מרץ מחקה את העתירה להפעלת אוטובוסים בשבת

  • פותח הנושא cwen
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
הכנסת בהחלט יכולה להכשיל פסיקה בנושא..

אני רוצה לראות שהכנסת תכשיל פסיקה בנושא הזה..
אם אכן תהיה פסיקה כזו של בג"צ, אף גורם בכנסת לא יעז להכשיל אותה.
חברי הכנסת שאינם חרדים יודעים שצריכה לפעול תחבורה ציבורית בשבת. הם לא עד כדי כך טיפשים.
הם פשוט לא מספיק אמיצים כדי לעשות זאת בעצמם ומעדיפים שמישהו אחר יבצע את המהלך במקומם, באופן שלא יגרום לסכסוך בינם לבין המפלגות הדתיות והחרדיות.
לכן פנייה לבג"צ היא הגיונית ביותר.
הכנסת בהחלט יכולה להכשיל פסיקה בנושא..
אני לא חושב שאתה מבין עד כמה המרקם שם עדיין.
יש משהו שאתה צריך להבין לגבי ח"כים.. הם קודם כל מפארם את משנתם ואת כל הדברים בהם הם מאמינים.. ורק אח"כ הם מבינים מהיועצים שלהם שיש דברים שגם אם הם חשובים איאפשר לתמוך בהם...

ראה את סיפור יעל גרמן ומי השתייה. היא כבר הביעה את עמדתה בנושא לפני הרבה שנים... אז למה פתאום צריך ועדות..? למה לא ישר לשנות לפי אמונתה?

מעבר לזה, כמו שכבר אמרתי בג"ץ לא יתערב בנושא הזה.. כך שהדיון הזה לריק. ואם לי אתה לא מאמין, לפחות תכיר בכך שבג"ץ הוא זה שרמז למרץ שכדאי לה למשוך את העתירה.
 

mister K

New member
אתה לא מחדש לי דבר.

הכנסת בהחלט יכולה להכשיל פסיקה בנושא..
אני לא חושב שאתה מבין עד כמה המרקם שם עדיין.
יש משהו שאתה צריך להבין לגבי ח"כים.. הם קודם כל מפארם את משנתם ואת כל הדברים בהם הם מאמינים.. ורק אח"כ הם מבינים מהיועצים שלהם שיש דברים שגם אם הם חשובים איאפשר לתמוך בהם...

ראה את סיפור יעל גרמן ומי השתייה. היא כבר הביעה את עמדתה בנושא לפני הרבה שנים... אז למה פתאום צריך ועדות..? למה לא ישר לשנות לפי אמונתה?

מעבר לזה, כמו שכבר אמרתי בג"ץ לא יתערב בנושא הזה.. כך שהדיון הזה לריק. ואם לי אתה לא מאמין, לפחות תכיר בכך שבג"ץ הוא זה שרמז למרץ שכדאי לה למשוך את העתירה.
אתה לא מחדש לי דבר.
הכנסת יכולה להכשיל פסיקה בנושא אבל היא לא תעשה זאת. זה כבר ייתפס כלעשות דווקא לחילונים ואין לחברי הכנסת שאינם חרדים שום סיבה לעשות זאת.
אני לא מכיר בעובדה שבג"צ רמז משהו למרצ, מכיוון שלא שמעתי את זה בעצמי ולא ראיתי שום פירסום שאומר או רומז על כך (אלא אם יש לך הוכחות לכך).
מה גם שמקורות יודעי דבר כתבו פה שהסיבה למשיכת העתירה היא הויתור שביצעה עיריית תל אביב מראש, מה שהפך את העתירה למיותרת. בימים אלו עדיין עומדת ותלויה עתירה לבג"צ של עיריית הרצליה בנוגע להקשה להפעיל את קו 29 בשבתות ומעניין לראות מה ייסגר שם. בכל אופן, כל עוד יש סיכוי צריך לעשות את כל המאמצים ולא להיכנע.
 

mister K

New member
*צ"ל: בנוגע לבקשה.

אתה לא מחדש לי דבר.
הכנסת יכולה להכשיל פסיקה בנושא אבל היא לא תעשה זאת. זה כבר ייתפס כלעשות דווקא לחילונים ואין לחברי הכנסת שאינם חרדים שום סיבה לעשות זאת.
אני לא מכיר בעובדה שבג"צ רמז משהו למרצ, מכיוון שלא שמעתי את זה בעצמי ולא ראיתי שום פירסום שאומר או רומז על כך (אלא אם יש לך הוכחות לכך).
מה גם שמקורות יודעי דבר כתבו פה שהסיבה למשיכת העתירה היא הויתור שביצעה עיריית תל אביב מראש, מה שהפך את העתירה למיותרת. בימים אלו עדיין עומדת ותלויה עתירה לבג"צ של עיריית הרצליה בנוגע להקשה להפעיל את קו 29 בשבתות ומעניין לראות מה ייסגר שם. בכל אופן, כל עוד יש סיכוי צריך לעשות את כל המאמצים ולא להיכנע.
*צ"ל: בנוגע לבקשה.
 
זו לא רק שאלה של חילונים דתיים.

בכנסת יש יותר חילונים מדתיים/חרדים
מה גם שאם הממשלה תעלה את זה זה בתור חוק ממשלתי הבית היהודי לדעתי ישמור על משמעת קואליציונית, לא שהוא משתגע מזה אבל יש לו נושאים פי כמה יותר עקרונים שחשובים לו. נפתלי בנט זה לא ש"ס.
זו לא רק שאלה של חילונים דתיים.
תחבורה ציבורית בשבת זה נושא נפיץ..
בדיוק כפי שהחרידים לא יכולים לשנות את הסטטוס קוו בצורה חד צדדית כך גם אנחנו לא יכולים.

הפתרון הוא רק בהדברות.. בהגעה להסכמות. לא בשום דרך אחרת.
 
אין סטטוס-קוו. הסטטוס משתנה כל הזמן.

זו לא רק שאלה של חילונים דתיים.
תחבורה ציבורית בשבת זה נושא נפיץ..
בדיוק כפי שהחרידים לא יכולים לשנות את הסטטוס קוו בצורה חד צדדית כך גם אנחנו לא יכולים.

הפתרון הוא רק בהדברות.. בהגעה להסכמות. לא בשום דרך אחרת.
אין סטטוס-קוו. הסטטוס משתנה כל הזמן.
לפני כמה שנים לא היו בחיפה אוטובוסים בשישי בלילה, ובטח שלא היה קו כמו המטרונית שפעל 24/7. עכשיו יש. אז נא לשכוח מהמושג המטופש "סטטוס-קוו".
 
אבא חושי דאג שסטטוס הקוו בתחום התחבורה

אין סטטוס-קוו. הסטטוס משתנה כל הזמן.
לפני כמה שנים לא היו בחיפה אוטובוסים בשישי בלילה, ובטח שלא היה קו כמו המטרונית שפעל 24/7. עכשיו יש. אז נא לשכוח מהמושג המטופש "סטטוס-קוו".
אבא חושי דאג שסטטוס הקוו בתחום התחבורה
הציבורית בחיפה יהיה שניתן להפעיל תח"צ בשבת. וכך זה גם קורה.

זה שמשרדי הממשלה וחברות התח"צ נמנעות מלהפעיל תח"צ אמיתי בשבת זה עניין שלהם, מבחינת הסטטוס קוו זה אפשרי ואף חרידי לא יצא לרחובות בגלל שהמטרונית עובדת בשבת או בגלל שאוטובוס עובד בשבת.
לגיטימציה קיימת, זה שהמדינה בוחרת שלא זה עניין אחר.
 
זה לא שחור ולבן.

אבא חושי דאג שסטטוס הקוו בתחום התחבורה
הציבורית בחיפה יהיה שניתן להפעיל תח"צ בשבת. וכך זה גם קורה.

זה שמשרדי הממשלה וחברות התח"צ נמנעות מלהפעיל תח"צ אמיתי בשבת זה עניין שלהם, מבחינת הסטטוס קוו זה אפשרי ואף חרידי לא יצא לרחובות בגלל שהמטרונית עובדת בשבת או בגלל שאוטובוס עובד בשבת.
לגיטימציה קיימת, זה שהמדינה בוחרת שלא זה עניין אחר.
זה לא שחור ולבן.
גם בתל אביב יש תחבורה ציבורית בשבת - קווים רבים מתחילים לפעול שעה-שעתיים לפני צאת השבת. אז אם מגדירים את הסטטוס קוו בצורה כה חד-משמעית בתור האפשרות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, אז הנה - גם בתל אביב היא קיימת. ובכל זאת היא קיימת רק החל מ-18:30 בערב או מהבוקר.

אז גם בחיפה אתה יכול לומר שהאפשרות קיימת, ובכל זאת ביום שישי אחרי כניסת השבת היה עוצר מאז ומעולם.

בשנים האחרונות מתחילה להופיע תחבורה ציבורית בשישי בערב, ואי אפשר שלא לראות בזה שינוי משמעותי של ה"סטטוס-קוו".
 
"או מהבוקר" - צ"ל: "ולא מהבוקר".

זה לא שחור ולבן.
גם בתל אביב יש תחבורה ציבורית בשבת - קווים רבים מתחילים לפעול שעה-שעתיים לפני צאת השבת. אז אם מגדירים את הסטטוס קוו בצורה כה חד-משמעית בתור האפשרות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, אז הנה - גם בתל אביב היא קיימת. ובכל זאת היא קיימת רק החל מ-18:30 בערב או מהבוקר.

אז גם בחיפה אתה יכול לומר שהאפשרות קיימת, ובכל זאת ביום שישי אחרי כניסת השבת היה עוצר מאז ומעולם.

בשנים האחרונות מתחילה להופיע תחבורה ציבורית בשישי בערב, ואי אפשר שלא לראות בזה שינוי משמעותי של ה"סטטוס-קוו".
"או מהבוקר" - צ"ל: "ולא מהבוקר".
 
לא... בחיפה במשך תקופה ארוכה

זה לא שחור ולבן.
גם בתל אביב יש תחבורה ציבורית בשבת - קווים רבים מתחילים לפעול שעה-שעתיים לפני צאת השבת. אז אם מגדירים את הסטטוס קוו בצורה כה חד-משמעית בתור האפשרות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, אז הנה - גם בתל אביב היא קיימת. ובכל זאת היא קיימת רק החל מ-18:30 בערב או מהבוקר.

אז גם בחיפה אתה יכול לומר שהאפשרות קיימת, ובכל זאת ביום שישי אחרי כניסת השבת היה עוצר מאז ומעולם.

בשנים האחרונות מתחילה להופיע תחבורה ציבורית בשישי בערב, ואי אפשר שלא לראות בזה שינוי משמעותי של ה"סטטוס-קוו".
לא... בחיפה במשך תקופה ארוכה
הייתה תחבורה ציבורית בשבת עצמה.. בבוקר..
אני זוכר שנסעתי באוטובוסים כאלו.
תמיד היה מותר, זה שבפועל האוטובוסים לא הופעלו בתדירות נורמלית זה עניין אחר.

תמיד יכלו להפעיל, פשוט בחרו שלא בחלק מהתקופות.
 
בשבת בבוקר היה תמיד ועדיין יש. דיברתי על שישי

לא... בחיפה במשך תקופה ארוכה
הייתה תחבורה ציבורית בשבת עצמה.. בבוקר..
אני זוכר שנסעתי באוטובוסים כאלו.
תמיד היה מותר, זה שבפועל האוטובוסים לא הופעלו בתדירות נורמלית זה עניין אחר.

תמיד יכלו להפעיל, פשוט בחרו שלא בחלק מהתקופות.
בשבת בבוקר היה תמיד ועדיין יש. דיברתי על שישי
בערב, לא על שבת בבוקר. בשישי בערב ובלילה לא היתה מעולם תחבורה ציבורית בחיפה, לפחות לא בכמה עשרות השנים האחרונות. ועכשיו יש.
 
היו יכולים לעשות... בחרו שלא.

בשבת בבוקר היה תמיד ועדיין יש. דיברתי על שישי
בערב, לא על שבת בבוקר. בשישי בערב ובלילה לא היתה מעולם תחבורה ציבורית בחיפה, לפחות לא בכמה עשרות השנים האחרונות. ועכשיו יש.
היו יכולים לעשות... בחרו שלא.
לא הייתה מניעה חוקית להפעיל.
ומעבר לזה, לא זכור לי שהייתה דרישה ציבורית מראש העיר לדרוש זאת ממשרד התחבורה
 
גם בתל אביב אין מניעה חוקית להפעיל.

היו יכולים לעשות... בחרו שלא.
לא הייתה מניעה חוקית להפעיל.
ומעבר לזה, לא זכור לי שהייתה דרישה ציבורית מראש העיר לדרוש זאת ממשרד התחבורה
גם בתל אביב אין מניעה חוקית להפעיל.
דין חיפה בדיוק כדין תל אביב.
 
אי אפשר להחריג, כי אין דבר כזה סטטוס קוו!!!

לא. חיפה מוחרגת בסטטוס הקוו בנוגע לתחבורה
ציבורית.
תל אביב, לא מוחרגת.
אי אפשר להחריג, כי אין דבר כזה סטטוס קוו!!!
אין ממה להחריג, כי אין שום מסמך, לא משפטי, לא חוקי ולא ממשלתי, שמגדיר מהו אותו "סטטוס קוו" ערטילאי שאתה מדבר עליו!
מבחינת תחבורה ציבורית בשבת, הסטטוס החוקי, המשפטי והמנהלי של חיפה ושל תל אביב הוא זהה לחלוטין!
 
המושג הזה מוזכר בהרבה פסקי דין..

אי אפשר להחריג, כי אין דבר כזה סטטוס קוו!!!
אין ממה להחריג, כי אין שום מסמך, לא משפטי, לא חוקי ולא ממשלתי, שמגדיר מהו אותו "סטטוס קוו" ערטילאי שאתה מדבר עליו!
מבחינת תחבורה ציבורית בשבת, הסטטוס החוקי, המשפטי והמנהלי של חיפה ושל תל אביב הוא זהה לחלוטין!
המושג הזה מוזכר בהרבה פסקי דין..
הוא אולי מושג שאין שום מסמך שמגדיר אותו דה יורה.. אבל הוא מוגדר דה פקטו.
 
אתה טענת שאין מושג כזה סטטוס קוו..

תראה לי פסק דין שעוסק בסטטוס קוו של התח"צ
בשבת.
אתה טענת שאין מושג כזה סטטוס קוו..
והראתי לך שקיים כזה דבר..
עכשיו אתה נכנס יותר לנישה ואתה רוצה מושג כזה בהקשר של תח"צ..

אז אני לא יודע אם קיים אחד כזה, אתה מוזמן לעבור בעצמך על כל פסקי הדין שמכילים את המילים סטטוס קוו, אני ממש לא מתכוון לעשות את זה.
ובכל מקרה, הנקודה היא שסטטוס קוו קיים, יש לו מעמד דה פקטו.. ועובדה שבג"ץ המליץ למר"צ למשוך את העתירה.
אתה רוצה להתכחש לזה? תתכחש.. עובדה שכך בית המשפט המליץ.

ובכל מקרה, אני לא מבין למה אתה כל כך נאחז בקרנות בית המשפט.
אתה רוצה לעקוף את הסטטוס קוו? אתה חושב שיש לזה רוב? בבקשה, קח את כל חברי הכנסת שתומכים ותארגן אותם להצעת חוק להפעלת תח"צ בשבת... אני בספק שתמצא רוב כזה ללא הסכמה שקטה מצד החרידים.

מעבר לזה, כמו שכבר אמרתי. תחבורה זה נושא חשוב אך במדרגי החשוב ביותר עבור פוליטיקאים נמצאים: בטחון, כלכלה, חינוך, בריאות, רווחה. תחבורה הוא לא משהו שמעניין את רוב הפוליטיקאים חוץ מכותרת פה וכותרת שם.
 
תגיד, אתה עורך דין או פוליטיקאי? כי זה ממש

אתה טענת שאין מושג כזה סטטוס קוו..
והראתי לך שקיים כזה דבר..
עכשיו אתה נכנס יותר לנישה ואתה רוצה מושג כזה בהקשר של תח"צ..

אז אני לא יודע אם קיים אחד כזה, אתה מוזמן לעבור בעצמך על כל פסקי הדין שמכילים את המילים סטטוס קוו, אני ממש לא מתכוון לעשות את זה.
ובכל מקרה, הנקודה היא שסטטוס קוו קיים, יש לו מעמד דה פקטו.. ועובדה שבג"ץ המליץ למר"צ למשוך את העתירה.
אתה רוצה להתכחש לזה? תתכחש.. עובדה שכך בית המשפט המליץ.

ובכל מקרה, אני לא מבין למה אתה כל כך נאחז בקרנות בית המשפט.
אתה רוצה לעקוף את הסטטוס קוו? אתה חושב שיש לזה רוב? בבקשה, קח את כל חברי הכנסת שתומכים ותארגן אותם להצעת חוק להפעלת תח"צ בשבת... אני בספק שתמצא רוב כזה ללא הסכמה שקטה מצד החרידים.

מעבר לזה, כמו שכבר אמרתי. תחבורה זה נושא חשוב אך במדרגי החשוב ביותר עבור פוליטיקאים נמצאים: בטחון, כלכלה, חינוך, בריאות, רווחה. תחבורה הוא לא משהו שמעניין את רוב הפוליטיקאים חוץ מכותרת פה וכותרת שם.
תגיד, אתה עורך דין או פוליטיקאי? כי זה ממש
מתיש לדון איתך, אתה מנסה לסובב את המילים שלי בכיוונים שנוחים לך.
על מה אנחנו מדברים, על תחבורה ציבורית או על יצוא התפוזים למלזיה? ברור שדיברתי על סטטוס קוו של תחבורה ציבורית ולא על שום דבר אחר!!!
 
אז אני אענה לך כי אתה מסרב להבין.

תגיד, אתה עורך דין או פוליטיקאי? כי זה ממש
מתיש לדון איתך, אתה מנסה לסובב את המילים שלי בכיוונים שנוחים לך.
על מה אנחנו מדברים, על תחבורה ציבורית או על יצוא התפוזים למלזיה? ברור שדיברתי על סטטוס קוו של תחבורה ציבורית ולא על שום דבר אחר!!!
אז אני אענה לך כי אתה מסרב להבין.
אתה טוען שאין פסק דין שמכיל את תלת המילים "סטטוס קוו תחבורה"
אז הנה לך, אם מר"צ לא היו מושכים את העתירה, והיו מכריחים את בית המשפט לדון בה..

אז היית רואה בפסק הדין הזה את תלת המילים "סטטוס קוו תחבורה", כי זו הסיבה היחידה שלפיה בית המשפט המליץ למרצ למשוך את פסק הדין.
ואם אתה לא מאמין לי? עשה מעשה, לך לתוכנית טלוזיה כלשהי ותבקש שיביאו פאנל מומחים שידונו בנושא.
 
אלו ואלו ואלו... אתה מדבר באוויר ולא אומר דבר

אז אני אענה לך כי אתה מסרב להבין.
אתה טוען שאין פסק דין שמכיל את תלת המילים "סטטוס קוו תחבורה"
אז הנה לך, אם מר"צ לא היו מושכים את העתירה, והיו מכריחים את בית המשפט לדון בה..

אז היית רואה בפסק הדין הזה את תלת המילים "סטטוס קוו תחבורה", כי זו הסיבה היחידה שלפיה בית המשפט המליץ למרצ למשוך את פסק הדין.
ואם אתה לא מאמין לי? עשה מעשה, לך לתוכנית טלוזיה כלשהי ותבקש שיביאו פאנל מומחים שידונו בנושא.
אלו ואלו ואלו... אתה מדבר באוויר ולא אומר דבר
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה