נסיעה ללא מונה

מצב
הנושא נעול.

Itsik Cohen

New member
נסיעה ללא מונה

נסיעה ללא מונה
היי,
אמא שלי נסעה הבוקר מקרית שרת בחולון לרמת החייל ת"א (כ-16 ק"מ, 27 דק').
בתחילת הנסיעה, בעקבות עצתי, היא ביקשה לקבוע את המחיר מראש ע"פ מחירון משרד התחבורה, אך הנהג טען שאין אפשרות כזו.
בסופו של דבר, המונה הופעל, ומחיר הנסיעה נקבע על 89.50 ש"ח במקום 55.20 ש"ח (כולל חיוב 5.20 הזמנה טלפונית).
חשבתי שמדובר בנהג רמאי, אבל שאלתי 3 נהגים נוספים, שאמרו לי שאין מושג, נסיעה ללא מונה,
עבור המסלול הנ"ל (אלא עבור מסלולים ארוכים במיוחד, כמו ת"א - נתניה וכו').

מצד שני, תקנות משרד התחבורה מאוד ברורות בנושא.

אשמח למעט הסברים
 
הנהגים קוראים לזה "קודים"

נסיעה ללא מונה
היי,
אמא שלי נסעה הבוקר מקרית שרת בחולון לרמת החייל ת"א (כ-16 ק"מ, 27 דק').
בתחילת הנסיעה, בעקבות עצתי, היא ביקשה לקבוע את המחיר מראש ע"פ מחירון משרד התחבורה, אך הנהג טען שאין אפשרות כזו.
בסופו של דבר, המונה הופעל, ומחיר הנסיעה נקבע על 89.50 ש"ח במקום 55.20 ש"ח (כולל חיוב 5.20 הזמנה טלפונית).
חשבתי שמדובר בנהג רמאי, אבל שאלתי 3 נהגים נוספים, שאמרו לי שאין מושג, נסיעה ללא מונה,
עבור המסלול הנ"ל (אלא עבור מסלולים ארוכים במיוחד, כמו ת"א - נתניה וכו').

מצד שני, תקנות משרד התחבורה מאוד ברורות בנושא.

אשמח למעט הסברים
הנהגים קוראים לזה "קודים"
וממה שאני מכיר, אם מתעקשים מספיק, הנהגים מסכימים בסוף. אני מכיר מישהו שגר בקרית קריניצי ברמת גן, שהנסיעה לשם מתל אביב הרבה יותר זולה לפי המחירון מאשר עם מונה, כי לפי המחירון זה שייך לרמת גן. הוא תמיד מתעקש על "קודים", ובסופו של דבר כושר השכנוע שלו עובד.
 

דניאל 130

New member
אם היא התה נוסעת בקו 76

נסיעה ללא מונה
היי,
אמא שלי נסעה הבוקר מקרית שרת בחולון לרמת החייל ת"א (כ-16 ק"מ, 27 דק').
בתחילת הנסיעה, בעקבות עצתי, היא ביקשה לקבוע את המחיר מראש ע"פ מחירון משרד התחבורה, אך הנהג טען שאין אפשרות כזו.
בסופו של דבר, המונה הופעל, ומחיר הנסיעה נקבע על 89.50 ש"ח במקום 55.20 ש"ח (כולל חיוב 5.20 הזמנה טלפונית).
חשבתי שמדובר בנהג רמאי, אבל שאלתי 3 נהגים נוספים, שאמרו לי שאין מושג, נסיעה ללא מונה,
עבור המסלול הנ"ל (אלא עבור מסלולים ארוכים במיוחד, כמו ת"א - נתניה וכו').

מצד שני, תקנות משרד התחבורה מאוד ברורות בנושא.

אשמח למעט הסברים
אם היא התה נוסעת בקו 76
שפעיל בבוקר,היא הייתה משלמת רק 6.60 ₪.
 

Itsik Cohen

New member
דעתו של נהג מונית אחר

אם היא התה נוסעת בקו 76
שפעיל בבוקר,היא הייתה משלמת רק 6.60 ₪.
דעתו של נהג מונית אחר
נהג מונית בתחנה בבי"ח אסותא, אותו שאלתי לגבי העניין,
אמר לי גם הוא כי המחירון של משרד התחבורה רלוונטי רק לנסיעות מחוץ לגוש דן.
מה זה השטויות האלה? יש במחירון אפילו נסיעה מר"ג לגבעתיים...
 
הנהג רימה אותה ועבר על החוק

נסיעה ללא מונה
היי,
אמא שלי נסעה הבוקר מקרית שרת בחולון לרמת החייל ת"א (כ-16 ק"מ, 27 דק').
בתחילת הנסיעה, בעקבות עצתי, היא ביקשה לקבוע את המחיר מראש ע"פ מחירון משרד התחבורה, אך הנהג טען שאין אפשרות כזו.
בסופו של דבר, המונה הופעל, ומחיר הנסיעה נקבע על 89.50 ש"ח במקום 55.20 ש"ח (כולל חיוב 5.20 הזמנה טלפונית).
חשבתי שמדובר בנהג רמאי, אבל שאלתי 3 נהגים נוספים, שאמרו לי שאין מושג, נסיעה ללא מונה,
עבור המסלול הנ"ל (אלא עבור מסלולים ארוכים במיוחד, כמו ת"א - נתניה וכו').

מצד שני, תקנות משרד התחבורה מאוד ברורות בנושא.

אשמח למעט הסברים
הנהג רימה אותה ועבר על החוק
שתגיש נגדו תלונה למשרד התחבורה
 

אלון 58

New member
התלונה לא תעבור...,

הנהג רימה אותה ועבר על החוק
שתגיש נגדו תלונה למשרד התחבורה
התלונה לא תעבור...,
הפעלת מונה היא הפעולה הנכונה בכל נסיעה,ולידיעתכם/ן,פעולת המונה אינה בשליטת הנהג,אלא זה נקבע ע"י ספקי-שרות לפי הוראות ממשרד התחבורה.
 
אז לטענתך נסיעה לפי מחירון ללא מונה אסורות?

התלונה לא תעבור...,
הפעלת מונה היא הפעולה הנכונה בכל נסיעה,ולידיעתכם/ן,פעולת המונה אינה בשליטת הנהג,אלא זה נקבע ע"י ספקי-שרות לפי הוראות ממשרד התחבורה.
אז לטענתך נסיעה לפי מחירון ללא מונה אסורות?
 

אלון 58

New member
אין שום מחירון כתוב כפי שהיה בעבר...,

אז לטענתך נסיעה לפי מחירון ללא מונה אסורות?
אין שום מחירון כתוב כפי שהיה בעבר...,
יש אפשרות להוצאת הצעת מחיר מהמונה עצמו,שזה מחיר מכסימום,ובדרך-כלל הוא פחות או יותר מותאם למרחק וזמן של נסיעות בינעירוניות,לפי מונה 1 ביום רגיל בין 05:30 ל-21:00,או מונה 2 מ-21:00 עד 05:30 או בסופי-שבוע ובחגים,ההבדל הוא די קטן לרוב,שום "מחירון" אחר אינו חוקי.
לנסיעות עירוניות אין מחירונים,ומה שיספרו נהגים,אלה שקרים ותעריפים מופרזים בהשוואה למונה,ולי אישית היו קטעים כאלה עם נהגי מוניות,מה גם שאני בעצמי הייתי עד לפני כ-10 שנים נהג מונית (מחליף),כך שאני קצת מכיר את "הביזנס" הזה מבפנים,אבל חלו אי-אלו שינויים מאז.
 
במידה והלקוח מבקש, המחירון מחייב

אין שום מחירון כתוב כפי שהיה בעבר...,
יש אפשרות להוצאת הצעת מחיר מהמונה עצמו,שזה מחיר מכסימום,ובדרך-כלל הוא פחות או יותר מותאם למרחק וזמן של נסיעות בינעירוניות,לפי מונה 1 ביום רגיל בין 05:30 ל-21:00,או מונה 2 מ-21:00 עד 05:30 או בסופי-שבוע ובחגים,ההבדל הוא די קטן לרוב,שום "מחירון" אחר אינו חוקי.
לנסיעות עירוניות אין מחירונים,ומה שיספרו נהגים,אלה שקרים ותעריפים מופרזים בהשוואה למונה,ולי אישית היו קטעים כאלה עם נהגי מוניות,מה גם שאני בעצמי הייתי עד לפני כ-10 שנים נהג מונית (מחליף),כך שאני קצת מכיר את "הביזנס" הזה מבפנים,אבל חלו אי-אלו שינויים מאז.
במידה והלקוח מבקש, המחירון מחייב
והוא בהחלט חוקי ומפורסם בתקנות (רשומות)
http://www.justice.gov.il/NR/rdonlyres/C1A4C3AC-7E88-46C9-8429-D0DF038ABD94/41338/7259.pdf

אז נכון שבמונית עצמה הוא לא מודפס ויוצא רק מהמונה. אבל זה לא אומר שהוא לא מחייב לפי החוק.

אם הלקוח לא ביקש, אז המונה הוא כמובן זה שמחייב.
 

אוהד11

New member
אם הנהג הפעיל את המונה אין לבוא אליו בטענות,

נסיעה ללא מונה
היי,
אמא שלי נסעה הבוקר מקרית שרת בחולון לרמת החייל ת"א (כ-16 ק"מ, 27 דק').
בתחילת הנסיעה, בעקבות עצתי, היא ביקשה לקבוע את המחיר מראש ע"פ מחירון משרד התחבורה, אך הנהג טען שאין אפשרות כזו.
בסופו של דבר, המונה הופעל, ומחיר הנסיעה נקבע על 89.50 ש"ח במקום 55.20 ש"ח (כולל חיוב 5.20 הזמנה טלפונית).
חשבתי שמדובר בנהג רמאי, אבל שאלתי 3 נהגים נוספים, שאמרו לי שאין מושג, נסיעה ללא מונה,
עבור המסלול הנ"ל (אלא עבור מסלולים ארוכים במיוחד, כמו ת"א - נתניה וכו').

מצד שני, תקנות משרד התחבורה מאוד ברורות בנושא.

אשמח למעט הסברים
אם הנהג הפעיל את המונה אין לבוא אליו בטענות,
כי זו הדרישה של משרד התחבורה. המחירונים לא תמיד מעודכנים ונקודת המוצא שלהם לא בהכרח מתאימה למקום העליה, מה עוד שהמחיר נראה לי סביר בהתחשב במרחק ובשעות הנסיעה
 

S o l l y

New member
אני מניח שהשאלה היא

אם הנהג הפעיל את המונה אין לבוא אליו בטענות,
כי זו הדרישה של משרד התחבורה. המחירונים לא תמיד מעודכנים ונקודת המוצא שלהם לא בהכרח מתאימה למקום העליה, מה עוד שהמחיר נראה לי סביר בהתחשב במרחק ובשעות הנסיעה
אני מניח שהשאלה היא
אם יש דרישה של הנוסעת לנסוע ע"פ המחירון בין ערים, האם הנהג חייב לעמוד בדרישה הזו? או שהוא יכול לדרוש להפעיל מונה "רגיל" ?
 

אוהד11

New member
הבעיה היא שבמחירון של משרד התחבורה מצויין

אני מניח שהשאלה היא
אם יש דרישה של הנוסעת לנסוע ע"פ המחירון בין ערים, האם הנהג חייב לעמוד בדרישה הזו? או שהוא יכול לדרוש להפעיל מונה "רגיל" ?
הבעיה היא שבמחירון של משרד התחבורה מצויין
שם הישוב ללא פירוט השכונות. חולון עיר גדולה, ואין דין מרכז העיר לדינה של קרית שרת המרוחקת משם
 

S o l l y

New member
זה בעיה של הנהג מונית כבר

הבעיה היא שבמחירון של משרד התחבורה מצויין
שם הישוב ללא פירוט השכונות. חולון עיר גדולה, ואין דין מרכז העיר לדינה של קרית שרת המרוחקת משם
זה בעיה של הנהג מונית כבר
 

אוהד11

New member
המחירון אינו דבר קדוש, משום שלא כל הישובים

מה הקשר להוגן?
החוק מחייב את הנהג לפעול לפי המחירון, במידה והנוסע מבקש זאת.
המחירון אינו דבר קדוש, משום שלא כל הישובים
כלולים בו אלא רק הישובים הגדולים והמרכזיים, לכן המונה הוא הדבר המחייב
 
היכן שיש מחירון, חובה על הנהג לעבוד לפיו

המחירון אינו דבר קדוש, משום שלא כל הישובים
כלולים בו אלא רק הישובים הגדולים והמרכזיים, לכן המונה הוא הדבר המחייב
היכן שיש מחירון, חובה על הנהג לעבוד לפיו
במידה והלקוח מבקש.
 

אלון 58

New member
לא מדויק...,

מה הקשר להוגן?
החוק מחייב את הנהג לפעול לפי המחירון, במידה והנוסע מבקש זאת.
לא מדויק...,
בערים אין "מחירונים",יש רק הצעות מחיר לנסיעות בינעירוניות,כל "מחירון" בעיר הוא רמאות ומחירים מופקעים.
 
הנושא כאן הוא נסיעה בין עירונית מחול לת"א

לא מדויק...,
בערים אין "מחירונים",יש רק הצעות מחיר לנסיעות בינעירוניות,כל "מחירון" בעיר הוא רמאות ומחירים מופקעים.
הנושא כאן הוא נסיעה בין עירונית מחול לת"א
לא בתוך העיר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה