נוסחאות ל-אטה
הפעם משהו שונה לגמרי ... להלן נוסחא לחישוב יעילות פרופלור, שאני משתמש בה לכל מיני חישובים. מדובר בנוסחא אמפירית, מאחר ואין ממש נוסחא אמיתית בנמצא. שאלתי היא האם מישהו מכיר משהו יותר זמין/מעשי.
הפעם משהו שונה לגמרי ... להלן נוסחא לחישוב יעילות פרופלור, שאני משתמש בה לכל מיני חישובים. מדובר בנוסחא אמפירית, מאחר ואין ממש נוסחא אמיתית בנמצא. שאלתי היא האם מישהו מכיר משהו יותר זמין/מעשי.
eta=a*log(1+b*v) where v is speed a,b are paramaters
המטרה כמובן לחשב דחף לפי P*eta/V בחישוב הדחף אני גם מכפיל ב 0.9 את ETA הנ"ל עבור ההבדל בין פרופלור אמיתי לתאורטי כאשר V מהירות (כל היחידות MKS) עבור V קטן מ 10 מחושב הדחף לפי V=10 החישוב של הפרמטרים A,B ע"י פתרון של שתי משוואות לחישוב ETA 1. במהירות VNE + 10% לפי ETA 100% 2. במהירות 66% מ VS לפי ETA 50% לפי http://www.mh-aerotools.de/airfoils/propuls4.htm ניתן לראות שהגרפים השונים מתאפינים בעיקר בנקודה בה ETA מגיע ל 50%. בעבור המקרה של מנועים עם 200-400 כ"ס ופרופלור של כ 2 מטר קוטר, המקרה של 50% בערך מתאים למהירות 20. (יחס 35000-70000 שך P/D^2) שאלות 1. הערות בכלל על המודל 2. האם יש טעם ללכת לפי VS * 66% או שיש להשתמש במפורש ב 20 (מטר/שניה) בתור הנתון הקובע את הפרמטרים A ו B. 3. האם קיימת התאמה לפונקציה (פשוטה) אחרת מ LOG עבור פרופלורים? סה"כ זה עובד די יפה - חישוב של CD0 וכל יתר הנתונים של המטוס (אקסטרה 300) על בסיס נתוני הספר *בלבד* נותן טעות של כ 3-6% ב CD0 עבור מהירויות שיוט שונות (ב 45% כח, 75% כח, ומהירות י"א מקסימאלית).