עד כמה שידוע לי....נהג רכבת...
איך מגיעים למקצוע הזהאיפה עוברים הכשרהאיך ברכבת ישראל בוחרים מתמודדיםע"פ אילו קריטריוניםאשמח לקבל כמה שיותר מידע על כך... תודה מראשאוהד.
וזה תקף גם למפקח/כרטיסןעד כמה שידוע לי....
הרבה הרבה ויטמין P אולי אני טועה.
אני בספק אם למנהל תחנה יש איזווזה תקף גם למפקח/כרטיסן
אני צריך למצוא קשר למישהו מהרכבת כנראה...ואם לאבא שלי יש קשרים עם מנהל תחנת רכבת, זה מספיק טוב
אותי זה מאוד מושךאני בספק אם למנהל תחנה יש איזו
שהיא יכולת לעזור לך להגיע לתפקיד נהג קטר או כרטיסן, אבל שווה לנסות. תוכל לפרט יותר מה מושך אותך בתפקידים הללו?
נהג קטר, טייס ודומיהםאותי זה מאוד מושך
קשה להסביר את הסיבה אבל אני משאר שזה אחד מחלומות הילדות שכוללים גם להיות טייס, כבאי, שוטר ועוד.. בנוגע לבעלי תפקידים ברכבת - יש לזכור שחלק מבעלי התפקידים, הלא בכירים, מועסק ע"י חברות כוח אדם ומכאן שנושא הויטמין P פחות רלוונטי. במקביל - גם תנאי העבודה לא משהו.
נהג רכבת, כבאי ושוטר (לא בדיחה)נהג קטר, טייס ודומיהם
אלו מקצועות אשר משכו ומושכים אותי, ייתכן שזאת בגלל העובדה שאלו לא מקצועות "רגילים", כלומר זה לא כמו להיות עורך דין, אשר יש עוד עשרות אלפים במדינה, כנראה המשיכה שלי היא לעשות משהו שלא הרבה עושים. כמו כן כל מערכות הבקרה וההיגוי בתא הטייס, וגם מערכת השליטה בתא נהג הקטר מאוד מעניינת ומרתקת אותי. -------- דווקא ראיתי כמה וכמה כרטיסנים אשר נוהגים במכוניות יקרות, ונראה כאילו הם די מבוססים כלכלית... היה נחמד אם הייתי יכול להיות נהג קטר ברכבת בבריטניה, או ביפן, שם העיצוב של הרכבות מאוד מושך...
שרותי בטחון והצלה תמידנהג רכבת, כבאי ושוטר (לא בדיחה)
הייתה תקופה בעבר שמקצועות אלה, מלבד נהג הרכבת, זכו לייצוג ניכבד בקרב הילדים בתקופת חג הפורים. אני נוטה להאמין שזה קשור לעובדה שבתקופת הילדות נהגנו לשחק משחקים של בעלי תפקיד ומאוד התרשמנו מבעלי תפקיד לובש מדים. מקצועות אלה עולים לא פעם בסיפורי ילדים, תוכניות טלויזיה ובתקשורת בכלל - עובדה זו גורמת לאיזו הילה סביב התפקיד ורצון של הילד לחכות את הגיבור שלו" יש כאלה, כמונו למשל, שכניראה עוד לא התבגרו(לא שאני מזלזל בתפקידים כמובן)
חיידק הרכבת...שרותי בטחון והצלה תמיד
זכו לייצוג נכבד בפורים, תרומה נכבדה של המציאות שלנו לתרבות (לא רק התחפושות בפורים) ולדת (ברכות ותפילות לשירותי הבטחון וכו´). אני למשל, הייתי שמח אם יכלתי להיות שוטר בכיר, לא שוטר זוטר, שכן השכר של שוטרים בכירים הוא שכר טוב והתנאים מצויינים (בהתחשב בכך שהם אחראים על ביטחוננו בפנים הארץ אני חושב שזה מגיע להם.). אבל לא בשיטור ובכבאות עסקינן, אם כי בנהג קטרהרכבת בספרי הילדים היא עדיין אותה רכבת "ענתיקה" מקיטור, ואני חושב שזה מה שמושך אותם יותר מכל... העשן, קולות הרכבת...איך זה יראה בעוד 30 שנהאני מקווה שייצא לי ביום מן הימים להיות נהג קטר... ואני מבטיח שאני לא אנטוש רכבת מלא בנוסעים משום שלא החליפו אותי במשמרת בזמןאני אהיה נהג נאמן לנוסעאבל בנתיים אני רק בן 16 וחצי, מידי כמה נסיעות ב-IC3 מציץ לתא הנהג כאשר הוא פתוח...ונשאר מרותק... למישהו יש תמונות מתוך ושל תא הנהג ברכבת
הנושא מאוד מרתק אותי,חיידק הרכבת...
מכיר את הבדיחה על האבא שקונה לילד שלו מתנה בדמות מערכת רכבת חשמלית? למי אתה חושב שהוא קנה את המערכת? לילד שלו? התשובה היא לא! בחדרי חדרים ובשעות הקטנות של הלילה אתה תיראה את האבא יושב על הריצפה ומשחק במערכת החשמלית. אתה תיראה אותו מתכנן את המסילות, את התחנות, את ההרים, את הרמזורים ואת המחלפים והצמתים. מאז ומתמיד הייתה משיכה של אנשים לנושא הרכבת. משחקי התפקידים כמישחק - החל עוד הרבה לפני האינטרנט. מועדונים מעוד מכובדים וגדולים ברחבי העולם עוסקים בנושא הרכבת. אלה בונים מערכות גדולות ומרשימות שרמת הדיוק שלהם למציאות היא בפרופורציה של 1:1 (לא בגודל כמובן). במסגרת הפעילות במועדון, הכוללת מפגשים, הם נוהגים לשחק תפקידים שונים במערך הרכבת. ב לכאורה, זה ניראה כמו התנהגות ילדותית משהו. אך מכיוון שזו פעילות חברתית אשר מאפיינת חברות רבות ומבוגרות בעולם הרי שיש באמת צורך לבדוק את מקור המשיכה של מבוגרים דווקא לנושא הרכבת. מישום מה, נדיר יהיה לראות מבוגרים משחקים משחקי תפקיד של אונייה גדולה או של פעילות בשדה תעופה או תחנת כיבוי, למרות שיש אספנים בנושאים אלה. דווקא בנושא הרכבת יש גם אספנים וגם כאלה שנהנים מנושא המשחק שהוא למעשה סוג של סימולטור למציאות. ברמה הסוציולוגית ניתן לטעון כי זו אפשרות של המבוגר או הילד לשחק תפקיד חברתי או כחלק מתהליך החיברות (סוציאליזציה - הפנמת ערכים ודפוסי התנהגות) או כחלק מתהליך של "זמן אייכות" שבאה לידי ביטוי בחיקוי או משחק של "כאילו" במטרה להוות מאין בריחה מהמציאות החברתית או שסתום לחץ המאפשר ליחיד להנות ממעמד שממנו הוא לא נהנה בחיים האמיתתים. ברמה הפסיכולוגית ניתן לטעון כי העיסוק במשחק הרכבת, ומכאן הרצון להיות נהג קטר, הוא למעשה סובלימציה (עידון) של דחפים פסיכולוגים שמקורם בילדות. כמו כן ניתן לטעון כי משחק התפקידים מהווה גורם באמצאותו מצליח הפרט לבחון או לבדוק מצבים חברתיים שונים ביחס לפרופיל האישי שלו. יהיו פסיכולוגים אשר יטענו שנושא הנהיגה בקטר מהווה למעשה השתקפות או ביטוי של רצונו של הפרט לשלוט במשהו או במישהו ובמיקרה הזה מדובר במשהו שנחשב לבעל עוצמה אדירה. אחרים יכולים לטעון שמדובר בביטוי מינורי של הפרעה כפייתית וזאת בשל העובדה שהרכבת כמשחק וכמציאות מאופיינת באלמנטים של דיוק ברמת הזמן (עמידה בלוח זמנים) ואלמנטים של טיקסיות (אלמנטים הכוללים את נושא הבנייה של מערכת לפי כללים מובנים, לבוש מיוחד כחלק מהמשחק ופעילות לפי מערכת חוקים ברורה ומוגדרת מראש). אך ניראה לי כי יש למדע האנטרופולוגיה את ההסבר הטוב ביותר לתופעה. בניסיון להבין את חשיבות תפקיד נהג הרכבת בקולקטיב. אפשר לטעון כי לתפקיד יש הקשר (קונטקסט) חברתי חשוב. הנהג תפקידו הוא להוביל אנשים ממקום למקום. הוא שולט ומפעיל מערכת שיש לה חשיבות גדולה מאוד בכל מערכת חברתית מתקדמת. ההקשר התרבותי לא פחות חשוב וזה מקבל ביטוי בהיסטוריה של הרכבת, היסטוריה אשר הולידה סיפורים, הרפתקאות, מותחנים ועוד.(יש לציין כי טרם תקופת הרכבת המשיכה הייתה לבעלי תפקידים דומים מתחום הדואר והספנות). ההקשרים הללו מתנקזים כולם לידיו של נהג הקטר אשר במסגרת מישחק או מציאות יכול להביא לידי ביטוי את כל אותם גורמים וזאת תוך הפגנת סיפוק רב ממה שהוא, היא או הם עושים. ידוע לי שישנם מועדוני מישחק גם בישראל ואני ממליץ לך להצטרף לאחד מהם כי עושה לי הרושם שהנושא הזה ממש מרתק אותך.
The Railway club of Israelהנושא מאוד מרתק אותי,
אני מאוד נהנה מלהתבונן בדגמים כאלו מתוך תמונות אשר אני מוצא ברשת ואף במוזיאון הרכבת... המשיכה שלי לרכבת היא יותר הרצון לחזור לילדות, תקופה שלדעתי הייתה הפשוטה, המהנה והתמימה ביותר (אין בעיות, רק משחקים, אוכל ושינה, לא מכירים את העולם, לא מתעניינים בפוליטיקה, אין אהבות ואכזבות.). ברשותי היו מגוון של מערכות רכבת חשמליות קטנות, הייתי פשוט נהנה להסתכל על המערכת אשר אני מתפעל. כאשר יהיה לי מספיק כסף ביום מן הימים, אני לבטח ארכוש לי מערכות יותר מקצועיות, כאלו שיש במועדונים שכתבת עליהם, זה מאוד מושך אותי. אשמח לדעת על מועדוני משחק בישראל, שם כתובת ושאר מידע יהיה מצויין...בברכה, אוהד.
ועוד דבר אחד...שרותי בטחון והצלה תמיד
זכו לייצוג נכבד בפורים, תרומה נכבדה של המציאות שלנו לתרבות (לא רק התחפושות בפורים) ולדת (ברכות ותפילות לשירותי הבטחון וכו´). אני למשל, הייתי שמח אם יכלתי להיות שוטר בכיר, לא שוטר זוטר, שכן השכר של שוטרים בכירים הוא שכר טוב והתנאים מצויינים (בהתחשב בכך שהם אחראים על ביטחוננו בפנים הארץ אני חושב שזה מגיע להם.). אבל לא בשיטור ובכבאות עסקינן, אם כי בנהג קטרהרכבת בספרי הילדים היא עדיין אותה רכבת "ענתיקה" מקיטור, ואני חושב שזה מה שמושך אותם יותר מכל... העשן, קולות הרכבת...איך זה יראה בעוד 30 שנהאני מקווה שייצא לי ביום מן הימים להיות נהג קטר... ואני מבטיח שאני לא אנטוש רכבת מלא בנוסעים משום שלא החליפו אותי במשמרת בזמןאני אהיה נהג נאמן לנוסעאבל בנתיים אני רק בן 16 וחצי, מידי כמה נסיעות ב-IC3 מציץ לתא הנהג כאשר הוא פתוח...ונשאר מרותק... למישהו יש תמונות מתוך ושל תא הנהג ברכבת
תודה רבהועוד דבר אחד...
ידוע לי שיש סימולטור טוב של חברת מייקרוסופט שבוא אתה יכול לשחק את נהג הקטר. הסימולטור הזה זוכה להצלחה רבה בדיוק כמו סימולטור הטיסה של החברה. היכנס לכל מנוע חיפוש ברשת והקש : train simulator
תשמע -נהג רכבת...
איך מגיעים למקצוע הזהאיפה עוברים הכשרהאיך ברכבת ישראל בוחרים מתמודדיםע"פ אילו קריטריוניםאשמח לקבל כמה שיותר מידע על כך... תודה מראשאוהד.
עוד שאלה בקשר לדאבל-דק...נהג רכבת...
איך מגיעים למקצוע הזהאיפה עוברים הכשרהאיך ברכבת ישראל בוחרים מתמודדיםע"פ אילו קריטריוניםאשמח לקבל כמה שיותר מידע על כך... תודה מראשאוהד.
שכחתי להוסיף משהו...עוד שאלה בקשר לדאבל-דק...
אני שם לב שלאחר כל מערך שכזה ישנו קטר, אך ידוע לי שיש לו קרון כוח משלו, אז למה הקטר הנוסףבשביל החשמל למזגןזה נראה לי די מטופש אם לא תכננו את הקרון כוח שלו גם בשביל לספק חשמל למזגן...כי כל מערך נבנה עם מזגן, זה לא שאלו קרונות משנות השבעים... ואם הקטר בשביל לדחוף את המערך, הקרון כוח לא מספיקאז אפשר פשוט לוותר עליו...למרות שיש בו כמה מקומות נוסעים...
מו-דושכחתי להוסיף משהו...
לפי מה שזה נראה הקטר לא דוחף, אחרת היו צריכים מישהו שיהיה שם ויפקח, לאבדר"כ הקטר ריק מאנשים, לפי מה שרואים מהחלון...
קומותיים ברכבת ישראלעוד שאלה בקשר לדאבל-דק...
אני שם לב שלאחר כל מערך שכזה ישנו קטר, אך ידוע לי שיש לו קרון כוח משלו, אז למה הקטר הנוסףבשביל החשמל למזגןזה נראה לי די מטופש אם לא תכננו את הקרון כוח שלו גם בשביל לספק חשמל למזגן...כי כל מערך נבנה עם מזגן, זה לא שאלו קרונות משנות השבעים... ואם הקטר בשביל לדחוף את המערך, הקרון כוח לא מספיקאז אפשר פשוט לוותר עליו...למרות שיש בו כמה מקומות נוסעים...
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.