נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2014

מצב
הנושא נעול.

amirv

New member
עוד נכון לה עתיד טוב יותר

צומטחולו
&nbsp
תחנת צומת חולון היא ממש כישלון, יש איזה גורם שבזכותו היא יכולה להפוך לאטרקטיבית יותר?
&nbsp
בשטח סמוך לתחנה שעמד ריק בזמן הקמתה עיריית תל אביב בחרה להקים שטח תפעולי עבור משאיות הזבל שלה, ובכך קברה את האפשות ליצירת אזור תעסוקה בצד האיילון הפונה לכניסה לתחנה.
&nbsp
מה לגבי הצד השני של האיילון? הרי השקיעו כסף במעבר חיצוני לכיוון הזה.
&nbsp
ומה עם העתקת מסוף האוטובוסים מהתחנה המרכזית החדשה לשדות שממול התחנה? יקרה או לא?
עוד נכון לה עתיד טוב יותר
הקו הירוק שישיק לפתח התחנהת עוד שני קווי BRT שיתסיימו בה ומרכז תעסוקה שאמור להיבנות מצידה השני (שייך לתל אביב, אחרי שמשאיות הזבל יפונו למקום אחר).
בשדה ממול לא אמור לקום כלום כי הוא שייך למקווה ישראל ומוגן על ידי חוק מיוחד, אבל יכול להיות שהוא ישתלב במערך של שבילי אופניים לכיוון פארק דרום ופארק אריאל שרון (חיריה).
אין ספק שהיה נכון להכין את התחנה בעת הבניה, אך טעות ידועה מראש לפתוח אותה, זה סתם מעכב את הנוסעים מהתחנות האחרות ועולה הרבה כסף בלי לספק תמורה.
נ"ב, ככל שאזור תעשיה חולון ישנה פניו ויהפוך לאזור תעסוקה (עזריאלי וגב-ים כבר מאכלסים מגדלים שם), התחנה יכול למצב את עצמה כתחנה עם השירות המהיר ביותר לאזור זה.
 

stratomaximus

New member
הרבעון הזה בעייתי להשוואות

קו החוף הדרומי, עד שדרות
הרבעון הזה בעייתי להשוואות
כי ביולי-אוגוסט היה את מבצע צוק איתן ובספטמבר התחילו החגים ורבים יצאו לחופשה (אפילו יותר אנשים מהרגיל כנראה, כי מרבים נמנעה חופשת הקיץ השנה בגלל צוק איתן).
 
אולמרט בתגובה: "קו מיותר, מי ייסע בו?"

קו החוף הדרומי, עד שדרות
אולמרט בתגובה: "קו מיותר, מי ייסע בו?"
רה"מ לשעבר אולמרט: "אף אחד לא רוצה לנסוע ברכבת לבת ים, ראשון או יבנה מערב. מוטב להקים קו רכבת מרחביה להולילנד".
פקידי האוצר: "תקציב הפרוייקט יהיה 300 טריליון דולר. לא יהיו בו יותר מ-100 נוסעים בשנה. מוטב לחדש את צי הרכב של משרד האוצר".
שטרסלר: "צריך לבטל את כל הרכבות ולהקים רשת של אוטובוסים ממונעים בגז."
גרונאו: "בת ים, ראשון ויבנה רחוקות מדי מהמרכז. יש הצדקה לרכבת רק בין רחוב אלנבי לדיזנגוף".
פייטלסון: "חרדים, ערבים, נשים, ילדים, אתיופים, רוסים, שמאלנים, ימנים, יהודים, אשכנזים, מזרחים, תיירים, עניים, עשירים, עתונאים ופוליטיקאים לא נוסעים ברכבת."
 

raminec

New member
ועדת המעקב של תחנות יבנה!

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השלישי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
ועדת המעקב של תחנות יבנה!

 
לפני פתיחת יבנה מערב - עד 75 אלף

ועדת המעקב של תחנות יבנה!
לפני פתיחת יבנה מערב - עד 75 אלף
אחרי פתיחת יבנה מערב - עד 135 אלף.
מספר הנוסעים כמעט הכפיל את עצמו.
אפילו ברבעון האחרון, שהיה פחות מוצלח, מדובר על 110 אלף, כלומר עליה של כ-50% בהשוואה לשיא (לא לממוצע!) שלפני הפתיחה. הממוצע בשנה האחרונה - כ-115 אלף, הממוצע בשנה שלפני הפתיחה - כ-60 אלף. שוב, כמעט כפול.

איפה כל הבכיינים שייללו על הרס השירות ליבנה וחזו כאן הפסקת השימוש ברכבת ע"י התושבים?
 

benshap2

New member
ברבעון האחרון, מאז שינוי הלו"ז, חלה ירידה די תלולה בשימוש

לפני פתיחת יבנה מערב - עד 75 אלף
אחרי פתיחת יבנה מערב - עד 135 אלף.
מספר הנוסעים כמעט הכפיל את עצמו.
אפילו ברבעון האחרון, שהיה פחות מוצלח, מדובר על 110 אלף, כלומר עליה של כ-50% בהשוואה לשיא (לא לממוצע!) שלפני הפתיחה. הממוצע בשנה האחרונה - כ-115 אלף, הממוצע בשנה שלפני הפתיחה - כ-60 אלף. שוב, כמעט כפול.

איפה כל הבכיינים שייללו על הרס השירות ליבנה וחזו כאן הפסקת השימוש ברכבת ע"י התושבים?
ברבעון האחרון, מאז שינוי הלו"ז, חלה ירידה די תלולה בשימוש
ברכבת, הן במערב והן במזרח.
הירידה מגיעה למרות מגמה מעודדת מאוד לפני כן, ובמקביל לשלבי איכלוס רציניים של שכונה מאוד גדולה בדרום העיר (השכונה הירוקה) - מה שהיה אמור להוביל דווקא לגידול בנסיעה ברכבת.

במילה אחת - חבל.
 

amit1270

New member
גם בשנה שעברה הייתה ירידה באוגוסט-ספטמבר

ברבעון האחרון, מאז שינוי הלו"ז, חלה ירידה די תלולה בשימוש
ברכבת, הן במערב והן במזרח.
הירידה מגיעה למרות מגמה מעודדת מאוד לפני כן, ובמקביל לשלבי איכלוס רציניים של שכונה מאוד גדולה בדרום העיר (השכונה הירוקה) - מה שהיה אמור להוביל דווקא לגידול בנסיעה ברכבת.

במילה אחת - חבל.
גם בשנה שעברה הייתה ירידה באוגוסט-ספטמבר
אי אפשר לדבר על מגמה עדיין.
 

benshap2

New member
לא יודע למה, הראש שלי היה כבר ב 2015

גם בשנה שעברה הייתה ירידה באוגוסט-ספטמבר
אי אפשר לדבר על מגמה עדיין.
לא יודע למה, הראש שלי היה כבר ב 2015
וחשבתי שהנתון מ 2013 הוא מלפני שנתיים בטעות
 
הירידה לא תלולה

ברבעון האחרון, מאז שינוי הלו"ז, חלה ירידה די תלולה בשימוש
ברכבת, הן במערב והן במזרח.
הירידה מגיעה למרות מגמה מעודדת מאוד לפני כן, ובמקביל לשלבי איכלוס רציניים של שכונה מאוד גדולה בדרום העיר (השכונה הירוקה) - מה שהיה אמור להוביל דווקא לגידול בנסיעה ברכבת.

במילה אחת - חבל.
הירידה לא תלולה
ובוא לא נשכח שברבעון הזה היתה מלחמה של 50 יום, מה שהשפיע על מספר היוממים כלפי מטה.
אם תהיה ירידה לאורך השנה כולה בהשוואה ל-2013, יהיה מקום לדאגה. המגמה הכללית היא דווקא למעלה, כמו שפירטתי במספרים.
 

benshap2

New member
ר' הודעתי מ 1:42

הירידה לא תלולה
ובוא לא נשכח שברבעון הזה היתה מלחמה של 50 יום, מה שהשפיע על מספר היוממים כלפי מטה.
אם תהיה ירידה לאורך השנה כולה בהשוואה ל-2013, יהיה מקום לדאגה. המגמה הכללית היא דווקא למעלה, כמו שפירטתי במספרים.
ר' הודעתי מ 1:42
ואכן לא לקחתי בחשבון גם את המלחמה.

תשמע - צריכה להיות קפיצה משמעותית כי השכונה הירוקה אוכלסה בשבועות האלה. הרבה בניינים גם בתדהר וגם מערבית יותר אוכלסו בחודשים האלה.
אני מאוד רוצה לראות את הנתונים של נובמבר-דצמבר לכשיגיעו.
 

raminec

New member
קו חיפה - נהריה

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השלישי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
קו חיפה - נהריה

 
גם את העליה בחוף הכרמל ואת הגידול בפער בין תחנות

קו חיפה - נהריה
גם את העליה בחוף הכרמל ואת הגידול בפער בין תחנות
לב המפרץ וקרית מוצקין לעומת תחנות חיפה מרכז וחיפה בת גלים אפשר לשייך לשינוי המשמעותי שחל בקו הפרברי בלו"ז החדש.
נראה שלקו הפרברי יש בלו"ז החדש תפקיד הרבה יותר משמעותי בקישור בין ערי המפרץ והגליל המערבי לבין חוף הכרמל ואזור מת"מ (וכן לרכבות דרומה שיוצאות מחיפה) מאשר בלו"ז הקודם.
הנתונים הללו מחזקים את הדיעה שבתחנות חיפה מרכז ובת גלים צריכות לעצור רק רכבות פרבריות ואילו יותר רכבות בינעירוניות צריכות לשרת את לב המפרץ.
 
והפער יגדל עוד יותר אם יתוקן עיוות המחירים

גם את העליה בחוף הכרמל ואת הגידול בפער בין תחנות
לב המפרץ וקרית מוצקין לעומת תחנות חיפה מרכז וחיפה בת גלים אפשר לשייך לשינוי המשמעותי שחל בקו הפרברי בלו"ז החדש.
נראה שלקו הפרברי יש בלו"ז החדש תפקיד הרבה יותר משמעותי בקישור בין ערי המפרץ והגליל המערבי לבין חוף הכרמל ואזור מת"מ (וכן לרכבות דרומה שיוצאות מחיפה) מאשר בלו"ז הקודם.
הנתונים הללו מחזקים את הדיעה שבתחנות חיפה מרכז ובת גלים צריכות לעצור רק רכבות פרבריות ואילו יותר רכבות בינעירוניות צריכות לשרת את לב המפרץ.
והפער יגדל עוד יותר אם יתוקן עיוות המחירים
שגורם לנסיעה ממרכז הארץ ללב המפרץ להיות יקרה יותר מאשר לחיפה מרכז.
 
צודק, הרכבת חייבת לכלול את לב המפרץ בתחנות חיפה

והפער יגדל עוד יותר אם יתוקן עיוות המחירים
שגורם לנסיעה ממרכז הארץ ללב המפרץ להיות יקרה יותר מאשר לחיפה מרכז.
צודק, הרכבת חייבת לכלול את לב המפרץ בתחנות חיפה
זה ישפיע גם על מחיר הנסיעה בין לב המפרץ לתחנות חיפה ויחזק את תחנת לב המפרץ גם כתחנה בינעירונית וגם כתחנה פרברית.
וצעד עוד יותר מתקדם שצריך לבצע זה לכלול את קטע הרכבת בין קרית מוצקין לעתלית בכרטוס המשותף של מטרופולין חיפה.
 

raminec

New member
סה"כ עולים ויורדים בכל תחנות הרכבת

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השלישי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
סה"כ עולים ויורדים בכל תחנות הרכבת



 

easylivin

New member
תודה רמי, ותוספת קטנה ממני: השוואה לשנים קודמות

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השלישי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
תודה רמי, ותוספת קטנה ממני: השוואה לשנים קודמות

 

טשאפק 2

New member
מעניין, עלייה בכמות הנוסעים

תודה רמי, ותוספת קטנה ממני: השוואה לשנים קודמות
מעניין, עלייה בכמות הנוסעים
גם בחודש אוגוסט, אע"פ שלאורך רובו התחוללה המלחמה בדרום.

גם בחודש יולי, שברוב אורכו היתה לחימה, נרשמה ירידה קלה מאד.

הייתי מצפה לפגיעה משמעותית יותר בכמויות הנוסעים, גם בגלל צמצום פעילות כללי, בעיקר בדרום אך לא רק, ובמידת מה גם בגלל הפגיעה בתיירות.
 

בועז ל

New member
תודה רבה על ההשקעה הגדולה, רמי!

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השלישי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
תודה רבה על ההשקעה הגדולה, רמי!
עבודה מעולה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה