עמוד השדרה
New member
הרכבת שעוצרת בלוד ב 10:27 יוצאת מנהריה ב 8:24
ולתחנות חיפה היא מגיעה כבר אחרי 9:00 (שעה שבה חיילים כבר יכולים לעלות בחינם לרכבת)
בימי ראשון בבוקר יש תנועת חיילים רבה לדרום גם מאזור חיפה ומהצפון.
אם חיילים מהצפון ומאזור תל אביב צריכים להגיע לדרום בשעות הצהריים, הם ישתמשו ברכבת הזו. וכך גם סטודנטים.
לפי כמות נסיעות החיילים בשעות הללו בימי ראשון (הן לדרום והן לצפון), סביר להניח שיש הצדקה לקיום של הרכבת הנוספת מהוד השרון.
אם לא הייתה הצדקה לרכבת הזו מהוד השרון היא לא הייתה קיימת וודאי שלא הייתה מדלגת על תחנת לוד. העובדה שהיא מדלגת על עצירה בלוד מסבירה מדוע מוצדק שהיא לא מסיימת בלוד.
צריך לזכור גם שככל שיתקדם האיכלוס של עיר הבה"דים, כך יגבר הביקוש לנסיעות לדרום בימי ראשון.
ושוב, הרכבת הזו נדחתה רק לאחרונה בשעה. כך שכנראה היה ביקוש דווקא לנסיעה בשעה מאוחרת יותר, כי בשעות המוקדמות של הבוקר יש הסעות.
צריך פשוט להתייחס לרכבת הזו כאמצעי משלים להסעות. ולמה עדיפה הרכבת על פני עוד הסעה? מכיוון שבשעה כזו הרכבת אטרקטיבית גם לסטודנטים.
בעבר דיברו על צורך בקו אוטובוס ישיר מכפר סבא והוד השרון לבאר שבע - אז הנה יש בימי ראשון רכבת ישירה מכפר סבא והוד השרון לבאר שבע.
הרכבת שעוצרת בלוד ב 10:27 יוצאת מנהריה ב 8:24העצירה בלוד עשוייה לסייע דווקא לחיילים
יש מראשונים רכבת ב-10:07 שעוברת בלוד ב-10:15.
כמו כן מרחובות ב-09:55 שעוברת בלוד ב-10:07.
מבית שמש ב-09:59 שעוברת בלוד ב-10:23, אבל זה כבר מאוחר מדי לרכבת שמגיעה לבאר שבע.
 
מצד שני, יש ממילא רכבת לבאר שבע שאוספת בלוד בשעה 10:27 כך שההמתנה המירבית בלוד כיום היא 20 דקות למי שמגיע מרחובות. השאלה שלי היא למה הרכבת מהוד השרון צריכה להגיע עד באר שבע ולא לסיים את מהלכה בלוד? אולי יש מספיק מקום ברכבת של 10:27 שאפשר יהיה פשוט להחליף רכבות בלוד?
ולתחנות חיפה היא מגיעה כבר אחרי 9:00 (שעה שבה חיילים כבר יכולים לעלות בחינם לרכבת)
בימי ראשון בבוקר יש תנועת חיילים רבה לדרום גם מאזור חיפה ומהצפון.
אם חיילים מהצפון ומאזור תל אביב צריכים להגיע לדרום בשעות הצהריים, הם ישתמשו ברכבת הזו. וכך גם סטודנטים.
לפי כמות נסיעות החיילים בשעות הללו בימי ראשון (הן לדרום והן לצפון), סביר להניח שיש הצדקה לקיום של הרכבת הנוספת מהוד השרון.
אם לא הייתה הצדקה לרכבת הזו מהוד השרון היא לא הייתה קיימת וודאי שלא הייתה מדלגת על תחנת לוד. העובדה שהיא מדלגת על עצירה בלוד מסבירה מדוע מוצדק שהיא לא מסיימת בלוד.
צריך לזכור גם שככל שיתקדם האיכלוס של עיר הבה"דים, כך יגבר הביקוש לנסיעות לדרום בימי ראשון.
ושוב, הרכבת הזו נדחתה רק לאחרונה בשעה. כך שכנראה היה ביקוש דווקא לנסיעה בשעה מאוחרת יותר, כי בשעות המוקדמות של הבוקר יש הסעות.
צריך פשוט להתייחס לרכבת הזו כאמצעי משלים להסעות. ולמה עדיפה הרכבת על פני עוד הסעה? מכיוון שבשעה כזו הרכבת אטרקטיבית גם לסטודנטים.
בעבר דיברו על צורך בקו אוטובוס ישיר מכפר סבא והוד השרון לבאר שבע - אז הנה יש בימי ראשון רכבת ישירה מכפר סבא והוד השרון לבאר שבע.