נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2014

מצב
הנושא נעול.

Ofekalef1

New member
כמה נתונים מוזרים.

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השלישי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
כמה נתונים מוזרים.
יש מספר תחנות שבהן ההפרש בין סה"כ עולים לבין סה"כ יורדים הוא מהותי מאוד (אני מתייחס רק ל-total אבל היחס דומה גם בכל חודש בנפרד).
&nbsp
קריית חיים - 67K עולים ו-35K יורדים.
שדרות - 94K עולים, 20K יורדים.
באר שבע-צפון - 154K עולים, 40K יורדים.
חוף הכרמל - 540K עולים, 718K יורדים.
דימונה - 808 עולים, 2686 יורדים.
&nbsp
מוצקין, בית יהושע, אשדוד, עכו, הפרש של כמאה אלף בין כמות העולים לבין כמות היורדים.
&nbsp
מאיפה מגיעים הפרשים כה משמעותיים? האם זה תמיד ככה ורק עכשיו שמתי לב?
&nbsp
מעניין לראות שמבחינת כמות היורדים באר שבע היא במקום התשיעי, גבוה ממיקומה הרגיל, אך מבחינת כמות העולים, רק במקום ה-15.
בהתחלה חשבתי שהמיקום הגבוה היחסי נובע משילוב של חופשת הקיץ ובנוסף צוק איתן שגרם ל"בריחה" מהעיר, אבל אם זה היה נכון, אז צוק איתן צריך היה דווקא לגרום לכמות גבוהה של עולים ויחסית קטנה יותר של יורדים, ולא להיפך.
 

easylivin

New member
תשובה. מלפני 6 שנים...


כמה נתונים מוזרים.
יש מספר תחנות שבהן ההפרש בין סה"כ עולים לבין סה"כ יורדים הוא מהותי מאוד (אני מתייחס רק ל-total אבל היחס דומה גם בכל חודש בנפרד).
&nbsp
קריית חיים - 67K עולים ו-35K יורדים.
שדרות - 94K עולים, 20K יורדים.
באר שבע-צפון - 154K עולים, 40K יורדים.
חוף הכרמל - 540K עולים, 718K יורדים.
דימונה - 808 עולים, 2686 יורדים.
&nbsp
מוצקין, בית יהושע, אשדוד, עכו, הפרש של כמאה אלף בין כמות העולים לבין כמות היורדים.
&nbsp
מאיפה מגיעים הפרשים כה משמעותיים? האם זה תמיד ככה ורק עכשיו שמתי לב?
&nbsp
מעניין לראות שמבחינת כמות היורדים באר שבע היא במקום התשיעי, גבוה ממיקומה הרגיל, אך מבחינת כמות העולים, רק במקום ה-15.
בהתחלה חשבתי שהמיקום הגבוה היחסי נובע משילוב של חופשת הקיץ ובנוסף צוק איתן שגרם ל"בריחה" מהעיר, אבל אם זה היה נכון, אז צוק איתן צריך היה דווקא לגרום לכמות גבוהה של עולים ויחסית קטנה יותר של יורדים, ולא להיפך.
תשובה. מלפני 6 שנים...

ואני בטוח שאפשר למצוא הסברים נוספים בארכיון.
[URL]http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=121888611[/URL]

וכמה פעמים אפילו ערכנו סטטיסטיקה בנושא הזה:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=151662702[/URL]
 

Ofekalef1

New member
למה המספרים שבתוך הטבלה מכילים ספרות אחרי הנקודה?

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השלישי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
למה המספרים שבתוך הטבלה מכילים ספרות אחרי הנקודה?
 
יש בקובץ טעות בסך הכל היורדים ב-4 תחנות תל אביב

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השלישי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
יש בקובץ טעות בסך הכל היורדים ב-4 תחנות תל אביב
 
פירוט:

אם זה ישאר ברמת הפירוט הזו, אני מתעלם
פירוט:
סכום כמות היורדים בשלושת החודשים בכל אחת מתחנות תל אביב שונה משמעותית ממספר היורדים הכולל שמופיע בכל אחת מהתחנות הללו.
למשל יותר מ-3 מליון יורדים בתל אביב מרכז לא יכול להתאים לפחות ממליון יורדים בכל אחד מ-3 החודשים באותה תחנה.
אם בחודש יולי היו בת"א אוניברסיטה 208,412 יורדים, כמובן שמספר היורדים הכולל ברבעון לא יכול להיות 208,548 נוסעים.
וזה המצב גם בתחנות ת"א השלום ות"א ההגנה.
טעות או לא טעות?
 

raminec

New member
נכון מאוד, יפה ששמת לב

פירוט:
סכום כמות היורדים בשלושת החודשים בכל אחת מתחנות תל אביב שונה משמעותית ממספר היורדים הכולל שמופיע בכל אחת מהתחנות הללו.
למשל יותר מ-3 מליון יורדים בתל אביב מרכז לא יכול להתאים לפחות ממליון יורדים בכל אחד מ-3 החודשים באותה תחנה.
אם בחודש יולי היו בת"א אוניברסיטה 208,412 יורדים, כמובן שמספר היורדים הכולל ברבעון לא יכול להיות 208,548 נוסעים.
וזה המצב גם בתחנות ת"א השלום ות"א ההגנה.
טעות או לא טעות?
נכון מאוד, יפה ששמת לב
ובכל מקרה החישוב שמופיע שם לא מופיע בגרפים שלי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה