משחק הנורמליות
אז קודם כל לא מרגישה נוח בלהצטרף, לא מכירה את המקום, הכללים הבלתי כתובים, את האנשים. חדשה בכפר, אולי אעזוב בקרוב. מרגישה באופן כללי שמעונינת לעוף מהחיים האלה- יותר מדי שנים של נסיונות להרגיש חיה, אבל בעיקר שחזורים (או מיחזורים) של מה שנדמה לי שהם החלקים שמביאים לי את היבולים המשמעותיים. לא ממש משמעותיים אלא לפחות כאלה שבהם אני לא יוצאת מאינטרקציות חברתיות כיותר מדי ביזארית. אנשים בדכאון קליני ממושך בעלי יכולת משחק מופלאה- נותנת את החיוך היפה הזה שלי ואף אחד לא יכול להגיד שום דבר. שרדתי כך די טוב ואפילו היו לי כמה פרצות של חיים ויכולת לחשוב קדימה ולתכנן עתיד עד ש... הגיעה הפוסטראומה שחצתה את חיי לשניים. מאז אני רק מתגעגעת ליכולת המשחק שנתנה לי אפילו תחושה של מציאות מדומה שאפילו אני יכולה להרגיש אותה ולהרגיש אנושית לתקופה קצרה. כיום אפילו זה לא עובד. זה מאמץ גדול מדי בשבילי להראות נורמלית משום שאין לי עניין בהמשך. וברור לי שמה שעומד להפגע הכי הרבה זה העבודה שהיתה לי מאוד טובה- משום שגם בה אני נאלצת ליצור מפעם לפעם קשר עם אנשים והמאגרים הדמיוניים שלי לגבי קשר ממש אזלו. לא יודעת אם זו המוטיבציה כמו היכולת. הטראומה גרמה לי לאבד קשר לזהות שלי, לאמונות שלי, לערכים שלי, לקשרים שלי עם דמויות העבר. אז מאיזה מאגר אני בדיוק דולה את הנתונים על הדמות אותה עלי להפעיל? אין לי מאיפה משום שאין לי כבר מושג מי אני. אני סתם התחייבתי לעבודה הזו ולא נעים לי לעזוב ככה בלי למצוא לי מחליף. אני פשוט לא רוצה לחיות ומרגישה בבית הכלא של העולם. ניסיתי הרבה וכלום לא עזר. בכל בוקר שאני קמה אני בוכה שאני עדיין חייה. משהו נעצר לי בעולם ואני לא מבינה למה אנשים נעים, על מה אנשים נלחמים. ופעם הייתי לוחמת. היום אני לא יודעת לאיזה תכונות שלי להצמד, מה להפגין בחוץ, כי אני לא יכולה להצהיר בפני הסביבה שאני רוצה למות, עדיין למרות הכל יודעת שזה לא בדיוק שייך לפוליטיקה החברתית. אני אפילו לא מצפה לעצה כי אני יודעת שאין כי המצב הולך ומדרדר ואני הולכת ונעשית שחקנית יותר ויותר גרועה ומלאכותית עד שאני לא מסוגלת פשוט כבר לסבול את עצמי. אני מלאה סלידה עצמית, מנססה אפילו להרשם לכל מיני חוגים שתמיד חלמתי ושום דבר לא מוציא אותי מהקיפאון, מההלם הזה. מתגעגעת לחיי הקודמים שגם הם לא היו מלאי רינה אבל יכולתי לפחות לחלום. פוחדת שהכל עומד להתפוצף לי בפנים וכל שמי הטוב שרכשתי בעמל רב יהפוך להסטוריה כאובה.
אז קודם כל לא מרגישה נוח בלהצטרף, לא מכירה את המקום, הכללים הבלתי כתובים, את האנשים. חדשה בכפר, אולי אעזוב בקרוב. מרגישה באופן כללי שמעונינת לעוף מהחיים האלה- יותר מדי שנים של נסיונות להרגיש חיה, אבל בעיקר שחזורים (או מיחזורים) של מה שנדמה לי שהם החלקים שמביאים לי את היבולים המשמעותיים. לא ממש משמעותיים אלא לפחות כאלה שבהם אני לא יוצאת מאינטרקציות חברתיות כיותר מדי ביזארית. אנשים בדכאון קליני ממושך בעלי יכולת משחק מופלאה- נותנת את החיוך היפה הזה שלי ואף אחד לא יכול להגיד שום דבר. שרדתי כך די טוב ואפילו היו לי כמה פרצות של חיים ויכולת לחשוב קדימה ולתכנן עתיד עד ש... הגיעה הפוסטראומה שחצתה את חיי לשניים. מאז אני רק מתגעגעת ליכולת המשחק שנתנה לי אפילו תחושה של מציאות מדומה שאפילו אני יכולה להרגיש אותה ולהרגיש אנושית לתקופה קצרה. כיום אפילו זה לא עובד. זה מאמץ גדול מדי בשבילי להראות נורמלית משום שאין לי עניין בהמשך. וברור לי שמה שעומד להפגע הכי הרבה זה העבודה שהיתה לי מאוד טובה- משום שגם בה אני נאלצת ליצור מפעם לפעם קשר עם אנשים והמאגרים הדמיוניים שלי לגבי קשר ממש אזלו. לא יודעת אם זו המוטיבציה כמו היכולת. הטראומה גרמה לי לאבד קשר לזהות שלי, לאמונות שלי, לערכים שלי, לקשרים שלי עם דמויות העבר. אז מאיזה מאגר אני בדיוק דולה את הנתונים על הדמות אותה עלי להפעיל? אין לי מאיפה משום שאין לי כבר מושג מי אני. אני סתם התחייבתי לעבודה הזו ולא נעים לי לעזוב ככה בלי למצוא לי מחליף. אני פשוט לא רוצה לחיות ומרגישה בבית הכלא של העולם. ניסיתי הרבה וכלום לא עזר. בכל בוקר שאני קמה אני בוכה שאני עדיין חייה. משהו נעצר לי בעולם ואני לא מבינה למה אנשים נעים, על מה אנשים נלחמים. ופעם הייתי לוחמת. היום אני לא יודעת לאיזה תכונות שלי להצמד, מה להפגין בחוץ, כי אני לא יכולה להצהיר בפני הסביבה שאני רוצה למות, עדיין למרות הכל יודעת שזה לא בדיוק שייך לפוליטיקה החברתית. אני אפילו לא מצפה לעצה כי אני יודעת שאין כי המצב הולך ומדרדר ואני הולכת ונעשית שחקנית יותר ויותר גרועה ומלאכותית עד שאני לא מסוגלת פשוט כבר לסבול את עצמי. אני מלאה סלידה עצמית, מנססה אפילו להרשם לכל מיני חוגים שתמיד חלמתי ושום דבר לא מוציא אותי מהקיפאון, מההלם הזה. מתגעגעת לחיי הקודמים שגם הם לא היו מלאי רינה אבל יכולתי לפחות לחלום. פוחדת שהכל עומד להתפוצף לי בפנים וכל שמי הטוב שרכשתי בעמל רב יהפוך להסטוריה כאובה.