1. אם אני זוכר נכון לא הצגת שום מאובן "שאינו במקומו"
זה שעושים מדי פעם תיקוני תיארוך לא עושה את זה "לא במקומו".
אין מקומו באופן אבסולוטי, כגון "שנה זאת וזאת...". המיקומים הם יחסיים - לפני ואחרי.
רק אם תראה שצאצא קדם לאב הקדמון תוכל לטעון שיש בעיה. גם אז יכול להיות שהאב הקדמון (או הצאצא) לא זוהו נכון. ואין בזה הפרכה של המנגנון האבולוציוני.
2. לא "התופעה או חוק או ווטאבר". יש תופעות ויש תאוריות. התאוריות מציעות במידת האפשר מודל מתמטי כמותי כלשהו. אבל גם בהעדר מודל כמותי מתמטי יכולה להיות תאוריה.
תופעה זאת תצפית או מדידה כלשהי. אין שום תופעה ש"גופים נמשכים אחד לשני".
תופעה זה למשל שאנחנו לא עפים לחלל.
תופעה זה למשל שאבנים שנזרקות עושות תנועה פרבולית שנעצרת בקרקע.
תופעה זה למשל שיותר מעייף ללכת בעליה מאשר במישור.
אפשר להסביר את התופעות האלה בכל מיני דרכים. ע"י משיכה, ע"י דחיה, ע"י המושך התבוני של ברוו...מודל שמציע את ההסבר למירב התופעות הוא זה שמתקבל. מודל שיציע הסבר מקיף יותר - יחליף אותו.
עכשו - אתה מוזמן להציע מודל טוב יותר מהמודל שמציעה תאוריית האבולוציה, כשלפניך התופעה ששמה "המיגוון הקיים של החי והצומח".
לך על זה...