נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2014

מצב
הנושא נעול.

טשאפק 2

New member
נקודה מעניינת

הגרף האחרון שהעליתי.
קצב הגידול במס' הנוסעים הגיע לראשונה לרמה "של שנות ה-2000" בדיוק ב-1999. הס מלהזכיר מי היה אז ראש הממשלה ושר האוצר.
קצב הגידול הזה נמשך בימי ממשלות ברק ושרון, שניהלו מדיניות מוצהרת של השקעה בשירותי הרכבת. והקצב עדיין נשמר בראשית ימי אולמרט העליזים.
ואז לפתע, קצב הגידול ירד לאפס... במקרה. לגמרי במקרה, כנראה בלי שום קשר להצהרותיו של אולמרט עצמו, של שרי האוצר שלו, ושל חבריו בעיתונות ובעוד כל מיני מקומות. לאיש החביב הזה כידוע היו ועדיין יש הרבה מאוד חברים במקומות שונים ואף מפתיעים.
והנה, קצב העלייה חזר, שוב לגמרי במקרה, לרמה הזאת רק במהלך הקדנציה השנייה של... הס מלהזכיר.

(לא) כל-כך מעניין מה יהיה התירוץ הפעם לכל רצף צירופי המקרים הנ"ל.
נקודה מעניינת
אני נוטה להסכים, אבל אומר משהו להגנת אולמרט. יש לקחת בחשבון את עמדת האוצר המסורתית שהיא נגד רכבות. בכל פעם שיש בור תקציבי, כמו הבור שנפער לאחר מלחמת לבנון השנייה, תקציבי הפיתוח של הרכבת הם המועמדים הראשונים לעריפה. כך שההנהגה הפוליטית לא צריכה בהכרח להיות אנטי-רכבת, מטעמים ענייניים או לא, כדי שדברים לא יזוזו. מספיק שתהיה ניטרלית, כלומר שהעניין לא יהיה בראש מעייניה, והאוצר כבר ידאג לשאר.

(אני מסייג שגם בין חוחי האוצר היו כמה שושנים).
 

raminec

New member
ועדת המעקב של תחנות יבנה


נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
ועדת המעקב של תחנות יבנה


 
"פגיעה קשה בשירות ליבנה, הציבור יפסיק לנסוע ברכבת"

ועדת המעקב של תחנות יבנה
"פגיעה קשה בשירות ליבנה, הציבור יפסיק לנסוע ברכבת"


עליה של 100% במספר הנוסעים! אכן, הציבור נטש את הרכבת בהמוניו, ועבר לקורקינטים עם מנוע חמור...
 

itamo

New member
מאיפה הגיעו כל הנוסעים הנוספים ביבנה?

ועדת המעקב של תחנות יבנה
מאיפה הגיעו כל הנוסעים הנוספים ביבנה?
ביבנה מזרח לא היתה ירידה משמעותית בכמות הנוסעים ואילו פתיחת יבנה מערב הכפילה את כמות הנוסעים.
 

amit1270

New member
מאיפה הגיעו הנוסעים הנוספים בכל הארץ?

מאיפה הגיעו כל הנוסעים הנוספים ביבנה?
ביבנה מזרח לא היתה ירידה משמעותית בכמות הנוסעים ואילו פתיחת יבנה מערב הכפילה את כמות הנוסעים.
מאיפה הגיעו הנוסעים הנוספים בכל הארץ?
זה לא משחק סכום אפס.
 
אני חזיתי זאת כבר לפני שנים

מאיפה הגיעו כל הנוסעים הנוספים ביבנה?
ביבנה מזרח לא היתה ירידה משמעותית בכמות הנוסעים ואילו פתיחת יבנה מערב הכפילה את כמות הנוסעים.
אני חזיתי זאת כבר לפני שנים
אבל היתה כאן חבורת בכיינים שטענה עם פתיחת יבנה מערב שהרכבת הרסה הכל ומעתה לא יהיו נוסעים במזרח או במערב. עד היום הם לא מודים בטעותם ובמקום זאת ממציאים תירוצים של ילד בכיתה א'.

כשמשפרים את השירות בצורה משמעותית, מוסיפים רכבות ומקצרים את זמן הנסיעה בחצי, הפלא ופלא - פתאום יש המון נוסעים חדשים. אל תספר את זה לבכיינים ולתקשורת שטוענת שאין טעם להשקיע ברכבות.
 

olli3

New member
מנהל
מכל האיזור, יש נוסעים מאשדוד שבאים ברכב לתחנת יבנה מערב.

מאיפה הגיעו כל הנוסעים הנוספים ביבנה?
ביבנה מזרח לא היתה ירידה משמעותית בכמות הנוסעים ואילו פתיחת יבנה מערב הכפילה את כמות הנוסעים.
מכל האיזור, יש נוסעים מאשדוד שבאים ברכב לתחנת יבנה מערב.
יש לא מעט אנשים מהמושבים/קיבוים באיזור גדרה שבאים לתחנת יבנה מזרח. יש לא מעט שנוסעים מיבנה למכללת ספיר.
&nbsp
ובכלל זה, ככל שהשירות משתפר, ככל שזה חוסך לאנשים את העצבים, את הפקקים, את הדלק וכו' - הם יעברו לאמצעי נוח יותר והרכבת עושה את זה לא רע בסך הכל. אם פעם שמענו בעיקר קולות שליליים על תקלות שהיו ברכבות כמו איחורים קבועים וכו', כיום גם כשיש מקרה חריג, חלק מהנוסעים פשוט אומרים שאם הם היו צריכים להגיע ברכב פרטי זה עדיין היה לוקח להם יותר זמן או שהם מוכנים להלשים עם מצב של פעם ב... כי החיסכון בזמן לאורך תקופה הוא משמעותי ביותר עבורם.
 
פתיחת תחנת יבנה מערב, ליד אזור התעסוקה הגדול ביבנה, העבירה

מכל האיזור, יש נוסעים מאשדוד שבאים ברכב לתחנת יבנה מערב.
יש לא מעט אנשים מהמושבים/קיבוים באיזור גדרה שבאים לתחנת יבנה מזרח. יש לא מעט שנוסעים מיבנה למכללת ספיר.
&nbsp
ובכלל זה, ככל שהשירות משתפר, ככל שזה חוסך לאנשים את העצבים, את הפקקים, את הדלק וכו' - הם יעברו לאמצעי נוח יותר והרכבת עושה את זה לא רע בסך הכל. אם פעם שמענו בעיקר קולות שליליים על תקלות שהיו ברכבות כמו איחורים קבועים וכו', כיום גם כשיש מקרה חריג, חלק מהנוסעים פשוט אומרים שאם הם היו צריכים להגיע ברכב פרטי זה עדיין היה לוקח להם יותר זמן או שהם מוכנים להלשים עם מצב של פעם ב... כי החיסכון בזמן לאורך תקופה הוא משמעותי ביותר עבורם.
פתיחת תחנת יבנה מערב, ליד אזור התעסוקה הגדול ביבנה, העבירה
לרכבת גם יוממים שעובדים ביבנה.
 

benshap2

New member
140,000 נוסעים בחודש זה מספר פשוט בלתי נתפס

ועדת המעקב של תחנות יבנה
140,000 נוסעים בחודש זה מספר פשוט בלתי נתפס
בשביל עיר כמו יבנה. 90,000 מתוכן בקו החדש, פשוט מטורף.
אני יודע שאכן רבים מכל האזור מעדיפים לנסוע מיבנה בשל מהירות הנסיעה בקו החדש, וכן בשל החניה הזמינה (ולאחר שדרוג כביש 4 זה באמת מאוד נוח ומהיר להגיע לאשדוד)
גם השיפור בקווי התחבורה הפנימים והתאמתם (סוף סוף!( לרכבת - מסייע. כך גם מגרש החניה החדש.

לדעתי, אם ישופר הקו המזרחי (או לכל הפחות התדירות אליו בשעות השיא), רבים מאוד מתושבי השכונה הירוקה יגיעו אליו ברגל, מה שיביא לזינוק בשימוש בקו זה.

עשו הרבה טעויות בפתיחת הקו הזה,ולכן לקח לו זמן להתרומם, אבל אין ספק שכעת מדובר על קו רכבת לתפארת (טפו טפו טפו).
מסילה כפולה לאורך רוב הקו ומסילה בלעדית באיילון לקו הזה (צפון + דרום) גורמות לאמינות מאוד גבוהה ולאיחורים אפסיים (שוב טפו טפו טפו).

בקיצור שאפו לרכבת ישראל, לקו הזה מגיעים אפילו יותר נוסעים.
 

raminec

New member
קו חיפה - נהריה

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
קו חיפה - נהריה

 

raminec

New member
סה"כ עולים ויורדים בכל תחנות הרכבת

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
סה"כ עולים ויורדים בכל תחנות הרכבת
שימו לב, שיא חדש במספר הנוסעים שעלו לרכבת בחודש דצמבר 2015!
השיא הקודם נקבע בחודש דצמבר 2014.

 
תודה רבה על הגרפים והערה קטנה

סה"כ עולים ויורדים בכל תחנות הרכבת
שימו לב, שיא חדש במספר הנוסעים שעלו לרכבת בחודש דצמבר 2015!
השיא הקודם נקבע בחודש דצמבר 2014.
תודה רבה על הגרפים והערה קטנה
אני מציע להוריד את הE+06 לטובת מי שלא למד מתמטיקה ובמקום זאת לרשום מיליונים בכותרת משמאל.
 

amit1270

New member
תודה רבה רמי!

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
תודה רבה רמי!
מה שבולט כמעט בכל הגרפים הוא עלייה מרשימה ורציפה בכמות הנוסעים בחודשים האחרונים, שהיא תוצאה של הפעלת לוח הזמנים החדש, שהוא עצמו תוצאה של שיפור התשתית וסיום ההכפלות (שהתעכבו יותר מדי זמן בלי שום סיבה הגיונית). אני צופה המשך של המגמה גם בשנה הקרובה, וככל שיתווספו שיפורים - לא רק קווים חדשים ותחנות חדשות אלא גם דברים "פעוטים" כמו מערכת איתות יעילה יותר, חשמול או אפילו מסילה רביעית באיילון - כך המספרים יגדלו באחוזים ניכרים, ואולי סוף סוף תהיה לנו רשת רכבות נוסעים "על באמת".

הערה קטנה: ככל שהנתונים נערמים התנודות הופכות צפופות יותר ומקשות על קריאה נוחה של הגרפים. אני ממליץ לייצר גרפים רבעוניים לכל הקווים, לא רק לירושלמי ה"משודרג".
 
יש עוד דבר פעוט - קווי הזנה יעילים לתחנות הרכבת

תודה רבה רמי!
מה שבולט כמעט בכל הגרפים הוא עלייה מרשימה ורציפה בכמות הנוסעים בחודשים האחרונים, שהיא תוצאה של הפעלת לוח הזמנים החדש, שהוא עצמו תוצאה של שיפור התשתית וסיום ההכפלות (שהתעכבו יותר מדי זמן בלי שום סיבה הגיונית). אני צופה המשך של המגמה גם בשנה הקרובה, וככל שיתווספו שיפורים - לא רק קווים חדשים ותחנות חדשות אלא גם דברים "פעוטים" כמו מערכת איתות יעילה יותר, חשמול או אפילו מסילה רביעית באיילון - כך המספרים יגדלו באחוזים ניכרים, ואולי סוף סוף תהיה לנו רשת רכבות נוסעים "על באמת".

הערה קטנה: ככל שהנתונים נערמים התנודות הופכות צפופות יותר ומקשות על קריאה נוחה של הגרפים. אני ממליץ לייצר גרפים רבעוניים לכל הקווים, לא רק לירושלמי ה"משודרג".
יש עוד דבר פעוט - קווי הזנה יעילים לתחנות הרכבת
יש קווי רכבת שגם כרטוס משותף ואיחוד תעריפים יכולים לעלות משמעותית את כמות הנוסעים בהם: קו הוד השרון - משה דיין, קו נתניה/תל אביב - הראשונים, קו בנימינה/נתניה - רחובות/אשקלון והקו הפרברי נהריה/עכו - חיפה.
ואלה שינויים שאינם תלויים בהשקעה בתשתית.
 
למשל לנוסעת שסיפרה שלוקח לה שעה להגיע לתל אביב באוטובוס

יש עוד דבר פעוט - קווי הזנה יעילים לתחנות הרכבת
יש קווי רכבת שגם כרטוס משותף ואיחוד תעריפים יכולים לעלות משמעותית את כמות הנוסעים בהם: קו הוד השרון - משה דיין, קו נתניה/תל אביב - הראשונים, קו בנימינה/נתניה - רחובות/אשקלון והקו הפרברי נהריה/עכו - חיפה.
ואלה שינויים שאינם תלויים בהשקעה בתשתית.
למשל לנוסעת שסיפרה שלוקח לה שעה להגיע לתל אביב באוטובוס
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה