ניסוי מתמטי

תודה על העידוד, אנו זקוקים לו

אסור לנו לקבל את מה שקורה בחינוך המתמטי כגזירה. יש , לפי דעתי, לשנות חלק מתכניות הלימוד ( למשל, לשנות את כל תכניות הלימודים ליסודי ולעל-יסודי בגיאומטרייה), להחליף אנשים לא מקצועיים (בעיקר מי שאינם מורים בפועל) שמחליטים החלטות לא מקצועיות במשרדים, ללמוד מההצלחות והכשלונות של אחרים (כך לא ניפול לפח של החקר כשיטה שהוכח ככישלון מוחלט), לוותר על פוליטיקת-פנים של שמור לי ואשמור לך, להתרכז ביסודות החשיבה, להחזיר למערכת מינוחים לשוניים כדי לבנות שפה מתמטית (כמו: שבר מדומה ושבר עשרוני),להתחשב רק באינטרסים של הציבור ולא של אינטרסנטים (החברים שלי שאיני רוצה לפגוע בהם), לעצור את התכנית החדשה למתמטיקה לחטיבות הבינים שהיא אסון לאומי (אין לי מילה יותר קולעת) ושנוצרה ע"י אנשים שאינם יודעים איך ללמד בכיתה,(אני לא מצליח לשנות , סימן שהילדים מוגבלים ולכן אשנה את הגיאומטרייה , לא אלמד צורות חשיבה קשות, אבטל מינוחים כדי "להקל " על התלמידים אצור מתמטיקה שלא נלמדת בשום מקום בעולם. ממילא הנזק יורגש רק אחרי שנים מספר.) לשנות את הכשרת המורים מהקצה אל הקצה (לא חקר, לא דפי עבודה טכניים, אלא דיון פורה ומפרה) רק אם כל אלה יתקיימו נצא מהבוץ שבו אנו שרויים וגם זה ייקח שנים אחדות עד שנראה תוצאות. לא במקרה הסינגפורים והמזרח אסייאנים הם במקומות ראשונים בעולם. הם לא אימצו את הגישות המתחכמות של אקדמאים נטולי מושג בסיסי בחינוך. אם נוביל לכך - נקצור את הפירות. יש עבודה רבה לפנינו ואנו זקוקים לתמיכה מהורים משכילים ומודאגים (בצדק). אז שיהיה לנו בהצלחה, בעזרתכם נוביל את השינוי. אם תקראו חלק מהתלנות של ההורים ובעיקר את התיאור של המורה שחוששת שכל עמלה הוא לשווא, בגלל מנהלים שאין להם מושג באיזו שיטה לבחור, כי הם בורים בתחום המתמטי, ובגלל מרכזי מקצוע ששטפו להם את המוח שנים רבות בשיטה שהובילה אותנו לכישלוננו. אופק חדש אולי תספק שעות, אבל לא ידע.ההיפך הוא הנכון: יעמיקו את שגיאות החשיבה. משרד חינוך תקין היה צריך להוביל השתלמויות מורים ומנהלים בשיטת סינגפור כדי לחלץ אותנו מהטעויות של השיטה ששלטה ועודנה שולטת, שהכשילה ועודנה מכשילה. פשוט להציג אלטרנטיבה למה שהיה קיים ועודנו חי ונושם.
 
למעלה