נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2014

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
זה נראה כמו שיניים של כריש


נתב"ג ותחנות מודיעין
זה נראה כמו שיניים של כריש

שגדלות וגדלות משנה לשנה....
 

S o l l y

New member
גם אני שאלתי את עצמי....

מה הסיפור של נתב"ג
למה היא נראית כמו התקף לב?
גם אני שאלתי את עצמי....
מעניין להשוות את זה לגרף ההמראות והנחיתות בנתב"ג, אני מניח ששם חודש אוגוסט גם יהיה העמוס ביותר וחודש פברואר יהיה הדל ביותר, מעניין....
 

raminec

New member
אשקלון - רחובות - ת"א

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השלישי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
אשקלון - רחובות - ת"א

 
צריך לציין שזה הרבעון הראשון של הלו"ז החדש

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השלישי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
צריך לציין שזה הרבעון הראשון של הלו"ז החדש
ברבעון הקודם הלו"ז החדש היה תקף רק בשבועיים האחרונים.
היבטים נוספים עם השפעה מהותית על הרבעון הזה: 1. מבצע צוק איתן (בולט מאוד בתחנת שדרות), 2. חופשת הקיץ.
אם אין טעויות בקובץ, יש בו שינויים מעניינים, למשל היפוך בין תחנות סוקולוב ונורדאו.
ההשוואה המעניינת היא לרבעון המקביל בשנה שעברה.
 

raminec

New member
איך השינוי בלו"ז

צריך לציין שזה הרבעון הראשון של הלו"ז החדש
ברבעון הקודם הלו"ז החדש היה תקף רק בשבועיים האחרונים.
היבטים נוספים עם השפעה מהותית על הרבעון הזה: 1. מבצע צוק איתן (בולט מאוד בתחנת שדרות), 2. חופשת הקיץ.
אם אין טעויות בקובץ, יש בו שינויים מעניינים, למשל היפוך בין תחנות סוקולוב ונורדאו.
ההשוואה המעניינת היא לרבעון המקביל בשנה שעברה.
איך השינוי בלו"ז
יכול לגרום לשינויים שיהפכו את האטרקטיביות של תחנות סוקולוב ונורדאו?
הרי שתיהן יושבות על אותו הקו ומקבלות את אותה התדירות.
 
אם אכן היה מהפך ולא מדובר בטעות, לא השינוי בלו"ז גרם לכך

איך השינוי בלו"ז
יכול לגרום לשינויים שיהפכו את האטרקטיביות של תחנות סוקולוב ונורדאו?
הרי שתיהן יושבות על אותו הקו ומקבלות את אותה התדירות.
אם אכן היה מהפך ולא מדובר בטעות, לא השינוי בלו"ז גרם לכך
אלא משהו אחר.
אין לי כרגע הסבר לשינוי הזה.
אבל הכוון הראשון שצריך לבדוק זה טעות בנתונים.
 

raminec

New member
הערה נוספת

צריך לציין שזה הרבעון הראשון של הלו"ז החדש
ברבעון הקודם הלו"ז החדש היה תקף רק בשבועיים האחרונים.
היבטים נוספים עם השפעה מהותית על הרבעון הזה: 1. מבצע צוק איתן (בולט מאוד בתחנת שדרות), 2. חופשת הקיץ.
אם אין טעויות בקובץ, יש בו שינויים מעניינים, למשל היפוך בין תחנות סוקולוב ונורדאו.
ההשוואה המעניינת היא לרבעון המקביל בשנה שעברה.
הערה נוספת
השינוי היחיד שאני יכול לייחס ללו"ז החדש הוא העליה המשמעותית במספר הנוסעים בתחנת רמלה - עקב הוספת עצירות בתחנה של הרכבת בקו לבאר שבע.
 
אפשר לייחס גם את העליה בנהריה לשינוי הלו"ז

הערה נוספת
השינוי היחיד שאני יכול לייחס ללו"ז החדש הוא העליה המשמעותית במספר הנוסעים בתחנת רמלה - עקב הוספת עצירות בתחנה של הרכבת בקו לבאר שבע.
אפשר לייחס גם את העליה בנהריה לשינוי הלו"ז
תדירות הרכבות בנהריה כמעט הוכפלה בעקבות הארכת הקו הפרברי.
ויש עוד שתי תחנות שלא באות לידי ביטוי בגרפים שכדאי לבדוק כיצד הלו"ז החדש השפיע עליהן - נתניה והראשונים.
 

raminec

New member
קו החוף הדרומי, עד שדרות

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השלישי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
קו החוף הדרומי, עד שדרות

 
צומטחולו

קו החוף הדרומי, עד שדרות
צומטחולו
&nbsp
תחנת צומת חולון היא ממש כישלון, יש איזה גורם שבזכותו היא יכולה להפוך לאטרקטיבית יותר?
&nbsp
בשטח סמוך לתחנה שעמד ריק בזמן הקמתה עיריית תל אביב בחרה להקים שטח תפעולי עבור משאיות הזבל שלה, ובכך קברה את האפשות ליצירת אזור תעסוקה בצד האיילון הפונה לכניסה לתחנה.
&nbsp
מה לגבי הצד השני של האיילון? הרי השקיעו כסף במעבר חיצוני לכיוון הזה.
&nbsp
ומה עם העתקת מסוף האוטובוסים מהתחנה המרכזית החדשה לשדות שממול התחנה? יקרה או לא?
 

raminec

New member
זה שהורידו את התדירות של הרכבות

צומטחולו
&nbsp
תחנת צומת חולון היא ממש כישלון, יש איזה גורם שבזכותו היא יכולה להפוך לאטרקטיבית יותר?
&nbsp
בשטח סמוך לתחנה שעמד ריק בזמן הקמתה עיריית תל אביב בחרה להקים שטח תפעולי עבור משאיות הזבל שלה, ובכך קברה את האפשות ליצירת אזור תעסוקה בצד האיילון הפונה לכניסה לתחנה.
&nbsp
מה לגבי הצד השני של האיילון? הרי השקיעו כסף במעבר חיצוני לכיוון הזה.
&nbsp
ומה עם העתקת מסוף האוטובוסים מהתחנה המרכזית החדשה לשדות שממול התחנה? יקרה או לא?
זה שהורידו את התדירות של הרכבות
בתחנת צומת חולון בטח לא עזר למספר הנוסעים בה לגדול...
 
יש יותר מגורם אחד שיכול להפוך אותה לאטרקטיבית יותר:

צומטחולו
&nbsp
תחנת צומת חולון היא ממש כישלון, יש איזה גורם שבזכותו היא יכולה להפוך לאטרקטיבית יותר?
&nbsp
בשטח סמוך לתחנה שעמד ריק בזמן הקמתה עיריית תל אביב בחרה להקים שטח תפעולי עבור משאיות הזבל שלה, ובכך קברה את האפשות ליצירת אזור תעסוקה בצד האיילון הפונה לכניסה לתחנה.
&nbsp
מה לגבי הצד השני של האיילון? הרי השקיעו כסף במעבר חיצוני לכיוון הזה.
&nbsp
ומה עם העתקת מסוף האוטובוסים מהתחנה המרכזית החדשה לשדות שממול התחנה? יקרה או לא?
יש יותר מגורם אחד שיכול להפוך אותה לאטרקטיבית יותר:
1. הקו הירוק
2. הקו הכחול
3. הקו הצהוב
4. העברת התחנה המרכזית לצומת חולון
תחנת צומת חולון רחוקה מדי מחולון עצמה על מנת להצליח כתחנה של העיר חולון. הדבר היחיד שיכול להגדיל את מספר הנוסעים בה זה להקים מרכז תחבורתי משמעותי בצומת חולון.
במערכת הרכבתית עצמה ל"ההגנה" יש יתרון מובנה על צומת חולון שרק ילך ויגבר בעתיד, שבתחנה זו עוברים רוב קווי הרכבת ואילו בצומת חולון רק קו אחד פרברי. לאחר שייפתח הקו המהיר לירושלים היתרון של "ההגנה" עוד יגדל באופן משמעותי.
במצב כיום לאנשים פשוט עדיף כבר להגיע עד לתחנת ההגנה מאשר לעלות על רכבת בצומת חולון.
 
כל הדברים שמנית לא יקרו בעתיד הקרוב

יש יותר מגורם אחד שיכול להפוך אותה לאטרקטיבית יותר:
1. הקו הירוק
2. הקו הכחול
3. הקו הצהוב
4. העברת התחנה המרכזית לצומת חולון
תחנת צומת חולון רחוקה מדי מחולון עצמה על מנת להצליח כתחנה של העיר חולון. הדבר היחיד שיכול להגדיל את מספר הנוסעים בה זה להקים מרכז תחבורתי משמעותי בצומת חולון.
במערכת הרכבתית עצמה ל"ההגנה" יש יתרון מובנה על צומת חולון שרק ילך ויגבר בעתיד, שבתחנה זו עוברים רוב קווי הרכבת ואילו בצומת חולון רק קו אחד פרברי. לאחר שייפתח הקו המהיר לירושלים היתרון של "ההגנה" עוד יגדל באופן משמעותי.
במצב כיום לאנשים פשוט עדיף כבר להגיע עד לתחנת ההגנה מאשר לעלות על רכבת בצומת חולון.
כל הדברים שמנית לא יקרו בעתיד הקרוב
השאלה שצריכה להיבחן היא האם במצב הנוכחי יש בכלל הצדקה להפעלת התחנה!
נכון, זו התחנה שהקמתה היתה היקרה ביותר בקו, ונכון שלא כל כך נעים לראות תחנת רכבת סגורה וקשה גם להודות בכישלון, אבל האם כמות נוסעים קטנה כל כך מצדיקה עיכוב בלוז ומצדיקה עלויות תפעול גבוהות? לא בטוח.
לדעתי אם יסגרו את התחנה זמנית הנוסעים לא ייעלמו, הם פשוט יעברו או לוולפסון או להגנה.
 
עם לו"ז פרברי ומחיר של תל אביב התחנה יכולה להצליח.

יש יותר מגורם אחד שיכול להפוך אותה לאטרקטיבית יותר:
1. הקו הירוק
2. הקו הכחול
3. הקו הצהוב
4. העברת התחנה המרכזית לצומת חולון
תחנת צומת חולון רחוקה מדי מחולון עצמה על מנת להצליח כתחנה של העיר חולון. הדבר היחיד שיכול להגדיל את מספר הנוסעים בה זה להקים מרכז תחבורתי משמעותי בצומת חולון.
במערכת הרכבתית עצמה ל"ההגנה" יש יתרון מובנה על צומת חולון שרק ילך ויגבר בעתיד, שבתחנה זו עוברים רוב קווי הרכבת ואילו בצומת חולון רק קו אחד פרברי. לאחר שייפתח הקו המהיר לירושלים היתרון של "ההגנה" עוד יגדל באופן משמעותי.
במצב כיום לאנשים פשוט עדיף כבר להגיע עד לתחנת ההגנה מאשר לעלות על רכבת בצומת חולון.
עם לו"ז פרברי ומחיר של תל אביב התחנה יכולה להצליח.
כיום מי שמגיע לת"א ברכבת ומתכוון להמשיך לחולון, ויש לו אופציה להחליף מרכבת לאוטובוס בצומת חולון, יעדיף לבצע את ההחלפה בת"א ולא בצומת חולון, כי:
א. המחיר לצומת חולון גבוה יותר,
ב. התדירות נמוכה מאד.
גם מי שנוסע לקרית שלום יעדיף לנסוע באוטובוס, כי הוא זול יותר ותדיר הרבה יותר.
לו התדירות היתה כל 15 דקות והמחיר היה תחרותי לאוטובוס, התחנה היתה מצליחה מאד.
 
אבל מחיר תחרותי לאוטובוס יכול להיות רק אם יהיו מעברים

עם לו"ז פרברי ומחיר של תל אביב התחנה יכולה להצליח.
כיום מי שמגיע לת"א ברכבת ומתכוון להמשיך לחולון, ויש לו אופציה להחליף מרכבת לאוטובוס בצומת חולון, יעדיף לבצע את ההחלפה בת"א ולא בצומת חולון, כי:
א. המחיר לצומת חולון גבוה יותר,
ב. התדירות נמוכה מאד.
גם מי שנוסע לקרית שלום יעדיף לנסוע באוטובוס, כי הוא זול יותר ותדיר הרבה יותר.
לו התדירות היתה כל 15 דקות והמחיר היה תחרותי לאוטובוס, התחנה היתה מצליחה מאד.
אבל מחיר תחרותי לאוטובוס יכול להיות רק אם יהיו מעברים
חופשיים מהרכבת לאוטובוסים.
זו אחת הבעיות העיקריות של הקווים הפרבריים בגוש-דן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה