נגיד שיעבירו את "פסקת ההתגברות"

ayb1

Well-known member
דרעי התפטר עכב פרישת ש"ס מהקואלציה ב-7 ביוני 1993

כך בוטל הצורך בשינוי החוק.(חוק החזיר או ההתגברות על פסיקת בג"ץ בענין החזיר)
 
למה אתה מתעקש...

מתוך הוויקפדיה
חוק-יסוד: חופש העיסוק, קובע נורמה חקיקתית חשובה במדינה, והיא אומרת בצורה ברורה שלכל אדם יש זכות יסוד לעסוק במקצוע, במשלח-יד או בעסק כלשהו על-פי בחירתו. אי-אפשר להגביל זכות יסוד זו אלא בחוק, ורק לתכלית ראויה, או מטעמים של טובת הכלל. בכל מקרה, מגבלות חייבות להיות נעוצות בגופו של חוק כלשהו, אבל לא בחקיקת משנה.
בעקבות דרישה של מפלגת ש"ס, שהייתה חלק מהקואליציה, אושר לבסוף נוסח חלופי לחוק היסוד, שביטל את הנוסח הקודם, ובו סעיף שכונה "פסקת התגברות", שמאפשר לכנסת לחוקק חוק שעומד בסתירה לחוק, לזמן מוגבל, כל עוד הוא התקבל ברוב של חברי הכנסת, כמבואר (סעיף 8(א)): "הוראת חוק הפוגעת בחופש העיסוק תהיה תקפה אף כשאינה בהתאם לסעיף 4, אם נכללה בחוק שנתקבל ברוב
של חברי הכנסת ונאמר בו במפורש, שהוא תקף על אף האמור בחוק-יסוד זה; תוקפו של חוק כאמור יפקע בתום ארבע שנים מיום תחילתו, זולת אם נקבע בו מועד מוקדם יותר".[8] בהמשך 1994 נחקק חוק יבוא בשר קפוא, התשנ"ד–1994, שבסוף אותה שנה שונה שמו לחוק בשר ומוצריו, התשנ"ד–1994, הקובע שאין לייבא בשר לישראל, אלא אם ניתנה לו תעודת הכשר. סעיף 5 לחוק קובע במפורש "תוקפו של חוק זה הוא על אף האמור בחוק-יסוד: חופש העיסוק", כפי שנדרש בסעיף 8 לחוק יסוד: חופש העיסוק. בשנת 1998 תוקן חוק היסוד באופן שהאריך את הפטור לחריגות ממנו עד שנת 2002. פטור זה לא הוארך יותר[9].
[URL]https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%93:_%D7%97%D7%95%D7%A4%D7%A9_%D7%94%D7%A2%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%A7[/URL]
 

ayb1

Well-known member
התעקשתי כי הסתמכתי על כתבה ומסתבר שאתה צודק.אבל התיקון

עם סעיף ההתגברות תקף רק לזמן מוגבל ומתבטל אוטומטית בהמשך כשמסתיים הזמן.
לכן ונדרש תיקון בחוק היסוד עליו התגברו בעזרת סעיף ההתגברות .

מכאן אני מבין שסעיף ההתגברות החדש אותו מנסים לחוקק גם יעבוד זמנית .

תקן אותי אם אני טועה.
 
כן בדיוק אותו דבר

יש לנו חוק חוק האוסר יבוא מוצרי בשר קפואים לא כשרים והוא מוארך כול 4 שנים
כבר כתבתי את זה כאן בפורום ציטוט
חוק יסוד: חופש העיסוק נחקק ב-1992 כחוק יסוד משוריין. זמן קצר לאחר מכן סוגיית יבוא בשר לא כשר עוררה משבר קואליציוני בממשלת רבין. ש”ס ביקשה למנוע מחברות פרטיות לייבא בשר לא כשר ובית המשפט העיר, כי חקיקה בנושא עלולה לעמוד בסתירה לחוק יסוד: חופש העיסוק.
כדי לשמור על ש”ס בקואליציה של רבין בשיא תקופת אוסלו, חוק יסוד: חופש העיסוק נחקק מחדש. לפי הנוסח החדש, הוראת חוק הפוגעת בזכות לחופש העיסוק שלא בהתאם לפסקת ההגבלה תהא תקפה “אם נכללה בחוק שנתקבל ברוב של חברי הכנסת ונאמר בו במפורש, שהוא תקף על אף האמור בחוק־יסוד זה; תוקפו של חוק כאמור יפקע בתום ארבע שנים מיום תחילתו”.
בפסק הדין בג”צ 4676/94 מיטראל נ’ הכנסת הכיר בית המשפט העליון (מפי הנשיא ברק בכבודו ובעצמו) בתוקפה של פסקת ההתגברות והכשיר חוק האוסר יבוא מוצרי בשר קפואים לא כשרים שנחקק בהסתמך על פסקת ההתגברות.
הדרך, אם כן, כבר סלולה. כל שנותר הוא להעתיק את הסעיף המעגן את פסקת ההתגברות מחוק יסוד: חופש העיסוק אל חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, ויפה שעה אחת קודם.
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/54/183121054/אקטואליה/אקטואליה[/URL]
 

ayb1

Well-known member
היכן שאני קראתי -אתר הכנסת- מופיע התאריך הזה בו דרעי

חדל לכהן כשר בממשלת רבין
פנה לכנסת שיתקנו זאת.אם אתה חושב שהם משקרים.
לענין השיחה כאן,פער זה של כ-3 חודשים לא משנה דבר.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
לא נכון חוק חופש העיסוק שנחקק יחד עם חוק כבוד האדם וחירותו

שונה והוחלש בדיוק לצורך מניעת השכר בבשר חזיר.
 
חוק יסוד כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד

חופש העיסוק הם חוקים אווילים שבחטא נולדו למזלנו הרב רבין הצליח לעקור מכול תוכן את חוק יסוד חופש העיסוק חבל שש"ס לא התעקשו על גם על חור יסוד כבוד האדם וחירתו כי רבין היה נותן להם את זה בתמורה לתמיכתם בהסכמי אוסלו
 

רוב הזמן נח

Well-known member
ואם אתה רוצה להשתמש בקאנביס, גם פוגעים בחירות שלך

כי החליטו שזה לא חוקי. מי החליט? גם 61 או יותר מחברי הכנסת.

סתם מצאתי דוגמה.
 

סוהי

New member
חוק ההתגברות חייב להיות!!!

בשני תנאים - 1).ביטול חוק ברוב של לפחות 9 שופטי העליון....2).התגברות על פסיקת העליון רק ברוב של מינימום 70 חברי כנסת.אם זה יהיה החוק הרי שהוא מבטא את הרוח הדמוקרטית במלואה ומשאיר את הכוח הסביר בידי הרשות השופטת מצד אחד,ואת רצון העם הבא לידי ביטוי ע״י נציגיו בכנסת ואת יכולת המשילות של הרשות המבצעת כראוי וכיאה.
 

סטילהוק

New member
ונגיד שיחליטו ברוב של 61 קולות לגרש את החרדים הפרזיטים מהארץ

כי מקומם של הפרזיטים האנטי-ציוניים האלה שלא מועילים בכלום למדינה ויושבים כאבן ריחיים על צווארה ועל צוואר אזרחיה העובדים ומשלמים מיסים לקופת המדינה שאותה הם סוחטים. הכי מצחיק יהיה אם הם יהיו אלה שיביאו לחוק שיאפשר את זה.

אם וכאשר פסקת ההתגברות תעבור ותאושר בכנסת ישראל, על כל החילונים במדינה להתאחד ולנצל את הרגע ההיסטורי הזה ולהיפטר סופית מהחרדים בנוסף למסתננים הלא חוקיים. כך נבטיח שלא תקום כאן לעולם מדינת הלכה מפגרת ונכשלת נוסח איראן ויירד לכולנו נטל ענק של סחיבת החרדם הפרזיטים והאנטי-ציוניים מהגב ומהקופה הציבורית שלנו שסוף סוף תשתחרר מסחטנותם ומערינו שסוף סוף ייפטרו מכפייתם הדתית שרק הולכת וגוברת.
 

סטילהוק

New member
מטורף זה מי שמתכנן להפוך את המדינה שלנו למדינת הלכה מפגרת

וחשוכה נוסח איראן ואפגניסטן של הטאליבן. אני פרקטי שרוצה להקדים תרופה למכה. ופסקת ההתגברות של 61 קולות היא האמצעי למניעת הקמת מדינת הלכה.
 
בניגוד להצעות שלך שהן מהפכניות ובלתי מעשיות

החרדים מרובי הילודה משנים את הדמוגרפיה לכוון שלהם ואתה או אני לא יכולים לעצור את זה .
 

gabi

New member
החרדים צריכים את החילונים בשביל המסים והצבא

אם הדמוגרפיה תכריע את הכף ויהיה פה רוב של חרדים וערבים, נהיגה בשבת תהיה הצרה הקטנה ביותר
 
יש משהו בדבריך . זה חשש אמיתי ולכן

כבר כתבתי כאן שהחילוניים צריכים ממוצע ילודה של 3 ילדים לכל אישה חילונית . זו הדרך המעשית היחידה לבלום את המגמה שכתבת . אבל החילוניים לא רוצים .
 

סטילהוק

New member
אתם חיים באשליות, גם אם כל אשה חילונית תוליד 3 ילדים

החרדים יולידו 10 ואף יותר, ויהפכו גם אותם לנטל על החילונים והקופה הציבורית. בגלל שהחרדים בניגוד לחילונים רואים בנשותיהם לא יותר ממכונות ילודה להגשמת תוכניתם הזדונית לההפוך לרוב במדינת ישראל ולהפוך את מדינת ישראל הציונית והדמוקרטית למדינת הלכה מפגרת וחשוכה נוסח איראן ואפגניסטן של הטאליבן. ומי שלא מבין ומפנים את זה, שלא יתפלא אם בעוד 10-20 שנה הוא יתעורר במדינת הלכה מפגרת נכשלת וחשוכה נוסח איראן שבה הוא יהיה מיעוט נרדף.
 
למעלה