נורת מצבר נדלקה באמצע נסיעה ויצרה בעיות, האם זה אלטרנטור?

danieli90

Member
שלום



טויוטה אוריס בנזין 2013, מנוע 1600, קילמוטרז קצת מעל 90

היום בנסיעה שגרתית נדלקה לי נורת מצבר, ובהמשך עוד נורות ואז גם הגה קשה ובלמים קשים.

משכתי קצת את הנסיעה באיטיות עד לעצירה במקום בטוח, בהמשך הנעתי את הרכב עם בוסטר, והכל עבד (כולל כשהפעלתי את צרכני החשמל), אך הנורה הצהובה נשארה דלוקה, נסעתי בזהירות למקום קרוב שיכול לבדוק מתח טעינה, לדבריו המצבר תקין וגם האלטרנטור (הוא אמר שזה נתן 14)., אך מאחר והנורה הצהובה המשיכה לדלוק הלכתי למוסך סמוך (לא כזה שאני סומך עליו במיוחד), הוא שוב בדק, אמר שהמצבר תקין (אף שהוא בן 4 שנים), ובאחד הפעמים שהוא לחץ על הגז בבדיקה המתח ירד ל12 ושוב חזק לתקין, אמר שיש בעיה באלטרנטור (גם עשה בדיקת מחשב שלא ברור לי מה הוא ראה שם, לדבריו אלטרנטור).



הנורה הצהובה הפסיקה לדלוק, אז החלטתי לחזור לירושלים בכוונה לסדר את זה מחר באזור מגוריי בירושלים לאחר שאברר היכן כדאי לטפל באלטרנטור, והאם זו הבעיה , אך באמצע הדרך התקלה חזרה על עצמה, נדלקה נורת מצבר ועוד נורות, הגה קשה ובלמים קשים, לא היתה לי ברירה, לא רציתי לקחת סיכון בהמשך נסיעה אף שהצלחתי להניע את הרכב באמצעות בוסטר, הזמנתי גרר למוסך טויוטה. (זה היה בשעות שהמוסכים כבר סגורים אז לא היתה לי אופציה להתעניין היכן ומה).



אני מבין שזו לא הבחירה הכי טובה לקחת את זה למוסך היבואן, המחיר בהתאם, אך במצב שהייתי לא היו לי הרבה ברירות. מחר אני אמור לשמוע מהם מה הם מציעים.



1. האם אפשר לומר בוודאות שמדובר באלטרנטור או שבעיה כלשהי במצבר גם יכולה לעשות תקלות כאלה?

2. האם יש משהו במערכת האלקטרונית שיכולה להפיל את המתח בצורה כזו בלי שתהיה בעיה באלטרנטור?

3. אם תהיה לי האפשרות לבחור, מה האופציה העדיפה? אלטרנטור חדש? משופץ? לשפץ את שלי או שכבר לא משנה אם המשופץ או שלי או אלטרנטור אחר משופץ?

4. אם מישהו יודע סדר גודל של עלויות שאדע מול מה אני עומד.



תודה
 

Kiapicanto1000

Active member
שלום



טויוטה אוריס בנזין 2013, מנוע 1600, קילמוטרז קצת מעל 90

היום בנסיעה שגרתית נדלקה לי נורת מצבר, ובהמשך עוד נורות ואז גם הגה קשה ובלמים קשים.

משכתי קצת את הנסיעה באיטיות עד לעצירה במקום בטוח, בהמשך הנעתי את הרכב עם בוסטר, והכל עבד (כולל כשהפעלתי את צרכני החשמל), אך הנורה הצהובה נשארה דלוקה, נסעתי בזהירות למקום קרוב שיכול לבדוק מתח טעינה, לדבריו המצבר תקין וגם האלטרנטור (הוא אמר שזה נתן 14)., אך מאחר והנורה הצהובה המשיכה לדלוק הלכתי למוסך סמוך (לא כזה שאני סומך עליו במיוחד), הוא שוב בדק, אמר שהמצבר תקין (אף שהוא בן 4 שנים), ובאחד הפעמים שהוא לחץ על הגז בבדיקה המתח ירד ל12 ושוב חזק לתקין, אמר שיש בעיה באלטרנטור (גם עשה בדיקת מחשב שלא ברור לי מה הוא ראה שם, לדבריו אלטרנטור).



הנורה הצהובה הפסיקה לדלוק, אז החלטתי לחזור לירושלים בכוונה לסדר את זה מחר באזור מגוריי בירושלים לאחר שאברר היכן כדאי לטפל באלטרנטור, והאם זו הבעיה , אך באמצע הדרך התקלה חזרה על עצמה, נדלקה נורת מצבר ועוד נורות, הגה קשה ובלמים קשים, לא היתה לי ברירה, לא רציתי לקחת סיכון בהמשך נסיעה אף שהצלחתי להניע את הרכב באמצעות בוסטר, הזמנתי גרר למוסך טויוטה. (זה היה בשעות שהמוסכים כבר סגורים אז לא היתה לי אופציה להתעניין היכן ומה).



אני מבין שזו לא הבחירה הכי טובה לקחת את זה למוסך היבואן, המחיר בהתאם, אך במצב שהייתי לא היו לי הרבה ברירות. מחר אני אמור לשמוע מהם מה הם מציעים.



1. האם אפשר לומר בוודאות שמדובר באלטרנטור או שבעיה כלשהי במצבר גם יכולה לעשות תקלות כאלה?

2. האם יש משהו במערכת האלקטרונית שיכולה להפיל את המתח בצורה כזו בלי שתהיה בעיה באלטרנטור?

3. אם תהיה לי האפשרות לבחור, מה האופציה העדיפה? אלטרנטור חדש? משופץ? לשפץ את שלי או שכבר לא משנה אם המשופץ או שלי או אלטרנטור אחר משופץ?

4. אם מישהו יודע סדר גודל של עלויות שאדע מול מה אני עומד.



תודה
מה זה נורה צהובה?
המצבר/אלטרנטור זו נורה אדומה.

ולשאלתך, אלטרנטור זה חלק שמשפצים היטב. הפירוק השיפוץ וההרכבה עולים 600-900 שח.
אם תרכוש חדש זה יעלה כ2000שח
 

danieli90

Member
מה זה נורה צהובה?
המצבר/אלטרנטור זו נורה אדומה.

ולשאלתך, אלטרנטור זה חלק שמשפצים היטב. הפירוק השיפוץ וההרכבה עולים 600-900 שח.
אם תרכוש חדש זה יעלה כ2000שח

הנורת מנוע - check engine

אבל זמן מה אחר התקלה הראשונה עם כיבוי מנוע, הנורה הצהובה הפסיקה, אך בנסיעה שלאחר מכן חוויתי שוב את התקלה עם נורת מצבר ובעיה בהגה בלמים וכנראה גם כיבוי מנוע.

מאחר והרכב נגרר למוסך אין לי כרגע הרבה אופציות לבחירה (במצב רגיל הייתי בודק היכן כדאי לשפץ ומחירים).
האם יש הבדל בין אם שולחים את האלטרנטור המקורי שלי לשיפוץ או שמים לי אלטרנטור אחר משופץ?

תודה
 

כוכבית מצויה

Well-known member
הנורת מנוע - check engine

אבל זמן מה אחר התקלה הראשונה עם כיבוי מנוע, הנורה הצהובה הפסיקה, אך בנסיעה שלאחר מכן חוויתי שוב את התקלה עם נורת מצבר ובעיה בהגה בלמים וכנראה גם כיבוי מנוע.

מאחר והרכב נגרר למוסך אין לי כרגע הרבה אופציות לבחירה (במצב רגיל הייתי בודק היכן כדאי לשפץ ומחירים).
לא מדוייק, אם הבעיה היא באלטרנטור, אפשר לשים מצבר חלופי טעון ולנסוע מרחקים קצרים. יכול להיות שהמקום הזול יסכים לתת לך את השירות הזה.
האם יש הבדל בין אם שולחים את האלטרנטור המקורי שלי לשיפוץ או שמים לי אלטרנטור אחר משופץ?
לא.
 

danieli90

Member
כעת אני בדילמה ואשמח לקבל עצה טובה. הרכב נגרר לטויוטה כי לא היה לי עם מי לדבר ולתאם, מהמוסך של טויוטה התקשרו אלי ואמרו שהבעיה באלטרנטור (אין לי מושג איזו בדיקה באמת עשו, לא דיברו איתי לפני כן ולא שאלו מה בדיוק היה), הם רוצים 1950 ש"ח על אלטרנטור משופץ פולי ועבודה. זה מחיר יקר מאוד כנראה. לגרור את הרכב למקום אחר אצטרך לשלם עלות גרירה. אולי אפשר לבקש מטויוטה שאשלם להם רק על העבודה ואקח בעצמי את האלטרנטור (בהנחה ויסכימו לפרק ולהביא לי שאקח את בעצמי ואז להחזיר להם) לשיפוץ אצל עוגן סטרט (יעלה 450-500 ש"ח) כשהוא עושה את זה על המקום, ולחזור לטויוטה להרכבה. ואם לא יסכימו לרעיון איזה עוד אופציות יש לי? כל זאת בנוסף לשאלות האם הבעיה היא בכלל לא אלטרנטור (כי זה לא קורה כל הזמן, נסעתי לאחר התקלה הראשונית 20 ק"מ עד שנכבה שוב) או שהבעיה היא ברצועת אביזרים או מצבר. תודה למסייעים.
 

Kiapicanto1000

Active member
כעת אני בדילמה ואשמח לקבל עצה טובה. הרכב נגרר לטויוטה כי לא היה לי עם מי לדבר ולתאם, מהמוסך של טויוטה התקשרו אלי ואמרו שהבעיה באלטרנטור (אין לי מושג איזו בדיקה באמת עשו, לא דיברו איתי לפני כן ולא שאלו מה בדיוק היה), הם רוצים 1950 ש"ח על אלטרנטור משופץ פולי ועבודה. זה מחיר יקר מאוד כנראה. לגרור את הרכב למקום אחר אצטרך לשלם עלות גרירה. אולי אפשר לבקש מטויוטה שאשלם להם רק על העבודה ואקח בעצמי את האלטרנטור (בהנחה ויסכימו לפרק ולהביא לי שאקח את בעצמי ואז להחזיר להם) לשיפוץ אצל עוגן סטרט (יעלה 450-500 ש"ח) כשהוא עושה את זה על המקום, ולחזור לטויוטה להרכבה. ואם לא יסכימו לרעיון איזה עוד אופציות יש לי? כל זאת בנוסף לשאלות האם הבעיה היא בכלל לא אלטרנטור (כי זה לא קורה כל הזמן, נסעתי לאחר התקלה הראשונית 20 ק"מ עד שנכבה שוב) או שהבעיה היא ברצועת אביזרים או מצבר. תודה למסייעים.
את זה הם אמורים היו לבדוק. אם זה יקר ההצעה מהם (וזה נשמע לי מאד יקר) אז תגרור הרכב למקום אחר. מאיזה איזור אתה?
 

כוכבית מצויה

Well-known member
כעת אני בדילמה ואשמח לקבל עצה טובה. הרכב נגרר לטויוטה כי לא היה לי עם מי לדבר ולתאם, מהמוסך של טויוטה התקשרו אלי ואמרו שהבעיה באלטרנטור (אין לי מושג איזו בדיקה באמת עשו, לא דיברו איתי לפני כן ולא שאלו מה בדיוק היה), הם רוצים 1950 ש"ח על אלטרנטור משופץ פולי ועבודה. זה מחיר יקר מאוד כנראה. לגרור את הרכב למקום אחר אצטרך לשלם עלות גרירה. אולי אפשר לבקש מטויוטה שאשלם להם רק על העבודה ואקח בעצמי את האלטרנטור (בהנחה ויסכימו לפרק ולהביא לי שאקח את בעצמי ואז להחזיר להם) לשיפוץ אצל עוגן סטרט (יעלה 450-500 ש"ח) כשהוא עושה את זה על המקום, ולחזור לטויוטה להרכבה. ואם לא יסכימו לרעיון איזה עוד אופציות יש לי? כל זאת בנוסף לשאלות האם הבעיה היא בכלל לא אלטרנטור (כי זה לא קורה כל הזמן, נסעתי לאחר התקלה הראשונית 20 ק"מ עד שנכבה שוב) או שהבעיה היא ברצועת אביזרים או מצבר. תודה למסייעים.
כתבתי לך איך אפשר לנסוע, מצבר חלופי (או בוסטר רציני שאיתו החשמלאים מניעים) יאפשר לך לנסוע מספר ק"מ.
 

danieli90

Member
כתבתי לך איך אפשר לנסוע, מצבר חלופי (או בוסטר רציני שאיתו החשמלאים מניעים) יאפשר לך לנסוע מספר ק"מ.

היי

אכן זה מה שעשיתי כשקרתה התקלה בפעם הראשונה, הנעתי בעזרת בוסטר שיש לי ברכב, וכך נסעתי עד שהתרחשה התקלה פעם נוספת ואז כבר לא מצאתי טעם שוב לנסות והזמנתי גרר (הייתי בכביש בינעירוני).

אז בעקרון אני יכול כנראה להתנייד מספר ק"מ באזור, ויש שם עוד מוסכים.

מעניין אם יש סיכוי שהבעיה היא בכלל משהו אחר ולא אלטרנטור (מצבר או משהו אחר)
 

כוכבית מצויה

Well-known member
היי

אכן זה מה שעשיתי כשקרתה התקלה בפעם הראשונה, הנעתי בעזרת בוסטר שיש לי ברכב, וכך נסעתי עד שהתרחשה התקלה פעם נוספת ואז כבר לא מצאתי טעם שוב לנסות והזמנתי גרר (הייתי בכביש בינעירוני).

אז בעקרון אני יכול כנראה להתנייד מספר ק"מ באזור, ויש שם עוד מוסכים.

מעניין אם יש סיכוי שהבעיה היא בכלל משהו אחר ולא אלטרנטור (מצבר או משהו אחר)
כנראה לא הבהרתי את עצמי, התכוונתי לשים מצבר חלופי זמני או בוסטר במקום המצבר שלך ולנסוע כשזה מחובר.

לא סביר שזה מצבר, מוסך צריך להיות מאוד מאוד מאוד לא מקצועי כדי לאבחן בעיית אלטרנטור כשיש בעיית מצבר.
 

danieli90

Member
היי

הב
כנראה לא הבהרתי את עצמי, התכוונתי לשים מצבר חלופי זמני או בוסטר במקום המצבר שלך ולנסוע כשזה מחובר.

לא סביר שזה מצבר, מוסך צריך להיות מאוד מאוד מאוד לא מקצועי כדי לאבחן בעיית אלטרנטור כשיש בעיית מצבר.

יש לי בוסטר, ובעזרתו הצלחתי להניע אחרי שהמצבר נפרק לגמרי, אך אם האלטרנטור לא תקין אז מצבר לבד לא יוכל להחזיק לאורך זמן.
בכל אופן, הבעיה היתה באלטרנטור, הסתדרתי בסוף עם המוסך, שאשלם להם על העבודה, ואקח בעצמי את האלטרנטור שלי לשיפוץ, וכך עשיתי, ולפני השיפוץ עשו בדיקה לאלטרנטור והוא הראה מתח של 12, כלומר היה תקול (ווסת מקולקל), אז שופץ והבאתי אותו שוב למוסך להרכבה, וכל הנתונים היו תקינים.

בשיפוץ הוחלף גם הפולי, אבל לחליפי, אני מקווה שזה לא מאוד משנה מקורי או חליפי בפולי.

תודה
 

Kiapicanto1000

Active member
היי

הב


יש לי בוסטר, ובעזרתו הצלחתי להניע אחרי שהמצבר נפרק לגמרי, אך אם האלטרנטור לא תקין אז מצבר לבד לא יוכל להחזיק לאורך זמן.
בכל אופן, הבעיה היתה באלטרנטור, הסתדרתי בסוף עם המוסך, שאשלם להם על העבודה, ואקח בעצמי את האלטרנטור שלי לשיפוץ, וכך עשיתי, ולפני השיפוץ עשו בדיקה לאלטרנטור והוא הראה מתח של 12, כלומר היה תקול (ווסת מקולקל), אז שופץ והבאתי אותו שוב למוסך להרכבה, וכל הנתונים היו תקינים.

בשיפוץ הוחלף גם הפולי, אבל לחליפי, אני מקווה שזה לא מאוד משנה מקורי או חליפי בפולי.

תודה

היי, כמה עלה לך במפוצל?
 
למעלה