נסיעה ללא מונה

מצב
הנושא נעול.

orchilit

New member
לא תמיד

הבעיה היא שבמחירון של משרד התחבורה מצויין
שם הישוב ללא פירוט השכונות. חולון עיר גדולה, ואין דין מרכז העיר לדינה של קרית שרת המרוחקת משם
לא תמיד
ביישובים גדולים יש גם תתי קבוצות, בראשל"צ (מזרח מול מרכז-מערב) ואני מניח שגם בת"א.
 

Itsik Cohen

New member
איפה זה כתוב?

הבעיה היא שבמחירון של משרד התחבורה מצויין
שם הישוב ללא פירוט השכונות. חולון עיר גדולה, ואין דין מרכז העיר לדינה של קרית שרת המרוחקת משם
איפה זה כתוב?
אוהד 11, לא מצאתי את זה בקובץ התקנות.
גם כשראשון לציון היא נקודת המוצא וגם כשהיא יעד הנסיעה, העיר לא מחולקת לאזורים.
האם ישנה חלוקה לאורים שלא מצויינת בקובץ התקנות?
 

orchilit

New member
נסעתי כמה פעמים מת"א לראשלצ מערב

איפה זה כתוב?
אוהד 11, לא מצאתי את זה בקובץ התקנות.
גם כשראשון לציון היא נקודת המוצא וגם כשהיא יעד הנסיעה, העיר לא מחולקת לאזורים.
האם ישנה חלוקה לאורים שלא מצויינת בקובץ התקנות?
נסעתי כמה פעמים מת"א לראשלצ מערב
וראיתי בפירוש מחירונים שבהם המחיר לראשלצ מזרח היה גבוה ב15-20 שקל לראשלצ מערב-מרכז
 

אוהד11

New member
מתוך היכרות אישית עם הנושא, המחירון אינו

איפה זה כתוב?
אוהד 11, לא מצאתי את זה בקובץ התקנות.
גם כשראשון לציון היא נקודת המוצא וגם כשהיא יעד הנסיעה, העיר לא מחולקת לאזורים.
האם ישנה חלוקה לאורים שלא מצויינת בקובץ התקנות?
מתוך היכרות אישית עם הנושא, המחירון אינו
מעודכן כמו המונה ואינו כולל את כל הישובים. מבחינת "הירארכיה", המונה הוא במקום הראשון והמחירון הוא במקום השני. יתר על כן, לא כל הנהגים מחזיקים את המחירון המעודכן - וכאמור, משרד התחבורה אינו ממהר לעדכן אותו - וכדי להשיג אותו צריך להגיע הרבה פעמים ללשכת משרד התחבורה בת"א כדי לקבל אותו, וגם אז לא מובטח שאותו מחירון "קדוש" נמצא ברשות הפקידות במקום, כך שלהסתמך עליו זה בערבון מוגבל
 
מה? המחירון מפורסם יחד עם תעריף המונה

מתוך היכרות אישית עם הנושא, המחירון אינו
מעודכן כמו המונה ואינו כולל את כל הישובים. מבחינת "הירארכיה", המונה הוא במקום הראשון והמחירון הוא במקום השני. יתר על כן, לא כל הנהגים מחזיקים את המחירון המעודכן - וכאמור, משרד התחבורה אינו ממהר לעדכן אותו - וכדי להשיג אותו צריך להגיע הרבה פעמים ללשכת משרד התחבורה בת"א כדי לקבל אותו, וגם אז לא מובטח שאותו מחירון "קדוש" נמצא ברשות הפקידות במקום, כך שלהסתמך עליו זה בערבון מוגבל
מה? המחירון מפורסם יחד עם תעריף המונה
באותו מקום ובתוקף באותו הזמן.
מה פתאום להגיע למשרד התחבורה בת"א?
 

אוהד11

New member
אם אתה רוצה מחירון מודפס צריך להגיע למשרד

מה? המחירון מפורסם יחד עם תעריף המונה
באותו מקום ובתוקף באותו הזמן.
מה פתאום להגיע למשרד התחבורה בת"א?
אם אתה רוצה מחירון מודפס צריך להגיע למשרד
התחבורה, וכאמור, לא תמיד הוא בנמצא. מה שמוצא מהמונה זו הצעת מחיר
 
אין דבר כזה.

אם הנהג הפעיל את המונה אין לבוא אליו בטענות,
כי זו הדרישה של משרד התחבורה. המחירונים לא תמיד מעודכנים ונקודת המוצא שלהם לא בהכרח מתאימה למקום העליה, מה עוד שהמחיר נראה לי סביר בהתחשב במרחק ובשעות הנסיעה
אין דבר כזה.
אם הלקוח מבקש ללא מונה, כלומר לפי תעריף משרד התחבורה. הנהג חייב לבצע זאת.
 
הסבר על חישוב הנסיעה

נסיעה ללא מונה
היי,
אמא שלי נסעה הבוקר מקרית שרת בחולון לרמת החייל ת"א (כ-16 ק"מ, 27 דק').
בתחילת הנסיעה, בעקבות עצתי, היא ביקשה לקבוע את המחיר מראש ע"פ מחירון משרד התחבורה, אך הנהג טען שאין אפשרות כזו.
בסופו של דבר, המונה הופעל, ומחיר הנסיעה נקבע על 89.50 ש"ח במקום 55.20 ש"ח (כולל חיוב 5.20 הזמנה טלפונית).
חשבתי שמדובר בנהג רמאי, אבל שאלתי 3 נהגים נוספים, שאמרו לי שאין מושג, נסיעה ללא מונה,
עבור המסלול הנ"ל (אלא עבור מסלולים ארוכים במיוחד, כמו ת"א - נתניה וכו').

מצד שני, תקנות משרד התחבורה מאוד ברורות בנושא.

אשמח למעט הסברים
הסבר על חישוב הנסיעה
חברים יקרים,
אם כבר נפתח הנושא, אשמח להסבר על חישוב עלות הנסיעה במונה.

מדובר בתעריף 1, 15.520 ק״מ, 27 דקות.
הסכום הוא 89.50 ₪.

אני מתכוון לכך שידוע לי שפעי מת מונה עולה 30 אג׳, אבל משם הלכתי לאיבוד.
מודה מראש למשיבים.

חג שמח
 

אוהד11

New member
יש פעימת מונה התחלתית, יש פעימות המשך ויש

הסבר על חישוב הנסיעה
חברים יקרים,
אם כבר נפתח הנושא, אשמח להסבר על חישוב עלות הנסיעה במונה.

מדובר בתעריף 1, 15.520 ק״מ, 27 דקות.
הסכום הוא 89.50 ₪.

אני מתכוון לכך שידוע לי שפעי מת מונה עולה 30 אג׳, אבל משם הלכתי לאיבוד.
מודה מראש למשיבים.

חג שמח
יש פעימת מונה התחלתית, יש פעימות המשך ויש
חישוב לפי זמן ולפי מרחק, הכל בהתאם לתנאי הנסיעה. אם יש פקק או עמידה ארוכה ברמזור המונה קופץ כל X שניות. בכל מקרה, כאשר נהג מפעיל מונה הוא אינו יכול לשנות אותו
 

Itsik Cohen

New member
את זה הבנתי דווקא

יש פעימת מונה התחלתית, יש פעימות המשך ויש
חישוב לפי זמן ולפי מרחק, הכל בהתאם לתנאי הנסיעה. אם יש פקק או עמידה ארוכה ברמזור המונה קופץ כל X שניות. בכל מקרה, כאשר נהג מפעיל מונה הוא אינו יכול לשנות אותו
את זה הבנתי דווקא
אבל לא הבנתיממש איך זה מחושב.
כלומר, המחיר ההתחלתי (12.30 ש"ח) כולל את 80 השניות הראשונות של הנסיעה וכן את 537.93 המטרים הראשונים.
אם הנסיעה נמשכת יותר מכך (עד 15 ק"מ), אז כל 11 שניות (מעבר ל-80 הבסיסיות) או חלק מהן עולות 30 אג' נוספות.
לסכום הנ"ל מוסיפים 30 אג' עבור כל 78.74 מטר (מעבר ל-537.93 מטרים הבסיסיים).
אגב, סף 15 הק"מ המפריד בין שני התעריפים לכל פעימה, נופל גם הוא באמצע פעימת מונה (ע"פ חישוב 15000 מטר, פחות 537.93 בסיסי, לחלק ל-78.74 מ'- לא מתחלק ללא שארית).
זה נראה קטנוני, אבל בכל זאת, לא הגיוני שתעריפון משרד ממשלתי ישיאיר "חורים" כאלה.
לבסוף, מחברים את סך פעימות המונה ע"פ מרחק ואת פעימות המונה ע"פ זמן, מכפילים ב-30 אג', מוסיפים 12.30 התחלתי, ותוספות שונות (הזמנה טלפונית, מזוודות וכו') וזהו מחיר הנסיעה.

דייקתי בתיאור?
 
אני רואה שיש כאן הרבה שטועים

נסיעה ללא מונה
היי,
אמא שלי נסעה הבוקר מקרית שרת בחולון לרמת החייל ת"א (כ-16 ק"מ, 27 דק').
בתחילת הנסיעה, בעקבות עצתי, היא ביקשה לקבוע את המחיר מראש ע"פ מחירון משרד התחבורה, אך הנהג טען שאין אפשרות כזו.
בסופו של דבר, המונה הופעל, ומחיר הנסיעה נקבע על 89.50 ש"ח במקום 55.20 ש"ח (כולל חיוב 5.20 הזמנה טלפונית).
חשבתי שמדובר בנהג רמאי, אבל שאלתי 3 נהגים נוספים, שאמרו לי שאין מושג, נסיעה ללא מונה,
עבור המסלול הנ"ל (אלא עבור מסלולים ארוכים במיוחד, כמו ת"א - נתניה וכו').

מצד שני, תקנות משרד התחבורה מאוד ברורות בנושא.

אשמח למעט הסברים
אני רואה שיש כאן הרבה שטועים
אז הינה התקנות הרלוונטיות מתקנות התעבורה
כמו שתשימו לב, תקנה ב 1 היא "על אף האמור בתקנה א", כלומר היא מחייבת.

510. (א) לא יסיע אדם נוסע במונית בנסיעה מיוחדת אלא אם כן מופעל המונה בהתאם להוראות התוספת הרביעית, חלק ב'.
(ב) (1) על אף האמור בתקנת משנה (א), על פי דרישת הנוסע, בנסיעה מיוחדת ממקום למקום מהמקומות המפורטים בחלק ב' בתוספת לצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירי נסיעה במוניות), התשס"ה-2004, ובכל צו אחר שיבוא במקומו, יפעיל הנהג את המונה רק כדי להפיק את מחיר אותה נסיעה מהמחירון וחשבונית שתומצא לנוסע בתום הנסיעה; המקומות ומחירי הנסיעה יפורטו במחירון שיותקן במונה (להלן בפרק זה – המחירון); לא יגבה הנהג בעד הנסיעה שכר הסעה העולה על מחיר הנסיעה שנקבע במחירון.

512. לא ידרוש אדם ולא יגבה ולא ירשה לאחר לדרוש או לגבות –
(1) שכר הסעה או שכר המתנה יותר מכפי שיראה המונה בסיום הנסיעה;
(2) בנסיעה שבה לפי דרישת הנוסע לא הופעל מונה - שכר הסעה יותר מכפי שנקבע במחירון לאותה נסיעה;

והמחירון הרלוונטי ש"כל כך קשה להשיג אותו" מפורסם בקובץ הרשומות
http://www.justice.gov.il/NR/rdonlyres/C1A4C3AC-7E88-46C9-8429-D0DF038ABD94/41338/7259.pdf
 

אוהד11

New member
הראה לי נהג מונית שמחזיק את "רשומות"

אני רואה שיש כאן הרבה שטועים
אז הינה התקנות הרלוונטיות מתקנות התעבורה
כמו שתשימו לב, תקנה ב 1 היא "על אף האמור בתקנה א", כלומר היא מחייבת.

510. (א) לא יסיע אדם נוסע במונית בנסיעה מיוחדת אלא אם כן מופעל המונה בהתאם להוראות התוספת הרביעית, חלק ב'.
(ב) (1) על אף האמור בתקנת משנה (א), על פי דרישת הנוסע, בנסיעה מיוחדת ממקום למקום מהמקומות המפורטים בחלק ב' בתוספת לצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירי נסיעה במוניות), התשס"ה-2004, ובכל צו אחר שיבוא במקומו, יפעיל הנהג את המונה רק כדי להפיק את מחיר אותה נסיעה מהמחירון וחשבונית שתומצא לנוסע בתום הנסיעה; המקומות ומחירי הנסיעה יפורטו במחירון שיותקן במונה (להלן בפרק זה – המחירון); לא יגבה הנהג בעד הנסיעה שכר הסעה העולה על מחיר הנסיעה שנקבע במחירון.

512. לא ידרוש אדם ולא יגבה ולא ירשה לאחר לדרוש או לגבות –
(1) שכר הסעה או שכר המתנה יותר מכפי שיראה המונה בסיום הנסיעה;
(2) בנסיעה שבה לפי דרישת הנוסע לא הופעל מונה - שכר הסעה יותר מכפי שנקבע במחירון לאותה נסיעה;

והמחירון הרלוונטי ש"כל כך קשה להשיג אותו" מפורסם בקובץ הרשומות
http://www.justice.gov.il/NR/rdonlyres/C1A4C3AC-7E88-46C9-8429-D0DF038ABD94/41338/7259.pdf
הראה לי נהג מונית שמחזיק את "רשומות"
 
הנהג לא צריך להחזיק רשומות

הראה לי נהג מונית שמחזיק את "רשומות"
הנהג לא צריך להחזיק רשומות
הוא אפילו לא צריך לדעת לקרוא (הרבה נהגי מונית לא יודעים)

מחירי המחירון מפורסמים יחד עם מחירי המונה הרגילים. ומוזנים למונה יחד איתם.
כלומר אם הוא רוצה לעדכן מונה למחיר חדש, וניגש לעמדת שירות לבצע זאת. אז אוטומטית גם מחירי המחירון החדשים מעודכנים למונה.
וכל מה שהוא צריך, במידה והלקוח דורש נסיעה ללא מונה. זה להזין את היעד.
 

felixr

New member
חצי


נסיעה ללא מונה
היי,
אמא שלי נסעה הבוקר מקרית שרת בחולון לרמת החייל ת"א (כ-16 ק"מ, 27 דק').
בתחילת הנסיעה, בעקבות עצתי, היא ביקשה לקבוע את המחיר מראש ע"פ מחירון משרד התחבורה, אך הנהג טען שאין אפשרות כזו.
בסופו של דבר, המונה הופעל, ומחיר הנסיעה נקבע על 89.50 ש"ח במקום 55.20 ש"ח (כולל חיוב 5.20 הזמנה טלפונית).
חשבתי שמדובר בנהג רמאי, אבל שאלתי 3 נהגים נוספים, שאמרו לי שאין מושג, נסיעה ללא מונה,
עבור המסלול הנ"ל (אלא עבור מסלולים ארוכים במיוחד, כמו ת"א - נתניה וכו').

מצד שני, תקנות משרד התחבורה מאוד ברורות בנושא.

אשמח למעט הסברים
חצי

איזה הכשרה צריך לעבור כדי להיות סדרן בתחנת מוניות?
יש איזשהו קורס או מבחן?
אשמח לקבל מידע,
 

Itsik Cohen

New member
הערב קיבלתי תגובה לנושא

נסיעה ללא מונה
היי,
אמא שלי נסעה הבוקר מקרית שרת בחולון לרמת החייל ת"א (כ-16 ק"מ, 27 דק').
בתחילת הנסיעה, בעקבות עצתי, היא ביקשה לקבוע את המחיר מראש ע"פ מחירון משרד התחבורה, אך הנהג טען שאין אפשרות כזו.
בסופו של דבר, המונה הופעל, ומחיר הנסיעה נקבע על 89.50 ש"ח במקום 55.20 ש"ח (כולל חיוב 5.20 הזמנה טלפונית).
חשבתי שמדובר בנהג רמאי, אבל שאלתי 3 נהגים נוספים, שאמרו לי שאין מושג, נסיעה ללא מונה,
עבור המסלול הנ"ל (אלא עבור מסלולים ארוכים במיוחד, כמו ת"א - נתניה וכו').

מצד שני, תקנות משרד התחבורה מאוד ברורות בנושא.

אשמח למעט הסברים
הערב קיבלתי תגובה לנושא
לפני כשבוע כתבתי מכתב לנהג, ושלחתי בפקס לתחנת המוניות.
הערב התקשר אליי מנהל התחנה ואמר כי מחירון משרד התחבורה עבור מסלול כגון חולון-ת"א איננו ריווחי ולכן איננו קביל.
לדבריו, הבחירה בין נסיעת מונה לבין סכום שנקבע מראש, כפופה להסכמת שני הצדדים (נהג-נוסע).
קבענו שאמשיך לבדוק את העניין מול גורמי אכיפה ופיקוח.
למעוניינים, מצ"ב המכתב שכתבתי לנהג.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה