נסעתי היום לראשונה

מצב
הנושא נעול.
למה אנחנו צריכים לתאם עמדות?

רגע רגע
אתה אומר שברכבת בין אשקלון לבנימינה אין איחורים,אבל עמוד שדרה אומר שיש שם הרבה איחורים,לפחות תתאמו בינכם עמדות
למה אנחנו צריכים לתאם עמדות?
אנחנו מייצגים איזה גוף משותף?
כל אחד אומר את מה שהוא נתקל בו.
 

טשאפק

New member
למה לתאם עמדות אם אנחנו יכולים פשוט לריב?

רגע רגע
אתה אומר שברכבת בין אשקלון לבנימינה אין איחורים,אבל עמוד שדרה אומר שיש שם הרבה איחורים,לפחות תתאמו בינכם עמדות
למה לתאם עמדות אם אנחנו יכולים פשוט לריב?
אני משתמש ברכבת פעמיים-שלוש בשבוע, לאחרונה יותר.

בשעות הבוקר, בערך בחצי מהנסיעות יוצא לי לעלות על הרכבת לבנימינה. ע"פ זכרוני בחודש האחרון לא היה אף איחור של יותר משלוש דקות. בחצי השנה האחרונה היו מקרים מעטים (אולי אחד מעשר) של איחור של 5-10 דקות, ומקרים ממש נדירים שתפסתי את הרכבת הקודמת (כלומר הרכבת איחרה בקרוב לעשרים דקות, מה שיצא לי טוב).

בשעות הערב אני חוזר כמעט תמיד ברכבת שיעדה אשקלון. בתקופה האחרונה היא מדייקת לרוב על הדקה, ולאורך חצי השנה האחרונה היו אולי שני איחורים של יותר מחמש דקות.

אולי היא צוברת איחורים דרומית לת"א או צפונית להרצליה, או שעמוד שדרה מתייחס למצב ששרר לפני יותר מחצי שנה, או שסתם יש לי מזל.

באתר הרכבת מופיעים נתוני "מדד הדיוק" - אבל רק עד יולי 2012. לפי מה שכתוב שם קו אשקלון-בנימינה הוא באמת בין הפחות מדויקים.
 
איחור של 10-20 דקות זה לא איחור של חצי

על מה אתה מדבר
כל פעם כמעט שאני מגיע לרכבת מרכז או האוניברסיטה אני שומע את הכרוז מכריז על איחור של 10-20 דקות באחד הקוים שהם לא הפרברית. לא סתם אוהבים לצחוק על האיחורים של הרכבת.
איחור של 10-20 דקות זה לא איחור של חצי
שעה,
ומכיוון שברכבת מרכז ובאוניברסיטה עוברים הרבה קווים (במרכז כמעט כל הקווים של הרכבת), הגיוני ששם תשמע הרבה על איחורים.
בשעות העומס בקווים שמשתמשים במסילת החוף ובמסילת ת"א-לוד נגרמים איחורים בסדר הגודל הזה בגלל צפיפות הרכבות במסילות הללו.
זה לא קשור לפרברי או לא פרברי, גם קו נתניה-רחובות וקו ת"א-הראשונים הם קווים פרבריים ואפילו קו בנימינה-אשקלון נחשב פרברי. בקו בנימינה-אשקלון למשל יש הרבה איחורים בגלל הצפיפות במסילות הללו והאיחורים לפעמים משפיעים גם על הקווים לצפון ומהצפון.
קו יבנה מערב-הוד השרון סוקולוב לעומת זאת זוכה למסילה בלבדית לכל אורכו ורק בקטע שבין ההגנה להשלום זו מסילה בודדת, כך שאם הרכבת לא יצאה באיחור מתחנת המוצא ואין לה תקלה, אין כמעט גורמים שיגרמו לה לאחר.
 

droriko

New member
כנראה שבגלל זה היא התעכבה בהגנה

איחור של 10-20 דקות זה לא איחור של חצי
שעה,
ומכיוון שברכבת מרכז ובאוניברסיטה עוברים הרבה קווים (במרכז כמעט כל הקווים של הרכבת), הגיוני ששם תשמע הרבה על איחורים.
בשעות העומס בקווים שמשתמשים במסילת החוף ובמסילת ת"א-לוד נגרמים איחורים בסדר הגודל הזה בגלל צפיפות הרכבות במסילות הללו.
זה לא קשור לפרברי או לא פרברי, גם קו נתניה-רחובות וקו ת"א-הראשונים הם קווים פרבריים ואפילו קו בנימינה-אשקלון נחשב פרברי. בקו בנימינה-אשקלון למשל יש הרבה איחורים בגלל הצפיפות במסילות הללו והאיחורים לפעמים משפיעים גם על הקווים לצפון ומהצפון.
קו יבנה מערב-הוד השרון סוקולוב לעומת זאת זוכה למסילה בלבדית לכל אורכו ורק בקטע שבין ההגנה להשלום זו מסילה בודדת, כך שאם הרכבת לא יצאה באיחור מתחנת המוצא ואין לה תקלה, אין כמעט גורמים שיגרמו לה לאחר.
כנראה שבגלל זה היא התעכבה בהגנה
 

droriko

New member
ואגב עוד שאלה

איחור של 10-20 דקות זה לא איחור של חצי
שעה,
ומכיוון שברכבת מרכז ובאוניברסיטה עוברים הרבה קווים (במרכז כמעט כל הקווים של הרכבת), הגיוני ששם תשמע הרבה על איחורים.
בשעות העומס בקווים שמשתמשים במסילת החוף ובמסילת ת"א-לוד נגרמים איחורים בסדר הגודל הזה בגלל צפיפות הרכבות במסילות הללו.
זה לא קשור לפרברי או לא פרברי, גם קו נתניה-רחובות וקו ת"א-הראשונים הם קווים פרבריים ואפילו קו בנימינה-אשקלון נחשב פרברי. בקו בנימינה-אשקלון למשל יש הרבה איחורים בגלל הצפיפות במסילות הללו והאיחורים לפעמים משפיעים גם על הקווים לצפון ומהצפון.
קו יבנה מערב-הוד השרון סוקולוב לעומת זאת זוכה למסילה בלבדית לכל אורכו ורק בקטע שבין ההגנה להשלום זו מסילה בודדת, כך שאם הרכבת לא יצאה באיחור מתחנת המוצא ואין לה תקלה, אין כמעט גורמים שיגרמו לה לאחר.
ואגב עוד שאלה
למה בכלל לרכבת פרברית(ואני מניח שלעוד קוים) יש תחנת ויסות בארלוזורוב? עם הרעיון של ויסות באוטובוסים אני לא מסכים אל מבין את ההיגיון שלו,אוטובוס שמדים יותר מדי את זה שלפניו צריך להתעכב קצת כדי לאזן את התדירות. אבל הרכבת לא נוסעת יותר מדי מהר,היא מגיע לכל תחנה בזמן שיועד לה(במידה ואין תקלות בדרך) אז בשביל מה היא צריכה להתעכב עוד 2 דקות? מה אתה מאזן פה בדיוק?

טגב זאת לא שאלה רטורית וצינית,באמת מעניין אותי לדעת בתור אחד שיש לו יותר ידע ממני בתחום.
 

alantan

New member
זה בגלל הריפוד - אם אתה מרפד את הלו"ז בשתי

ואגב עוד שאלה
למה בכלל לרכבת פרברית(ואני מניח שלעוד קוים) יש תחנת ויסות בארלוזורוב? עם הרעיון של ויסות באוטובוסים אני לא מסכים אל מבין את ההיגיון שלו,אוטובוס שמדים יותר מדי את זה שלפניו צריך להתעכב קצת כדי לאזן את התדירות. אבל הרכבת לא נוסעת יותר מדי מהר,היא מגיע לכל תחנה בזמן שיועד לה(במידה ואין תקלות בדרך) אז בשביל מה היא צריכה להתעכב עוד 2 דקות? מה אתה מאזן פה בדיוק?

טגב זאת לא שאלה רטורית וצינית,באמת מעניין אותי לדעת בתור אחד שיש לו יותר ידע ממני בתחום.
זה בגלל הריפוד - אם אתה מרפד את הלו"ז בשתי
דקות מעבר למה שצריך בפועל, אז מן הסתם אם לא התעכבת בדרך תאלץ לחכות שתי דקות.
 

droriko

New member
טיעון מעגלי

כדי שתצא בזמן הנקוב בלו"ז ולא לפני השעה שאמרת
שתצא...
טיעון מעגלי
"הזמן הנקוב בלו"ז" זה לא משהו משמיים,אתה קובע אותו. אם הרכבת יכולה להגיע לתחנה בעשר אז למה שלא תצא בעשר? למה להוסיף לה אוטומטית 2 דקות?
 

alantan

New member
אבל בדיוק על הריפוד המוגזם כמעט כולם כאן

טיעון מעגלי
"הזמן הנקוב בלו"ז" זה לא משהו משמיים,אתה קובע אותו. אם הרכבת יכולה להגיע לתחנה בעשר אז למה שלא תצא בעשר? למה להוסיף לה אוטומטית 2 דקות?
אבל בדיוק על הריפוד המוגזם כמעט כולם כאן
מתלוננים - אין שום צורך לשכנע מישהו כאן שזה מוגזם, צריך לשכנע את מחלקת התנועה להפחית את הריפוד.

אגב, תמיד יהיו מקרים של המתנות כי צריך ריפוד מסויים, בעיקר בשעות העומס, כדי שהשירות יהיה אמין. רק לא הריפוד העבה במיוחד שאוהבים כיום במחלקת התנועה.
 

אורי404

New member
ריפודי זמנים רחבים

אבל עובדה שלפני ההכפלה
הרכבות מכפר סבא לתל אביב לא היו נעמדות 3 דקות כל תחנה,נראה לי זה לא שייך לחשמול
ריפודי זמנים רחבים
זוהי כנראה הסיבה לכך, שכאשר הקו החל לפעול ב-2003 עם מסילה אחת, הוא היה מהיר יותר מאשר כקו כפול כיום.
 

benshap2

New member
העצירה הארוכה היא בשל "ריפוד" הלו"ז

כשיהיו רכבות או קרונועים חשמליים העצירות הללו
תהיינה משולות לעצירה של רכבת תחתית, לא סיבה לעיכוב של שלוש דקות כל עצירה.
העצירה הארוכה היא בשל "ריפוד" הלו"ז
בכל תחנה מדרום לתל אביב יש לפחות 2-3 דקות, זה עולה על העצבים לפעמים. הנסיעה יכלה להתקצר ב30%...
 

cwen

New member
ואני ניסיתי אתמול לנסוע ברכבת מהעבודה הביתה

נסעתי היום לראשונה
במקטע הדרומי של הרכבת פרברית. 20 דקות מיוספטל לרכבת מרכז,20 דקות.
ואני ניסיתי אתמול לנסוע ברכבת מהעבודה הביתה
טרמפ לרכבת האוניברסיטה, שלוש דקות המתנה לרכבת הראשונה שהגיעה, חמש דקות נסיעה לרכבת מרכז, רבע שעה הליכה הביתה.

בסה"כ יצא כמעט כמו באוטובוס... אולי היה משתלם אילו הייתי עובדת ליד הרכבת.

וכן, חברה לעבודה שנוסעת קבוע ברכבת לראשון מתלוננת על האיטיות של הרכבת, שהרכבת פשוט נוסעת לאט.
 

droriko

New member
והחוצפנים עוד לוקחים 12 מבת ים לתל אביב

ואני ניסיתי אתמול לנסוע ברכבת מהעבודה הביתה
טרמפ לרכבת האוניברסיטה, שלוש דקות המתנה לרכבת הראשונה שהגיעה, חמש דקות נסיעה לרכבת מרכז, רבע שעה הליכה הביתה.

בסה"כ יצא כמעט כמו באוטובוס... אולי היה משתלם אילו הייתי עובדת ליד הרכבת.

וכן, חברה לעבודה שנוסעת קבוע ברכבת לראשון מתלוננת על האיטיות של הרכבת, שהרכבת פשוט נוסעת לאט.
והחוצפנים עוד לוקחים 12 מבת ים לתל אביב
במקום להשקיע את האמביציה שלו בלהרוס את תחבורת האוטובוסים ישראל כץ היה צריך להשקיע אותה ברכבת,שם לא יזיקו קצת נקיונות לקראת פסח
 

droriko

New member
12=12 שקל

והחוצפנים עוד לוקחים 12 מבת ים לתל אביב
במקום להשקיע את האמביציה שלו בלהרוס את תחבורת האוטובוסים ישראל כץ היה צריך להשקיע אותה ברכבת,שם לא יזיקו קצת נקיונות לקראת פסח
12=12 שקל
 

אורי404

New member


והחוצפנים עוד לוקחים 12 מבת ים לתל אביב
במקום להשקיע את האמביציה שלו בלהרוס את תחבורת האוטובוסים ישראל כץ היה צריך להשקיע אותה ברכבת,שם לא יזיקו קצת נקיונות לקראת פסח
 

droriko

New member
אגב עד היום

ואני ניסיתי אתמול לנסוע ברכבת מהעבודה הביתה
טרמפ לרכבת האוניברסיטה, שלוש דקות המתנה לרכבת הראשונה שהגיעה, חמש דקות נסיעה לרכבת מרכז, רבע שעה הליכה הביתה.

בסה"כ יצא כמעט כמו באוטובוס... אולי היה משתלם אילו הייתי עובדת ליד הרכבת.

וכן, חברה לעבודה שנוסעת קבוע ברכבת לראשון מתלוננת על האיטיות של הרכבת, שהרכבת פשוט נוסעת לאט.
אגב עד היום
לא הורידו את זמן הנסיעה ברכבת פרברית למרות שסגרו לנו אותה במשך חודש בשביל הכפלה. חאפרים
 

אורי404

New member
וגם לא פתרו בעיות אחרות

אגב עד היום
לא הורידו את זמן הנסיעה ברכבת פרברית למרות שסגרו לנו אותה במשך חודש בשביל הכפלה. חאפרים
וגם לא פתרו בעיות אחרות
כמו למשל שעת היציאה של הרכבת האחרונה. שעה מוקדמת, כאשר ברב הקווים האחרים עדכנו והוסיפו רכבות.
 

droriko

New member
שלא לדבר על התדירות המזעזעת ביום שישי

וגם לא פתרו בעיות אחרות
כמו למשל שעת היציאה של הרכבת האחרונה. שעה מוקדמת, כאשר ברב הקווים האחרים עדכנו והוסיפו רכבות.
שלא לדבר על התדירות המזעזעת ביום שישי
כאילו עושים לך טובה שפתחו את הרכבת ביום הזה
 

אורי404

New member
וגם במוצאי שבת זוהי בדיחה לא מוצלחת

שלא לדבר על התדירות המזעזעת ביום שישי
כאילו עושים לך טובה שפתחו את הרכבת ביום הזה
וגם במוצאי שבת זוהי בדיחה לא מוצלחת
מה, שמקומם זה, שכעת יש שירות אוטובוסים פנימי בהוד השרון ובכפר סבא מאוחר יותר בתחנות סוקולוב ונורדאו וכך גם במוצאי שבת.
עד לפני כשנתיים זה לא היה כך. כך, שהיה עוד יותר הגיוני להוסיף רכבות.
בהודעה כתבת באופן עדין על טיב השירות בקו הרכבת הזה. הדברים האלה מקוממים. זה עוד, כאשר מדובר בקו עם ביקוש נוסעים גבוה, שטרם הגיעו למימוש מלוא הפוטנציאל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה