נהג רכבת...

מצב
הנושא נעול.

oh-da

New member
נהג רכבת...

נהג רכבת...
איך מגיעים למקצוע הזה
איפה עוברים הכשרה
איך ברכבת ישראל בוחרים מתמודדים
ע"פ אילו קריטריונים
אשמח לקבל כמה שיותר מידע על כך... תודה מראש
אוהד.
 

Brendan

New member
עד כמה שידוע לי....

נהג רכבת...
איך מגיעים למקצוע הזה
איפה עוברים הכשרה
איך ברכבת ישראל בוחרים מתמודדים
ע"פ אילו קריטריונים
אשמח לקבל כמה שיותר מידע על כך... תודה מראש
אוהד.
עד כמה שידוע לי....
הרבה הרבה ויטמין P אולי אני טועה.
 

oh-da

New member
וזה תקף גם למפקח/כרטיסן../images/Emo35.gif

עד כמה שידוע לי....
הרבה הרבה ויטמין P אולי אני טועה.
וזה תקף גם למפקח/כרטיסן

אני צריך למצוא קשר למישהו מהרכבת כנראה...
ואם לאבא שלי יש קשרים עם מנהל תחנת רכבת, זה מספיק טוב
 

oren*

New member
אני בספק אם למנהל תחנה יש איזו

וזה תקף גם למפקח/כרטיסן

אני צריך למצוא קשר למישהו מהרכבת כנראה...
ואם לאבא שלי יש קשרים עם מנהל תחנת רכבת, זה מספיק טוב
אני בספק אם למנהל תחנה יש איזו
שהיא יכולת לעזור לך להגיע לתפקיד נהג קטר או כרטיסן, אבל שווה לנסות. תוכל לפרט יותר מה מושך אותך בתפקידים הללו?
 

Brendan

New member
אותי זה מאוד מושך

אני בספק אם למנהל תחנה יש איזו
שהיא יכולת לעזור לך להגיע לתפקיד נהג קטר או כרטיסן, אבל שווה לנסות. תוכל לפרט יותר מה מושך אותך בתפקידים הללו?
אותי זה מאוד מושך
קשה להסביר את הסיבה אבל אני משאר שזה אחד מחלומות הילדות שכוללים גם להיות טייס, כבאי, שוטר ועוד.. בנוגע לבעלי תפקידים ברכבת - יש לזכור שחלק מבעלי התפקידים, הלא בכירים, מועסק ע"י חברות כוח אדם ומכאן שנושא הויטמין P פחות רלוונטי. במקביל - גם תנאי העבודה לא משהו.
 

oh-da

New member
נהג קטר, טייס ודומיהם

אותי זה מאוד מושך
קשה להסביר את הסיבה אבל אני משאר שזה אחד מחלומות הילדות שכוללים גם להיות טייס, כבאי, שוטר ועוד.. בנוגע לבעלי תפקידים ברכבת - יש לזכור שחלק מבעלי התפקידים, הלא בכירים, מועסק ע"י חברות כוח אדם ומכאן שנושא הויטמין P פחות רלוונטי. במקביל - גם תנאי העבודה לא משהו.
נהג קטר, טייס ודומיהם
אלו מקצועות אשר משכו ומושכים אותי, ייתכן שזאת בגלל העובדה שאלו לא מקצועות "רגילים", כלומר זה לא כמו להיות עורך דין, אשר יש עוד עשרות אלפים במדינה, כנראה המשיכה שלי היא לעשות משהו שלא הרבה עושים. כמו כן כל מערכות הבקרה וההיגוי בתא הטייס, וגם מערכת השליטה בתא נהג הקטר מאוד מעניינת ומרתקת אותי. -------- דווקא ראיתי כמה וכמה כרטיסנים אשר נוהגים במכוניות יקרות, ונראה כאילו הם די מבוססים כלכלית... היה נחמד אם הייתי יכול להיות נהג קטר ברכבת בבריטניה, או ביפן, שם העיצוב של הרכבות מאוד מושך...
 

Brendan

New member
נהג רכבת, כבאי ושוטר (לא בדיחה)

נהג קטר, טייס ודומיהם
אלו מקצועות אשר משכו ומושכים אותי, ייתכן שזאת בגלל העובדה שאלו לא מקצועות "רגילים", כלומר זה לא כמו להיות עורך דין, אשר יש עוד עשרות אלפים במדינה, כנראה המשיכה שלי היא לעשות משהו שלא הרבה עושים. כמו כן כל מערכות הבקרה וההיגוי בתא הטייס, וגם מערכת השליטה בתא נהג הקטר מאוד מעניינת ומרתקת אותי. -------- דווקא ראיתי כמה וכמה כרטיסנים אשר נוהגים במכוניות יקרות, ונראה כאילו הם די מבוססים כלכלית... היה נחמד אם הייתי יכול להיות נהג קטר ברכבת בבריטניה, או ביפן, שם העיצוב של הרכבות מאוד מושך...
נהג רכבת, כבאי ושוטר (לא בדיחה)
הייתה תקופה בעבר שמקצועות אלה, מלבד נהג הרכבת, זכו לייצוג ניכבד בקרב הילדים בתקופת חג הפורים. אני נוטה להאמין שזה קשור לעובדה שבתקופת הילדות נהגנו לשחק משחקים של בעלי תפקיד ומאוד התרשמנו מבעלי תפקיד לובש מדים. מקצועות אלה עולים לא פעם בסיפורי ילדים, תוכניות טלויזיה ובתקשורת בכלל - עובדה זו גורמת לאיזו הילה סביב התפקיד ורצון של הילד לחכות את הגיבור שלו" יש כאלה, כמונו למשל, שכניראה עוד לא התבגרו
(לא שאני מזלזל בתפקידים כמובן)
 

oh-da

New member
שרותי בטחון והצלה תמיד

נהג רכבת, כבאי ושוטר (לא בדיחה)
הייתה תקופה בעבר שמקצועות אלה, מלבד נהג הרכבת, זכו לייצוג ניכבד בקרב הילדים בתקופת חג הפורים. אני נוטה להאמין שזה קשור לעובדה שבתקופת הילדות נהגנו לשחק משחקים של בעלי תפקיד ומאוד התרשמנו מבעלי תפקיד לובש מדים. מקצועות אלה עולים לא פעם בסיפורי ילדים, תוכניות טלויזיה ובתקשורת בכלל - עובדה זו גורמת לאיזו הילה סביב התפקיד ורצון של הילד לחכות את הגיבור שלו" יש כאלה, כמונו למשל, שכניראה עוד לא התבגרו
(לא שאני מזלזל בתפקידים כמובן)
שרותי בטחון והצלה תמיד
זכו לייצוג נכבד בפורים, תרומה נכבדה של המציאות שלנו לתרבות (לא רק התחפושות בפורים) ולדת (ברכות ותפילות לשירותי הבטחון וכו´). אני למשל, הייתי שמח אם יכלתי להיות שוטר בכיר, לא שוטר זוטר, שכן השכר של שוטרים בכירים הוא שכר טוב והתנאים מצויינים (בהתחשב בכך שהם אחראים על ביטחוננו בפנים הארץ אני חושב שזה מגיע להם.). אבל לא בשיטור ובכבאות עסקינן, אם כי בנהג קטר
הרכבת בספרי הילדים היא עדיין אותה רכבת "ענתיקה" מקיטור, ואני חושב שזה מה שמושך אותם יותר מכל... העשן, קולות הרכבת...איך זה יראה בעוד 30 שנה
אני מקווה שייצא לי ביום מן הימים להיות נהג קטר... ואני מבטיח שאני לא אנטוש רכבת מלא בנוסעים משום שלא החליפו אותי במשמרת בזמן
אני אהיה נהג נאמן לנוסע
אבל בנתיים אני רק בן 16 וחצי, מידי כמה נסיעות ב-IC3 מציץ לתא הנהג כאשר הוא פתוח...ונשאר מרותק... למישהו יש תמונות מתוך ושל תא הנהג ברכבת
 

Brendan

New member
חיידק הרכבת...

שרותי בטחון והצלה תמיד
זכו לייצוג נכבד בפורים, תרומה נכבדה של המציאות שלנו לתרבות (לא רק התחפושות בפורים) ולדת (ברכות ותפילות לשירותי הבטחון וכו´). אני למשל, הייתי שמח אם יכלתי להיות שוטר בכיר, לא שוטר זוטר, שכן השכר של שוטרים בכירים הוא שכר טוב והתנאים מצויינים (בהתחשב בכך שהם אחראים על ביטחוננו בפנים הארץ אני חושב שזה מגיע להם.). אבל לא בשיטור ובכבאות עסקינן, אם כי בנהג קטר
הרכבת בספרי הילדים היא עדיין אותה רכבת "ענתיקה" מקיטור, ואני חושב שזה מה שמושך אותם יותר מכל... העשן, קולות הרכבת...איך זה יראה בעוד 30 שנה
אני מקווה שייצא לי ביום מן הימים להיות נהג קטר... ואני מבטיח שאני לא אנטוש רכבת מלא בנוסעים משום שלא החליפו אותי במשמרת בזמן
אני אהיה נהג נאמן לנוסע
אבל בנתיים אני רק בן 16 וחצי, מידי כמה נסיעות ב-IC3 מציץ לתא הנהג כאשר הוא פתוח...ונשאר מרותק... למישהו יש תמונות מתוך ושל תא הנהג ברכבת
חיידק הרכבת...
מכיר את הבדיחה על האבא שקונה לילד שלו מתנה בדמות מערכת רכבת חשמלית? למי אתה חושב שהוא קנה את המערכת? לילד שלו? התשובה היא לא! בחדרי חדרים ובשעות הקטנות של הלילה אתה תיראה את האבא יושב על הריצפה ומשחק במערכת החשמלית. אתה תיראה אותו מתכנן את המסילות, את התחנות, את ההרים, את הרמזורים ואת המחלפים והצמתים. מאז ומתמיד הייתה משיכה של אנשים לנושא הרכבת. משחקי התפקידים כמישחק - החל עוד הרבה לפני האינטרנט. מועדונים מעוד מכובדים וגדולים ברחבי העולם עוסקים בנושא הרכבת. אלה בונים מערכות גדולות ומרשימות שרמת הדיוק שלהם למציאות היא בפרופורציה של 1:1 (לא בגודל כמובן). במסגרת הפעילות במועדון, הכוללת מפגשים, הם נוהגים לשחק תפקידים שונים במערך הרכבת. ב לכאורה, זה ניראה כמו התנהגות ילדותית משהו. אך מכיוון שזו פעילות חברתית אשר מאפיינת חברות רבות ומבוגרות בעולם הרי שיש באמת צורך לבדוק את מקור המשיכה של מבוגרים דווקא לנושא הרכבת. מישום מה, נדיר יהיה לראות מבוגרים משחקים משחקי תפקיד של אונייה גדולה או של פעילות בשדה תעופה או תחנת כיבוי, למרות שיש אספנים בנושאים אלה. דווקא בנושא הרכבת יש גם אספנים וגם כאלה שנהנים מנושא המשחק שהוא למעשה סוג של סימולטור למציאות. ברמה הסוציולוגית ניתן לטעון כי זו אפשרות של המבוגר או הילד לשחק תפקיד חברתי או כחלק מתהליך החיברות (סוציאליזציה - הפנמת ערכים ודפוסי התנהגות) או כחלק מתהליך של "זמן אייכות" שבאה לידי ביטוי בחיקוי או משחק של "כאילו" במטרה להוות מאין בריחה מהמציאות החברתית או שסתום לחץ המאפשר ליחיד להנות ממעמד שממנו הוא לא נהנה בחיים האמיתתים. ברמה הפסיכולוגית ניתן לטעון כי העיסוק במשחק הרכבת, ומכאן הרצון להיות נהג קטר, הוא למעשה סובלימציה (עידון) של דחפים פסיכולוגים שמקורם בילדות. כמו כן ניתן לטעון כי משחק התפקידים מהווה גורם באמצאותו מצליח הפרט לבחון או לבדוק מצבים חברתיים שונים ביחס לפרופיל האישי שלו. יהיו פסיכולוגים אשר יטענו שנושא הנהיגה בקטר מהווה למעשה השתקפות או ביטוי של רצונו של הפרט לשלוט במשהו או במישהו ובמיקרה הזה מדובר במשהו שנחשב לבעל עוצמה אדירה. אחרים יכולים לטעון שמדובר בביטוי מינורי של הפרעה כפייתית וזאת בשל העובדה שהרכבת כמשחק וכמציאות מאופיינת באלמנטים של דיוק ברמת הזמן (עמידה בלוח זמנים) ואלמנטים של טיקסיות (אלמנטים הכוללים את נושא הבנייה של מערכת לפי כללים מובנים, לבוש מיוחד כחלק מהמשחק ופעילות לפי מערכת חוקים ברורה ומוגדרת מראש). אך ניראה לי כי יש למדע האנטרופולוגיה את ההסבר הטוב ביותר לתופעה. בניסיון להבין את חשיבות תפקיד נהג הרכבת בקולקטיב. אפשר לטעון כי לתפקיד יש הקשר (קונטקסט) חברתי חשוב. הנהג תפקידו הוא להוביל אנשים ממקום למקום. הוא שולט ומפעיל מערכת שיש לה חשיבות גדולה מאוד בכל מערכת חברתית מתקדמת. ההקשר התרבותי לא פחות חשוב וזה מקבל ביטוי בהיסטוריה של הרכבת, היסטוריה אשר הולידה סיפורים, הרפתקאות, מותחנים ועוד.(יש לציין כי טרם תקופת הרכבת המשיכה הייתה לבעלי תפקידים דומים מתחום הדואר והספנות). ההקשרים הללו מתנקזים כולם לידיו של נהג הקטר אשר במסגרת מישחק או מציאות יכול להביא לידי ביטוי את כל אותם גורמים וזאת תוך הפגנת סיפוק רב ממה שהוא, היא או הם עושים. ידוע לי שישנם מועדוני מישחק גם בישראל ואני ממליץ לך להצטרף לאחד מהם כי עושה לי הרושם שהנושא הזה ממש מרתק אותך.
 

oh-da

New member
הנושא מאוד מרתק אותי,

חיידק הרכבת...
מכיר את הבדיחה על האבא שקונה לילד שלו מתנה בדמות מערכת רכבת חשמלית? למי אתה חושב שהוא קנה את המערכת? לילד שלו? התשובה היא לא! בחדרי חדרים ובשעות הקטנות של הלילה אתה תיראה את האבא יושב על הריצפה ומשחק במערכת החשמלית. אתה תיראה אותו מתכנן את המסילות, את התחנות, את ההרים, את הרמזורים ואת המחלפים והצמתים. מאז ומתמיד הייתה משיכה של אנשים לנושא הרכבת. משחקי התפקידים כמישחק - החל עוד הרבה לפני האינטרנט. מועדונים מעוד מכובדים וגדולים ברחבי העולם עוסקים בנושא הרכבת. אלה בונים מערכות גדולות ומרשימות שרמת הדיוק שלהם למציאות היא בפרופורציה של 1:1 (לא בגודל כמובן). במסגרת הפעילות במועדון, הכוללת מפגשים, הם נוהגים לשחק תפקידים שונים במערך הרכבת. ב לכאורה, זה ניראה כמו התנהגות ילדותית משהו. אך מכיוון שזו פעילות חברתית אשר מאפיינת חברות רבות ומבוגרות בעולם הרי שיש באמת צורך לבדוק את מקור המשיכה של מבוגרים דווקא לנושא הרכבת. מישום מה, נדיר יהיה לראות מבוגרים משחקים משחקי תפקיד של אונייה גדולה או של פעילות בשדה תעופה או תחנת כיבוי, למרות שיש אספנים בנושאים אלה. דווקא בנושא הרכבת יש גם אספנים וגם כאלה שנהנים מנושא המשחק שהוא למעשה סוג של סימולטור למציאות. ברמה הסוציולוגית ניתן לטעון כי זו אפשרות של המבוגר או הילד לשחק תפקיד חברתי או כחלק מתהליך החיברות (סוציאליזציה - הפנמת ערכים ודפוסי התנהגות) או כחלק מתהליך של "זמן אייכות" שבאה לידי ביטוי בחיקוי או משחק של "כאילו" במטרה להוות מאין בריחה מהמציאות החברתית או שסתום לחץ המאפשר ליחיד להנות ממעמד שממנו הוא לא נהנה בחיים האמיתתים. ברמה הפסיכולוגית ניתן לטעון כי העיסוק במשחק הרכבת, ומכאן הרצון להיות נהג קטר, הוא למעשה סובלימציה (עידון) של דחפים פסיכולוגים שמקורם בילדות. כמו כן ניתן לטעון כי משחק התפקידים מהווה גורם באמצאותו מצליח הפרט לבחון או לבדוק מצבים חברתיים שונים ביחס לפרופיל האישי שלו. יהיו פסיכולוגים אשר יטענו שנושא הנהיגה בקטר מהווה למעשה השתקפות או ביטוי של רצונו של הפרט לשלוט במשהו או במישהו ובמיקרה הזה מדובר במשהו שנחשב לבעל עוצמה אדירה. אחרים יכולים לטעון שמדובר בביטוי מינורי של הפרעה כפייתית וזאת בשל העובדה שהרכבת כמשחק וכמציאות מאופיינת באלמנטים של דיוק ברמת הזמן (עמידה בלוח זמנים) ואלמנטים של טיקסיות (אלמנטים הכוללים את נושא הבנייה של מערכת לפי כללים מובנים, לבוש מיוחד כחלק מהמשחק ופעילות לפי מערכת חוקים ברורה ומוגדרת מראש). אך ניראה לי כי יש למדע האנטרופולוגיה את ההסבר הטוב ביותר לתופעה. בניסיון להבין את חשיבות תפקיד נהג הרכבת בקולקטיב. אפשר לטעון כי לתפקיד יש הקשר (קונטקסט) חברתי חשוב. הנהג תפקידו הוא להוביל אנשים ממקום למקום. הוא שולט ומפעיל מערכת שיש לה חשיבות גדולה מאוד בכל מערכת חברתית מתקדמת. ההקשר התרבותי לא פחות חשוב וזה מקבל ביטוי בהיסטוריה של הרכבת, היסטוריה אשר הולידה סיפורים, הרפתקאות, מותחנים ועוד.(יש לציין כי טרם תקופת הרכבת המשיכה הייתה לבעלי תפקידים דומים מתחום הדואר והספנות). ההקשרים הללו מתנקזים כולם לידיו של נהג הקטר אשר במסגרת מישחק או מציאות יכול להביא לידי ביטוי את כל אותם גורמים וזאת תוך הפגנת סיפוק רב ממה שהוא, היא או הם עושים. ידוע לי שישנם מועדוני מישחק גם בישראל ואני ממליץ לך להצטרף לאחד מהם כי עושה לי הרושם שהנושא הזה ממש מרתק אותך.
הנושא מאוד מרתק אותי,
אני מאוד נהנה מלהתבונן בדגמים כאלו מתוך תמונות אשר אני מוצא ברשת ואף במוזיאון הרכבת... המשיכה שלי לרכבת היא יותר הרצון לחזור לילדות, תקופה שלדעתי הייתה הפשוטה, המהנה והתמימה ביותר (אין בעיות, רק משחקים, אוכל ושינה, לא מכירים את העולם, לא מתעניינים בפוליטיקה, אין אהבות ואכזבות.). ברשותי היו מגוון של מערכות רכבת חשמליות קטנות, הייתי פשוט נהנה להסתכל על המערכת אשר אני מתפעל. כאשר יהיה לי מספיק כסף ביום מן הימים, אני לבטח ארכוש לי מערכות יותר מקצועיות, כאלו שיש במועדונים שכתבת עליהם, זה מאוד מושך אותי. אשמח לדעת על מועדוני משחק בישראל, שם כתובת ושאר מידע יהיה מצויין...
בברכה, אוהד.
 

Brendan

New member
The Railway club of Israel

הנושא מאוד מרתק אותי,
אני מאוד נהנה מלהתבונן בדגמים כאלו מתוך תמונות אשר אני מוצא ברשת ואף במוזיאון הרכבת... המשיכה שלי לרכבת היא יותר הרצון לחזור לילדות, תקופה שלדעתי הייתה הפשוטה, המהנה והתמימה ביותר (אין בעיות, רק משחקים, אוכל ושינה, לא מכירים את העולם, לא מתעניינים בפוליטיקה, אין אהבות ואכזבות.). ברשותי היו מגוון של מערכות רכבת חשמליות קטנות, הייתי פשוט נהנה להסתכל על המערכת אשר אני מתפעל. כאשר יהיה לי מספיק כסף ביום מן הימים, אני לבטח ארכוש לי מערכות יותר מקצועיות, כאלו שיש במועדונים שכתבת עליהם, זה מאוד מושך אותי. אשמח לדעת על מועדוני משחק בישראל, שם כתובת ושאר מידע יהיה מצויין...
בברכה, אוהד.
The Railway club of Israel
The Railway club of Israel
 

Brendan

New member
ועוד דבר אחד...

שרותי בטחון והצלה תמיד
זכו לייצוג נכבד בפורים, תרומה נכבדה של המציאות שלנו לתרבות (לא רק התחפושות בפורים) ולדת (ברכות ותפילות לשירותי הבטחון וכו´). אני למשל, הייתי שמח אם יכלתי להיות שוטר בכיר, לא שוטר זוטר, שכן השכר של שוטרים בכירים הוא שכר טוב והתנאים מצויינים (בהתחשב בכך שהם אחראים על ביטחוננו בפנים הארץ אני חושב שזה מגיע להם.). אבל לא בשיטור ובכבאות עסקינן, אם כי בנהג קטר
הרכבת בספרי הילדים היא עדיין אותה רכבת "ענתיקה" מקיטור, ואני חושב שזה מה שמושך אותם יותר מכל... העשן, קולות הרכבת...איך זה יראה בעוד 30 שנה
אני מקווה שייצא לי ביום מן הימים להיות נהג קטר... ואני מבטיח שאני לא אנטוש רכבת מלא בנוסעים משום שלא החליפו אותי במשמרת בזמן
אני אהיה נהג נאמן לנוסע
אבל בנתיים אני רק בן 16 וחצי, מידי כמה נסיעות ב-IC3 מציץ לתא הנהג כאשר הוא פתוח...ונשאר מרותק... למישהו יש תמונות מתוך ושל תא הנהג ברכבת
ועוד דבר אחד...
ידוע לי שיש סימולטור טוב של חברת מייקרוסופט שבוא אתה יכול לשחק את נהג הקטר. הסימולטור הזה זוכה להצלחה רבה בדיוק כמו סימולטור הטיסה של החברה. היכנס לכל מנוע חיפוש ברשת והקש : train simulator
 

oh-da

New member
תודה רבה../images/Emo70.gif

ועוד דבר אחד...
ידוע לי שיש סימולטור טוב של חברת מייקרוסופט שבוא אתה יכול לשחק את נהג הקטר. הסימולטור הזה זוכה להצלחה רבה בדיוק כמו סימולטור הטיסה של החברה. היכנס לכל מנוע חיפוש ברשת והקש : train simulator
תודה רבה

אכן ידוע לי עליו, אך שכחתי ממנו לגמרי.
שהזכרת לי
 
תשמע -

נהג רכבת...
איך מגיעים למקצוע הזה
איפה עוברים הכשרה
איך ברכבת ישראל בוחרים מתמודדים
ע"פ אילו קריטריונים
אשמח לקבל כמה שיותר מידע על כך... תודה מראש
אוהד.
תשמע -
אני זוכר שאח של מרקו היה בבית ספר לנהגי קטרים. אולי תנסה לברר איפה יש בית ספר כזה?
 

oh-da

New member
עוד שאלה בקשר לדאבל-דק...

נהג רכבת...
איך מגיעים למקצוע הזה
איפה עוברים הכשרה
איך ברכבת ישראל בוחרים מתמודדים
ע"פ אילו קריטריונים
אשמח לקבל כמה שיותר מידע על כך... תודה מראש
אוהד.
עוד שאלה בקשר לדאבל-דק...
אני שם לב שלאחר כל מערך שכזה ישנו קטר, אך ידוע לי שיש לו קרון כוח משלו, אז למה הקטר הנוסף
בשביל החשמל למזגן
זה נראה לי די מטופש אם לא תכננו את הקרון כוח שלו גם בשביל לספק חשמל למזגן...כי כל מערך נבנה עם מזגן, זה לא שאלו קרונות משנות השבעים... ואם הקטר בשביל לדחוף את המערך, הקרון כוח לא מספיק
אז אפשר פשוט לוותר עליו...למרות שיש בו כמה מקומות נוסעים...
 

oh-da

New member
שכחתי להוסיף משהו...

עוד שאלה בקשר לדאבל-דק...
אני שם לב שלאחר כל מערך שכזה ישנו קטר, אך ידוע לי שיש לו קרון כוח משלו, אז למה הקטר הנוסף
בשביל החשמל למזגן
זה נראה לי די מטופש אם לא תכננו את הקרון כוח שלו גם בשביל לספק חשמל למזגן...כי כל מערך נבנה עם מזגן, זה לא שאלו קרונות משנות השבעים... ואם הקטר בשביל לדחוף את המערך, הקרון כוח לא מספיק
אז אפשר פשוט לוותר עליו...למרות שיש בו כמה מקומות נוסעים...
שכחתי להוסיף משהו...
לפי מה שזה נראה הקטר לא דוחף, אחרת היו צריכים מישהו שיהיה שם ויפקח, לא
בדר"כ הקטר ריק מאנשים, לפי מה שרואים מהחלון...
 
מו-דו

שכחתי להוסיף משהו...
לפי מה שזה נראה הקטר לא דוחף, אחרת היו צריכים מישהו שיהיה שם ויפקח, לא
בדר"כ הקטר ריק מאנשים, לפי מה שרואים מהחלון...
מו-דו
כאמור בהודעה אחרת, הקטר ברכבת מו-דו מושך או דוחף את הרכבת בהתאם לכיוון נסיעתה. בעת משיכה הנהג נמצא בקטר עצמו ובעת דחיפה הוא נמצא בקרון ניהוג, בקצה השני של הרכבת, מממנו הוא יכול להפעיל את הקטר ולפקח עליו ב-´שלט רחוק´.
 
קומותיים ברכבת ישראל

עוד שאלה בקשר לדאבל-דק...
אני שם לב שלאחר כל מערך שכזה ישנו קטר, אך ידוע לי שיש לו קרון כוח משלו, אז למה הקטר הנוסף
בשביל החשמל למזגן
זה נראה לי די מטופש אם לא תכננו את הקרון כוח שלו גם בשביל לספק חשמל למזגן...כי כל מערך נבנה עם מזגן, זה לא שאלו קרונות משנות השבעים... ואם הקטר בשביל לדחוף את המערך, הקרון כוח לא מספיק
אז אפשר פשוט לוותר עליו...למרות שיש בו כמה מקומות נוסעים...
קומותיים ברכבת ישראל
חשוב לי להבהיר את נושא אופן הפעלה רכבות הקומותיים (וגם הקרונות הספרדיים) ברכבת ישראל: שיטת ההפעלה מכונה ´מו-דו´, קיצור של מושך-דוחף (באנגלית - Push Pull), ולפיה הרכבת כוללת קטר עם מערך קרונות, כאשר בקרון האחרון, הרחוק מהקטר, מצוי תא ניהוג. בעת נסיעה לכיוון אחד יושב הנהג בקטר עצמו ובעת נסיעה בכיוון השני הוא יושב בתא הניהוג ושולט בשלט-רחוק על הפעלת הקטר. ברכבת ישראל, בניגוד למצב במרבית הרכבות באירופה, נדרש מיזוג רב-עוצמה בקרונות הנוסעים. את החשמל הדרוש למיזוג לא ניתן להפיק מהקטר עצמו, מפני שזה ייפגע יותר מדי בביצועיו, ולכן כשהחל מיזוג רכבות הנוסעים ברכבת ישראל ב-1989 הוסף לכל רכבת קרון כח שמכיל גנרטור(ים) לייצור חשמל. בהזמנת קרונות ה-מו-דו מספרד ואח"כ קרונות הקומותיים מגרמניה הוחלט לשלב את קרונות הכח עם תאי הניהוג ועם תאי נוסעים. קרון זה לא מספק כל אנרגיה להנעת הרכבת - זו מסופקת בלעדית ע"י קטר הרכבת. אם הקרון היה אחראי גם להנעת הרכבת, היה זה קרונוע, וכזכור, יש לנו בארץ גם קרונועים. השיטה של מו-דו היא אמנם לא המצאה חדשה (סוף המאה ה-19 או תחילת המאה ה-20), אבל גם קרונועים כבר היו בארץ בשנות ה-20. יש לזכור שגם היום קונות הרכבות של דנמרק וגרמניה קרונותל נוסעים דומים מאוד לשלנו, ללא גנרטורים כמובן, שמופעלים כרכבות מו-דו ולא כקרונועים. מערכת השיקולים בהשוואה בין קרונות נוסעים עם קטר לבין קרונועים היא מסובכת ולא קבועה, ולכן לא אכנס אליה כאן (מה גם שאני לא מכיר לעומק את כל הנתונים), אבל דעו לכם שהבחירה לא פשוטה בכלל. (( דרך אגב - גם באירופה נעשה שימוש בקרונות גנרטור ברכבות עם דרישות חשמל גבוהות, כמו רכבות שינה, אבל אם הקטר חשמלי הוא יכול להעביר לרכבת כח מהרשת בלא לפגוע משמעותית בהספקו-הוא. ))
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה