ניצלתם חניה חינמית ברכבת ולא נסעתם בה? המערכת החדשה של רכבת ישראל

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
 

Ccyclist

Well-known member

אי תימחור חניה זו בעיה גדולה בארץ. בבריטניה נדיר שחניה במרכז העיר או קניון לא תעלה סכום כלשהו כבר מהשעה הראשונה. חניה בתחנות הרכבת מאד יקרה אם לא קונים מנוי חודשי, אני חושב שהעלות ליום היא מעל £10 בימינו שזה בסביבות ה ₪50 ליום.

חניה חינם ל 3 שעות זה עניין רק לסופרמרקטים (וגם בהם - במקומות רבים משלמים על חניה אך מקבלים החזר חנייה עם הצגת ספח בקופה) ולעיתים למרכזינקניות גדולים מחוץ למרכזי הערים.

כשהחניה בכחול לבן היאהאםקטיבית חינם לתושבי העיר - נוצר כאוס שלם.
 
יוזמה מעולה. די לניצול של בעלי רכבים שאינם קהל היעד של אותה חנייה, לרעתם של כל שאר הנוסעים שסך הכל רוצים לתפוס את הרכבת בזמן ולא לשבור את הראש למצוא חנייה.
שלא לדבר על המכוניות הישנות שנעזבות במקומות חניה חינמיים.
 
לא צריכים להעניק חניה חינם בחניון הרכבת לנוסעים לחו"ל באמצעות הרכבת לנתב"ג.
נוסעים אלה יתפסו את החניה לימים ארוכים, כשבנתב"ג עצמו יש חניון לטווח ארוך.
הפתרון ליוממים יכול לבוא בדמות קידוד כרטיס החניה אחרי מחסום התיקוף של הרכבת. הקידוד יקנה הנחה בחניון באותו יום (או חניה חינם). דומה לחניונים של סופרמרקטים מסוימים. אפשרות נוספת היא תשלום לחניונים הללו באמצעות אפליקציות התשלום בתחבורה ציבורית (כגון מוביט), והתקזזות אוטומטית בהתאם לתיקוף ברכבת.
 

scooby5

Member
לא צריכים להעניק חניה חינם בחניון הרכבת לנוסעים לחו"ל באמצעות הרכבת לנתב"ג.
נוסעים אלה יתפסו את החניה לימים ארוכים, כשבנתב"ג עצמו יש חניון לטווח ארוך.
הפתרון ליוממים יכול לבוא בדמות קידוד כרטיס החניה אחרי מחסום התיקוף של הרכבת. הקידוד יקנה הנחה בחניון באותו יום (או חניה חינם). דומה לחניונים של סופרמרקטים מסוימים. אפשרות נוספת היא תשלום לחניונים הללו באמצעות אפליקציות התשלום בתחבורה ציבורית (כגון מוביט), והתקזזות אוטומטית בהתאם לתיקוף ברכבת.
אני חושב שמה שאתה מציע הוא ההיפך מעידוד שימוש בתחבורה ציבורית.
בטח ובטח בתחנות רכבת שמשרתות קווים שעובדים 24 שעות, בדיוק בשביל לייצר נגישות לנתבג.
 

קו 415

Active member
לא צריכים להעניק חניה חינם בחניון הרכבת לנוסעים לחו"ל באמצעות הרכבת לנתב"ג.
נוסעים אלה יתפסו את החניה לימים ארוכים, כשבנתב"ג עצמו יש חניון לטווח ארוך.
הפתרון ליוממים יכול לבוא בדמות קידוד כרטיס החניה אחרי מחסום התיקוף של הרכבת. הקידוד יקנה הנחה בחניון באותו יום (או חניה חינם). דומה לחניונים של סופרמרקטים מסוימים. אפשרות נוספת היא תשלום לחניונים הללו באמצעות אפליקציות התשלום בתחבורה ציבורית (כגון מוביט), והתקזזות אוטומטית בהתאם לתיקוף ברכבת.
אני נוטה להסכים עם סוכריה.
אנשים על בסיס יומיומי משתמשים ברכבת להגיע לעבודה, ומשאב החניה לחד תחנת הרכבת משמעותי מאוד בכדי להוריד רכבים מהכביש באזורים עמוסים.
לתפוס חניה למספר ימים בשביל טיסה, בסופו של דבר יבריח משמתמשי תחבורה ציבורית בגלל החניה.
מי שמעוניין ליסוע לנתבג בתחבורה ציבורית, לפחות לאלה שצפונית לתל אביב על מסילת החוף, שייתכבדו ויבקשו הקפצה/מונית תחץ לרכבת גם בלילה
 

Ccyclist

Well-known member
אני חושב שמה שאתה מציע הוא ההיפך מעידוד שימוש בתחבורה ציבורית.
בטח ובטח בתחנות רכבת שמשרתות קווים שעובדים 24 שעות, בדיוק בשביל לייצר

הקפצה חינם לרכבת לנתב"ג- בטח, אבל חנייה של שבוע-שבועיים כשבעל הרכב בחו"ל- זה מוגזם. בחניוני חנה וסע רבים בחו"ל לא רק שיש מחירים לפי שעות - יש איסור לחנות בהם בלילה.
 

scooby5

Member
הקפצה חינם לרכבת לנתב"ג- בטח, אבל חנייה של שבוע-שבועיים כשבעל הרכב בחו"ל- זה מוגזם. בחניוני חנה וסע רבים בחו"ל לא רק שיש מחירים לפי שעות - יש איסור לחנות בהם בלילה.
לא יודע איך זה עובד עם חניונים בחול, אבל ככלל, הנגישות התחצית לשדות תעופה טובה לאין ערוך מזו הקיימת בישראל, ואני חושב, שצריך לעודד אותה, על חשבון שימוש ברכב פרטי.
העלות כאן, היא לפחות 50 שח ליממה. יש טיסות, שעלות הטיסה זולה מעלות החניה.
 

Ccyclist

Well-known member
לא יודע איך זה עובד עם חניונים בחול, אבל ככלל, הנגישות התחצית לשדות תעופה טובה לאין ערוך מזו הקיימת בישראל, ואני חושב, שצריך לעודד אותה, על חשבון שימוש ברכב פרטי.
העלות כאן, היא לפחות 50 שח ליממה. יש טיסות, שעלות הטיסה זולה מעלות החניה.

המטרה העיקרית של חניונים כאלו היא לשרת יוממים בדרכם לעבודה בעיר הגדולה. זו הסיבה שאסור להשתמש בהם כחניוני לילה. חניה היא משאב מוגבל שצריך לנהל אותו. כשהחניה חינם ואינה מוגבלת בזמן אנשים חונים גם כשאינם חייבים לעשות זאת. כשלחניה יש מחיר כספי - אנשים מתנהלים מולה ביעילות.
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
את חניוני הרכבת צריך לחלק ל 3 קטגוריות.
1. חניון לרכבת בלבד כאשר אין ליד התחנה שום מוקד עניין אחר, במקרה כזה החניה אכן צריכה לשרת רק את משתמשי הרכבת ולא השארת רכבים לטווח ארוך ובזה קל מאוד לטפל.
2. יש תחנות משולבות רכבת + מסוף אוטובוסים דוגמת כרמיאל, חיפה חוף כרמל, לב המפרץ ועוד..., במקרה כזה גם אנשים שרוצים לקחת אוטובוס למרחק ארוך רצוי שיוכלו להשתמש בחניון אם זה מעודד אותם להשאיר את הרכב בעיר ולא לנוסע ברכב ליעד הסופי.
3. חניון רכבת שגם קרוב לאזורי ביקוש עירוניים דוגמת חיפה מרכז השמונה, כאן בהיעדר חניה חינמית הקרובה לאזורי הביקוש העירוניים החניון הופך לחניה עירונית.

הכי קל (וגם נכון) לטפל בחניות לטווח ארוך בכל 3 סוגי החניונים, בכרמיאל עושים את זה כבר כמה שנים. רכב שנשאר לחניית לילה מקבל דו''ח עבור כל יום חנייה כזה. מי שהזמין חופשה בחו''ל ב כמה אלפי שקלים יכול לשלם עוד 30 ש''ח על מונית לרכבת.

הבעיה היא איך לטפל באלה שחונים רק במשך היום או רק לכמה שעות. אם נחזור לדוגמה של כרמיאל, כבר שנים יש מצוקת חנייה. אחרי 8 בבוקר כמעט ולא ניתן למצוא מקום בימי אמצע השבוע, מצד שני יש שטח להרחבת החניונים אבל העירייה לא ממהרת להסדיר אותו כי יותר משתלם לתת דוחות (תעשו חישוב 250 ש''ח דו''ח חניה * 10 רכבים ביום, ואפשר בקלות לעבור את המספר זה. המון הכנסה כל חודש).
 
למעלה