נסעתי היום לראשונה

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
כשהמדינה לוקחת ממני מיסים

אבל הרכבת עולה הרבה מאוד כסף, גם עם מחירי
נסיעה גבוהים, היא אינה יכולה להרוויח וזקוקה לתוספת מהממשלה. אין מה לעשות, אם רוצים רכבת (למעשה כל תחבורה ציבורית ראויה), צריך לשלם.
כשהמדינה לוקחת ממני מיסים
זה אמור להיות על דברים שתורמים לחברה-בתי ספר,בתי חולים,צבא,עידוד יזמים להשקיע בפריפריה. לא בשביל כלי תחבורה שהמחירים שלו שוחקים את הנוסעים.
 

alantan

New member
לא אמרתי שהמחיר הגבוה בקו הזה מוצדק... רק

כשהמדינה לוקחת ממני מיסים
זה אמור להיות על דברים שתורמים לחברה-בתי ספר,בתי חולים,צבא,עידוד יזמים להשקיע בפריפריה. לא בשביל כלי תחבורה שהמחירים שלו שוחקים את הנוסעים.
לא אמרתי שהמחיר הגבוה בקו הזה מוצדק... רק
הגבתי למה שכתבת שאי אפשר לקחת כסף גם מהנוסעים וגם מהמיסים.
 

alantan

New member
כנראה שלא הבנתי את כוונתך כהלכה במשפט:

מעולם לא אמרתי דבר כזה,קרא שוב
כנראה שלא הבנתי את כוונתך כהלכה במשפט:
"לא יכול להיות שהיא גם תיקח מאיתנו כסף במיסים וגם תיקח מאיתנו יותר כסף בכניסה לתחנה."
 

droriko

New member
טוב כנראה שזה החורף הלונדוני

כן, לוקח לי קצת זמן, אבל בסוף אני מבין...
טוב כנראה שזה החורף הלונדוני
ולמה לעזזל בן אדם שחי באנגליה מתעסק עם לשרטט מפות של קוי גוש דן,אם זה הייתי אני הייתי יושב כל היום בכיכר פיקדילי ושוכח שיש דבר כזה שנקרא ישראל.
 

alantan

New member
אל תתן למנהלנו היקר בועז תחמושת... ממילא יש

טוב כנראה שזה החורף הלונדוני
ולמה לעזזל בן אדם שחי באנגליה מתעסק עם לשרטט מפות של קוי גוש דן,אם זה הייתי אני הייתי יושב כל היום בכיכר פיקדילי ושוכח שיש דבר כזה שנקרא ישראל.
אל תתן למנהלנו היקר בועז תחמושת... ממילא יש
לו בטן מלאה עלי בנושא הזה, ובצדק.


אבל אפשר לומר שאני פשוט נכנסתי לתוך ואקום עם נושא שמאוד מדבר אלי - עיצוב מפות ותכנון תחבורתי. כאן לא חסרים מפות ומשוגעים לדבר, ככה שאין לי פה כל כך מה לחדש. בארץ הנושא קצת לוקה בחסר, אולי כי זה לא כל כך מעניין את רוב האנשים ואין מספיק פנאטים לנושא לפתח מודעות לכך.

אגב, אפשר לשאול את אותה שאלה על ידידנו רוכב האופניים שמגלה עניין רב ברשת רכבות פיקטיבית בירושלים.

נ"ב: ccyclist, אם אתה קורא את זה, היום ניסיתי את אופני-בוריס ומאוד לא התרשמתי מהחוויה... אחרי שבבוקר איחרתי לעבודה כי התחנה לא עבדה כמו שצריך, ניסיתי שוב את מזלי בדרך הביתה. סחיבה קשה של אופניים ששוקלים 23 ק"ג עם גלגלי גומי של משאית עשו את שלהם - יצאתי מוויקטוריה וכשכבר הגעתי למארבל ארץ' נשברתי והחזרתי אותם.
 

amit1270

New member
זה בסדר. בפורום הזה מותר להשתמש במילת ה"צ"

אל תתן למנהלנו היקר בועז תחמושת... ממילא יש
לו בטן מלאה עלי בנושא הזה, ובצדק.


אבל אפשר לומר שאני פשוט נכנסתי לתוך ואקום עם נושא שמאוד מדבר אלי - עיצוב מפות ותכנון תחבורתי. כאן לא חסרים מפות ומשוגעים לדבר, ככה שאין לי פה כל כך מה לחדש. בארץ הנושא קצת לוקה בחסר, אולי כי זה לא כל כך מעניין את רוב האנשים ואין מספיק פנאטים לנושא לפתח מודעות לכך.

אגב, אפשר לשאול את אותה שאלה על ידידנו רוכב האופניים שמגלה עניין רב ברשת רכבות פיקטיבית בירושלים.

נ"ב: ccyclist, אם אתה קורא את זה, היום ניסיתי את אופני-בוריס ומאוד לא התרשמתי מהחוויה... אחרי שבבוקר איחרתי לעבודה כי התחנה לא עבדה כמו שצריך, ניסיתי שוב את מזלי בדרך הביתה. סחיבה קשה של אופניים ששוקלים 23 ק"ג עם גלגלי גומי של משאית עשו את שלהם - יצאתי מוויקטוריה וכשכבר הגעתי למארבל ארץ' נשברתי והחזרתי אותם.
זה בסדר. בפורום הזה מותר להשתמש במילת ה"צ"
 

droriko

New member
יצא לך לנסוע בקוים של הרפורמה

אל תתן למנהלנו היקר בועז תחמושת... ממילא יש
לו בטן מלאה עלי בנושא הזה, ובצדק.


אבל אפשר לומר שאני פשוט נכנסתי לתוך ואקום עם נושא שמאוד מדבר אלי - עיצוב מפות ותכנון תחבורתי. כאן לא חסרים מפות ומשוגעים לדבר, ככה שאין לי פה כל כך מה לחדש. בארץ הנושא קצת לוקה בחסר, אולי כי זה לא כל כך מעניין את רוב האנשים ואין מספיק פנאטים לנושא לפתח מודעות לכך.

אגב, אפשר לשאול את אותה שאלה על ידידנו רוכב האופניים שמגלה עניין רב ברשת רכבות פיקטיבית בירושלים.

נ"ב: ccyclist, אם אתה קורא את זה, היום ניסיתי את אופני-בוריס ומאוד לא התרשמתי מהחוויה... אחרי שבבוקר איחרתי לעבודה כי התחנה לא עבדה כמו שצריך, ניסיתי שוב את מזלי בדרך הביתה. סחיבה קשה של אופניים ששוקלים 23 ק"ג עם גלגלי גומי של משאית עשו את שלהם - יצאתי מוויקטוריה וכשכבר הגעתי למארבל ארץ' נשברתי והחזרתי אותם.
יצא לך לנסוע בקוים של הרפורמה
הבנתי כבר שנסעת בלא מעט קוים בישראל בגלגוליך השונים פה, אבל האם בקוים החדשים של הרפורמה יצא לך לנסוע? בכל זאת עשית עליה מפות שזכו לתשבוחות מקיר אל קיר.(מקוה שאני לא נשמע כמו רפי גינת)
 

alantan

New member
כן, כמעט כל פעם שאני בארץ אני נוסע בקווי ת"א

יצא לך לנסוע בקוים של הרפורמה
הבנתי כבר שנסעת בלא מעט קוים בישראל בגלגוליך השונים פה, אבל האם בקוים החדשים של הרפורמה יצא לך לנסוע? בכל זאת עשית עליה מפות שזכו לתשבוחות מקיר אל קיר.(מקוה שאני לא נשמע כמו רפי גינת)
כן, כמעט כל פעם שאני בארץ אני נוסע בקווי ת"א
בדרך כלל יוצא לי בקווי דן. מהקווים שהשתנו יצא לי לנסוע ב-204 ו-289... יש לי תמיד רב קו עם ערך צבור בארנק (גם כאן הוא נותר בארנק)!
 

yblumann

New member
I think it is a lack of demand

אל תתן למנהלנו היקר בועז תחמושת... ממילא יש
לו בטן מלאה עלי בנושא הזה, ובצדק.


אבל אפשר לומר שאני פשוט נכנסתי לתוך ואקום עם נושא שמאוד מדבר אלי - עיצוב מפות ותכנון תחבורתי. כאן לא חסרים מפות ומשוגעים לדבר, ככה שאין לי פה כל כך מה לחדש. בארץ הנושא קצת לוקה בחסר, אולי כי זה לא כל כך מעניין את רוב האנשים ואין מספיק פנאטים לנושא לפתח מודעות לכך.

אגב, אפשר לשאול את אותה שאלה על ידידנו רוכב האופניים שמגלה עניין רב ברשת רכבות פיקטיבית בירושלים.

נ"ב: ccyclist, אם אתה קורא את זה, היום ניסיתי את אופני-בוריס ומאוד לא התרשמתי מהחוויה... אחרי שבבוקר איחרתי לעבודה כי התחנה לא עבדה כמו שצריך, ניסיתי שוב את מזלי בדרך הביתה. סחיבה קשה של אופניים ששוקלים 23 ק"ג עם גלגלי גומי של משאית עשו את שלהם - יצאתי מוויקטוריה וכשכבר הגעתי למארבל ארץ' נשברתי והחזרתי אותם.
I think it is a lack of demand


Alan,

at least here in London, TfL keeps producing maps because there is public demand for them.

Therefore, TfL commissions designers to produce new maps, so it is a bit of a 'virtuous' circle: public demand -> TfL has a budget for publications -> contracts for maps -> public demand and so on.

The 'best seller' is undoubtedly the tube map, which has been revamped with the 150th anniversary edition. The world famous Beck design lives on, and it is good to see that it has been copied for Moscow [smile]

At least during my time in Israel, transport maps were virtually unknown in Israel.

regards from London

Yoram
 
המפות שלך מעולות, אל תפסיק!!

אל תתן למנהלנו היקר בועז תחמושת... ממילא יש
לו בטן מלאה עלי בנושא הזה, ובצדק.


אבל אפשר לומר שאני פשוט נכנסתי לתוך ואקום עם נושא שמאוד מדבר אלי - עיצוב מפות ותכנון תחבורתי. כאן לא חסרים מפות ומשוגעים לדבר, ככה שאין לי פה כל כך מה לחדש. בארץ הנושא קצת לוקה בחסר, אולי כי זה לא כל כך מעניין את רוב האנשים ואין מספיק פנאטים לנושא לפתח מודעות לכך.

אגב, אפשר לשאול את אותה שאלה על ידידנו רוכב האופניים שמגלה עניין רב ברשת רכבות פיקטיבית בירושלים.

נ"ב: ccyclist, אם אתה קורא את זה, היום ניסיתי את אופני-בוריס ומאוד לא התרשמתי מהחוויה... אחרי שבבוקר איחרתי לעבודה כי התחנה לא עבדה כמו שצריך, ניסיתי שוב את מזלי בדרך הביתה. סחיבה קשה של אופניים ששוקלים 23 ק"ג עם גלגלי גומי של משאית עשו את שלהם - יצאתי מוויקטוריה וכשכבר הגעתי למארבל ארץ' נשברתי והחזרתי אותם.
המפות שלך מעולות, אל תפסיק!!
 

amit1270

New member
התעריפים נקבעים ע"י משרד התחבורה

הרכבת היא לא עסק פרטי
היעוד שלנו היא לא לעשות עלינו כסף בשביל שקברניטיה יוכלו להתפרנס יותר. לא יכול להיות שהיא גם תיקח מאיתנו כסף במיסים וגם תיקח מאיתנו יותר כסף בכניסה לתחנה. לדעתי הנושא הזה הרבה יותר חשוב מתחבורה הציבורית בשבת,ונוגע להרבה להרבה יותר אנשים. אבל אתה לא תראה למשל את מרצ נוגעים בזה, כי להילחם בחרדים זה הרבה יותר סקסי מלהילחם בועדי העובדים "הסוציאלים" . אני גם לא תולה יותר מדי תקוות בליכוד ובעבודה,כל חבר כנסת מתחיל שם יודע שאם הוא רוצה להיבחר גבוה בפריימריז הדבר הראשון שהוא צריך לעשות זה לא להתעסק עם הועדים בגדולים, ישראל כץ לא סתם הגיע למקום שני או שלישי בפריימריז שם.
התעריפים נקבעים ע"י משרד התחבורה
לא ע"י רכבת ישראל ואפילו לא ע"י הוועד.
 

amit1270

New member
לא נראה לי שיש קשר

ומשרד התחבורה
בכלל לא מתקפל מול הועד(בינינו הנהלת הרכבת זה כמו צבא לבנון)
לא נראה לי שיש קשר
א. הוועד לא זקוק להכנסות מכרטיסים ומבחינתו שלא יהיו בכלל נוסעים ברכבת...
ב. מעולם לא שמעתי בין דרישות הוועד (שמשרד התחבורה "מתקפל מולו" לטענתך) העלאה או כל שינוי אחר בתעריפי הנסיעה.
 

droriko

New member
אולי לא היתה דרישה ישירה

לא נראה לי שיש קשר
א. הוועד לא זקוק להכנסות מכרטיסים ומבחינתו שלא יהיו בכלל נוסעים ברכבת...
ב. מעולם לא שמעתי בין דרישות הוועד (שמשרד התחבורה "מתקפל מולו" לטענתך) העלאה או כל שינוי אחר בתעריפי הנסיעה.
אולי לא היתה דרישה ישירה
אולי השר או ההנהלה מבינים בעצמם שבשביל לממן גם את משכורות העתק של עובדי הרכבת ואת התנאים שלהם(שכן הגיעו מדרישה ישירה של הועד) צריך להוסיף תקציב
 

amit1270

New member
נראה לי שאתה מייחס לוועד יותר ממה שמגיע לו

אולי לא היתה דרישה ישירה
אולי השר או ההנהלה מבינים בעצמם שבשביל לממן גם את משכורות העתק של עובדי הרכבת ואת התנאים שלהם(שכן הגיעו מדרישה ישירה של הועד) צריך להוסיף תקציב
נראה לי שאתה מייחס לוועד יותר ממה שמגיע לו
התעריפים הקיימים הם לא יותר מעדכון של תעריפים לפי נוסחה שקיימת כבר שנים רבות, הרבה לפני ההסכם האחרון עם הוועד.
 

amit1270

New member
ואולי זאת הבעיה...

נראה לי שאתה מייחס לוועד יותר ממה שמגיע לו
התעריפים הקיימים הם לא יותר מעדכון של תעריפים לפי נוסחה שקיימת כבר שנים רבות, הרבה לפני ההסכם האחרון עם הוועד.
ואולי זאת הבעיה...
שיטת החישוב של תעריפי הנסיעה ברכבת לא השתנתה למרות שחלו שינויים רבים באוטובוסים (קווים בינעירוניים חדשים, כרטוס משותף בגוש דן וכד'). אני חושב שבסופו של דבר יהיה צורך באיחוד תעריפים בין כל אמצעי התח"צ אך ורק לפי מוצא ויעד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה