מתכנתים בגרמניה

stas46

New member
מתכנתים בגרמניה

היי
אם היו מציעים לכם משכורת של בין 4000-5000 יורו לחודש לפני מס לעבוד בתור מתכנת בברלין , הייתם עוברים ?
הבנתי שבגרמניה המיסים ממש גבוהים (אפילו יותר מבישראל) ואחרי מס ישאר באזור 2500-2700 יורו נטו.
העניין הוא שבארץ המשכורות ממש גבוהות למתכנתים מעל 3 שנות ניסיון בין 25000-30000 ברוטו לחודש.
האם כדאי לוותר על השכר הגבוה בארץ לטובת השקט והנוחות לגור בגרמניה?

אם הייתי לבד כנראה שהייתי הולך על זה , אבל אני נשוי ואני לא בטוח שהסכום הזה יספיק לשנינו , מה דעתכם ?

תודה.
 

monsenyor

New member
סליחה על השאלה

השכר עליו אתה מדבר בישראל הוא ביורו
?
 

monsenyor

New member
שיו, נבהלתי
חשבתי כבר להכין מזוודות.

אני אחלק את התשובה שלי ל-3, וסליחה מראש על האורך, אני לא רגיל לרשום בפורומים.

1. לגבי משכורות מפתחים, הקשת גדולה וזה תלוי בהרבה פרמטרים: איזה סוג מפתח (דין Backend Developer אינו כדין Software Engineer ודין PHP אינו כדין ++C.), גודל החברה, הסקטור (חברת תוכנה, חברה תעשייתית, יישות פיננסית, תחום התעופה, הספנות וכו'), הנסיון שלך, סוג התפקיד, תחומי אחריות (אצלנו המפתח הראשי גם אחראי על נושא התקשורת ובחירת הכלים), אחריות על עוד מפתחים, מיקום גאוגרפי ורמת המחיה בו, וכו'. גם בגרמניה אתה יכול להתקל במשכורות שציינת, וגם בארץ אלו לא המשכורות של כל תכנת עם 3 שנות נסיון, יש גם מי שמרוויח פחות. חזרה לנסיון - מבחר סביבות הפיתוח והפלטפורמות, באילו טכנולוגיות ובאילו גרסאות? בדיוק לפני כמה ימים נתקלתי בהצעת עבודה למפתח ++C שבו מובטח שכר אטרקטיבי לשנה הראשונה, שיעלה החל מהשנה השניה ל 120 אלף יורו שנתי! זו כמובן הצעה אחת וזה לא טיפוסי, אבל זו דוגמא. אגב, גם אם מציעים לך את המשכורת שציינת, אחרי שנה (לפעמים אפילו אחרי תקופת הנסיון שהיא בדרך כלל חצי שנה), אתה יכול לקבל העלאה שלפעמים היא אוטומטית, תלוי בחברה, או יכול לפחות לדון איתם עליה. בכל אופן, המשכורות שציינת בברלין הן מקובלות, זה לא אומר שלא תוכל להרוויח יותר.

2. מה הכוונה בלוותר על שכר גבוה לטובת השקט והנוחות בגרמניה? ממה נגרם השקט והנוחות יחסית לישראל? אם אתה מרוויח משכורות בסדר הגודל שציינת ועדיין לא נוח לך, שהמשכורת לא תמיד קובעת. יוקר המחיה? ברור. אבל אז ההשוואה בין המשכורות לא נכונה, בברלין אתה משיג למשל דירה ביותר זול. אני יכול לומר לך שבאיזור בו אני גר הדיור יקר כמו בארץ, אבל גובה המשכורות למפתח עם ניסיון פחות או יותר גם בטווח הישראלי שציינת. בכל אופן, ברלין זו ברלין, אני לא מכיר אותה, מה שבטוח זה שהמחירים בה זולים יותר (בממוצע, ברור שיש ויש).

3. לגבי הנטו שחישבת. תלוי בדרגת המס שלך. אם אתה היחיד שעובד, שזה מה שהבנתי כי שאלת אם הסכום הזה יספיק לשניכם, דרגת המס תהיה 3. במקרה זה הנטו יהיה בין 2750 ו 3340 ולא מה שרשמת (עם שינויים מינוריים לכאן או לכאן). אישית אני מאמין שבברלין ניתן לחיות נחמד עם סכום כזה, בעיקר בהתחשב שאין לכם ילדים.
 

stas46

New member
אז כדאי ?

אין ספק שהשכר בישראל (לפחות בהייטק) הוא טוב , ובאמת אפשר לחיות לא בשופוני אבל בנוחות.
&nbsp
הנוחות שאני כביכול מדבר עליה היא התרבות בעצם : אנשים מנומסים , נחמדים , מתורבתים , יש work life balance די טוב והמיקום במרכז אירופה הוא פקטור מאוד משמעותי.
&nbsp
יכול להיות באמת שהשכר יעלה אחרי כמה שנים עם ניסיון מקומי , לי הציעו בין 4000-5000 יורו לחודש עבור משרת backend .
 

diday

Member
בהתחלה זה אכן נראה ככה, אנשים מנומסים, נחמדים וכו'

כשאתה חי כאן ומשתלב, אתה מגלה שזה לא בדיוק ככה ושהשוני מישראל אינו כל כך גדול.
לגבי שני השיקולים האחרים, אכן כך הוא, למרות שהאיזון בין עבודה לחיים מתמוסס לאטו במגזרים שונים.
 

monsenyor

New member
שוב, אתה שואל על כדאיות

זו שאלה אינדיבידואלית. אני לא מכיר את הטבע שלך, יש אנשים שמתחברים למקום ונשארים שנים רבות, ולא מסוגלים אפילו להיות בארץ מלבד ביקורי משפחה קצרים, אחרים גם אחרי הרבה זמן לא מתרגלים. אני חייב להודות שאני לא יודע מה זה שופוני ואיך מבטאים את זה, אבל אם אתה חי בנוחות, זה לא בדיוק מה שאתה מחפש? ולגבי המשכורות, שוב, הכל יחסי. אתה טוען שהשכר בארץ טוב? בנורבגיה יגידו לך שהוא נמוך, וגם בארצות הברית. השאלה היא טוב יחסית למה. אני כל הזמן שומע תלונות על מחירי הדיור והמזון בארץ. אם היית מרוויח מאה אלף לחודש, זה לא שכר גבוה? ואז היית אומר לי ששכירות דירה במקום שבו אתה גר היא 200 אלף לחודש, אז האם זה עדיין שכר גבוה? השכר הישראלי שאותו ציינת (לאחר חישוב מהיר) הוא שכר מקובל לאנשים עם ניסיון באיזור בו אני גר, וגם מחירי הדירות לא רחוקים מהמחירים בארץ. ברלין זה כבר סיפור אחר. מצד שני, חברות כאן, כולל חברות הייטק, לא מגייסות כמעט אנשים ללא גרמנית, שהיא השפה המדוברת בחברה עצמה. אבל ברלין... כבר אמרתי, ואתה מכיר את ההצעה שקיבלת. שוב, לדעתי, מבחינת יוקר חיים, המשכורת שציינת היא יותר מבסדר בלחיות עם החברה בברלין, אני מכיר אנשים שחיים שם טוב עם פחות מזה.
 

monsenyor

New member
ודבר נוסף

בגרמניה קיימת תעשיה שלמה של טכנולוגיות מקומיות, אם אתה רוצה לחסוך זמן ולהעלות את הסיכויים למשכורת גבוהה יותר, הייתי לומד אותן, כי רוב החברות משתמשות בהן. זה נכון לחומרה, זה נכון לכלים עבור SEO, חנויות אונליין, CRM וכו', וזה נכון לתוכנות פיננסיות ואחרות. לא יודע באיזה תחום תעבוד, אבל זו התחלה טובה לעבור על הדברים האלה, ללמוד את הקוד, Datalayer וכיוב'.
 

sausack

New member
אתה לא יודע מה השכר המדויק?

מה הם מציעים לך? אם זה 5000, הנטו שאני קיבלתי עד לא מזמן בדיוק על הברוטו הזה הוא 3327 יורו. אחרי כל ההורדות כמובן. בברלין אפשר לחיות מזה יופי וגם לחסוך. אפילו עם ילד אחד קטן זה אפשרי, למרות שילדים זה עסק יקר. אני העברתי גם מס לקהילה היהודית, שאתה לא חייב, ועוד כמה דברים. תלוי גם מה אתה משלם ומה החברה משלמת. למשל האם התחבורה הציבורית היא מהכיס שלך או שלך החברה (או חלקית), או הדלק ו/או החניה אם יש לך רכב. אני השתמשתי בתחבורה הציבורית והחברה מימנה מנוי שנתי. בסופו של דבר, אני דווקא כן הייתי ממליץ ולו רק בשביל החוויה לחיות במקום אחר ולראות עולם, להכיר אנשים שונים ממך. זה כיף, לפעמים מאתגר. אף אחד לא אומר שאתה צריך להשאר לתמיד. אני תמיד ממליץ לכל מי שאני מכיר לגור לפחות פעם בחיים במדינה שונה, לשנות את הפרספקטיבה.
 

La Milagrosa

New member
לי היו שלושה קולגות קרובים גרמנים.

אחד מקסים, עד היום אנחנו בקשר למרות שכבר עשר שנים אנחנו לא באותה חברה.
שתי הנשים האחרות, כל אחת מהן חור תחת יותר עמוק מהשניה.
אחת מהן פוטרה תודה לאל, לפני כמה חודשים (אחרי שניסתה לעשות לי קטע וללכלך עליי כדי שיפטרו אותי, וזה כמעט הצליח לה), החברה שלה עכשיו נהייתה איזה אחראית קטנה כזאת וניסתה לתפוס עליי תחת לא מזמן, ובתגובה הושפלה עד עפר על ידי (מול כולם. אני בניגוד אליה לא עושה דברים מאחורי הגב באופן נכלולי. אצלי הכל בפרצוף(. מאז היא לא מדברת איתי, וטוב שכך.
 

Luis12

New member
יספיק.

ברלין לא יקרה, הכל תלוי איזה סגנון חיים אתם רוצים לקיים. קיום בסיסי לזוג יכול להיות משהו כמו 1500 יורו לחודש כולל שכר דירה והוצאות שוטפות. אפשר לרדת מזה, תלוי באזור, בסופר שאתם קונים בו וכמה מטר רבוע אתם רוצים, אבל באותה מידה זה יכול גם להיות הרבה יותר מזה, אם תבחרו לגור באזור היקר ביותר, בדירה אקסטרה מרווחת, לקנות בסופרים הכי פלצניים, ולאכול פעמיים ביום בחוץ.
השכר שלך יהיה משהו כמו 2700 יורו זה נכון, אבל זה השכר נטו לאחר כל הביטוחים שגם חלקם חסכונות בפני עצמם לפנסיה וכו'.
פרט לזה אם אשתך תחפש מספיק היא גם תמצא עבודה, לחיות ממשכורת אחת זה לא מומלץ לטווח ארוך לטעמי. ואם מדברים על טווח ארוך, לחיות אפילו במדינת ברלין ללא גרמנית בטווח הארוך זה מתכון להכנס לדכאון ולחזור לארץ. תתחילו ללמוד את השפה כמה שיותר מוקדם, עוד בארץ, אם אתם מתכוונים לעבור לפה.
מעבר בין מדינות זה צעד מאוד גדול. כמו שאמרתם גם בישראל המשכורת בהייטק סבירה ביחס לעלות המחיה, לכן אני מציע שתשאלו את עצמכם למה אתם בכלל רוצים לעבור. בארץ אחרת אתם תמיד תיהיו זרים וזה משהו שתצטרכו ללמוד לחיות איתו.
 

fireout

New member
השכר בהייטק תוכנה בארץ הוא אכן מאד גבוה

בלונדון, אני מתקשה למצוא בדיוק את אותה רמת השכר על אף המיסים הנמוכים יותר מהארץ.
&nbsp
עם זאת יש להתייחס לעוד גורמים - רמת החיים, נוחות, מחירי דיור ושכירות, מחירי החזקת רכב\ תח"צ .
&nbsp
אני משער שאם תשקלל את כל הגורמים תראה שבישראל יותר יקר לגור על אף המשכורות הגבוהות יותר בתחום.
&nbsp
בכל אופן, אני אישית לא הייתי עובר רק מסיבות כלכליות.
המעבר שלי הוא בראייה ארוכת טווח של בניית חיים בארץ המעבר (אם הכל יתנהל כשורה) ולכן גם דחיתי משרות רילוקיישן.
&nbsp
אגב, בארה"ב תקבל שכר יותר גבוה מהארץ, מיסים יותר נמוכים ועלויות דיור שנעות בסכומים דומים כמו לגור בתל אביב.
&nbsp
כמו כן מה הבעיה שאשתך תעבוד? אם אתה אזרח אירופאי אז היא תקבל גם ויזת עבודה.
&nbsp
&nbsp
 

stas46

New member
מחפש שקט בלי ריגושים

דווקא הרצון למעבר שלי הוא לא מסיבה כלכלית , כי לשכר בארץ נורא קשה להשוות (חוץ מארה"ב).
אני דווקא מחפש חיים "נוחים" בכוונה של : יותר פרטיות , אנשים נחמדים , תחבורה ציבורית 24/7 , work life balance.
&nbsp
אין לי בעייה שאשתי תעבוד גם אני וגם היא בעד, העניין הוא שבעוד שהמקצוע שלי הוא די גלובלי שלה קצת פחות ובלי ידיעת השפה וניסיון מקומי זה יקח זמן עד שהיא תמצא משהו שתואם את כישוריה
 

fireout

New member
אכן, אלו בדיוק הסיבות שדחפו אותי לעזוב

פרטיות, אנשים נחמדים, איזון בין חיים לעבודה (8 שעות עבודה כמקובל ביום, יותר ימי חופש) ותח"צ.

בישראל אני מבלה 9+ שעות בעבודה + שעתיים ביום התניידות (זמן מת של נהיגה כי אין תח"צ)

מסכים עם כל מילה.

אם אתה אזרח אירופאי אז תשקול גם את אמסטרדם ולונדון שם השפה האנגלית שולטת (באמסטרדם כמובן לא שפה רשמית אבל לפי ראות עיני אין בעיה לדבר אנגלית במקומות עבודה בהייטק)
 

stas46

New member
אין לי דרכון אירופאי

לא אין לי דרכון אירופאי.
מה שכן בגלל מחסור במתכנתים בגרמניה , הולנד ועוד מדינות במערב אירופה הבנתי שהממשלות ממש מקלות בגיוס של אנשים מתאימים ואפילו מעודדות את זה.
חיפוש עבודה מהארץ נהיה ממש קל ונפוץ, ואפילו מקבלים הצעות בלינקדין
.
אני חושב שזו הזדמנות מעולה , כרגע עדיין ממתין לתשובה מהם..
 

forglemmigej

New member
נשמעת טוב ההצעה

אם כי לידיעתך המעביד צריך לבקש עבורך ויזה ולהוכיח שלא מצא אף אחד עם כישורים כמו שלך ברחבי האיחוד למלא את התפקיד ,זה לא כל כך פשוט
 

diday

Member
כבר ביקשתי פעם מראה מקום לאגדה הזו

כמובן שלא קיבלתי.
אני יודע שבבלגיה לפני 40 שנה זה היה ככה, אין לי מושג לגבי היום.
בגרמניה זה לא כך.
 

forglemmigej

New member
בלינק בפנים

אף אדם שלא אזרח מהאיחוד לא יכול להגיע ולחפש עבודה ככה סתם, הוא צריך לקבל הצעת עבודה קודם, המעסיק צריך להוציא לו ויזת עבודה ולהוכיח שאין אדם שאיננו יכול למלא את אותו תפקיד ממדינות האיחוד, יש מדינות עם אחוז אבטלה גבוה אין שום סבה להביא עובדים זרים
[URL]https://www.eurojobs.com/blog/2016/07/17/get-visawork-permit-europe/[/URL]
 

diday

Member
מצטער, לא רציני.

האם יש לך לינק רשמי גרמני, ולא קשקוש שמישהו כותב ברשת?
 
למעלה