נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2014

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
אשקלון - רחובות - ת"א

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
אשקלון - רחובות - ת"א

 

raminec

New member
קו החוף הדרומי, עד שדרות

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
קו החוף הדרומי, עד שדרות

 
אולמרט: "קו מיותר, בואו נקפיא אותו לנצח"

קו החוף הדרומי, עד שדרות
אולמרט: "קו מיותר, בואו נקפיא אותו לנצח"
"מי ייסע בקו הזה? מיליון נוסעים בחודש? אל תצחיקו אותי. את הכסף אפשר להשקיע במקום זאת בדברים חשובים למדינה, כמו המשכורת של שולה."
 
דווקא עבדו עליו בתקופת אולמרט.

אולמרט: "קו מיותר, בואו נקפיא אותו לנצח"
"מי ייסע בקו הזה? מיליון נוסעים בחודש? אל תצחיקו אותי. את הכסף אפשר להשקיע במקום זאת בדברים חשובים למדינה, כמו המשכורת של שולה."
דווקא עבדו עליו בתקופת אולמרט.
 
כנראה ששכחת מה שטרסלר אמר, עמית

וגרונאו? ושטרסלר?
למה לקלקל סיפור טוב עם "טובים" ו"רעים"? (סליחה, רק רעים, חוץ מזליכה)
כנראה ששכחת מה שטרסלר אמר, עמית
"כל קו חדש של הרכבת נוסע עם קרונות ריקים לחלוטין".
במקרה זה הוא טעה במיליון נוסעים בחודש. טעות קטנה.... תמשיך לחפות על הפאשלות של אולמרט ועתונאי החצר העלובים שלו (הוא גם בטח זכאי מכל אשמה).
 
עבדו עליך בעיניים אולי

דווקא עבדו עליו בתקופת אולמרט.
עבדו עליך בעיניים אולי
רק עם המשבר הפיננסי של סוף 08', בחודשים האחרונים של שלטון אולמרט, הממשלה החליטה על תכנית ההאצה שהוציאה את פיתוח הרכבת מההקפאה. אבל ממשלת אולמרט לא הספיקה לעשות בפועל כמעט כלום בקו כי כעבור חודשיים-שלושה הוא כבר היה בחוץ, ובאמצע היה עסוק ב"עופרת יצוקה". רק עם מינויו של כץ לשר התחבורה באביב 09' העבודות בקו חזרו לסדרן ונמשכות ברצף עד היום. את תחנת ראשון מערב פתחו בשנת 11'.
אולי התכוונת שעבדו על הקו בחודשים הראשונים של שלטון אולמרט, באביב 06', לפני שהוא יצא למלחמה בלבנון וניצל אותה כדי להקפיא את פיתוח הרכבת. בחודשים המעטים האלה הקו לא התקדם לשום מקום.
 
הפרויקטים לוקחים יותר זמן משל ממשלה

עבדו עליך בעיניים אולי
רק עם המשבר הפיננסי של סוף 08', בחודשים האחרונים של שלטון אולמרט, הממשלה החליטה על תכנית ההאצה שהוציאה את פיתוח הרכבת מההקפאה. אבל ממשלת אולמרט לא הספיקה לעשות בפועל כמעט כלום בקו כי כעבור חודשיים-שלושה הוא כבר היה בחוץ, ובאמצע היה עסוק ב"עופרת יצוקה". רק עם מינויו של כץ לשר התחבורה באביב 09' העבודות בקו חזרו לסדרן ונמשכות ברצף עד היום. את תחנת ראשון מערב פתחו בשנת 11'.
אולי התכוונת שעבדו על הקו בחודשים הראשונים של שלטון אולמרט, באביב 06', לפני שהוא יצא למלחמה בלבנון וניצל אותה כדי להקפיא את פיתוח הרכבת. בחודשים המעטים האלה הקו לא התקדם לשום מקום.
הפרויקטים לוקחים יותר זמן משל ממשלה
וכמדומני עבדו על הקו ב2007-2008 תסתכל בשרשורים מהתקופה.
 

amit1270

New member
זה היה הקו היחיד שאיכשהו עבדו עליו באותה תקופה

הפרויקטים לוקחים יותר זמן משל ממשלה
וכמדומני עבדו על הקו ב2007-2008 תסתכל בשרשורים מהתקופה.
זה היה הקו היחיד שאיכשהו עבדו עליו באותה תקופה
ואתה צודק בקשר לזמן שלוקח לפרויקטים. זאת הסיבה לקיפאון במספר הנוסעים בשנים 2008-2011, שהוא תוצאה ישירה של ההקפאה של תקופת אולמרט (2006-2008).
 
הקיפאון התרחש גם בגלל שהסתיימו כמה פרויקטים והשאר היו באמצע

זה היה הקו היחיד שאיכשהו עבדו עליו באותה תקופה
ואתה צודק בקשר לזמן שלוקח לפרויקטים. זאת הסיבה לקיפאון במספר הנוסעים בשנים 2008-2011, שהוא תוצאה ישירה של ההקפאה של תקופת אולמרט (2006-2008).
הקיפאון התרחש גם בגלל שהסתיימו כמה פרויקטים והשאר היו באמצע
לדעתי, גם אחרי פתיחת קו הנגב המערבי,רעננה, כרמיאל ורכבת העמק תהיה עליה ואח"כ התייצבות (קיפאון)
אותו הדבר אחרי פתיחת הקו המהיר לירושלים.
פרויקטים כמו המסילה המזרחית ה4 באיילון ועוד לא נראים.
 

amit1270

New member
ממש לא.

הקיפאון התרחש גם בגלל שהסתיימו כמה פרויקטים והשאר היו באמצע
לדעתי, גם אחרי פתיחת קו הנגב המערבי,רעננה, כרמיאל ורכבת העמק תהיה עליה ואח"כ התייצבות (קיפאון)
אותו הדבר אחרי פתיחת הקו המהיר לירושלים.
פרויקטים כמו המסילה המזרחית ה4 באיילון ועוד לא נראים.
ממש לא.
הקיפאון הוא תוצאה ישירה של הקפאה ועיכוב של כמה פרויקטים מרכזיים, ובראשם הכפלת קווי לוד-ב"ש, ת"א-כפ"ס ועכו-נהריה. הפרויקטים הנוכחיים יבשילו ב-3 השנים הקרובות ויביאו לגידול משמעותי נוסף (ועקבי) לפחות ב-5 השנים הבאות. המסילה המזרחית לא כל כך רלוונטית לרכבות נוסעים. לצערי העיכוב במסילה הרביעית באיילון ישפיע לרעה בטווח הארוך ולדעתי אי-קידומו הוא לא פחות ממחדל. אני מקווה שהחשמול יפצה על כך במשהו (ושגם הוא יקודם במהרה...).
 
העיכוב במסילה הרביעית באיילון יכול להשפיע לרעה כבר בטווח

ממש לא.
הקיפאון הוא תוצאה ישירה של הקפאה ועיכוב של כמה פרויקטים מרכזיים, ובראשם הכפלת קווי לוד-ב"ש, ת"א-כפ"ס ועכו-נהריה. הפרויקטים הנוכחיים יבשילו ב-3 השנים הקרובות ויביאו לגידול משמעותי נוסף (ועקבי) לפחות ב-5 השנים הבאות. המסילה המזרחית לא כל כך רלוונטית לרכבות נוסעים. לצערי העיכוב במסילה הרביעית באיילון ישפיע לרעה בטווח הארוך ולדעתי אי-קידומו הוא לא פחות ממחדל. אני מקווה שהחשמול יפצה על כך במשהו (ושגם הוא יקודם במהרה...).
העיכוב במסילה הרביעית באיילון יכול להשפיע לרעה כבר בטווח
הקצר.
למשל הוא ירחף מעל מה שהרכבת תעשה או לא תעשה בקשר לקו הוד השרון - משה דיין/אשקלון/שדרות-נתיבות-אופקים-באר שבע לאחר השלמת מסילת אשקלון - באר שבע בטווח של השנה הקרובה.
 

amit1270

New member
אתה צודק, אבל בכל זאת במצב הנוכחי ההשפעה עדיין לא קריטית

העיכוב במסילה הרביעית באיילון יכול להשפיע לרעה כבר בטווח
הקצר.
למשל הוא ירחף מעל מה שהרכבת תעשה או לא תעשה בקשר לקו הוד השרון - משה דיין/אשקלון/שדרות-נתיבות-אופקים-באר שבע לאחר השלמת מסילת אשקלון - באר שבע בטווח של השנה הקרובה.
אתה צודק, אבל בכל זאת במצב הנוכחי ההשפעה עדיין לא קריטית
 
לא רק פרויקטים של מסילות חדשות מגדילים את מספר הנוסעים

הקיפאון התרחש גם בגלל שהסתיימו כמה פרויקטים והשאר היו באמצע
לדעתי, גם אחרי פתיחת קו הנגב המערבי,רעננה, כרמיאל ורכבת העמק תהיה עליה ואח"כ התייצבות (קיפאון)
אותו הדבר אחרי פתיחת הקו המהיר לירושלים.
פרויקטים כמו המסילה המזרחית ה4 באיילון ועוד לא נראים.
לא רק פרויקטים של מסילות חדשות מגדילים את מספר הנוסעים
גם ברשת המסילות הקיימת אפשר לבצע פרויקטים יחסית קטנים או פעולות שהן אפילו לא בגדר פרויקטים שיעלו את מספר הנוסעים.
למשל פתיחת תחנת ספיר בנתניה תעלה את מספר הנוסעים במסילה קיימת.
למשל לבנייה ופתיחה של תחנת רכבת ליד מרכזית הקריות יש פוטנציאל גדול להגדיל את השימוש ברכבת, ובמיוחד זה יהיה נכון לאחר פתיחת קו הרכבת לכרמיאל.
למשל העברת התחנה המרכזית של חדרה לאזור של תחנת הרכבת תעלה את מספר הנוסעים במסילה קיימת.
כבר כתבתי על כרטוס משותף, איחוד תעריפים ושיפור קווי הזנה.

פעולות "מסביב" לרשת המסילות והקווים של הרכבת לפעמים יכולות להגדיל את מספר הנוסעים יותר מאשר עוד איזו תוספת מסילתית לרשת הקיימת.
פרויקט המסילה המזרחית למשל הוא פרויקט ענק שפוטנציאל הגדלת כמויות הנוסעים שטמון בחובו קטן יחסית לגודל ההשקעה הנדרשת.

וכמובן שגם הגדלת תדירות ברשת הקיימת משפיעה. זה נכון כיום במיוחד לגבי קו באר שבע - תל אביב ולגבי תחנות בת ים.
אפשר לראות בנתונים של הרבעון האחרון כיצד הגדלת התדירות בנתניה בלו"ז החדש השפיעה.
 
כמדומני זה מה שעשו בשנים הראשונות של הרחבת הרכבת

לא רק פרויקטים של מסילות חדשות מגדילים את מספר הנוסעים
גם ברשת המסילות הקיימת אפשר לבצע פרויקטים יחסית קטנים או פעולות שהן אפילו לא בגדר פרויקטים שיעלו את מספר הנוסעים.
למשל פתיחת תחנת ספיר בנתניה תעלה את מספר הנוסעים במסילה קיימת.
למשל לבנייה ופתיחה של תחנת רכבת ליד מרכזית הקריות יש פוטנציאל גדול להגדיל את השימוש ברכבת, ובמיוחד זה יהיה נכון לאחר פתיחת קו הרכבת לכרמיאל.
למשל העברת התחנה המרכזית של חדרה לאזור של תחנת הרכבת תעלה את מספר הנוסעים במסילה קיימת.
כבר כתבתי על כרטוס משותף, איחוד תעריפים ושיפור קווי הזנה.

פעולות "מסביב" לרשת המסילות והקווים של הרכבת לפעמים יכולות להגדיל את מספר הנוסעים יותר מאשר עוד איזו תוספת מסילתית לרשת הקיימת.
פרויקט המסילה המזרחית למשל הוא פרויקט ענק שפוטנציאל הגדלת כמויות הנוסעים שטמון בחובו קטן יחסית לגודל ההשקעה הנדרשת.

וכמובן שגם הגדלת תדירות ברשת הקיימת משפיעה. זה נכון כיום במיוחד לגבי קו באר שבע - תל אביב ולגבי תחנות בת ים.
אפשר לראות בנתונים של הרבעון האחרון כיצד הגדלת התדירות בנתניה בלו"ז החדש השפיעה.
כמדומני זה מה שעשו בשנים הראשונות של הרחבת הרכבת
האריכו קווים במספר ק"מ ובנו תחנות על קווים קיימים.
 
גם בזמן של ביבי בתור ראש ממשלה ושר אוצר לא היה הבדל רציני.

עבדו עליך בעיניים אולי
רק עם המשבר הפיננסי של סוף 08', בחודשים האחרונים של שלטון אולמרט, הממשלה החליטה על תכנית ההאצה שהוציאה את פיתוח הרכבת מההקפאה. אבל ממשלת אולמרט לא הספיקה לעשות בפועל כמעט כלום בקו כי כעבור חודשיים-שלושה הוא כבר היה בחוץ, ובאמצע היה עסוק ב"עופרת יצוקה". רק עם מינויו של כץ לשר התחבורה באביב 09' העבודות בקו חזרו לסדרן ונמשכות ברצף עד היום. את תחנת ראשון מערב פתחו בשנת 11'.
אולי התכוונת שעבדו על הקו בחודשים הראשונים של שלטון אולמרט, באביב 06', לפני שהוא יצא למלחמה בלבנון וניצל אותה כדי להקפיא את פיתוח הרכבת. בחודשים המעטים האלה הקו לא התקדם לשום מקום.
גם בזמן של ביבי בתור ראש ממשלה ושר אוצר לא היה הבדל רציני.
והרכבת לירושלים אושרה לפני שהוא עלה אאל"ט.
 

easylivin

New member
הגרף האחרון שהעליתי.

גם בזמן של ביבי בתור ראש ממשלה ושר אוצר לא היה הבדל רציני.
והרכבת לירושלים אושרה לפני שהוא עלה אאל"ט.
הגרף האחרון שהעליתי.
קצב הגידול במס' הנוסעים הגיע לראשונה לרמה "של שנות ה-2000" בדיוק ב-1999. הס מלהזכיר מי היה אז ראש הממשלה ושר האוצר.
קצב הגידול הזה נמשך בימי ממשלות ברק ושרון, שניהלו מדיניות מוצהרת של השקעה בשירותי הרכבת. והקצב עדיין נשמר בראשית ימי אולמרט העליזים.
ואז לפתע, קצב הגידול ירד לאפס... במקרה. לגמרי במקרה, כנראה בלי שום קשר להצהרותיו של אולמרט עצמו, של שרי האוצר שלו, ושל חבריו בעיתונות ובעוד כל מיני מקומות. לאיש החביב הזה כידוע היו ועדיין יש הרבה מאוד חברים במקומות שונים ואף מפתיעים.
והנה, קצב העלייה חזר, שוב לגמרי במקרה, לרמה הזאת רק במהלך הקדנציה השנייה של... הס מלהזכיר.

(לא) כל-כך מעניין מה יהיה התירוץ הפעם לכל רצף צירופי המקרים הנ"ל.
 
עדיין גם בתקופה שאולמרט היה ראש ממשלה השקיעו בפרויקטים רכבתי

הגרף האחרון שהעליתי.
קצב הגידול במס' הנוסעים הגיע לראשונה לרמה "של שנות ה-2000" בדיוק ב-1999. הס מלהזכיר מי היה אז ראש הממשלה ושר האוצר.
קצב הגידול הזה נמשך בימי ממשלות ברק ושרון, שניהלו מדיניות מוצהרת של השקעה בשירותי הרכבת. והקצב עדיין נשמר בראשית ימי אולמרט העליזים.
ואז לפתע, קצב הגידול ירד לאפס... במקרה. לגמרי במקרה, כנראה בלי שום קשר להצהרותיו של אולמרט עצמו, של שרי האוצר שלו, ושל חבריו בעיתונות ובעוד כל מיני מקומות. לאיש החביב הזה כידוע היו ועדיין יש הרבה מאוד חברים במקומות שונים ואף מפתיעים.
והנה, קצב העלייה חזר, שוב לגמרי במקרה, לרמה הזאת רק במהלך הקדנציה השנייה של... הס מלהזכיר.

(לא) כל-כך מעניין מה יהיה התירוץ הפעם לכל רצף צירופי המקרים הנ"ל.
עדיין גם בתקופה שאולמרט היה ראש ממשלה השקיעו בפרויקטים רכבתי
הקו לראשון מערב והקו למודיעין למשל.
בנוסף צריך להראות שהיו החלטות ממשלה כדי להוכיח שזה לא קשר מקרי,
הרי בהכפלת הקו לבאר שבע היו גורמים מעכבים רבים, (ראו שרשורים מהתקופה)
גם מסילת השרון וA1 התעכבו בגלל עתירות של כל מיני גופים.
התחושה שלי, שלא הייתה מספיק דחיפה לפרויקטים ברכבת בשנים הללו לאו דווקא רצון לעצור אותם.
&nbsp
 
נצל"ש פתיחת תחנת מודיעין, השרשור בפורום

עדיין גם בתקופה שאולמרט היה ראש ממשלה השקיעו בפרויקטים רכבתי
הקו לראשון מערב והקו למודיעין למשל.
בנוסף צריך להראות שהיו החלטות ממשלה כדי להוכיח שזה לא קשר מקרי,
הרי בהכפלת הקו לבאר שבע היו גורמים מעכבים רבים, (ראו שרשורים מהתקופה)
גם מסילת השרון וA1 התעכבו בגלל עתירות של כל מיני גופים.
התחושה שלי, שלא הייתה מספיק דחיפה לפרויקטים ברכבת בשנים הללו לאו דווקא רצון לעצור אותם.
&nbsp
נצל"ש פתיחת תחנת מודיעין, השרשור בפורום
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=114938197#115006898
 

easylivin

New member
פרוייקטים שהיו בביצוע מתקדם, המשיכו להתקדם

עדיין גם בתקופה שאולמרט היה ראש ממשלה השקיעו בפרויקטים רכבתי
הקו לראשון מערב והקו למודיעין למשל.
בנוסף צריך להראות שהיו החלטות ממשלה כדי להוכיח שזה לא קשר מקרי,
הרי בהכפלת הקו לבאר שבע היו גורמים מעכבים רבים, (ראו שרשורים מהתקופה)
גם מסילת השרון וA1 התעכבו בגלל עתירות של כל מיני גופים.
התחושה שלי, שלא הייתה מספיק דחיפה לפרויקטים ברכבת בשנים הללו לאו דווקא רצון לעצור אותם.
&nbsp
פרוייקטים שהיו בביצוע מתקדם, המשיכו להתקדם
אם כי עדיין, כמו שאמרת בעדינות, לא ממש דחפו אותם. ומה לעשות, כדי שפרוייקטים יתבצעו בארץ צריכים לדחוף אותם בצורה פעילה והרבה. פרוייקטים שהיו בשלבי תכנון או בשלבי ביצוע ראשונים, "הוקפאו" בהזדמנות הראשונה. אחרים עוכבו בלי תאריך יעד בוועדות שונות ומשונות. למעשה, אפשר לאמר שאולמרט מעולם לא השקיע ביוזמתו כראש ממשלה "בפרוייקט רכבתי". ומה לעשות, את ההבדל ראינו רק אחרי שעזב את התפקיד. לפתע גילינו שהפלונטרים אינם בלתי-פתירים.

אני מאמין שבפורום הזה אין צורך להתחיל לחפש עכשיו החלטות ממשלה ספציפיות. רובנו זוכרים החלטות כאלו. המפורסמות מביניהן התקבלו כזכור "בגלל"
מלחמת לבנון. אילו המלחמה לא הייתה מתרחשת, היו מקפיאים בגלל... טוב, תירוצים מעולם לא חסרו להם. בימים ההם משרד האוצר היה השליח שתפקידו היה להודיע לתקשורת על "חוסר כדאיות כלכלית", ונגמר העניין. ואנחנו בתמימותנו האשמנו כאן את "נערי האוצר".

וכמובן שאני לא צריך "להוכיח" לחברי הפורום הוותיקים, שהקשר אינו מקרי - זאת עובדה. יש מדיניות ויש מדיניות; יש החלטות ממשלה ספציפיות, ויש להן תוצאות שרואים בשטח. יש שרי תחבורה ויש "שרי תחבורע". ולכן אני מתפלא על הויכוח... טוב, בעצם, למה? הרי אנחנו בתקופת בחירות, אז מה הפלא שאנשים לפתע "שוכחים" דברים מסויימים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה