נינגיצו תחת הדרכת יעקב חזן בצפון .

d y s

New member
הדוגמא אינה רלוונטית

מנהג תרבותי אינו. השכלה נרכשת אשר קיימת הברירה באשר לרוכשה או לא. ורומנטיזציה בלבד קשה לי להאמין שיכולה לשמר שיטה זו או אחרת בעולמינו האכזר. ואין סתירה כל אחד ילמד מה שהוא רוצה. ושאלה החלטת לרכוש מכונית עומדות לפניך שתיים אחת מותג ותיק ואחת חדשה בשוק עם יצרן לא מוכר מה תעדיף? לא משנה מה תעדיף יכול להיות שהחדשה טובה יותר אבל המוכרת הוכיחה את עצמה לאורך השנים וזה נקרא אמינות. חדשות לבקרים צצותשיטות חדשות שממציאות את הגלגל מחדש עפ"י הגדרתן. ובכן הלחימה בבסיסה כל כך פרימיטיבית ופשוטה שכבר הבינו זאת לפני המון שנים ומה ששוכלל זה דרכי למידה. אפשר לבקר כל שיטה זה עובד בזירה זו או אחרת וכ"ו בעידן המודרני קשה לבחון ממש וטוב שכך ובכן מסורת מסייעת. אחד ממציאי השיטות בארץ היה דאן 2 בשיטה מסויימת וחגורה חומה באחרת והקים שיטה. ויש כאלו שעוד פחות מכך. אולי אפילו אני אמציא שיטה?????????
 

ננדין

New member
אם השיטה שלך תהיה טובה אז למה לא?

מצידי שתהיה חגורה צהובה...השאלה האם השיטה שלך טובה או לא...
 

d y s

New member
ומי ישפוט את זה?

קשה לי לוגית להבין המצאה שנשענת על ידע דליל. ואינני מדבר על ידע אינטלקטואלי. אני מרגיש שאיני עושה את הטכניקה הכי פשוטה שאני מכיר מספיק טוב אחרי הרבה מאוד שנים ואינטנסיביות גדולה. אז להמציא שיטה? תן לעצמך יותר קרדיט היית הולך לרופא שלמד חצי שנה והמציא שיטה? אתה מנמיך מערכך כלוחם וכאדם עם אינטגריטי.
 

ננדין

New member
התלמידים ישפטו את זה ברגליים...

וכמו ששלומי אמר קודם אם יש קונה יהיה מוכר... אם מישהו רוצה להמציא שיטה זה זכותו המלאה, ברור שעדיף שהיא לא תשען על ידע דליל (וחגורות לא תמיד מצביעות על ידע...ראה ערך אימי והקרב מגע...) אני בתור אחד שמתעסק בא"ל 20 שנה יכול לבוא ולהחליט אם מתאים או לא מתאים לי ללמוד מגוף הידע שלו (או מחוסר גוף הידע שלו...) אבל אין לי שום זכות לפסול אותו אפילו שלדעתי הוא מלמד שטויות (ויש לא מעט כאלו לדעתי ואינני רומז על שום שיטה ספציפית כרגע...) לגבי ההשוואה של מורה לא"ל לרופא, היא ממש לא מתאימה לדעתי כי ברפואה מערבית יש קריטריונית מוגדרים, ברורים ומוסכמים על הכל (חוץ מהסיניים, ההודים ועוד קצת...) שקובעים מי רופא וגופים שאחראים עליהם...בא"ל אין כאלו קריטריונים ואין שום גוף שקובע אותם ואוכף אותם (וטוב שככה...) והקריטריון שעליו אתה מדבר כשיטה מסורתית בעלת היסטוריה רצינית=שיטה טובה ולגיטימית הוא לא רציני ולא מתאים ומספיק שנזכיר לא מעט דוגמאות לאנשי א"ל מסורתיות שהפסידו בלחימה במציאות בשביל לפסול את אותו קריטריון... (גם המשוואה של א"ל מודרניות= שיטה טובה לא מתאים פה...) ולשם העניין, אני לא אומר שכל הא"ל המסורתיות לא שוות וכל המודרניות כן אני רק אומר שכל דבר צריך להיבדק תחת המשקפיים המתאימות...
 

Tonjin

New member
התלמידים ישפטו ברגליים אבל על ציר הזמן...

מי זה היה, צ'רצי'ל? שאמר "אתה יכול לשטות בחלק מהאנשים כל הזמן, בכל האנשים חלק מהזמן אבל לא בכל האנשים כל הזמן"? יש הרבה אמת במשפט הזה, ושיטה עם הסטוריה של 100 שנה (נניח) במיוחד כשמדובר על כזו עם פופולריות גבוהה והרבה מתאמנים בדרך כלל יהיה בה הרבה יותר "ערך" מאשר שיטה שיחזקאל טאקוונבוג'יטסו-צ'י-צ'ואן הרכיב בשנתיים במרתף והיא מאד מאד פופולרית בשכונה ובמתנ"ס שלידה...
 

shlomym

New member
אי אפשר ככה ../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gifנשאר בחמש../images/Emo13.gif

כל מילה ,סוכר ואין לי מה להוסיף
 

shlomym

New member
היא כן רלוונטית,רק שאני רואה את הקשר ואתה לא

ולגבי המכוניות,זה מאד תלוי בך,האם אתה שמרן או ליברל. כך בכל דבר בחיים ובענייננו בפרט. תגליות בעולם המדע ,לא נבעו משמרנות,אלא דווקא מחשיבה יצירתית ו/או שוברת מסגרת וכו'. אתה יכול לעלות על הרכב החדש ולגלות חווית נסיעה חדשה ואפילו אמינות וכו' או לעלות על הישן המוכר והבטוח,שיכול להיות,שהוא בלי מזגן,ובלי גיר אוטומטי שיש בחדשה וכו ' להזכיר לך,ששיטות הומצאו ופותחו ע"י אנשים ולא אלים יוונים,אל תמעיט בערכך בעניין. כל עוד לשיטתך מרכיבים ייחודיים,והיא באמת נראת שונה,אז היא באמת שווה שם חדש. ראה ערך" איסאי" אני מעריך את אומץ לבו ואת היצירתיות של האדם בשם משה גורליק. ואני ממש לא חייב להסכים אתו לגבי דרכו,ויש כאלה. אבל האיש ללא ספק ,יצר משהו שונה,ייחודי,וזה מש לא משנה אם זה עובד או לא. זה ממש לא פשוט אייקידו הוא משהו חדש גם הקרטה,אם איני טועה אל תמהר לשלול השילוב בניהם הוא הדבר הנכון לטעמי.
 

d y s

New member
אין לי כלום נגד יצירתיות ו פיתוח

ראה תשובתי לננדין. ושוב אשתמש בציטוט של היראי סנסיי כל איש הוא שיטה" וזה נכון. אינני ממעיט בערך עצמי כלל. אך גם איני מאדיר את עצמי ולכן איני רואה צורך לקרוא לגלגל בשם חדש. תלמידי הם תלמידי והם לומדים ד. ריו אז מה. להקים אגודה? אני מכבד את העבר שמאפשר לי להיות ד. ריו בצורה גורפת וזה נותן לי כוח. מבחינתי השילוב הוא מעולה אך כשאני מתאמן בקראטה אני מתאמן בקראטה וכאשר אני מתאמן באייקידו אני מתאמן באייקידו. ולא יוצר מישמש מתודולוגי ללא דרך דידאקטית ברורה שתתיישב טוב עם הגוף והשכל. ובכן השילוב קורה לי בפנים ויוצא גם באימונים בלי לחשוב על כך כלל וזו ההוכחה שהמיזוג הוא אמיתי.
 

ננדין

New member
לחימה לא השתנה במהלך השנים../images/Emo35.gif

כתבת: "לא משנה מה תעדיף יכול להיות שהחדשה טובה יותר אבל המוכרת הוכיחה את עצמה לאורך השנים וזה נקרא אמינות." "ובכן הלחימה בבסיסה כל כך פרימיטיבית ופשוטה שכבר הבינו זאת לפני המון שנים ומה ששוכלל זה דרכי למידה" אתה באמת חושב שמה שהתאים לפני 500 שנה מתאים להיום? האם יד ריקה של סמוראי עם שיריון מתאים לימינו? האם לחימה של אוקינאווים בכלי נשק חקלאיים למול חרב סמוראית מתאימה להיום? האם לחימה של אביר עם שיריון מלא ופגיון ביד מתאים להיום? האם פריקות סכין על האמה של ארניסדור עם מגן אמה ממתכת מתאימות להיום? האם התו"ל חי"ר/לש"ב של צה"ל זהה למה שהוא היה לפני 35 שנה? ושלא תבין אותי לא נכון, אני מוצא ערך רב מאוד בעיסוק בשיטות מסורתיות (וגם אצלנו חלק מהחומר הוא לחימה פיליפינית מסורתית כגון 2 מקלות או חרבות ליד אחת...) אבל אני חושב שלצורך לחימה מודרנית יש לבצע לא מעט התאמות על מנת להשתמש בא"ל מסורתיות בחיים המודרנים בהם אנחנו חיים...
 

Ryuha

New member
לא

לחימה לא השתנתה. טכנולוגיה השתנתה. טכניקות השתנו. כלי נשק השתנו. מטרות השתנו. מרחקים השתנו. תרבות השתנתה. לחימה היא לחימה. שני אנתרופואידים שנלחמים במקלות, נלחמים בדיוק כמו שני סמוראים או שני טייסי קרב. לחימה מצריכה אומץ, מיומנות, תזמון ואסטרטגיה וזה לעולם לא ישתנה.
 

Tonjin

New member
בחייאת רבק...

אתה מוזיקאי לא? אתה רוצה לומר לי שאותן מיומניות נדרשות להפעלת BONES של בלוז, גיטרה-חשמלית, תוף, נבל וסינטיסייזר? שמי ששולט בסולם פנטטוני סיני או סולם ערבי/הודי עם שמיניות טונים יוכל להתסגל בקלות ולנגן את המוזיקה עליה הוא גדל בכלי נגינה כמו קסילופון, או אפילו גיטרה?
 

Ryuha

New member
נכון

זה בדיוק מה שאני אומר ואף עשיתי זאת בעצמי. מה שנדרש ממוזיקאי הוא, שמיעה טובה, חוש קצב, קומפוזיציה, יצירתיות, הבנה של מבנה וכיווניות. היום מוזיקה אפרו-קובנית מנגנים על כלים אירופאיים, מוזיקה ערבית על מקלדות אלקטרוניות, מוזיקת ג'אז על סטיל דראמס ומוזיקה קלאסית על גיטרה חשמלית עם דיסטורשן. כן, מוזיקאי טוב בהחלט יכול להשתמש במיומנות וידע שצבר על מנת לנגן על כלים אחרים (כמובן שעליו לסגל לעצמו טכניקות נגינה שונות). אינני זוכר מי זה היה (ייתכן שאריק טרופז אם אינני טועה) שענה לשאלה "איזה סגנון אתה מנגן?" בתשובה: "הסגנון שאני מנגן נקרא דו-רה מי...רבעים, שמיניות".
 

ננדין

New member
בנוסף נדרש ממוזיקאי גם שליטה טכנית מסוימת

בכלי עליו הוא מנגן... ברור שיהיה יותר קל למוזיקאי לעבור מכלי אחד לאחר מאשר אדם שאינו מוזיקאי (וגם אני עשיתי את זה מכמה שנים טובות של פסנתר לגיטרה...) אבל זה דורש התאמה טכנית מסוימת למיומנות וזה בטח לא דבר שנעשה ביומיים...
 

Tonjin

New member
../images/Emo45.gif ועוד...

לא רק זה, אלא שנגנים שונים נזקקים לגישות שונות והלכי רוח שונים: נגן פאנק/רוק לא חושב מנגן או מתנהג כמו נגנית נבל קלאסית שבתורה שונה מאד מסקסופוניט ג'אז וכל אלו שונים מאד בד"כ מטכנאי אולפן או ממלחין.. גם המנטליות, שיטת העבודה והמחשבה בין טנקיסט, טייס, חירנ"יק, תצפיתן ומדריך לוחמה זעירה שונים מאד מאד למרות שכולם עוסקים בלחימה. "לחימה מצריכה אומץ, מיומנות, תזמון ואסטרטגיה וזה לעולם לא ישתנה" - בוא נשאיר שנייה את האומץ בצד, כל שאר שלושת התחומים שאתה מדגיש בהחלט השתנו בצורה ניכרת ומשמעותית עם השנים.
 

shlomym

New member
ננדין,אתה איש אשכולות,יא דה וינצי שכמותך../images/Emo13.gif

 
למעלה