סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

nogala1

New member
את צודקת לגבי ההפרשות ל IRA - היא דיברה על כסף שהוא הרוויח

והבן שלי , בן ה - 18 , שהרוויח כמה עשרות אלפים השנה , כן החליט להפריש לרות' IRA , היות והוא לא באמת צריך את הכסף כרגע (אנחנו הספונסרים של הלימודים ) והוא יוצא מנקודת הנחה ש:
1. הוא ירוויח יותר בעתיד ועדיף לשלם עכשיו את המיסים
2. אם הוא יתחיל לחסוך מעכשיו הוא יגדיל את חשבון הפנסייה שלו משמעותית
(גם אני התחלתי להפריש לפנסיה בגילו )

אנחנו לא התערבנו בשיקולים . הוא גם משקיע בבורסה וגם קנה ביטקויין ומכר לפני ההתרסקות
 

ilanvag

New member
חברים, יש פה מישהו שמבין היטב בנושא של שילוח בינלאומי?

כלומר קודים כמו EXW או FOB, וכדומה?

קראתי על זה און-ליין, ומשהו שהספק הסיני מציע לי פשוט לא מסתדר לי ולא נשמע לי הגיוני... אז אני צריך להתייעץ עם מישהו שמתעסק בנושא ומבין היטב ולעומק.

אם אפשר בפרטי - עדיף.

תודה, וחג שמח לכולם!
 

debby12

New member
מנהל
אז איך היה הסדר?

מה אכלתם? מה שתיתם? המצות - עונש או הרפתקאה?

<שמחה שחזרתי לוויי פיי ולציביליזציה>
 

John the Savage

New member
הסדר היה בסדר

חגגנו את הסדר הפעם בבית הכנסת המקומי, וזו הפעם הראשונה שאנחנו הולכים לבית כנסת בארה"ב. בית הכנסת אירגן ארוחת פסח בסגנון "פוט לאק" כשבית הכנסת אירגן כמה דברים בסיסיים (מצות, מרק קניידלך, גפילטע פיש), והאורחים הביאו את השאר. אנחנו החלטנו להביא משהו מהמסורת המשפחתית הפרטית שלנו, שאמא שלי הכינה כל פסח: תפוחי עץ אפויים ממולאים בחרוסת עם שוקולד למעלה.

חוץ מזה, היה קצת מוזר לחגוג פסח בבית כנסת רפורמי. כבר הייתי בעבר בליל סדר רפורמי, אבל כשזה בבית הכנסת ויש רבנית שאומרת שהסיפור על יציאת מצריים הוא ברובו מיתוס, זה מכניס אותי לדיסוננס. כלומר - ברור, אני יודע שזה נכון, אבל שרבנית תגיד את זה? משהו כאן לא תקין ...

 

gidishemer

New member
דווקאי נשמע רק חצי דיסוננס

תחשוב שרב היה אומר דבר שכזה..
 

iris mom of two

New member
רבנית לא אמרה את זה

רבה אמרה את זה. אחרי שנים בבית כנסת רפורמי, אני דווקא נהנית שההפרדה בין אמונה עוורת בספור התנכי והדת
 

nogala1

New member
היה נפלא והיה קריוקי !!!

שנים רבות התארחנו אצל חברים שהעבירו את התחושה ש"נסמן וי" ו"העיקר שיהיה נקי לחלוטין ושנגמור עם זה תוך שעתיים" . הם גם סרבו להעביר את הסדר אלינו... שנאתי את הסדר וכולנו התגעגענו לסדר המשפחתי שלנו בארץ
לפני כמה שנים חברנו לשתי משפחות עם ילדים בגיל ילדינו (18-23) והתחלנו בחגיגות חגים נפלאות: מתחילים בשירים ישראליים שקשורים לחג , עוברים לברכות /הגדה , חידונים והפעלות לילדים (מי שלא ראה שמחת נערה בת 19 המוצאת את האפיקומן - לא ראה שמחה מחייו
) והשנה נוסף גם קריוקי לוהט עד חצות. בחצות החזרנו את העלמים השיכורים וחבריהם (כל החברים שלהם רוצים להצטרף לארוחות חג שלנו - הגבלנו לחבר פר בן משפחה ) לביתנו ובבוקר הכנו ארוחת בוקר של פסח ושיחררנו את כולם לאוניברסיטאות בחזרה...
 

iris mom of two

New member
היה נחמד

בערב הראשון היינו אצל חברים, היו המון אנשים והיה ממש נחמד. הקטע של ההגדה היה די קצר, המארחת היא גם חברה טובה גם החזנית של בית הכנסת ולכן הגישה את הסדר וגם עשתה המון במטבח. אם כי גם קבלה עזרה.
&nbsp
בערב השני הגשמנו חלום של גיסתי של סדר שהוא בעצם רק הארוחה. אז היתה חרושת, אבל לא מרור. את הביצים הקשות והכרפס הגשנו עם המרק.
&nbsp
מצות אני לא אוכלת, אלא בסדר ורק כשחובה
 

KallaGLP

New member
היה אחלה, הרבה שירים, צחוקים ושיחות מעניינות

עם אנשים טובים. כולל צוות נגנים.
במצות, כהרגלי בקודש, לא נגעתי. מבחינתי זה טרפה.
 

נחמנית

New member
שמח ורועש

אחרי שבשנתיים הראשונות כאן היה פחות מוצלח ודי בודד, הפעם היו חברים אצלנו קריאת הגדה מינימלית והרבה פעילויות לילדים כולל החבאת אפיקומון לכל ילד. המון המון אוכל בכמויות הזויות. הלהיט החדש - קאפקייקס שוקולד לפי מתכון של בראוניז ללא גלוטן מהרשת עם שינויים קלים. כמעט הכל חוסל כבר בליל הסדר. בנוסף - עוגיות סטייל עוגיות בוטנים ישראליות - הגעגועים.
 

Boston Guy

New member
הכנתי שוק טלה מעושן וחזרת תוצרת בית שנושכת שלוש פעמים

פעם ראשונה שאני מעשן טלה - יצא די סביר. השתמשתי בעץ דובדבן (גם פעם ראשונה). לרוב אני משתמש בעץ תפוח לציפורים ובמסקיט או היקורי לבקר.

את החזרת הכנתי בחצר - עם רספירטור בקטעים הקריטיים (כשמערבבבים את המרכיבים ביחד וממלאים את הצינצנות). יצא בערך קילו מוצר סופי - חילקתי את זה לארבע צינצנות מייסון אטומות היטב, ונתתי לזה לנוח לילה במקרר.
אנשים מאוד התלהבו בסדר משני הדברים (יותר מהחזרת, למען האמת), והכל היה נהדר - למעט גברת אחת שראתה אחרים לוקחים על קצה המזלג והחליטה לקחת כף גדושה על מצה ולבלוס את זה בביס.
כמעט נשר לה האף... העיניים שלה יצאו מהחורים כמו בסרטים המצויירים.

 

metm98

New member
זהו. גמרנו. בפסח הבא אני אצלך.

ועכשיו, עם מי אני צריך לשכב כדי ליצור את הקשרים המתאימים?
 

Boston Guy

New member
לא מאיימים על יונה עם יין

לא צריך לחכות לפסח הבא - כשישתפר מזג האוויר באזורינו, יש מצב שיתגבר קצב העלאת העולות. השנה אולי יהיו קצת פחות מבשנים עברו מחמת העומס בקייץ (הפקדת צאצאה באוניברסיטה בפעם הראשונה וכיוצ"ב), אבל בהחלט תהיה הזדמנות. אם אתה בגיזרה ביוני-יולי הקייץ - תעדכן.
 

Boston Guy

New member
המעשנת קנויה למהדרין. ואפילו חשמלית.

אני מוגבל במקום (דבר שעליו אישתי מברכת בכל יום, יען כי היא מדמיינת לעצמה אילו מיזבחים הייתי מחזיק בחצר לו יכולתי...) - ולכן המעשנת היא יצור צנוע משהו מתוצרת MASTERBUILT - שמקור החימום שלו הוא חשמלי.
זה עושה את השימוש בה להרבה יותר קל, כי השליטה בטמפרטורה היא הרבה יותר פשוטה מאשר במעשנת אמיתית שמשתמשת בפחמים.
עשיתי בה קצת שינויים כי תפוקת העשן של המערכת לא הייתה מספיקה (לטעמי), והמיכל שיש במעשנת לשבבי עץ שיוצרים את העשן הוא נורא קטן. כשמשתמשים רק בו צריך לרוץ להוסיף שבבי עץ כל חצי שעה, או להרטיב את שבבי העץ שיחזיקו יותר זמן - מה שגורם לעשן להיות "רטוב". זה משנה לגמרי את הטעם של המוצר הסופי...
הוספתי לה "מקור עשן חיצוני" שמאפשר לי לעזוב אותה לנפשה במשך 3-4 שעות, ולשלוט הרבה יותר טוב בכמות העשן שנוצרת.

 

iris mom of two

New member
שכנעת

אשתו של בעלי לא ממש רוצה מעשנת אבל בשל לחץ חברתי מתון, ורצונות הבעל, כנראה מתווסף לנו אחת. זו שהיתה לנו, פחמים, היתה כל כך ישנה שלא יכלה לעבור איתנו בלי להתפרק.
&nbsp
אז אשתו של בעלי כנראה תצטרך לשתוק ולתת לו לקנות את מעשנת חלומותיו
 

debby12

New member
מנהל
עדיף מעשנת חדשה מאישה חדשה


רק לא הבנתי את הקטע של הלחץ החברתי. לא חושבת שלאיש מחברי יש מעשנת בחצר - ודווקא יש להם חצר.
 
למעלה