נשות הכותל

נשות הכותל בקצרה:

נשות הכותל התפללו משך שנים כמנהגן.
בשלב מסויים, כמדומני באמצע שנות ה90) רב הכותל החליט לשנות את המנהגים בכותל ולהפוך אותו לבית כנסת חרדי.
הוא אסר על נשות הכותל להתפלל שם ואחר כך גם על השבעות טירונים (כי לא יושבים גברים ונשים בנפרד).
נשות הכותל הגישו לפחות בג"ץ אחד שפסק לטובתן, ואחר כך עוד בג"ץ כי שום דבר לא נעשה בשטח, ובמשך כל הזמן הזה עשו את הקריאות בתורה לא בכותל אלא במקום אחר (ועדיין התפללו עם טלית). הבג"ץ האחרון, כנראה כי נמאס לו להתעסק בנושא, החליט לקבל את הצעת המדינה שתכשיר שטח בהמשך של הכותל המערבי, היכן שקשת רובינזון והאתר הארכיאולוגי (למעשה מתווה הצעת שרנסקי) ונתן לה שנה לעשות זאת. כל מי שהיה בקשת רובינסון לאחרונה יודע שהמדינה לא עשתה זאת. בינתיים לנשות הכותל נמאס שמורחים אותן והן חזרו להתפלל ברחבה המרכזית, אז המדינה תבעה אותן בבית משפט, והפסידה.
הסיפור לא התפוצץ עכשיו, הוא בחדשות כבר כמה שנים.
 
למעלה