נסעתי במסילה המזרחית!

מצב
הנושא נעול.
הרכבת שעוצרת בלוד ב 10:27 יוצאת מנהריה ב 8:24

העצירה בלוד עשוייה לסייע דווקא לחיילים
יש מראשונים רכבת ב-10:07 שעוברת בלוד ב-10:15.
כמו כן מרחובות ב-09:55 שעוברת בלוד ב-10:07.
מבית שמש ב-09:59 שעוברת בלוד ב-10:23, אבל זה כבר מאוחר מדי לרכבת שמגיעה לבאר שבע.
&nbsp
מצד שני, יש ממילא רכבת לבאר שבע שאוספת בלוד בשעה 10:27 כך שההמתנה המירבית בלוד כיום היא 20 דקות למי שמגיע מרחובות. השאלה שלי היא למה הרכבת מהוד השרון צריכה להגיע עד באר שבע ולא לסיים את מהלכה בלוד? אולי יש מספיק מקום ברכבת של 10:27 שאפשר יהיה פשוט להחליף רכבות בלוד?
הרכבת שעוצרת בלוד ב 10:27 יוצאת מנהריה ב 8:24
ולתחנות חיפה היא מגיעה כבר אחרי 9:00 (שעה שבה חיילים כבר יכולים לעלות בחינם לרכבת)
בימי ראשון בבוקר יש תנועת חיילים רבה לדרום גם מאזור חיפה ומהצפון.
אם חיילים מהצפון ומאזור תל אביב צריכים להגיע לדרום בשעות הצהריים, הם ישתמשו ברכבת הזו. וכך גם סטודנטים.

לפי כמות נסיעות החיילים בשעות הללו בימי ראשון (הן לדרום והן לצפון), סביר להניח שיש הצדקה לקיום של הרכבת הנוספת מהוד השרון.
אם לא הייתה הצדקה לרכבת הזו מהוד השרון היא לא הייתה קיימת וודאי שלא הייתה מדלגת על תחנת לוד. העובדה שהיא מדלגת על עצירה בלוד מסבירה מדוע מוצדק שהיא לא מסיימת בלוד.
צריך לזכור גם שככל שיתקדם האיכלוס של עיר הבה"דים, כך יגבר הביקוש לנסיעות לדרום בימי ראשון.
ושוב, הרכבת הזו נדחתה רק לאחרונה בשעה. כך שכנראה היה ביקוש דווקא לנסיעה בשעה מאוחרת יותר, כי בשעות המוקדמות של הבוקר יש הסעות.
צריך פשוט להתייחס לרכבת הזו כאמצעי משלים להסעות. ולמה עדיפה הרכבת על פני עוד הסעה? מכיוון שבשעה כזו הרכבת אטרקטיבית גם לסטודנטים.

בעבר דיברו על צורך בקו אוטובוס ישיר מכפר סבא והוד השרון לבאר שבע - אז הנה יש בימי ראשון רכבת ישירה מכפר סבא והוד השרון לבאר שבע.
 

אורי404

New member
יש גם רכבת וגם אוטובוס

הרכבת שעוצרת בלוד ב 10:27 יוצאת מנהריה ב 8:24
ולתחנות חיפה היא מגיעה כבר אחרי 9:00 (שעה שבה חיילים כבר יכולים לעלות בחינם לרכבת)
בימי ראשון בבוקר יש תנועת חיילים רבה לדרום גם מאזור חיפה ומהצפון.
אם חיילים מהצפון ומאזור תל אביב צריכים להגיע לדרום בשעות הצהריים, הם ישתמשו ברכבת הזו. וכך גם סטודנטים.

לפי כמות נסיעות החיילים בשעות הללו בימי ראשון (הן לדרום והן לצפון), סביר להניח שיש הצדקה לקיום של הרכבת הנוספת מהוד השרון.
אם לא הייתה הצדקה לרכבת הזו מהוד השרון היא לא הייתה קיימת וודאי שלא הייתה מדלגת על תחנת לוד. העובדה שהיא מדלגת על עצירה בלוד מסבירה מדוע מוצדק שהיא לא מסיימת בלוד.
צריך לזכור גם שככל שיתקדם האיכלוס של עיר הבה"דים, כך יגבר הביקוש לנסיעות לדרום בימי ראשון.
ושוב, הרכבת הזו נדחתה רק לאחרונה בשעה. כך שכנראה היה ביקוש דווקא לנסיעה בשעה מאוחרת יותר, כי בשעות המוקדמות של הבוקר יש הסעות.
צריך פשוט להתייחס לרכבת הזו כאמצעי משלים להסעות. ולמה עדיפה הרכבת על פני עוד הסעה? מכיוון שבשעה כזו הרכבת אטרקטיבית גם לסטודנטים.

בעבר דיברו על צורך בקו אוטובוס ישיר מכפר סבא והוד השרון לבאר שבע - אז הנה יש בימי ראשון רכבת ישירה מכפר סבא והוד השרון לבאר שבע.
יש גם רכבת וגם אוטובוס
הרכבת המדוברת וקו 669 ממסוף צומת רעננה (שנמצא באזור כפר סבא והוד השרון) לכיוון באר שבע.
 
כן, אבל קו 669 אינו קו מהיר בין ערי השרון לבין באר שבע

יש גם רכבת וגם אוטובוס
הרכבת המדוברת וקו 669 ממסוף צומת רעננה (שנמצא באזור כפר סבא והוד השרון) לכיוון באר שבע.
כן, אבל קו 669 אינו קו מהיר בין ערי השרון לבין באר שבע
כשהיו כאן הויכוחים הסוערים על קו מכפר סבא לבאר שבע, דובר על הצורך בקו מהיר שיסע דרך כביש 6 (גם אתה העלית את הצורך הזה).
ואני הייתי בין אלה שתמכו בקו דרך כביש 4 שישרת יותר נוסעים ויהיה לו פוטנציאל גדול יותר להחזיק מעמד כל השבוע.
אז בסופו של דבר, אכן קיים קו דרך כביש 4 שפועל במשך כל השבוע ולא רק בימי א', ומדי פעם גם מוסיפים לו נסיעה (למשל ב-30.8 תתווסף לו נסיעה מרעננה בשעה 20:30).
וכעת יש גם רכבת ישירה בימי א' שעונה על הביקוש הגבוה ביום א' בבוקר טוב יותר מקו אוטובוס שיסע דרך כביש 6.
 

olli3

New member
מנהל
דווקא מהיר. הנסיעה של 17:30 לבאר שבע מגיעה ב19:00

כן, אבל קו 669 אינו קו מהיר בין ערי השרון לבין באר שבע
כשהיו כאן הויכוחים הסוערים על קו מכפר סבא לבאר שבע, דובר על הצורך בקו מהיר שיסע דרך כביש 6 (גם אתה העלית את הצורך הזה).
ואני הייתי בין אלה שתמכו בקו דרך כביש 4 שישרת יותר נוסעים ויהיה לו פוטנציאל גדול יותר להחזיק מעמד כל השבוע.
אז בסופו של דבר, אכן קיים קו דרך כביש 4 שפועל במשך כל השבוע ולא רק בימי א', ומדי פעם גם מוסיפים לו נסיעה (למשל ב-30.8 תתווסף לו נסיעה מרעננה בשעה 20:30).
וכעת יש גם רכבת ישירה בימי א' שעונה על הביקוש הגבוה ביום א' בבוקר טוב יותר מקו אוטובוס שיסע דרך כביש 6.
דווקא מהיר. הנסיעה של 17:30 לבאר שבע מגיעה ב19:00
פלוס מינוס לבאר שבע. בכיוון ההפוך רק הנסיעה של 14:50 מתעכבת משמעותית בגלל מחלף אלוף שדה.
 

סנוי

New member
אני לא בטוח שניתן לדלג על תחנות ת"א, מפאת צפיפות הרכבות.

אפשר ליישם את הלוגיקה הזאת גם על רכבות בקווים אחרים.
ברכבות של שעות הבוקר המוקדמות מחיפה לת"א בימי ראשון (אלה שמגיעות ב 7 לתל אביב) אין שום סיבה לעצור באוניברסיטה. הרכבות האלה לא משרתות את ציבור הסטודנטים. אז למה עוצרים שם? שידלגו על התחנה הזאת, יש מספיק רכבות אחרות שעוצרות שם.
אני לא בטוח שניתן לדלג על תחנות ת"א, מפאת צפיפות הרכבות.
בנוסף לעובדה שאלו תחנות מרכזיות מאוד, כמו שאלן ציין (שמשרתות את עובדי האזור), הצפיפות במסילות האיילון כה גדולה שאני לא יודע אם בכלל אפשר לדלג על תחנות מבלי להיגרר מאחורי רכבת מאספת.. בטח אנשים שמכירים את הנתונים הטכניים ואת זמני החלון ידעו להסביר אם זה בכלל בר ביצוע. (והכוונה שלי היא לדילוג באופן כללי על אחת מתחנות ת"א, לאו דווקא תחנת האוניברסיטה)\

מה שכן, רכבת ישראל יכולה לערוך ניסוי נוסף שכזה עם רכבות מהצפון שידלגו לגמרי על תחנות ת"א, ולהפך לרכבות מב"ש. אנשים שיעלו עליה ובכל זאת ייזכרו שהם צריכים לת"א יוכלו לרדת בתחנת הרצליה, למשל. או נתניה. בשביל ניסוי שכזה לא חייבים לשדרג את המסילה המזרחית, ופשוט להקצות כמה רכבות שכאלו בדומה לקו הניסויי הקיים.
 

איטלקי8

New member
ב7 בבוקר אין כזאת צפיפות.

אני לא בטוח שניתן לדלג על תחנות ת"א, מפאת צפיפות הרכבות.
בנוסף לעובדה שאלו תחנות מרכזיות מאוד, כמו שאלן ציין (שמשרתות את עובדי האזור), הצפיפות במסילות האיילון כה גדולה שאני לא יודע אם בכלל אפשר לדלג על תחנות מבלי להיגרר מאחורי רכבת מאספת.. בטח אנשים שמכירים את הנתונים הטכניים ואת זמני החלון ידעו להסביר אם זה בכלל בר ביצוע. (והכוונה שלי היא לדילוג באופן כללי על אחת מתחנות ת"א, לאו דווקא תחנת האוניברסיטה)\

מה שכן, רכבת ישראל יכולה לערוך ניסוי נוסף שכזה עם רכבות מהצפון שידלגו לגמרי על תחנות ת"א, ולהפך לרכבות מב"ש. אנשים שיעלו עליה ובכל זאת ייזכרו שהם צריכים לת"א יוכלו לרדת בתחנת הרצליה, למשל. או נתניה. בשביל ניסוי שכזה לא חייבים לשדרג את המסילה המזרחית, ופשוט להקצות כמה רכבות שכאלו בדומה לקו הניסויי הקיים.
ב7 בבוקר אין כזאת צפיפות.
המסילה לא מנוצלת ב 100% מהיכולת שלה.. 7 בבוקר זה התחלה של העומס...
חוץ מזה, שבקלות אפשר שהמאספת מבינימינה תמתין ברציף 3 בהרצליה ושהמהירה תעקוף אותה.
&nbsp
היום, כמעט כל הרכבות מאיטות לגמרי עד כדי עצירה מוחלטת לפני האוניברסיטה. כבר באיזור הרצליה יש האטה משמעותית... מלא פעמים הרכבות מנהריה כמעט ועוצרות בהרצליה. פעם אחת הייתה אפילו עצירה מלאה... יכלו באותה מידה לפתוח את הרכבת ולתת לנוסעים שהיו על הרציף לעלות.
 
כיום יש האטה משמעותית באזור הרצליה בגלל העבודות על פרויקט

ב7 בבוקר אין כזאת צפיפות.
המסילה לא מנוצלת ב 100% מהיכולת שלה.. 7 בבוקר זה התחלה של העומס...
חוץ מזה, שבקלות אפשר שהמאספת מבינימינה תמתין ברציף 3 בהרצליה ושהמהירה תעקוף אותה.
&nbsp
היום, כמעט כל הרכבות מאיטות לגמרי עד כדי עצירה מוחלטת לפני האוניברסיטה. כבר באיזור הרצליה יש האטה משמעותית... מלא פעמים הרכבות מנהריה כמעט ועוצרות בהרצליה. פעם אחת הייתה אפילו עצירה מלאה... יכלו באותה מידה לפתוח את הרכבת ולתת לנוסעים שהיו על הרציף לעלות.
כיום יש האטה משמעותית באזור הרצליה בגלל העבודות על פרויקט
531+20+מסילת השרון.
אי אפשר לגזור את השירות שצריך להיות בגלל מה שקורה כיום בקטע שבין רשפון לת"א אוניברסיטה. גם יגיע שלב שבו במשך מספר חודשים רכבות בכלל לא יסעו בקטע הזה.
 

איטלקי8

New member
למה ההאטה היא רק בכיוון אחד?

כיום יש האטה משמעותית באזור הרצליה בגלל העבודות על פרויקט
531+20+מסילת השרון.
אי אפשר לגזור את השירות שצריך להיות בגלל מה שקורה כיום בקטע שבין רשפון לת"א אוניברסיטה. גם יגיע שלב שבו במשך מספר חודשים רכבות בכלל לא יסעו בקטע הזה.
למה ההאטה היא רק בכיוון אחד?
מעולם לא ניתקלתי בההאטה הזאת ברכבות שנעות צפונה.
 
כי העבודות מתבצעות בעיקר ממזרח למסילות

למה ההאטה היא רק בכיוון אחד?
מעולם לא ניתקלתי בההאטה הזאת ברכבות שנעות צפונה.
כי העבודות מתבצעות בעיקר ממזרח למסילות
כלומר צמוד יותר למסילה המזרחית, שבה נוסעות הרכבות דרומה.
 

סנוי

New member
צודק. ואז יוכלו להגיע לת"א מרכז ולהפוך כיוון חזרה לצפון.

אם כך, למה כאשר יש אירוע חריג באיזור המסילה בלוד
הרכבות מבאר שבע לא מדלגות על חותכות בקריית גת לכיוון לראש העין ומגיעות לתל אביב מ"למעלה"?
צודק. ואז יוכלו להגיע לת"א מרכז ולהפוך כיוון חזרה לצפון.
 

GLSRA

Active member
מעבר לזה, מדובר במסילה אחת בלבד, וקשה לבסס קו תחבורה משמעותי

אם כך, למה כאשר יש אירוע חריג באיזור המסילה בלוד
הרכבות מבאר שבע לא מדלגות על חותכות בקריית גת לכיוון לראש העין ומגיעות לתל אביב מ"למעלה"?
מעבר לזה, מדובר במסילה אחת בלבד, וקשה לבסס קו תחבורה משמעותי
מאיזור נמל התעופה ועד לתחנת ראש העין (הישנה) רק מסילה אחת שנמצאת בשימוש רכבות משא בלבד למעט חריגים בודדים. פעם נסעתי מתחנת ראש העין הישנה למעין נסיעת בילוי עם אטרקציות במסגרת העבודה. לא יודע אם ר"י ממשיכה עם הבילוי הנחמד הזה. תעלומת רצח שהנוסעים פותרים תוך כדי נסיעת רכבת פרטית
 

סנוי

New member
בתכל'ס, יש תכניות לתחנה בצומת אל-על, אבל זה תקוע.

נסעתי במסילה המזרחית!
יש רכבת אחת בלבד שנוסעת בתואי המזרחי, ביום ראשון 9:53 מהוד השרון סוקולוב לבאר שבע.
אחרי 15-20 דקות נסיעה כבר נראה מגדל הפיקוח של נתב"ג.
בשום אמצעי תחבורה לא מגיעים כל כך מהר לאיזור נתב"ג. למה לא יפעילו מהוד השרון רכבות לנתב"ג, מודיעין, לוד, באר שבע, שלא עוברות דרך תל אביב אלא דרך התואי המזרחי? זה קיצור אדיר של שעה שלמה!
בתכל'ס, יש תכניות לתחנה בצומת אל-על, אבל זה תקוע.
תלוי באישור שדרוג כלל המסילה המזרחית - וזה לא יקרה בעשור הקרוב.
 

אורי404

New member
הייתי שמח מאוד לראות את הדרך הזו

נסעתי במסילה המזרחית!
יש רכבת אחת בלבד שנוסעת בתואי המזרחי, ביום ראשון 9:53 מהוד השרון סוקולוב לבאר שבע.
אחרי 15-20 דקות נסיעה כבר נראה מגדל הפיקוח של נתב"ג.
בשום אמצעי תחבורה לא מגיעים כל כך מהר לאיזור נתב"ג. למה לא יפעילו מהוד השרון רכבות לנתב"ג, מודיעין, לוד, באר שבע, שלא עוברות דרך תל אביב אלא דרך התואי המזרחי? זה קיצור אדיר של שעה שלמה!
הייתי שמח מאוד לראות את הדרך הזו
את התוואי מכיוון כפר סבא לכיוון צומת אל-על אני מכיר.
עד משולש ראש העין נסעתי ברכבת או שהייתי רוכב באופניים, בשבילים שהם פחות או יותר מקבילים לתוואי המסילה.
מכיוון ראש העין-דרום לכיוון צומת אל-על רכבתי באופניים, בשבילים שקרובים לאזור המסילה.
טרם יצא לי לראות מקרוב את האזור של לוד. זה דווקא יכול להיות מעניין. ויטואלית באינטרנט ראיתי תמונות.
אולי שווה לנסות נסיעה ברכבת הזו.
 

jp3raptor

Member
אני גם אקדיש לזה בוקר מתישהו

הייתי שמח מאוד לראות את הדרך הזו
את התוואי מכיוון כפר סבא לכיוון צומת אל-על אני מכיר.
עד משולש ראש העין נסעתי ברכבת או שהייתי רוכב באופניים, בשבילים שהם פחות או יותר מקבילים לתוואי המסילה.
מכיוון ראש העין-דרום לכיוון צומת אל-על רכבתי באופניים, בשבילים שקרובים לאזור המסילה.
טרם יצא לי לראות מקרוב את האזור של לוד. זה דווקא יכול להיות מעניין. ויטואלית באינטרנט ראיתי תמונות.
אולי שווה לנסות נסיעה ברכבת הזו.
אני גם אקדיש לזה בוקר מתישהו
נשמע חוויה
 

סנוי

New member
ונניח שאני רוצה לנסוע בה בהלוך ולחזור לנק' המוצא בשביל הכיף?

אני גם אקדיש לזה בוקר מתישהו
נשמע חוויה
ונניח שאני רוצה לנסוע בה בהלוך ולחזור לנק' המוצא בשביל הכיף?
איזה כרטיס עלי לרכוש במקרה הזה? נניח מראש העין ללוד, ואז חזור דרך ת"א.
אני לא נוסע תדיר ברכבת, וממה שאני זוכר הכרטיס שנקנה צריך להתאים לתחנת הסיום.
ניתן בכלל לקנות כרטיס לאותה התחנה ממנה עולים לרכבת? ואיך מתנהלים מול כרטיסן במקרה זה? ("כן, אדוני - אני נוסע בשביל הכיף הלוך חזור"? D-:)
 
שים לב שהרכבת הזו לא עוצרת בלוד

ונניח שאני רוצה לנסוע בה בהלוך ולחזור לנק' המוצא בשביל הכיף?
איזה כרטיס עלי לרכוש במקרה הזה? נניח מראש העין ללוד, ואז חזור דרך ת"א.
אני לא נוסע תדיר ברכבת, וממה שאני זוכר הכרטיס שנקנה צריך להתאים לתחנת הסיום.
ניתן בכלל לקנות כרטיס לאותה התחנה ממנה עולים לרכבת? ואיך מתנהלים מול כרטיסן במקרה זה? ("כן, אדוני - אני נוסע בשביל הכיף הלוך חזור"? D-:)
שים לב שהרכבת הזו לא עוצרת בלוד
התחנה הצפונית ביותר שבה היא עוצרת אחרי ראש העין זו קרית גת.
אז אתה יכול לרכוש כרטיס הלוך-חזור ראש העין - קרית גת או ראש העין - להבים או ראש העין - באר שבע לפי המקום שבו תבחר לחזור חזרה.
לצאת בקרית גת / להבים / באר שבע דרך הולידטורים ולהיכנס חזרה.
לא משנה שהרכבת הלוך והרכבות חזור לא עושות אותה דרך בין התחנות.
 

סנוי

New member
תודה על הטיפ - לא יודע אם אעשה זאת ואסע עד קרית גת וחזרה...

שים לב שהרכבת הזו לא עוצרת בלוד
התחנה הצפונית ביותר שבה היא עוצרת אחרי ראש העין זו קרית גת.
אז אתה יכול לרכוש כרטיס הלוך-חזור ראש העין - קרית גת או ראש העין - להבים או ראש העין - באר שבע לפי המקום שבו תבחר לחזור חזרה.
לצאת בקרית גת / להבים / באר שבע דרך הולידטורים ולהיכנס חזרה.
לא משנה שהרכבת הלוך והרכבות חזור לא עושות אותה דרך בין התחנות.
תודה על הטיפ - לא יודע אם אעשה זאת ואסע עד קרית גת וחזרה...
 

GLSRA

Active member
תחכה עד ה 16 לספטמבר ואז תיסע עד באר שבע ותחזור דרך

תודה על הטיפ - לא יודע אם אעשה זאת ואסע עד קרית גת וחזרה...
תחכה עד ה 16 לספטמבר ואז תיסע עד באר שבע ותחזור דרך
הקו החדש לכיוון נתיבות והלאה עד תל אביב.
שתי ציפורים במכה אחת
 

סנוי

New member
הממ... אולי באמת! רעיון מעולה


רעיון מצויין
הממ... אולי באמת! רעיון מעולה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה