על חוסר ניידות ישראלית ותח"צ בסופ"ש באנגליה:
לפני כמה שנים הייתי בבר מצווה של בן של חברי משפחה בארץ. ההורים - יורד ויהודיה אנגליה - שכרו אוטובוס פרטי לבאי הארוע, 2-3 חברות שלה שעלו ומשפחותיהם, אך בעיקר ישבו באוטובוס משפחתו המורחבת של בעלה, משפחה מזרחית מסורתית מהצפון. בשלב מסויים התברר לאישה שקרוביה לא ביקרו במקומות שאליהם הגיע האוטובוס (שיצא מהצפון והגיע לירושלים) כבר שנים, והיא די הופתעה מכך כי ישראל היא מדינה די קטנה וקומפקטית. בכל ביקור קרובים היא הגיעה לצפון, לחיפה, עשתה סיורים בגליל, ירושלים, ים המלח, גוש דן וכו'. בעלה הסביר לה שזה בגלל שהיום החופשי היחיד שלהם זה שבת (זה היה קצת לפני שיום שישי הפך ליום חופש במקומות עבודה רבים). בין אם הם בחרו שלא לנסוע בשבת מתוך מסורתיות ובין אם היו בהם מי שלא יכלו להרשות לעצמם רכב - היכולת שלה לטייל ברחבי המדינה היתה חסומה בפניהם. יש להדגיש שבעת הביקורים האלו המשפחה הזו שהתה אצל הסבים, וזה אומר שמרבית הנסיעות שלהם ברחבי המדינה התבססו על חזרה לצפון בערב, טיולי יום, סוג של תיירות פנים שפתוחה בפני בעלי רכב פרטי שאינם שומרי שבת, אך סגורה בפני מי שאינם שומרי שבת ואין ברשותם רכב פרטי. המשפחה הנ"ל היתה מסורתית כך שיתכן שיש בהם הרבה שומרי שבת, אך יתכן גם שיש בהם מי שלא יכלו להתנייע בה בגלל חוסר היצע. הם התגוררו במקום שבעתיד הלא-רחוק תהיה בו תחנת רכבת. אם הם שומרי שבת הפתרון היחיד הוא רעיון הסופ"ש כולל יום ראשון נוסח בנט (מה שלא פרקטי כי ביום ו' מסיימים מקודם) אך אם הם אינם שומרי שבת בצורה מלאה (דבר שמאד נפוץ אצל מזרחים מסורתיים, כמו אצל קהילות שקשורות לבתי כנסת אורתודוקסיים בבריטניה) הרי שהיעדר התח"צ הוא העניין המגביל. בכל מקרה לטייל בארץ פעם בחודש, מרחק של עד שעתיים נסיעה הם לא יכלו, וזה היקף הסיור בארץ שהיא היתה עושה בכל ביקור (2-3 שבועות, עד 12 ימי סיורים ונסיעות לתייר משתווה בעיניי לטיול פנים פעם בחודש לתושב המדינה). מבחינתה הם לא יכלו להנות מהמדינה בה הם חיים.
לגבי תח"צ בסופ"ש באנגליה:
ממה שאני מכיר בלוחות הזמנים השונים יש מקומות בהם אין הבדל משמעותי בין הלו"ז בימי שבוע ללו"ז שבת ולו"ז יום א', אבל כאשר יש הבדלים בדרך כלל זה מתבטא בתדירות נמוכה יותר בימי א'.
כמו כן - כאשר יש עבודות תשתית או תחזוקה נהוג לסגור את הקטע הספציפי בסוף או סופי שבוע. אם יש אוטובוס סדיר אלטרנטיבי מפנים את הנוסעים אליו, אם לא - יש שירות אוטובוסים חלופי בין תחנות הרכבת. עקרונית התחבורה פועלת, אבל תמיד יש אלמנט של הגרלה לגבי סוף שבוע ספציפי כלשהו וקו רכבת (במיוחד ברשתות הבינעירוניות אם אינך משתמש קבוע בתחנות שלהן, ועידכוני התחזוקה שלהם קבורים עמוק באתרי החברה). ב"חגי הבנק" בכלל יש חגיגת סגירות, כאשר אתה יכול להגיד בוודאות שתהיה לפחות תחנת טרמינל לונדונית ראשית (כלומר - נקודת המוצא של רשת בינעירונית שלמה) אחת שתהיה סגורה, וכל משתמשיה מרחבי הממלכה יצטרכו להוסיף שעה לנסיעה בגלל שירות האוטובוסים החלופי, או - לפעמים - מספר רכבות מוגבל של החברה המפעילה יגיע בכלל לתחנת טרמינל אחרת.
אוטובוסי הלילה בתוך הערים עמוסים במבלים, ובלונדון יש קווים שכבר לא מחולקים ל X ו NX (לטובת הקוראים: N = Night ) אלא פשוט נחשבים לקווי 24 שעות.