כמה נתונים מוזרים.
יש מספר תחנות שבהן ההפרש בין סה"כ עולים לבין סה"כ יורדים הוא מהותי מאוד (אני מתייחס רק ל-total אבל היחס דומה גם בכל חודש בנפרד).
 
קריית חיים - 67K עולים ו-35K יורדים.
שדרות - 94K עולים, 20K יורדים.
באר שבע-צפון - 154K עולים, 40K יורדים.
חוף הכרמל - 540K עולים, 718K יורדים.
דימונה - 808 עולים, 2686 יורדים.
 
מוצקין, בית יהושע, אשדוד, עכו, הפרש של כמאה אלף בין כמות העולים לבין כמות היורדים.
 
מאיפה מגיעים הפרשים כה משמעותיים? האם זה תמיד ככה ורק עכשיו שמתי לב?
 
מעניין לראות שמבחינת כמות היורדים באר שבע היא במקום התשיעי, גבוה ממיקומה הרגיל, אך מבחינת כמות העולים, רק במקום ה-15.
בהתחלה חשבתי שהמיקום הגבוה היחסי נובע משילוב של חופשת הקיץ ובנוסף צוק איתן שגרם ל"בריחה" מהעיר, אבל אם זה היה נכון, אז צוק איתן צריך היה דווקא לגרום לכמות גבוהה של עולים ויחסית קטנה יותר של יורדים, ולא להיפך.
כמה נתונים מוזרים.נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השלישי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
יש מספר תחנות שבהן ההפרש בין סה"כ עולים לבין סה"כ יורדים הוא מהותי מאוד (אני מתייחס רק ל-total אבל היחס דומה גם בכל חודש בנפרד).
 
קריית חיים - 67K עולים ו-35K יורדים.
שדרות - 94K עולים, 20K יורדים.
באר שבע-צפון - 154K עולים, 40K יורדים.
חוף הכרמל - 540K עולים, 718K יורדים.
דימונה - 808 עולים, 2686 יורדים.
 
מוצקין, בית יהושע, אשדוד, עכו, הפרש של כמאה אלף בין כמות העולים לבין כמות היורדים.
 
מאיפה מגיעים הפרשים כה משמעותיים? האם זה תמיד ככה ורק עכשיו שמתי לב?
 
מעניין לראות שמבחינת כמות היורדים באר שבע היא במקום התשיעי, גבוה ממיקומה הרגיל, אך מבחינת כמות העולים, רק במקום ה-15.
בהתחלה חשבתי שהמיקום הגבוה היחסי נובע משילוב של חופשת הקיץ ובנוסף צוק איתן שגרם ל"בריחה" מהעיר, אבל אם זה היה נכון, אז צוק איתן צריך היה דווקא לגרום לכמות גבוהה של עולים ויחסית קטנה יותר של יורדים, ולא להיפך.