סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

vinney

Well-known member
לאובמה אין שום קשר לסלידה של אמריקאים מסוציאליזם.

זה תוצר של 50 שנות מלחמה קרה בה "סוציאליזם" היה שם קוד ל"אויב". עכשיו, רק עכשיו, 40 שנה אחרי שהמלחמה ההיא נגמרה, עצם תיוג של מישהו כ"סוציאליסט" כבר לא מבטיח מוות פוליטי מיידי.
&nbsp
אמריקאים דווקא מאוד אוהבים סוציאליזם, הם רק לא אוהבים את המילה. אמריקאים מאוד תומכים בACA (למרות עשור של השמצות והכפשות מהצד הימני של המפה), זאת הסיבה לכשלונו של טראמפ לבטל את החוק.
&nbsp
אבל אתה צודק בזה שההון והשלטון הרבה יותר מחוברים בארה"ב ממקומות אחרים בעולם, וחלק מזה זה החלטת הcitizens united. כמו שמיט רומני אמר, corporations are people במדינה הזאת. עוד מעט ידרשו זכויות הצבעה.
&nbsp
המיליטריזם המובנה של אוכלוסיה שבמשך דורות מישהו אחר נלחם את המלחמות שלה גם לא עוזרת. לאנשים אין עכבות מוסר לשלוח מישהו אחר למות במלחמה מיותרת - כי הילדים שלהם לא אלה שנלחמים, זה מישהו אחר (בדרך כלל עני/בן מיעוטים/גם וגם). לכן תקציב הבטחון כזה גדול ואף אחד לא מדבר על להקטין אותו.
 

John the Savage

New member
מתי בערך עברת לארה"ב?

כי מהדברים שאתה כותב, נשמע שלא ממש חיית בארה"ב שלפני אובמה.
 

danakama10

New member
איך התגובה שלך

קשורה למה שהוא כתב? הוא הביא תיאוריה שאתה יכול להסכים איתה או לא (או להתעלם ממנה). איך התגובה הזוו מתייחסת לדברים שלו?
 

John the Savage

New member
הסבר למתקשים

א. אני לא מסכים לתיאוריה שלו. חשבתי שזה ברור מהתגובה שלי.
ב. כי היה תמוהה בעיני אם מי שגר בארה"ב לפני ובתקופת הבחירות של אובמה, וזוכר את הסיסמאות שנזרקו לאוויר באותם ימים, היה טוען ש"אובמה המאיס על האמריקאים את הסוציאליזם".
 

danakama10

New member
רב הנסתר על הגלוי

אני גרתי פה ולא זוכרת מה היה לפני ובתקופת הבחירות של אובמה. מה שאני מציעה לך זה לכתוב מה אתה חושב כדי שבאמת יהיה קל יותר למתקשים להבין מה אתה מנסה לטעון.
 

danakama10

New member
אני מסכימה איתך

שמתקופת אובמה ה״ליברליזם״ הפך להיות בעיני הזוי ובמקרים רבים מעורר בי תחושות קשות.
אני לא מחזיקה בדעתך שרוב הציבור האמריקאי יקפץ על השיטה הדנית לו ידע שהיא תעבוד.
 

randomwinds

New member
אכן קשה לדעת לגבי השיטה הדנית - אבל ישנם רמזים

כחלק מאובמה קר חויבו חברות הביטוח לבטח גם 'מקרים קיימים' . זהו חוק סוציאלי בסיגנון 'הסוציאליזם הדני'. כשדנו בביטול ה ACA לא העזו המחוקקים לבטל את החוק הנ"ל. רמז.

לאומניות ושמרנות שאותם מייצג טראמפ קיימים ועולים גם באירופה. מארי לה פן היא כזו. והיא גם סוציאליסטית - נציונל-סוציאליסטית. רמז.

בנוסף נזכור שארה"ב מאוד סוציאליסטית במובן של הוצאות הממשלה על שרותי בריאות. יותר מכל מדינה אחרת. כבר עשורים. עוד רמז.

כך שלי - אין ספק.
 

vinney

Well-known member
"סטייטס רייטס" זה שם קוד ל"תנו לנו להפלת בשקט".

כשקליפורניה רוצה לקבוע לעצמה איזה עשן היא מוכנה שתושביה יסניפו ואיזה לא - הרפובליקנים משום מה לא בדיוק רוצים להשאיר לסטייט את הרייט הזה. אבל כשזה נוגע לאיברים הפרטיים של אנשים פרטיים ומה הם עושים בצנעת חדרם או תא שירותים - פתאום הרפובלינקים נזעקים שמישהו אומר להם לעזוב את האנשים האלה בשקט!
&nbsp
הממשל הפדראלי אמון על איכפת חוקי אי אפליה, ובאופן מסורתי מתערב בחוקי מדינות שנועדו לשרת אך ורק מטרת אפליה. אובמה לא המציא את הגלגל פה ולא שינה כלום, הוא עשה מה שממשל פדראלי צריך לעשות. אין למדינות זכות להפלות אוכלוסיות, וכן - זה כולל גם זכות להשתין בשקט.
 

Ani15

New member
אני קוראת עכשיו את דן אריאלי על קבלת החלטות

ומבינה טוב מתמיד שרציונליות משחקת תפקיד קטן למדי בקבלת החלטות, ועוד יותר גרוע - אחרי שהחלטה התקבלה, קשה מאוד לשנות אותה. אין לי מושג למה אנשים החליטו לתמוך בטראמפ, אבל התובנות של כלכלה התנהגותית מודרנית מקלות עלי להבין למה אין לי מושג ולמה אי אפשר באמת להסביר את זה.
 

debby12

New member
מנהל
זן ואמנות אחזקת ה- RV
/


טוב, אז חזרנו מהמסע ב-RV. היה בסה"כ מאוד מוצלח. הנה כמה תובנות - ואשמח לענות לשאלות אם יש (בזמנו היו פה כאלה שכתבו שהם חושבים על כזה טיול בעתיד):

1) ה- RV מאפשר המון שעות משפחה ביחד כי זה חלל כל כך קטן. שיחקנו הרבה משחקי קלפים/קופסה והיה נחמד

2) במונטנה וויומינג יש מעט מאוד "חיבור" (connectivity). מנסיוננו בחלקים נרחבים מאוד אין בכלל כיסוי סלולרי [לי יש טי מובייל אז בכלל בקושי היה. המצב אצל יתר בני המשפחה על AT&T היה קצת יותר טוב]. וגם אתרי הקמפגראונד שמתהדרים בחיבור ויי-פיי בדרך כלל מתגלים כמשקרים. זה נחמד אם רוצים להתנתק אבל בשבילי היה קצת יותר מדי מנותק

לאור הנ"ל הדבר הכי שימושי שהבאנו איתנו היה ערכת מכשירי קשר / ווקי-טוקי כאלה כמו מילדותנו.

3) החיבור להוק-אפס בחניוני ה-RV קל, פשוט ולוקח דקה בערך. ממש לא טירחה גדולה. מנגד, מי שחובב איכות סביבה ולא רוצה להשתמש בכלי אוכל חד"פ (ע"ע אנחנו) ימצא את עצמו מבלה חלק גדול מהחופשה ברחיצת כלים. אין מדיח ב-RV ויש רק סט אחד.

4) היילייטס בטיול שלנו כללו: מעיינות גופרית חמים במונטנה, גלשייר נשיונל פארק - בעיקר טיול סוסים שם וגם שיט על אגם סט. מארי, ה"גראנד קניון" שבתוך היילוסטון, וחניוני KOA מפונפנים עם בריכה והוט טאבס. ראינו גם לא מעט דובים מקרוב (קרוב מדי לטעמי. אמורים לשמור מהם מרחק של 100 מטר. אבל מה עושים אם צועדים בשביל המסומן ובמרחק 4 מטר ממנו מופיע דב?...)

5) זה לא מסובך במיוחד לנהוג ב-RV (שלנו היה באורך 30 רגל), הדבר היחיד הוא שכשנוסעים רברס חייבים מישהו אחד שיכוון מבחוץ (לפחות אצלנו - כי לא היה חלון אחורי).

6) לא מומלץ לשכור את ה RV ביום שבת. ראשית כי שעות הפתיחה הן שונות, דבר שהם לא מציינים מראש וכמעט דפק לנו את הטיול [שינינו את הטיסות של אב הבית 16 שעות לפני היציאה לדרך כדי שיספיק לאסוף אותו], ושנית כי הצוות המלא לא שם ואין כמעט מבחר איזה RV לקחת [קיבלנו האחד הכי דפוק שהיה להם, ולא היה במקום שום מנהל/ת או עם מי לדבר]

7) אנחנו העדפנו לבלות די הרבה זמן במנוחה בחניונים ולא "להרוג את עצמנו". בהתאם לתכנון מראש, חברנו למשפחה אחרת לקראת סוף הטיול שהיתה הרבה יותר "הספקית" בסגנון שלה אז טיילנו יחד רק חצי יום כל פעם. ר"ל שיש מגוון דרגות של אינטנסיביות-טיולית שאפשר לנקוט בהן.
 

debby12

New member
מנהל
תודה. אפילו אב-הבית נהנה, וזה אחרי שהוא

רצה לבטל את הטיול הזה כי "מה אנחנו צריכים את הכאב ראש הזה?", ולא התבייש להביע את דעתו זו שוב ושוב בשבועות שקדמו לכך.

אז נכון, היום הראשון והאחרון כללו קצת טירחה - בראשון צריך לאסוף את התפלץ-על-גלגלים ולרוץ לסופרמרקט לצייד אותו - לוקח כמה השעות. וביום האחרון צריך לסגור/לנקות אותו לאחור ואחר כך בבית לעשות הררי כביסה. אבל בסה"כ באמצע היה טיול די "זולה", עם אינספור הזדמנויות סתם לנוח בקרוואן המחומם [הייתי אומרת ממוזג - אבל ירד שם שלג בסוף אוגוסט...]
 

danakama10

New member
מחנה של שבוע

מטעם בי"ס.
האם גם אצלכם בסוף היסודי הילדים הולכים לשבוע מחנה מחוץ לבית מטעם בי"ס? כך נהוג אצלנו.
אם כן, האם הילדים שלכם הלכו? איך היתה החוויה?
 

debby12

New member
מנהל
לא, אצלנו אין כזה דבר

אי שם בסוף כיתה ה' יש איזה טיול מיתולוגי לפילדלפיה שעולה איזה 80 דולר וכולל ארוחת ערב. נדמה לי שזה אפילו בלי לישון שם לילה וזהו...

זה נראה לי קצת מפתיע. מחנה של שבוע עולה לא מעט זוזים. בית ספר ציבורי פשוט מטיל את העלות על ההורים ומי שאין בכיסו לשלם זבש"ו? (תמיד שיערתי שאצלנו אין מסיבות של מימון. יש גם הגבלות מטעם הקאונטי כמה עלויות אפשר להפיל על ההורים בבי"ס ציבורי. כמו שהיו בילדותי בישראל)
 

danakama10

New member
עושים כל מיני אירועי התרמות

שאמורות לכסות לפחות חלק מהעלות, את השאר ההורים משלמים, וזה באמת סכום לא פעוט.
אני בדילמה - נראה לי מאוד מוקדם לשלוח ילדים בגיל 10 לשבוע מחוץ לבית (גם הילדון חושש שיתגעגע), וגם אני חוששת ממקרי פדופיליה. במקום הספציפי שלשם הם נוסעים הורשע אחד מהמדריכים לפני שנים מאוד מועטות בפדופיליה (וזו לא פעם ראשונה), ולא ברור איזה נהלים הם שינו כדי להקטין את הסיכון.
מצד שני, משיחות עם הורים, כל הילדים מאוד מאוד נהנים.
 

debby12

New member
מנהל
אני בעד להקשיב לתחושת הבטן שלך, ואחת פי כמה וכמה לתחושת הבטן

של הילדון. שוין - אז כל הילדים מאוד נהנים - שיהיה להם בכיף. אבל לכם זה לא מתאים

בהתאמה רבים הילדים מסביבי נשלחים לקייטנות סאמר קאמפ בקיץ לתקופה של 3-10 שבועות מחוץ לבית בקיץ. והם מאוד נהנים (ת'אמת - לא שואלים אותם. אולי זו אוטוסוגסטיה חיובית
. ההורים רוצים שקט ושולחים אותם).

לנו זה לא מתאים....

בעיני עם ילדים בגיל הזה צריך שזה מאוד יתאים/ייראה כרעיון טוב גם להורים וגם לילד - שני התנאים נדרשים...

לגבי סיפור הפדופיליה, לגמרי
. אני מניחה שרוב ההורים מדחיקים ולא חושבים על זה [ע"ע המשפט האלמותי: רוב האנשים לא חושבים].
 

danakama10

New member
אני חושבת שרוב ההורים

לא רוצים למנוע חוויות מהילדים שלהם בגלל סיכון שהוא בסך הכל לא גבוה. אני בכל זאת חשבתי שלאחר שהסיפור התפוצץ שיהיו הורים שיחליטו שהם לא שולחים לשם את הילדים שלהם, או למקום אחר בפורמט הזה (כלומר, שהם נתונים להשגחת מדריכים בלבד, ללא מורים/הורים), אבל עושה רושם ששאר ההורים נלהבים מאוד מהחוייה שצפויה לילדים .
אני ממש בדילמה כי מצד אחד הבן עצמו לא מתלהב ובעיקר דואג מהגעגועים הביתה (ביננו, נדמה לי שאצלנו הטיולים השנתיים החלו לקראת סיום החטיבה או בתיכון, וזכור לי שמאוד הייתי מתגעגעת הביתה, כך שביסודי זה נשמע לי כל כך מוקדם מדי...) וגם אני מאוד לא שקטה עם לתת לו להיות עם מדריך שאין לי מושג מי הוא. עם המדריך שהורשע במעשים פדופילים, מסתבר שכאשר ילדים התגעגעו הביתה או הרגישו לא טוב, הם נשלחו למדריך הזה לבלות איתו אחד על אחד שירגיע אותם...

מצד שני, אני חושבת שאם ילך הוא באמת מאוד מאוד יהנה.

נראה איך נפתור את הדילמה.
 

placid1

New member
את בטוחה שאין אף מורה מבית הספר איתם

במחנה? זה נשמע לי מוזר אם זאת פעילות שבית הספר יוזם.
 
למעלה