who says so?נכון ש...
מכינים רכבת מבאר שבע לאילת?!?!
יש תכנון מדוקדק של הקו לאילת כברחבריי
הקו לאילתיש תכנון מדוקדק של הקו לאילת כבר
1000 שנה , אבל אף ממשלה מממשלות ישראל לא מצאה לנכון לממשו , כולל חיים קורפו קשישא .
תמיד אפשר למצוא משקיע זר שיפעילהקו לאילת
הו קו בעייתי מאוד בגלל אורכו כמובן ובגלל ההשקעה האדירה שתצטרך הממשלה להקצות לבניית הקו כאשר כדאיותו הכלכלית מוטלת בספק רב מאוד. עקרונית אם ימתחו מסילה ישרה מבאר שבע לאילת כמו בקו אוירי ויעלו על המסילה רכבות מהירות שיוכלו לנסוע 160 קמ"ש ללא בעיה ואף יותר וזמן הנסיעה יקוצר באופן משמעותי הקו יכול להיות כדאי ורווחי מאוד אבל האופציה של בניית מסילה ישרה כמו קו אוירי היא בלתי אפשרית בגלל המצאותם של 2 מכתשים בדרך, המון נחלים, גבעות, הרים וכו..... לבניית הקו תידרש הקמה של עשרות גשרים, חציבה של עשרות מנהרות שעלותם היא אדירה! השאלה היא מבחינת כדאיות, האם שווה להקיע בקו כזה כל כך הרבה כסף. רק לדוגמא קו מסילת הרכבת מבאר שבע לרמת חובב (12 ק"מ) יש לאורכו 12 גשרים! עלות הקו הקצרצר הזה שישמש רכבות משא בלבד עלותו 160 מיליון דולר.... תכפילו ב25 בערך ותגידו לי כמה זה יעלה
אני חושב שכבר כתבתי אבלתמיד אפשר למצוא משקיע זר שיפעיל
את הקו למשך כמה שנים עד שיחזיר את ההשקעה ואח"כ ישיב אותו למדינה . חשוב על כך שבעתיד אפשר יהיה לחבר את המסילה לעקבה לצורך הובלת מטענים מירדן ארצה , אפשר גם לחסוך בעלותן של מאות המשאיות המובילות מטען מנמל אילת , מבזבזות דלק ונוסעות בפראות , ברכבת משא אחת אתה יכול לאכלס מטען של עשרות משאיות . גם נסיעת הנוסעים לאילת תוזל , ותהפוך מסיוט של נסיעה באוטובוס צפוף , שאף פעם לא פועל בו המזגן כמו שצריך , או מכונית , או כרטיס יקר במטוס - לנסיעה נוחה , נעימה , בטוחה ומהירה . זה יקרב את אילת למרכז , ויעזור רבות לפיתוחה . כאמור , תוכניות למכביר יש עוד משנת ´70 , כשנפתח הקו לדימונה בסימן " היי דרומה לאילת " אך מאז לא נעשה דבר.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.