נכון ש...

מצב
הנושא נעול.

eranmc

New member
נכון ש...

נכון ש...
מכינים רכבת מבאר שבע לאילת?!?!
 

fireman

New member
הקו לאילת

יש תכנון מדוקדק של הקו לאילת כבר
1000 שנה , אבל אף ממשלה מממשלות ישראל לא מצאה לנכון לממשו , כולל חיים קורפו קשישא .
הקו לאילת
הו קו בעייתי מאוד בגלל אורכו כמובן ובגלל ההשקעה האדירה שתצטרך הממשלה להקצות לבניית הקו כאשר כדאיותו הכלכלית מוטלת בספק רב מאוד. עקרונית אם ימתחו מסילה ישרה מבאר שבע לאילת כמו בקו אוירי ויעלו על המסילה רכבות מהירות שיוכלו לנסוע 160 קמ"ש ללא בעיה ואף יותר וזמן הנסיעה יקוצר באופן משמעותי הקו יכול להיות כדאי ורווחי מאוד אבל האופציה של בניית מסילה ישרה כמו קו אוירי היא בלתי אפשרית בגלל המצאותם של 2 מכתשים בדרך, המון נחלים, גבעות, הרים וכו..... לבניית הקו תידרש הקמה של עשרות גשרים, חציבה של עשרות מנהרות שעלותם היא אדירה! השאלה היא מבחינת כדאיות, האם שווה להקיע בקו כזה כל כך הרבה כסף. רק לדוגמא קו מסילת הרכבת מבאר שבע לרמת חובב (12 ק"מ) יש לאורכו 12 גשרים! עלות הקו הקצרצר הזה שישמש רכבות משא בלבד עלותו 160 מיליון דולר.... תכפילו ב25 בערך ותגידו לי כמה זה יעלה
 

יהוושע

New member
תמיד אפשר למצוא משקיע זר שיפעיל

הקו לאילת
הו קו בעייתי מאוד בגלל אורכו כמובן ובגלל ההשקעה האדירה שתצטרך הממשלה להקצות לבניית הקו כאשר כדאיותו הכלכלית מוטלת בספק רב מאוד. עקרונית אם ימתחו מסילה ישרה מבאר שבע לאילת כמו בקו אוירי ויעלו על המסילה רכבות מהירות שיוכלו לנסוע 160 קמ"ש ללא בעיה ואף יותר וזמן הנסיעה יקוצר באופן משמעותי הקו יכול להיות כדאי ורווחי מאוד אבל האופציה של בניית מסילה ישרה כמו קו אוירי היא בלתי אפשרית בגלל המצאותם של 2 מכתשים בדרך, המון נחלים, גבעות, הרים וכו..... לבניית הקו תידרש הקמה של עשרות גשרים, חציבה של עשרות מנהרות שעלותם היא אדירה! השאלה היא מבחינת כדאיות, האם שווה להקיע בקו כזה כל כך הרבה כסף. רק לדוגמא קו מסילת הרכבת מבאר שבע לרמת חובב (12 ק"מ) יש לאורכו 12 גשרים! עלות הקו הקצרצר הזה שישמש רכבות משא בלבד עלותו 160 מיליון דולר.... תכפילו ב25 בערך ותגידו לי כמה זה יעלה
תמיד אפשר למצוא משקיע זר שיפעיל
את הקו למשך כמה שנים עד שיחזיר את ההשקעה ואח"כ ישיב אותו למדינה . חשוב על כך שבעתיד אפשר יהיה לחבר את המסילה לעקבה לצורך הובלת מטענים מירדן ארצה , אפשר גם לחסוך בעלותן של מאות המשאיות המובילות מטען מנמל אילת , מבזבזות דלק ונוסעות בפראות , ברכבת משא אחת אתה יכול לאכלס מטען של עשרות משאיות . גם נסיעת הנוסעים לאילת תוזל , ותהפוך מסיוט של נסיעה באוטובוס צפוף , שאף פעם לא פועל בו המזגן כמו שצריך , או מכונית , או כרטיס יקר במטוס - לנסיעה נוחה , נעימה , בטוחה ומהירה . זה יקרב את אילת למרכז , ויעזור רבות לפיתוחה . כאמור , תוכניות למכביר יש עוד משנת ´70 , כשנפתח הקו לדימונה בסימן " היי דרומה לאילת " אך מאז לא נעשה דבר.
 

metrocard

New member
אני חושב שכבר כתבתי אבל

תמיד אפשר למצוא משקיע זר שיפעיל
את הקו למשך כמה שנים עד שיחזיר את ההשקעה ואח"כ ישיב אותו למדינה . חשוב על כך שבעתיד אפשר יהיה לחבר את המסילה לעקבה לצורך הובלת מטענים מירדן ארצה , אפשר גם לחסוך בעלותן של מאות המשאיות המובילות מטען מנמל אילת , מבזבזות דלק ונוסעות בפראות , ברכבת משא אחת אתה יכול לאכלס מטען של עשרות משאיות . גם נסיעת הנוסעים לאילת תוזל , ותהפוך מסיוט של נסיעה באוטובוס צפוף , שאף פעם לא פועל בו המזגן כמו שצריך , או מכונית , או כרטיס יקר במטוס - לנסיעה נוחה , נעימה , בטוחה ומהירה . זה יקרב את אילת למרכז , ויעזור רבות לפיתוחה . כאמור , תוכניות למכביר יש עוד משנת ´70 , כשנפתח הקו לדימונה בסימן " היי דרומה לאילת " אך מאז לא נעשה דבר.
אני חושב שכבר כתבתי אבל
ישנם חברות זרות בעיקר יפניות המוכנות ליטול חלק בהשקעה הנדרשת. הבעייה העיקרית היא ארגון נהגי התובלה שימצא את כל חבריו מובטלים בעקבות רכבת כזאת ופועל נגדה . כתב מישהו וכתב נכון שבכל התפתחות יש מישהו שסובל אבל אנחנו חיים במדינת הקומבינות. ככה שיש עדיין זמן עד שיקום מישהו עם ביצים ויעשה את הצעד הנדרש
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה