מתכנתים בגרמניה

forglemmigej

New member
מה שאתה טוען

כל ישראלי יכול לבוא לגרמניה להרשם במועצה המקומית ולחפש עבודה ממש כמו אזרח של האיחוד, מענין.אם זה אכן כך ,איך קורה שהמדינה לא מוצפת בישראלים שמחפשים להגר לאירופה. האם יש הסכם כזה בין גרמניה לישראל ?
 

Luis12

New member
במדינת ברלין זה אכן המצב.

הרבה מגיעים על כל ויזה שרק יתנו להם. ויזת תייר/אמן/לימודי שפה/סטונדט ועם הזמן מכירים אנשים, מוצאים עבודה ומתניידים לויזת עבודה ובאופן יחסי בגלל זה ברלין אכן מוצפת בישראלים כמו גם שלל זרים מכל ארצות העולם.
 

אספרסו2

New member
והעולם שתק

גם כשגרמניה החליטה שעיר הבירה עוברת מבון לברלין,לא היתה צריכה אישור של אף אחד.
שיקום הגרמני שיעיז לזרוק מכאן ישראלי לאחר שהכניס לכאן רבבות טרוריסטים .
 

forglemmigej

New member
זו לא היתה שאלתי

לפי דברי דידיי ישראלי חסר אזרחות אירופאית יכול להגיע לברלין או סתם לגרמניה בטח יש עוד חיים חוץ מהצנטרום של הפיילה , להרשם במועצה המקומית לקבל Steuernummer ולחפש עבודה כמו כל אזרח האיחוד , לכן שאלתי אם יש הסכם מיוחד בין ישראל לגרמניה שמאפשר את זה , זה יכול לחסוך את כל הכסף שזורקים על אזרחות פורטוגלית ..
 

אספרסו2

New member
נהפוך הוא

הרי לאחר שגרמניה פתחה את שעריה ליהדות רוסיה על מנת ליצור מצב שהגרמנים יראו גם יהודים חיים ברחובות הערים,פנתה מדינת ישראל וביקשה מגרמניה לנעול את השער ולזרוק את המפתח.
גרמניה נאותה לבקשה.
למיטב ידיעתי לרוב הרוסים שגרים בישראל אין ממש זיקה אליה ואם היתה להם אפשרות חוקית היו נוהרים לגרמניה בהמוניהם.
 

Luis12

New member
כמו שאמרתי, לא אין זכאות לויזת עבודה אוטומטית אבל...

הוא אומנם לא יקבל אוטומטית שטוירנומר או גישה לעולם העבודה הרשמי אוטומטית, אבל על סמך ויזה כזאת או אחרת כל ישראלי יכול להישאר תקופה די ארוכה בגרמניה, עם קצת משחק בין הויזות למעשה שנים. אי אפשר לעבוד איתן חוקית יותר מאיקס שעות או לפעמים אף בכלל זה נכון, אבל זה לא אומר שאין דרכים אחרות להרוויח כסף תוך כדי. לאחר התאקלמות, למידת השפה (וגם זה לא בהכרח) והכרת אנשים עם קצת נטוורקינג הוא עלול גם למצוא מישהו שימשוך אותו לעבוד אצלו על ידי בקשה לויזת עבודה מאותו מעסיק תחת ההוכחה שלכאורה אין מישהו גרמני אחר המתאים ממנו.
 

diday

Member
לא בדיוק

לישראלים יש את הפריווילגיה שיש לתושבי עוד כמה מדינות בודדות מחוץ לאיחוד שיכולים לבוא לגרמניה על ויזת תייר, לחפש עבודה ואם ימצאו מעסיק הם יכולים להפוך את הויזה לויזת עבודה כשהם נמצאים בגרמניה ולא צריכים לבקש את הויזה במדינת מוצאם.
האם המעסיק צריך להוכיח שאין אף אירופאי אחר שיכול לבצע את העבודה?
אם תמצאי מראה מקום רשמי, אפשר גם באנגלית, אאמין. עד אז, וכבר הרבה שנים, זו עבורי אגדה אורבנית.
בלינק שנתת הוא נותן אמנם הפניה שאמורה להביא אותך לאתר רשמי גרמני. אבל הלינק מביא לדף שאינו קיים.
 

forglemmigej

New member
זה אפשרי אבל יש מספר דרישות

במסמך מהשגרירות הגרמנית בארץ אפשר לאשר ויזה לחיפוש עבודה למשך 6 חודשים,אבל הדרישות הן לא פשוטות זה בעיקר עבור מקצועות נדרשים .האישור הוא לא הכרח מנדטורי מצידם ותלוי בהחלטה של השגרירות והרשות בגרמניה, לפחות זו אפשרות חוקית
[URL]http://www.tel-aviv.diplo.de/contentblob/3894688/Daten/3433854/EnglMerkblattArbeitssuche.pdf[/URL]
 

diday

Member
להזכיר, שאלתי הייתה לגבי הטיעון "רק אם אין אזרח אירופאי אחר"

הויזה בקישור שהבאת היא לצורך שהות שארוכה מ3 החודשים שויזת תייר מאפשרת ואינה הכרחית.
 

forglemmigej

New member
לא בדיוק

הויזה הזו היא אחרי שישראלי נכנס לגרמניה מצא מגורים (לא מלון) , מכוסה בביטוח בריאות, יכולות פיננסיות לתמוך בעצמו של לא פחות מ380 אירו לחודש (היום זה בטח יותר המסמך הוא מ2013), הקטע הוא לחיפוש עבודה שנדרשים לו כישורים לא מעטים , קשה לי להאמין שאדם יכול למצוא עבודה במשך שלושה חודשים, ליצור קשרים רציניים , בדרך כלל אין שפה ברמה מספקת , ויזת תיירות רגילה היא רק ל90 יום, מה אם האדם לא מצא עבודה בזמן הזה
 

Luis12

New member
ויזת תייר היא לא הפתרון היחידי לשהות עד להשגת ויזת עבודה.

אלו שהזכרתי בשם למעלה מאפשרות בחלקן שהייה למשך זמן הרבה יותר ארוך. למשל ויזת הכנה ללימודים יכולה לאפשר למישהו להישאר בגרמניה גם שנתיים *טרם* תחילת הלימודים. ויזת לימודים לתואר מקנה שיהיה מאוד ארוכה שבחלקה אפשר לעבוד. מי שסיים תואר יש לו עדיין אופציה לחפש קצת עבודה בתוך גרמניה על סמך איזושהי ויזה שאני לא זוכר את שמה (אולי זאת באמת הויזה שאת מדברת עליה).
ויזת לימודי שפה גם מאפשרת שיהיה בגרמניה למשך שנה ואם לאחריה את מוסיפה ויזת הכנה ללימודים כבר מגיעים לשלוש שנים טרם תחילת לימודים אקדמאיים שמהם אנשים בסופו של יום פשוט מתחמקים בסוף אם לא בא להם ללמוד.
כן לכל הדברים יש תנאים וזה מסובך לחיות ללא המון הכנסה, אבל כמו שאמרתי יש דרכים להכניס כסף גם מחוץ לחוק או באזורים קצת יותר אפורים. אני מכיר ישראלים שגרים בברלין ועובדים בתכלס בישראל מרחוק בלי לדווח על כך בגרמניה לאף אחד, איך זה עובד מבחינת החוק אני לא יודע, אבל בתכלס זה נעשה.
אני בכלל לא נכנס לויזות יותר ממוקדות כמו ויזת אמן וכו' שגם הן מאפשרות שיהיה לאורך טווח ארוך.
עם כל הויזות האלה, גם עם בסוף לא לומדים לימודים אקדמאיים אפשר להגיע להתאקמלות מלאה פלוס שליטה בשפה, ומשם למצוא דרך לויזת עבודה אחרי שמוצאים כבר מעסיק ספציפי. זה לא משהו שאני מספר לך כאיזה רעיון אלא כעובדה בשטח מהמון ישראלים שיצא לי להכיר בברלין וערים גדולות אחרות במהלך השנים.
אז למה לא כולם עוברים לגרמניה? כי קשה לממן את התקופה הראשונה ואף אחד לא מבטיח לך שתמצאי מעסיק בסוף. ופרט לכך מעבר לארץ זרה, למידת שפה, הכרת אנשים ותרבות חדשים ותחושת הזרות זה פשוט לא לכל אחד.
 

אספרסו2

New member
בקיצור

עברייני רקק ישראלים תמיד הסתובבו באירופה ללא תכלית,פעם התרכזו כולם בהולנד,מצב שחייב את המשטרה הישראלית להקים נציגות בשגרירות שם.
היום הם עובדים על הרשויות בגרמניה אבל חיים בניוטרל לא ממש מתקדמים.
 

diday

Member
אם הבנתי נכון את ההודעה הראשונה כאן

יש מי שהציעו לו עבודה והוא מתלבט.
כדי לעזור לו או להפריע לו בהתלבטות נכתב שהמעסיק צריך להוכיח שאין באירופה מבקש עבודה אחר עם כישורים דומים.
את מעלה כאן טיעון אחר לגמרי.

עבודה מוצאים לעתים עם קשרים והיכרות. אם יש אותם (ואין קשר בין זה לפרוטקציה) מספיקה לעתים פגישה אחת.
 

forglemmigej

New member
כי הוא לא בגרמניה

הוא מצא את זה מרחוק, לפי מה שאני מבינה צריך להגיע לגרמניה קדם להרשם בקומון לקבל מספר אישי לבטח את עצמך מראש בביטוח רפואי ואז אפשר לחתום על חוזה, כי כבר אתה רשום במערכת, לפי מה שלואיס אומר רוב הישראלים מגיעים לזמן ארוך מתשעים יום , יש להם כבר כתובת הם בטח מבוטחים בביטוח רפואי ואז אפשר לחפש עבודה בניחותא , לפי איך שזה מצטייר הם רובם מקומבנים בעבודות שלא דורשות שפה או שזה בשחור,
 

diday

Member
אני רואה שאת מתקשה מעט, אנסה לעזור

משפט לדוגמה:
"יתכן שאני טועה, אני צריכה לבדוק את זה יותר לעומק"
 

sausack

New member
לגבי משכורות, לא רק ארה"ב

גם שווייץ, ארצות סקנדינביה, אפילו איזורים מסויימים בגרמניה ו.. הנסיכויות הערביות, אבל טוב, הנסיבות שונות
 

il2de

New member
משכורת בברלין

בן זוגי לשעבר עובד בברלין כמפתח בכיר בסביבת dot Net. המשכורת שלו 92.000 ברוטו שנתי. לא יודעת אם זה מעיד, אבל יש למה לשאוף
 
למעלה