניש אותו
אין שום בעיה בנהג שנוסע מהר, כל עוד הוא נוסע במהירות המותרת וכל עוד הוא לא עושה עבירות תנועה אני לא יודע מה הבעיה.
ה"טייסים" הם לא אלה שנוהגים במהירות המותרת
אלא אלה שדוהרים ב-60 קמ"ש ברחוב עירוני ותוקעים ברקסים חזקים כשהאור נהיה אדום מולם. ונתקלתי בלא מעט כאלה.
 

droriko

New member
אני לא צריך את כל הגרפים והסטטיסטיקות שלכם

אבל יותר נוח להאשים את הנהגים
תמיד יותר קל למצוא אשמים מאשר להסביר תופעות בהסברים מורכבים יותר.
אני לא צריך את כל הגרפים והסטטיסטיקות שלכם
אני חורש את כל הקוים בגוש דן, אולי בלונדון זה אחרת.......
 

alantan

New member
חוקי המתמטיקה אינם משתנים לפי הגאוגרפיה...

אני לא צריך את כל הגרפים והסטטיסטיקות שלכם
אני חורש את כל הקוים בגוש דן, אולי בלונדון זה אחרת.......
חוקי המתמטיקה אינם משתנים לפי הגאוגרפיה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה