סולם יעקב/ מאת: אהובה קליין (c)

אהובה 101

New member
סולם יעקב/ מאת: אהובה קליין (c)

סולם יעקב קרני חמה אחרונים ישייטו בין הערפילים, השמים יאפילו אפילה לילית יעקב מתקן תפילת ערבית. יעקב מכין עצמו לשינה אבן מראשותיו לליל מנוחה, ארץ סגולה מקופלת תחתיו נחלת אבות מיועדת לבניו. יעקב צולל לשינה עמוקה בחלומו סולם ובראשו שכינה, מלאכים צחורים עולים ויורדים רז וסוד לאוזניו מלחשים. "וייקץ יעקב משנתו" יראה ופחד יחוש מבוראו, נדר נודר בלב שלם, הקמת מצבה והפרשת מעשר. הערה: השיר נכתב בהשראת פרשת ויצא: חלומו של יעקב בהר המוריה.
 

א ס נ ת י

New member
יעקב אבינו

תחמן, אך חביב רימה את אביו גנב את ברכותיו התחפש לעשו אמא אפילו בוחרת לו את בגדיו איזה סולם איזה עולם חיים בסרט נקרא לו - מציאות עיוורת.
 

גרי רשף

New member
חמשיר

יעקב ללבן פנה: "אעבדך ברחל בתך הקטנה" ויעבוד שבע שנים ויהיו בעיניו כימים אחדים ויהי בבוקר והנה היא לאה.
 

א ס נ ת י

New member
שש-שיר

ואז רחל גנבה ת'תרפים של אביה לבן, נו את פסלי האלילים יעקב שלא היה אסרטיבי לפעמים אפילו לא אקטיבי
שתק כמו נמושה ועוד אנו מכונים ישראל, למרבה הבושה.
 

אהובה 101

New member
לאוסנתי היקרה.

אכן יעקב פסח בין שני הסעיפים, מצד אחד היה חייב ללכת בדרך הישר אך מצד שני רצה לכבד את ההורים ובמיוחד את רבקה -אימו ולכן התחפש בבגד שעיר עיזים,אך הקב"ה רואה הכל ואחרי שנים הוא נענש - מידה כנגד מידה,בניו הראו לו את כותונת יוסף טבולה בדם שעיר עיזים- כפי שכתוב:"ויקחו את- כותונת יוסף וישחטו שעיר עיזים ויטבלו את- הכותונת בדם וישלחו את כותונת הפסים ויביאו אל אביהם...." [בראשית ל"ז,ל"א- ל"ד]
 

א ס נ ת י

New member
או כמו שאליהו אמר

עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים.. אכן נענש מידה כנגד מידה, אבל בואי נאמר שהאיפה ואיפה שהוא נקט עם בניו גם לא מאירה אותו באור כזה חיובי, נכון?
 
תשמעי

יעקב אבינו אצלך תחמן, נמושה ומקפח את בניו ורחל גנבת. זו הסתכלות די שלילית. האם הכל כל-כך רע?
 

גרי רשף

New member
אם יורשה לי..

אני מעדיף אנשים שקוראים את התנ"ך ומתלוצצים על חשבון גיבוריו, על פני אלה שלא פותחים אותו אבל מדברים בשבחו. על דרך המשל הייתי שואל כך: למר כהן יש תנ"ך מרוט, הכריכה קצת מתפרקת והדפים מקומטים; ולמר לוי יש תנ"ך "כחדש" (כפי שנהוג לכתוב במודעות למכירת רכב). מי משניהם, לדעתך, אוהב יותר את התנ"ך?
 
איש בהעדפתו יחיה

אבל צריך לומר שיש גם כאלה שפותחים תנ"ך ומדברים בשבחו. אין הכוונה שביקורת לא מועילה, אבל רק הדגשת השלילי אומרת דרשני. כך לדעתי ועל כן הערתי.
 

אהובה 101

New member
לאוסנתי,

נראה לי שכל מה שמסופר בתנ"ך הוא עם עומק רב,אכן , לעניות דעתי את צודקת, הורים צריכים ללמוד לא לנהוג איפה ואיפה עם ילדיהם, הדבר גורם לבעיות.
 

גרי רשף

New member
עלילות יעקב רצופות במידה כנגד מידה..

חביבים עלי בעיקר דבריו של לבן "לא יעשה כן במקומנו לתת הצעירה לפני הבכירה" - עקיצה כלפי מי שקנה את הבכורה בלחם ונזיד עדשים.
 

Lakedaimon

New member
וכמובן שיש גם מדרש השם של יעקב

כיוון שלפי חלק מהפרשנים מעבר לכך שסיפורו כיעקב (ישראל) מתאים לקורותיו של העם בזמן הגלות, נראה שחלק ממדרש השם המודרני הוא שהוא "עקום" מעט, תכמן קצת, כמו כל ישראלי.
 
הפרוש שלך מאוד קרוב לאמת

לדעתי משמעות השם יעקב בהחלט דומה לביטוי היום תכמן כך משתמע משפות שמיות אחרות וזה כנראה לא תמיד שלילי
 

Lakedaimon

New member
לא שלי, של מאמר שקראתי

ואגב, זו תיזה די ישנה, שנות השמונים לדעתי.
 

יוסי ר1

Active member
מדרש השם הזה אינו חדש,

עשיו עצמו מטיח במרירות "הכי קרא שמו יעקב, ויעקבני זה פעמיים"...
 

masorti

New member
אני לא יודע לגבי מדרשי שם...

אבל בתקופת ההיקסוס היו שני פרעונים בעלי שם דומה, ומניחים שהיו ממוצא שמי (כנעני). שניהם שלטו כנראה בין 1650-1600 לפנה"ס, ושמם היה Yakubher ו- Yakubaam. (Yakubaam יכול להיות "יעקבעם" בדומה לירבעם ורחבעם. ידוע שהסיומת "עם" היתה סיומת שמית/כנענית מקובלת.) אם תעשה את חשבון המאות (400 שנה אחורה מימי רעמסס השני), תראה שאנחנו די קרוב לתקופת יעקב המקראי. אז כנראה שהשם יעקב ונגזרותיו היה מקובל בכנען באותה תקופה. בדומה להרבה שמות מקראיים, לנו נדמה שגיבורי המקרא חיו בואקום והמציאו את כל השמות - אבל בעצם הם הושפעו מהסביבה והשתמשו במאגר השמות המקובל אז.
 
למעלה