שלום
טויוטה אוריס בנזין 2013, מנוע 1600, קילמוטרז קצת מעל 90
היום בנסיעה שגרתית נדלקה לי נורת מצבר, ובהמשך עוד נורות ואז גם הגה קשה ובלמים קשים.
משכתי קצת את הנסיעה באיטיות עד לעצירה במקום בטוח, בהמשך הנעתי את הרכב עם בוסטר, והכל עבד (כולל כשהפעלתי את צרכני החשמל), אך הנורה הצהובה נשארה דלוקה, נסעתי בזהירות למקום קרוב שיכול לבדוק מתח טעינה, לדבריו המצבר תקין וגם האלטרנטור (הוא אמר שזה נתן 14)., אך מאחר והנורה הצהובה המשיכה לדלוק הלכתי למוסך סמוך (לא כזה שאני סומך עליו במיוחד), הוא שוב בדק, אמר שהמצבר תקין (אף שהוא בן 4 שנים), ובאחד הפעמים שהוא לחץ על הגז בבדיקה המתח ירד ל12 ושוב חזק לתקין, אמר שיש בעיה באלטרנטור (גם עשה בדיקת מחשב שלא ברור לי מה הוא ראה שם, לדבריו אלטרנטור).
הנורה הצהובה הפסיקה לדלוק, אז החלטתי לחזור לירושלים בכוונה לסדר את זה מחר באזור מגוריי בירושלים לאחר שאברר היכן כדאי לטפל באלטרנטור, והאם זו הבעיה , אך באמצע הדרך התקלה חזרה על עצמה, נדלקה נורת מצבר ועוד נורות, הגה קשה ובלמים קשים, לא היתה לי ברירה, לא רציתי לקחת סיכון בהמשך נסיעה אף שהצלחתי להניע את הרכב באמצעות בוסטר, הזמנתי גרר למוסך טויוטה. (זה היה בשעות שהמוסכים כבר סגורים אז לא היתה לי אופציה להתעניין היכן ומה).
אני מבין שזו לא הבחירה הכי טובה לקחת את זה למוסך היבואן, המחיר בהתאם, אך במצב שהייתי לא היו לי הרבה ברירות. מחר אני אמור לשמוע מהם מה הם מציעים.
1. האם אפשר לומר בוודאות שמדובר באלטרנטור או שבעיה כלשהי במצבר גם יכולה לעשות תקלות כאלה?
2. האם יש משהו במערכת האלקטרונית שיכולה להפיל את המתח בצורה כזו בלי שתהיה בעיה באלטרנטור?
3. אם תהיה לי האפשרות לבחור, מה האופציה העדיפה? אלטרנטור חדש? משופץ? לשפץ את שלי או שכבר לא משנה אם המשופץ או שלי או אלטרנטור אחר משופץ?
4. אם מישהו יודע סדר גודל של עלויות שאדע מול מה אני עומד.
תודה
טויוטה אוריס בנזין 2013, מנוע 1600, קילמוטרז קצת מעל 90
היום בנסיעה שגרתית נדלקה לי נורת מצבר, ובהמשך עוד נורות ואז גם הגה קשה ובלמים קשים.
משכתי קצת את הנסיעה באיטיות עד לעצירה במקום בטוח, בהמשך הנעתי את הרכב עם בוסטר, והכל עבד (כולל כשהפעלתי את צרכני החשמל), אך הנורה הצהובה נשארה דלוקה, נסעתי בזהירות למקום קרוב שיכול לבדוק מתח טעינה, לדבריו המצבר תקין וגם האלטרנטור (הוא אמר שזה נתן 14)., אך מאחר והנורה הצהובה המשיכה לדלוק הלכתי למוסך סמוך (לא כזה שאני סומך עליו במיוחד), הוא שוב בדק, אמר שהמצבר תקין (אף שהוא בן 4 שנים), ובאחד הפעמים שהוא לחץ על הגז בבדיקה המתח ירד ל12 ושוב חזק לתקין, אמר שיש בעיה באלטרנטור (גם עשה בדיקת מחשב שלא ברור לי מה הוא ראה שם, לדבריו אלטרנטור).
הנורה הצהובה הפסיקה לדלוק, אז החלטתי לחזור לירושלים בכוונה לסדר את זה מחר באזור מגוריי בירושלים לאחר שאברר היכן כדאי לטפל באלטרנטור, והאם זו הבעיה , אך באמצע הדרך התקלה חזרה על עצמה, נדלקה נורת מצבר ועוד נורות, הגה קשה ובלמים קשים, לא היתה לי ברירה, לא רציתי לקחת סיכון בהמשך נסיעה אף שהצלחתי להניע את הרכב באמצעות בוסטר, הזמנתי גרר למוסך טויוטה. (זה היה בשעות שהמוסכים כבר סגורים אז לא היתה לי אופציה להתעניין היכן ומה).
אני מבין שזו לא הבחירה הכי טובה לקחת את זה למוסך היבואן, המחיר בהתאם, אך במצב שהייתי לא היו לי הרבה ברירות. מחר אני אמור לשמוע מהם מה הם מציעים.
1. האם אפשר לומר בוודאות שמדובר באלטרנטור או שבעיה כלשהי במצבר גם יכולה לעשות תקלות כאלה?
2. האם יש משהו במערכת האלקטרונית שיכולה להפיל את המתח בצורה כזו בלי שתהיה בעיה באלטרנטור?
3. אם תהיה לי האפשרות לבחור, מה האופציה העדיפה? אלטרנטור חדש? משופץ? לשפץ את שלי או שכבר לא משנה אם המשופץ או שלי או אלטרנטור אחר משופץ?
4. אם מישהו יודע סדר גודל של עלויות שאדע מול מה אני עומד.
תודה