משחקי הכס, 4X9 (ספוילרים)

ניר4819

New member
משחקי הכס, 4X9 (ספוילרים)

ונתחיל בהודעה, שאני מצטט מתוך עיתון הארץ של היום:

"בסוף השבוע נודע כי "משחקי הכס" היא הסדרה הכי פופולרית בתולדות ערוץ הכבלים היוקרתי HBO. היא נהנית מצפייה של 18.4 מיליון צופים בממוצע לפרק, נתון השובר את השיא הקודם של הערוץ, של הסדרה של דייוויד צ'ייס "הסופרנוס" על המאפיה בניו ג'רזי. גם בעונה הרביעית שלה היא קבעה שיא לערוץ - ב-2002 היא נהנתה מ-18.2 מיליון צופים בממוצע."



זה מסביר מן הסתם למה הסדרה כבר חודשה לשתי עונות נוספות. מרשים ביותר.
כמה חבל שהפרק של היום לא מראה למה... בעונה ה-2, הפרק ה-9 עסק כולו בקרב על ה-BLACKWATER, במעלה מלך. בשיאו של הפרק טיריון לבש קסדה על ראשו ויצא להנהיג את מגיני מעלה מלך נגד סטאניס. מעשה שמאוחר יותר הוא יתחרט עליו. הפרק ההוא עסק כולו בקרב ה-BLACKWATER והאנשים שסביבו. והיו שם כמה רגעים בלתי נשכחים, כמו סרסיי המתכננת להתאבד ולהרוג את כל מי שאיתה - כולל ילדיה - אם מעלה מלך תיפול.

היום קיבלנו את גרסת העונה הרביעית לפרק האמור - הקרב על החומה. אם יש בקרב חברי הפורום כאלו שג'ון וסם אינם חביבים עליהם - אכלתם אותה בפרק הזה. אין היום לא מעלה מלך, לא העמק, לא אריה ולא דאני. רק ג'ון, סם וחבורת הפראים של מאנס ריידר בסצנות קרב מרשימות. שיא הפרק הוא כמובן מותה של ייגריט, אחרי שהיא מהססת אם להרוג את ג'ון. ואני תוהה אם ג'ון היה מהסס ככה אם הייתה לו האפשרות להרוג אותה. קיבלנו גם את שובה של ג'ילי, קצת ניסיונות מצד סם להיות גיבור, והרבה ג'ון. זה לא היה פרק מהטובים העונה או בכלל. היוצרים שכחו, שבפרק ה-BLACKWATER היו לה כמה מהדמויות האהובות בסדרה להתעסק איתן, בראש ובראשונה טיריון. כאן יש להם את ג'ון וסם. תגידו לי אתם אם הצמד חמד הזה מסוגלים להחזיק פרק שלם בכוחות עצמם. מה שכן, היו כמה סצנות קרב נחמדות...

בשבוע הבא הפרק האחרון לעונה, שייקרא "הילדים", ובו אני מניח שנקבל את כל שאר הדמויות - כולל ג'ון, שהסיפור שלו עדיין לא נגמר בפרק הזה, לפחות לא בספר השלישי. אז נוכל לראות האם טיריון יוצא להורג, מה יקרה לאריה עכשיו כשדודתה מתה ואין לה לאן ללכת, ומה יעלה בגורלם של שאר הדמויות האהובות. בינתיים - החומה.
 
למעלה