ניתוח

liats80

New member
ניתוח

היי בנות, יש לי ניתוח לפרוסקופיה ביום ראשון. אני זוכרת שהיתה רשימת ציוד מומלצת מישהי יכולה לומר לי איפה ניתן למצוא אותה? וחוצזה אם יש למישהי איזשהן עצות או המלצות אשמח לשמוע (זוהי לפרוסקופיה ראשונה). תודה.
 

liats80

New member
hi

Hi Mikelili, Thank you so much! I don't have a Hebrew keyboard (although I'm in Israel now and Soriano will do the surgery) and typing in Hebrew is a bit slow Do you happen to have any other tips? I'm a bit worried of it all. I had an examination today and Soriano found a spot that seriously made me scream. It was so painful. I have shooting pain there from time to time as well. To be honest I'm quite happy to finally do something active. But it's still scary....
 
מקווה שהצלחת למצוא טיפים

מה שעולה לי כרגע זה: לבקש לקבל ואליום בערב לפני הניתוח ובבוקר הניתוח (אני הייתי כל כך לחוצה שלחץ הדם שלי היה בשמיים). לגבי הסופודקס, לקנות בקבוק ספרייט, לא לערבב ביחד בכוס אלא לקחת לגימה מהסופודקס ואח"כ לשתות מייד מהספרייט. לא לשכוח בשחרור לבקש את דו"ח הניתוח, ושלא יגידו לך שזה זהה למכתב השחרור זה ממש לא זהה ואם לא תקחי אותו בזמן השחרור אח"כ להוציא העתק ממנו כרוך בתשלום. לפני השחרור תשאלי איזה דיכוי לקחת כעת. זה מה שאני מצליחה לזכור כרגע.
 

kikona126

New member
ליאת הכי חשוב

זה להיות רגועה. אני חושבת שזה הטיפ הכי חשוב שאני יכולה לתת לך... מבחינת בגדים ולבוש, אני, בהמלצה של אחת מגולשות הפורום, הבאתי שימלה ליום השחרור, כי לשים מכנס קצת קשה התפרים למטה ויש גם את התפרים בטבור... ותחתונים גבוהיים שיהיו מעל קו הקיפול של הבטן. מומלץ גם להביא תחבושות כי לפעמים יורד דם אחרי הניתוח (מהנרתיק), ואלו של בית החולים לא ממש נוחות. לבית החולים לא צריך הרבה, כי רוב הזמן נמצאים שם עם הבגדים שלהם, ואיפה שאני עשיתי היו גם מגבות למקלחות ונייר נורמלי בשירותים... בקשר למרגיעים למינהם לפני הניתוח, לי היתה אפשרות לבבן אבל לא לקחתי, בגלל זה אני אומרת הכי חשוב זה להגיע רגועים, ולדעת שאת בידים טובות, ואת באמת בידים טובות! אחרי הניתוח קיבלתי מורפיום (שאם הייתי יודעת קודם לכן הייתי מבקשת שלא יתנו, בגלל שזה סם ואני קצת נגד - מה לעשות קרימינולוגית עד הסוף!) אבל מזל שנתנו לי, כי לא הרגשתי כלום! גם לא ביום שאחרי... המלצות שלי שלא ראיתי בפורום: 1. אם את צריכה להשתעל או כל דבר אחר שעלול להזיז/לנענע את הבטן, תחזיקי את הבטן ואז תעשי את זה (הזכויות שמורות לאח בהתאוששות). 2. במחלקה - אל תתבישי לקרוא לאחיות על כל דבר שיש, גם אם זה בשביל לבקש שידליקו את המזגן או יכבו את האור או וכמובן בשביל ללכת לשירותים (קשה לעשות את הדברים אלו אחרי הניתוח, ואני בכלל הייתי מחוברת למיטה עם הקטטר... והתעוררתי באמצע הלילה) 3. תביאי איתך איזה שוקולד או משהו מתוק בתיק ובמידה ויביאו לך אופטלגין סירופ תכיני את זה בקרבת מקום ותוכלי אחרי הסירופ. (לי האחות הביאה גלידה בבית חולים, אז הזכויות שמורות לה!) 4. כפכפים! למקלחת ובכלל בשביל שיהיה קל לקום מהמיטה וככה לא צריך לשרוך שרוכים! 5. ביום שאחרי הניתוח לצאת כמה שאפשר מהמיטה, לשבת עם רגליים על הריצפה, זה מעביר את הסחרחורות וגם המנתח יגיד לך שאחרי זה, זה שאת בבית לא אומר שאת במיטה... 6. לדאוג שיהיו יציאות ביום שאחרי (גם מספר 1 וגם מספר 2, במיוחד 2) מספר 2 מרגיע את כל הבלגן (גזים) שמרגישים בבטן. (ונכון ללכת לשרותים זה ניראה הדבר הכי מפחיד בעולם, אבל צריך...) 7. לדאוג להזיז את הרגליים במיטה, לא כיף לקום יום אחרי ולגלות שלוקח הרבה זמן להזיז אותן ושהן ממש כבדות
בקשר לבגדים חמים/קרים, אני לא הבן אדם שימליץ... היה לי כל כך חם אחרי הניתוח כך שהמזגן כל הזמן היה פתוח על ממש קר (וגם זה לא עזר). אבל הבנתי שלא לכולן חם אחרי הניתוח... ואם קר מבקשים עוד שמיכה... אז זה לא בעיה...
 

יעל די 23

New member
איזו צלקת נשארת בטבור? התפר הוא פנימי או חיצו

חיצוני? או שסוגרים את כל הטבור? הניתוח שלי עוד שבועיים תודה, יעל
 

kikona126

New member
אל תדאגי את הצלקות

לא רואים... ואת זאת שבטבור לקח לי שבוע וחצי למצוא... (ראיתי דם לא הצלחתי למצוא מאיפה...) הצלקת היא בתוך הטבור
 

liats80

New member
me too

You really can't see much. In the belly button it's inside. So you don't see it. The others are really small. So now that it's fresh you see a small line and and x. But I think that they will be very hard to find in a little while.
 

זואילי

New member
בהצלחה ../images/Emo45.gif

תחרשי את הפורום בסופ"ש, או פשוט תעשי חיפוש עם מילים "טיפים לניתוח", "שקית שירותים", "התאוששות" וכו' - כל מיני מילים שמתקשרות עם הנושא ותמצאי הרבה מידע ועצות.
 

זואילי

New member
אז טיפ חדש

שאני יכולה להוסיף זה... תחתונים חד פעמיים/רשת (רב פעמיים)... כי לי באופן אישי היה קשה עם התחתונים הרגילים, ואמנם לקח זמן ארוך עד שהעו"ס של המחלקה אצה רצה לשילב לקנות לי כשמצאה אותי מייבבת במיטה על מר גורלי, אבל מהרגע שהיא הגתה את הרעיון התמכרתי לתחתונים האלה ואף לבשתי אותם בבית לאיזו תקופה.
 

liats80

New member
אחרי

תודה בנות על כל הטיפים. זהו אני אחרי! עבר בשלום. כצפוי יש לי אנדו אני לא בטוחה לגבי הדרגה - סוריאנו אמר דרגה נמוכה וכששאלתי אחת או שתיים? הוא ענה אחת או שתיים... אבל זה היה ממש כשיצאתי מהניתוח. מה שכן היתה חצוצרה מסובבת לגמרי בגלל הדבקויות ומוקדי אנדו על אחת השחלות, על השלפוחית (ואני חשבתי שיש לי בעיה פסיכולוגית שבגללה אני רצה לשירותים כל הזמן בשביל כמה טיפות גם כשהייתי שם לפני שנייה וחצי), הפריטנאום בצד שמאל והפוסה אובריקה (מישהי יודעת מזה?). עכשיו אני מחכה להפגש עם סוריאנו ולשמוע פרטים. אני לא יכולה לקחת דיכוי כי יש לי עודף קרישה. אני לא בטוחה מה אפשר לעשות במקום. כמה זמן בערך לוקח עד שהנפיחות יורדת? יש דרך לזרז?
 

kikona126

New member
../images/Emo6.gif

איזה תשובה אופיינית לסוריאנו. לי הוא לא אמר כלום אחרי הניתוח, רק בפגישה איתו אחרי שבועיים וקצת. אמר שאני צריכה לנוח ואז הוא יספר לי... לנפיחות לוקח זמן לרדת.... שלי עדיין לא ירדה וזה מבאס. אני התחלתי עם כפיפות בטן שבועיים אחרי הניתוח. גם בשביל לחזק את כל השרירים שמתחו שם וגם כדי לאחות את השרירים שחוררו... היא התחילה לרדת קצת מאז, אבל תחכי עם זה רק עכשיו יצאת מהניתוח תנוחי קצת קודם... גם לי היו מוקדים על השלפוחית, ואני גם כל שנייה הייתי הולכת לשירותים (בגלל שכאב לי) אבל עדיין אני מוצאת את עצמי שם כל שנייה הפעם לפחות כבר לא כואב. בקשר לדיכוי, אין אפשרות לתת נוגדני קרישה יחד עם דיכוי? או דיכוי שהוא ממש נמוך? ויאללה לנוח!!!! החלמה מהירה ותרגישי מצויין! אני מחכה לשמוע את התגובה שלך אחרי שהוא יראה את התפרים/צלקות, או יגיד לך להוריד את הפלסטרים... והמבין יבין...
 
החלמה מהירה ../images/Emo24.gif

פוסה אובריקה - השקע בו יושבת השחלה. פריטנאום- קרום הצפק העוטף את איברי הבטן.
 

liats80

New member
תודה

מייקלולי תודה! מדהים (ואולי גם מצער) כמה ספצית את.
קיקונה - לא אכפת לי לרוץ לשרותים כל עוד יוצא משהו... עד עכשיו בקושי סיימתי לשטוף ידיים וכבר הרגשתי שאני חייבת לעשות U-TURN. כמובן שזו היתה רק הרגשה. אני מקווה שעכשיו זה ישתפר. נראה לי ככה. הנפיחות ממש מבאסת! בחיי שכלום לא עולה עליי. את בערך חודש אחרי? יש לי חתונה ביום שישי וממש לא בא לי שישאלו אם אני בהריון או יגידו לי מזל טוב
לגבי הדיכוי אני ממש לא יודעת. גם אני תוהה לגבי זה. אני מקווה שיצא לי לפגוש שוב את המומחה לקרישה לפני שאני חוזרת לחו"ל כדי שאוכל לשאול. בנתיים סוריאנו לא הזכיר דיכוי (הוא יודע על בעיית הקרישה אז אולי בגלל זה) למדתי על הדיכוי רק מהפורום. סוריאנו אמר לי להוריד את הפלסטרים ביום שישי תחת הרבה מים. למה? אל תפחידי אותי! זה נראה נורא? כרגע רק קצת "צבעוני" מסביב לפופיק חוצמזה זה נראה בסדר. איך את מרגישה עכשיו? חזרת לשיגרה? יש שיפור בכאבים וכו'? המון בריאות לשתיכן ולכולנו.
 

בועת sabon

New member
החלמה מהירה ../images/Emo24.gif

הנפיחות תרד עם הזמן, רובה לפחות. אצלי נשארה קצת בטן קטנה בצד המנותח (כבר כמעט 3 שנים מאז...). כפיפות בטן אולי יעזרו אבל רק אחרי שתחלימי לגמרי. בחתונה אולי תנסי ללבוש משהו שמסתיר ואפילו מחטב אם לא מפריע... והפלסטרים מתחת למים ובעדינות כי מתחת יש מין הדבקה כזו אז לא למשוך את זה. בסך הכל אצלי זה לא היה כזה מגעיל. תרגישי טוב.
 

liats80

New member
thanks

כן סוריאנו אמר שזה דביק. אני שמחה לשמוע שזה לא כזה מגעיל. 3 שנים ועדיין יש נפיחות?? וואו. זה ממש מפריע? זה גם מרגיש נפוח או רק נראה? נראה לי שיהיה לי קשה ללבוש משהו מחטב כי זה ילחץ יותר מידי. הכל עוד מאוד רגיש. אני מקווה ש3 שנים אחרי את מרגישה הרבה יותר טוב. המון הצלחה בטיפולים.
 

בועת sabon

New member
זה נראה שהבטן משמאל

לטבור קצת יותר בולטת מאשר הצד הימני. בהתחלה זה ממש בלט. במשך הזמן זה ירד וכבר בקושי רואים. אולי אם הייתי עושה כפיפות בטן כמו קיקונה זה היה משתפר
שזה לא יטריד אותך יקירתי, אני בטוחה שתהיי יפה לחתונה. תהני. וכמובן תרגישי טוב.
 

kikona126

New member
הכפיפות בטן לא עוזרות ../images/Emo4.gif

עדיין נראת כמו אישה בהריון!!! ויותר מזה, החזה שלי ממש התנפח מהגלולות אף פעם לא ראיתי אותו ככה... זה נורמלי?
 
למעלה