מרץ מחקה את העתירה להפעלת אוטובוסים בשבת

  • פותח הנושא cwen
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
בכל הארץ לא רק בגוש דן.

וכמובן שיש פה גם צביעות.
שכן ברור למקבלי ההחלטות שתחבורה ציבורית יעילה צריכה לפעול 24/7.
ההוכחה לכך היא השינוי שקורה עכשיו במטרופולין חיפה, שאחריו יפעלו קווי תח"צ 24/7 כל השנה למעט יום כיפור.
שם הדבר יתקיים רק משום שמסיבות היסטוריות העיר חיפה לא כלולה בנוהל העוצר בשבת, אך למעשה ברור לכולם שכך צריך להיות גם בתל אביב ובגוש דן. מי שאומר אחרת בכל תירוץ שהוא הוא צבוע.
בכל הארץ לא רק בגוש דן.
 

Ccyclist

Well-known member
על חוסר ניידות ישראלית ותח"צ בסופ"ש באנגליה:

אכן זו בושה שציבור שלם מקורקע בשעות הפנאי
כן, אנחנו צריכים להתבייש במצב הכרוני בו אין אמצעי ציבורי להתנועע ממקום למקום דווקא בשעות הפנאי של הבריות. זה מתסכל, זה אווילי, זה פרימיטיווי, וזה פשוט בלתי הגון לכפות על ציבור שלם להשאר בבתיהם, מנותק מחבריהם וממשפחותיהם, כדי לרצות מגזר גדול וחשוב ככל שיהיה המתיימר להציג את עמדת בוראינו.

לצערי, אינני רואה פתרון באופק כי המגזר הכופה את אמונתו על כלל הציבור הוא מגובש מאד ומוכן להלחם עד כדי מלחמת אחים על עקרונותיו. מאפשרות עומללה זו כולנו פוחדים ובסופו של דבר נסוגים מעמדתנו למרות כל ההצהרות והנסיונות היפים שבדרך. כפי שאומרים: הדברים אינם נגמרים עד שהם נגמרים... מה שחשוב זו התוצאה המעשית שבסוף הדרך ולא תחנות הביניים ואינני רואה את האור מנצנץ לנו. הלוואי ואתבדה אבל כך הדברים נראים לי היום.

באופן מעשי העדר התחבורה הציבורית מביא לכך שישראלים רבים רוכשים רכב פרטי למרות שהרכישה והאחזקה הינן מעבר ליכולתם הכספית ולמעשה ממומנת על חשבון דברים חשובים אחרים. ברור גם שמי שכבר רוכש רכב כדי להתנייד בימי החופשה ינצלו גם בשאר הימים והתוצאה היא שהעדר התחבורה הציבורית בסופי השבוע משליך על השימוש באמצע השבוע, מקטין את הדרישה הכוללת לתחבורה הציבורית, ובכך מפחית באופן מלאכותי בתדירות הקוים למיניהם. לכן, אני גורס שהעדר התחבורה הציבורית בימי החופשה מקטין בעקיפין את זמינות התחבורה באמצע השבוע ובכך מחזק עוד יותר את מגמת העדפות הרכב הפרטי בישראל. לדעתי, לו היו מפעילים שירות תחבורה ציבורית מלאה בסופי שבוע (וזה אומר שיהיה צורך אף להגביר את תדירותם של חלק מהקוים בימי חופשה ביחס לשאר הימים, כפי שקורה בחו"ל), אזי השימוש בתחבורה הציבורית היה גובר בכל השבוע דבר שהיה תורם לפיתוח האמצעים והגדלת התדירויות. במאמר מוסגר, אני סבור שהעדר התחבורה הציבורית בסופי שבוע הוא בעיה ממדרגה ראשונה כי הוא המקלקל במידה רבה את כלל אמצעי התחבורה בישראל במשך כל השבוע ומעכב את פיתוחן של הרשתות.

לגבי תמונותיך משוויץ, אני נהנה מאד מהן. אני מאד אוהב את התחבורה השוויצרית על צורותיה המגוונות. אנו מבקרים שם פעמים רבות מאד ותמיד קונים Swiss Card (כרטיס חופשי תקופתי) המקנה שימוש חינם ברכבות, אוניות, ואוטובוסים בכל שוויץ ואנחנו נעזרים בו בטיולים נהדרים ברגל. אין כמו שוויץ בכל העולם: פיסת גן עדן שליוה ומדהימה ביופיה בה אני חש דקה דקה את קרבתי לבוראי (אם יש כזה...) יותר חזק מאשר באווירת הלוחמנות הפונדמנטליסטית הרועשת והקדושה כביכול השלטת במקומותנו...

שבת שלום,

דוד
על חוסר ניידות ישראלית ותח"צ בסופ"ש באנגליה:

לפני כמה שנים הייתי בבר מצווה של בן של חברי משפחה בארץ. ההורים - יורד ויהודיה אנגליה - שכרו אוטובוס פרטי לבאי הארוע, 2-3 חברות שלה שעלו ומשפחותיהם, אך בעיקר ישבו באוטובוס משפחתו המורחבת של בעלה, משפחה מזרחית מסורתית מהצפון. בשלב מסויים התברר לאישה שקרוביה לא ביקרו במקומות שאליהם הגיע האוטובוס (שיצא מהצפון והגיע לירושלים) כבר שנים, והיא די הופתעה מכך כי ישראל היא מדינה די קטנה וקומפקטית. בכל ביקור קרובים היא הגיעה לצפון, לחיפה, עשתה סיורים בגליל, ירושלים, ים המלח, גוש דן וכו'. בעלה הסביר לה שזה בגלל שהיום החופשי היחיד שלהם זה שבת (זה היה קצת לפני שיום שישי הפך ליום חופש במקומות עבודה רבים). בין אם הם בחרו שלא לנסוע בשבת מתוך מסורתיות ובין אם היו בהם מי שלא יכלו להרשות לעצמם רכב - היכולת שלה לטייל ברחבי המדינה היתה חסומה בפניהם. יש להדגיש שבעת הביקורים האלו המשפחה הזו שהתה אצל הסבים, וזה אומר שמרבית הנסיעות שלהם ברחבי המדינה התבססו על חזרה לצפון בערב, טיולי יום, סוג של תיירות פנים שפתוחה בפני בעלי רכב פרטי שאינם שומרי שבת, אך סגורה בפני מי שאינם שומרי שבת ואין ברשותם רכב פרטי. המשפחה הנ"ל היתה מסורתית כך שיתכן שיש בהם הרבה שומרי שבת, אך יתכן גם שיש בהם מי שלא יכלו להתנייע בה בגלל חוסר היצע. הם התגוררו במקום שבעתיד הלא-רחוק תהיה בו תחנת רכבת. אם הם שומרי שבת הפתרון היחיד הוא רעיון הסופ"ש כולל יום ראשון נוסח בנט (מה שלא פרקטי כי ביום ו' מסיימים מקודם) אך אם הם אינם שומרי שבת בצורה מלאה (דבר שמאד נפוץ אצל מזרחים מסורתיים, כמו אצל קהילות שקשורות לבתי כנסת אורתודוקסיים בבריטניה) הרי שהיעדר התח"צ הוא העניין המגביל. בכל מקרה לטייל בארץ פעם בחודש, מרחק של עד שעתיים נסיעה הם לא יכלו, וזה היקף הסיור בארץ שהיא היתה עושה בכל ביקור (2-3 שבועות, עד 12 ימי סיורים ונסיעות לתייר משתווה בעיניי לטיול פנים פעם בחודש לתושב המדינה). מבחינתה הם לא יכלו להנות מהמדינה בה הם חיים.

לגבי תח"צ בסופ"ש באנגליה:

ממה שאני מכיר בלוחות הזמנים השונים יש מקומות בהם אין הבדל משמעותי בין הלו"ז בימי שבוע ללו"ז שבת ולו"ז יום א', אבל כאשר יש הבדלים בדרך כלל זה מתבטא בתדירות נמוכה יותר בימי א'.

כמו כן - כאשר יש עבודות תשתית או תחזוקה נהוג לסגור את הקטע הספציפי בסוף או סופי שבוע. אם יש אוטובוס סדיר אלטרנטיבי מפנים את הנוסעים אליו, אם לא - יש שירות אוטובוסים חלופי בין תחנות הרכבת. עקרונית התחבורה פועלת, אבל תמיד יש אלמנט של הגרלה לגבי סוף שבוע ספציפי כלשהו וקו רכבת (במיוחד ברשתות הבינעירוניות אם אינך משתמש קבוע בתחנות שלהן, ועידכוני התחזוקה שלהם קבורים עמוק באתרי החברה). ב"חגי הבנק" בכלל יש חגיגת סגירות, כאשר אתה יכול להגיד בוודאות שתהיה לפחות תחנת טרמינל לונדונית ראשית (כלומר - נקודת המוצא של רשת בינעירונית שלמה) אחת שתהיה סגורה, וכל משתמשיה מרחבי הממלכה יצטרכו להוסיף שעה לנסיעה בגלל שירות האוטובוסים החלופי, או - לפעמים - מספר רכבות מוגבל של החברה המפעילה יגיע בכלל לתחנת טרמינל אחרת.

אוטובוסי הלילה בתוך הערים עמוסים במבלים, ובלונדון יש קווים שכבר לא מחולקים ל X ו NX (לטובת הקוראים: N = Night ) אלא פשוט נחשבים לקווי 24 שעות.
 

novarex

New member
מסכים עם כל מילה+חווית רכבת אחרונה בניו יורק

על חוסר ניידות ישראלית ותח"צ בסופ"ש באנגליה:

לפני כמה שנים הייתי בבר מצווה של בן של חברי משפחה בארץ. ההורים - יורד ויהודיה אנגליה - שכרו אוטובוס פרטי לבאי הארוע, 2-3 חברות שלה שעלו ומשפחותיהם, אך בעיקר ישבו באוטובוס משפחתו המורחבת של בעלה, משפחה מזרחית מסורתית מהצפון. בשלב מסויים התברר לאישה שקרוביה לא ביקרו במקומות שאליהם הגיע האוטובוס (שיצא מהצפון והגיע לירושלים) כבר שנים, והיא די הופתעה מכך כי ישראל היא מדינה די קטנה וקומפקטית. בכל ביקור קרובים היא הגיעה לצפון, לחיפה, עשתה סיורים בגליל, ירושלים, ים המלח, גוש דן וכו'. בעלה הסביר לה שזה בגלל שהיום החופשי היחיד שלהם זה שבת (זה היה קצת לפני שיום שישי הפך ליום חופש במקומות עבודה רבים). בין אם הם בחרו שלא לנסוע בשבת מתוך מסורתיות ובין אם היו בהם מי שלא יכלו להרשות לעצמם רכב - היכולת שלה לטייל ברחבי המדינה היתה חסומה בפניהם. יש להדגיש שבעת הביקורים האלו המשפחה הזו שהתה אצל הסבים, וזה אומר שמרבית הנסיעות שלהם ברחבי המדינה התבססו על חזרה לצפון בערב, טיולי יום, סוג של תיירות פנים שפתוחה בפני בעלי רכב פרטי שאינם שומרי שבת, אך סגורה בפני מי שאינם שומרי שבת ואין ברשותם רכב פרטי. המשפחה הנ"ל היתה מסורתית כך שיתכן שיש בהם הרבה שומרי שבת, אך יתכן גם שיש בהם מי שלא יכלו להתנייע בה בגלל חוסר היצע. הם התגוררו במקום שבעתיד הלא-רחוק תהיה בו תחנת רכבת. אם הם שומרי שבת הפתרון היחיד הוא רעיון הסופ"ש כולל יום ראשון נוסח בנט (מה שלא פרקטי כי ביום ו' מסיימים מקודם) אך אם הם אינם שומרי שבת בצורה מלאה (דבר שמאד נפוץ אצל מזרחים מסורתיים, כמו אצל קהילות שקשורות לבתי כנסת אורתודוקסיים בבריטניה) הרי שהיעדר התח"צ הוא העניין המגביל. בכל מקרה לטייל בארץ פעם בחודש, מרחק של עד שעתיים נסיעה הם לא יכלו, וזה היקף הסיור בארץ שהיא היתה עושה בכל ביקור (2-3 שבועות, עד 12 ימי סיורים ונסיעות לתייר משתווה בעיניי לטיול פנים פעם בחודש לתושב המדינה). מבחינתה הם לא יכלו להנות מהמדינה בה הם חיים.

לגבי תח"צ בסופ"ש באנגליה:

ממה שאני מכיר בלוחות הזמנים השונים יש מקומות בהם אין הבדל משמעותי בין הלו"ז בימי שבוע ללו"ז שבת ולו"ז יום א', אבל כאשר יש הבדלים בדרך כלל זה מתבטא בתדירות נמוכה יותר בימי א'.

כמו כן - כאשר יש עבודות תשתית או תחזוקה נהוג לסגור את הקטע הספציפי בסוף או סופי שבוע. אם יש אוטובוס סדיר אלטרנטיבי מפנים את הנוסעים אליו, אם לא - יש שירות אוטובוסים חלופי בין תחנות הרכבת. עקרונית התחבורה פועלת, אבל תמיד יש אלמנט של הגרלה לגבי סוף שבוע ספציפי כלשהו וקו רכבת (במיוחד ברשתות הבינעירוניות אם אינך משתמש קבוע בתחנות שלהן, ועידכוני התחזוקה שלהם קבורים עמוק באתרי החברה). ב"חגי הבנק" בכלל יש חגיגת סגירות, כאשר אתה יכול להגיד בוודאות שתהיה לפחות תחנת טרמינל לונדונית ראשית (כלומר - נקודת המוצא של רשת בינעירונית שלמה) אחת שתהיה סגורה, וכל משתמשיה מרחבי הממלכה יצטרכו להוסיף שעה לנסיעה בגלל שירות האוטובוסים החלופי, או - לפעמים - מספר רכבות מוגבל של החברה המפעילה יגיע בכלל לתחנת טרמינל אחרת.

אוטובוסי הלילה בתוך הערים עמוסים במבלים, ובלונדון יש קווים שכבר לא מחולקים ל X ו NX (לטובת הקוראים: N = Night ) אלא פשוט נחשבים לקווי 24 שעות.
מסכים עם כל מילה+חווית רכבת אחרונה בניו יורק
אכן שומרי מצוות נוהגים לטייל פעמיים בשנה בחול המועד פסח וסוכות וגם ביום העצמאות. מלבד זאת הם נוהגים לשהות במקום מסויים במשך השבת כאשר מרבית הזמן מוקדש לתפילות, ארוחות חגיגיות התאספויות חברתיות ושינת צהריים.

באנגליה המצב שאני מכיר הוא אכן כפי שאתה מתאר. לעומת זאת בשוויץ וגם בהונג קונג נתקלתי בקוי תחבורה מסוימים בהם התדירות מוגברת בסופי שבוע, וזאת על פי השיקול ששירות ציבורי מתווסתת בהתאם לביקוש. בשני מקומות אלה מצאתי גם קוים משודרגים בסופי שבוע. קוים אלה הם ישירים וארוכים מהקוים של ימי עבודה וחוסכים את צורך להחליף אמצעי תחבורה בתחנת ביניים כפי שנדרש בימי עבודה. ברור שמדובר בהסעת נוסעים למקומות בילוי. במקביל יש הפחתה בשירות למרכזי עבודה וכמובן בשירות בשעות שהינם שעות העומס בימי עבודה.

לגבי תחבורה לילית הנה חוויה אישית שלי: התארחתי אצל חברים ב-Long Island בניו יורק. התכוונתי לנסוע בערב למרכז מנהטן כדי לראות הצגה. שאלתי את החברים אם תהיה תחבורה מאוחר בערב בתום ההצגה והם ענו שלמיטב ידיעתם יש שירות רכבות כל הלילה. יצאתי מההצגה והגעתי לתחנה הראשית (Penn Station) בכ-23:40. נתקלתי בלוח בו צויינו בגיר שעות הרכבות האחרונות לכל יעד ב-Long Island. ראיתי שכבר פספסתי בדקותיים את הרכבת האחרונה ליעדי אך נותרו רכבות ליעדים אחרים. בשיא המהירות קניתי מפה בקיוסק סמוך ואיתרתי קו רכבת העובר קרוב יחסית (כמה קילומטרים) מהיעד שלי ומיהרתי לעלות לרכבת. בהגיעי לתחנה הלכתי כ-40 דקות ברחובות שוממים ומושלגים (זה היה בחורף...) והגעתי לבית החברים. בבוקר סיפרתי למארחיי את שעבר עלי. הם התקשרו לחברת הרכבות כדי לברר והם נענו כך: נכון שהרכבות האחרונות יוצאות לפי הזמנים הרשומים בגיר על הלוח, אבל המשמעות של "רכבת אחרונה" היא הרכבת האחרונה לפני חצות של אותו היום כאשר למעשה הרכבות נוסעות במשך כל הלילה והרכבת הראשונה של יום המחרת נוסעת בדקות הראשונות לאחר חצות! ההגיון של חברת הרכבות די משעשע ואני כמובן לא הייתי מציין רכבת אחרונה או ראשונה במקרה של שירות הפועל ללא הפסקה. לתהיה שלי מדוע מצאו לנכון לפרסם בבירור את שעות הרכבות האחרונות כאשר למעשה השירות ממשיך ללא הפסקה אין תשובה; הלוח נועד כנראה לבלבל תיירים כמוני מאירופה בה המשמעות של רכבת אחרונה היא האחרונה לפני הפסקה בת מספר שעות עד לאור יום המחרת.

בברכה,

דוד
 

Ccyclist

Well-known member
איזה קטע, בTFL היום החדש הוא ב4:30 בבוקר.

מסכים עם כל מילה+חווית רכבת אחרונה בניו יורק
אכן שומרי מצוות נוהגים לטייל פעמיים בשנה בחול המועד פסח וסוכות וגם ביום העצמאות. מלבד זאת הם נוהגים לשהות במקום מסויים במשך השבת כאשר מרבית הזמן מוקדש לתפילות, ארוחות חגיגיות התאספויות חברתיות ושינת צהריים.

באנגליה המצב שאני מכיר הוא אכן כפי שאתה מתאר. לעומת זאת בשוויץ וגם בהונג קונג נתקלתי בקוי תחבורה מסוימים בהם התדירות מוגברת בסופי שבוע, וזאת על פי השיקול ששירות ציבורי מתווסתת בהתאם לביקוש. בשני מקומות אלה מצאתי גם קוים משודרגים בסופי שבוע. קוים אלה הם ישירים וארוכים מהקוים של ימי עבודה וחוסכים את צורך להחליף אמצעי תחבורה בתחנת ביניים כפי שנדרש בימי עבודה. ברור שמדובר בהסעת נוסעים למקומות בילוי. במקביל יש הפחתה בשירות למרכזי עבודה וכמובן בשירות בשעות שהינם שעות העומס בימי עבודה.

לגבי תחבורה לילית הנה חוויה אישית שלי: התארחתי אצל חברים ב-Long Island בניו יורק. התכוונתי לנסוע בערב למרכז מנהטן כדי לראות הצגה. שאלתי את החברים אם תהיה תחבורה מאוחר בערב בתום ההצגה והם ענו שלמיטב ידיעתם יש שירות רכבות כל הלילה. יצאתי מההצגה והגעתי לתחנה הראשית (Penn Station) בכ-23:40. נתקלתי בלוח בו צויינו בגיר שעות הרכבות האחרונות לכל יעד ב-Long Island. ראיתי שכבר פספסתי בדקותיים את הרכבת האחרונה ליעדי אך נותרו רכבות ליעדים אחרים. בשיא המהירות קניתי מפה בקיוסק סמוך ואיתרתי קו רכבת העובר קרוב יחסית (כמה קילומטרים) מהיעד שלי ומיהרתי לעלות לרכבת. בהגיעי לתחנה הלכתי כ-40 דקות ברחובות שוממים ומושלגים (זה היה בחורף...) והגעתי לבית החברים. בבוקר סיפרתי למארחיי את שעבר עלי. הם התקשרו לחברת הרכבות כדי לברר והם נענו כך: נכון שהרכבות האחרונות יוצאות לפי הזמנים הרשומים בגיר על הלוח, אבל המשמעות של "רכבת אחרונה" היא הרכבת האחרונה לפני חצות של אותו היום כאשר למעשה הרכבות נוסעות במשך כל הלילה והרכבת הראשונה של יום המחרת נוסעת בדקות הראשונות לאחר חצות! ההגיון של חברת הרכבות די משעשע ואני כמובן לא הייתי מציין רכבת אחרונה או ראשונה במקרה של שירות הפועל ללא הפסקה. לתהיה שלי מדוע מצאו לנכון לפרסם בבירור את שעות הרכבות האחרונות כאשר למעשה השירות ממשיך ללא הפסקה אין תשובה; הלוח נועד כנראה לבלבל תיירים כמוני מאירופה בה המשמעות של רכבת אחרונה היא האחרונה לפני הפסקה בת מספר שעות עד לאור יום המחרת.

בברכה,

דוד
איזה קטע, בTFL היום החדש הוא ב4:30 בבוקר.
התחתית הלונדונית מפסיקה לפעול בחצות בקירוב ויש רכבות אחרונות שהן אכן אחרונות, אבל - אם אתה קונה כרטיס נסיעה יומי או תקופתי נקודת הזמן שבו מסתיים היום הוא ב4:30 בבוקר כך שניתן לחזור באוטובוסי לילה עד לשעה הזו.

אני מניח שאם קנית כרטיס שתקף ליום אחד אז הרכבות ה"אחרונות" בדוגמה הניו-יורקית הן האחרונות שכלולות בכרטיס הנוכחי שלך, ולכן האזהרה שעליך לקנות חדש. אחרת אין הרבה הגיון באזהרה מבפני משהו שאין לו משמעות כלשהי מבחינת הנוסע.
 

novarex

New member
לא חשבתי על זה - זאת הסיבה כנראה

איזה קטע, בTFL היום החדש הוא ב4:30 בבוקר.
התחתית הלונדונית מפסיקה לפעול בחצות בקירוב ויש רכבות אחרונות שהן אכן אחרונות, אבל - אם אתה קונה כרטיס נסיעה יומי או תקופתי נקודת הזמן שבו מסתיים היום הוא ב4:30 בבוקר כך שניתן לחזור באוטובוסי לילה עד לשעה הזו.

אני מניח שאם קנית כרטיס שתקף ליום אחד אז הרכבות ה"אחרונות" בדוגמה הניו-יורקית הן האחרונות שכלולות בכרטיס הנוכחי שלך, ולכן האזהרה שעליך לקנות חדש. אחרת אין הרבה הגיון באזהרה מבפני משהו שאין לו משמעות כלשהי מבחינת הנוסע.
לא חשבתי על זה - זאת הסיבה כנראה
 

orchilit

New member


מתנגד לגישה הרואה בתחבורה הציבורית כלי לעניים
ברשותי רכב וביכולתי גם לשכור רכב בכל אחת מהארצות המסודרות בהן אני מבקר. למרות זאת, אני מעדיף להשתמש בתחבורה ציבורית ובעיקר ברכבות בכל הזדמנות הגיונית כי זה מאפשר לי לעשות דברים מועילים יותר מנהיגה וזה חוסך ממני את הצורך לחפש חנייה בתוך הערים. במקרה של טיולים ברגל התחבורה הציבורית גם מונעת את הצורך לחזור מאותה נקודה בה התחלתי ללכת.

במרבית המקומות בעולם בהם אני מבקר הנסיעה בתחבורה ציבורית יעילה למדי ולבטח בצירים הפופולריים. לצערי, בארץ איני מוצא תחבורה ציבורית נוחה במרבית המקרים ולכן נאלץ לבלות לא מעט זמן בנהיגה. כאשר אני מטייל בימי שישי ושבת - ובעצם בכל יום מנוחה רשמית מעבודה מלבד יום העצמאות - אני נאלץ תמיד לחזור ברגל לרכב הנמצא בנקודת המוצא מאחר ובאותו היום התחבורה הציבורית איננה מתקיימת. גדלתי בחו"ל (אנגליה) ואני מבקר לעיתים קרובות בארצות שונות ואוכל להעיד על כך שאנשים רבים שם נוסעים בתחבורה ציבורית חרף היותם בעלי רכב פרטי. לא מקובל שם לראות את השימוש בתחבורה ציבורית כשירות המיועד באופן בלעדי או אפילו בעיקר לעניים (וכמובן גם לילדים, קשישים, וכו'), אלא גם כשירות המשלים את הנהיגה העצמית.

בארץ אכן ההיבט של יוקרה והמעמדות החברתיות אכן נכנס למשוואה ואנשים שאני מכיר לא יסעו בתחבורה ציבורית כי הם רואים זאת כפחיתות כבוד (וכמובן כי הם רואים את השירות כלוקה בחסר) אם כי אפשר לראות שיפור מבורך בהתייחסות לרכבות בשנים האחרונות עם הרחבת הרשת ושידרוג התדירות בחלק מן הקוים.

רצוי מאד ואף הכרחי לבריאותנו ורווחתנו כחברה שממשלתנו והמפלגות השונות בכנסת אכן תישאפנה לאזן את חלוקת המשאבים והאפשרויות בין כל מגזרי האוכלוסיה. אולם, לטענתי, המאבק על התחבורה הציבורית הוא הרבה מעבר לצורך להיטיב עם העניים. התחבורה הציבורית חשובה לכולנו ובלי הפיתוח המואץ המתוכנן וההולך ונבנה בשנים אלו אני מניח שהיינו מגיעים תוך שנים אחדות למצב בו רוב חלקי הארץ המיושבים יימצאו תחת מעטה של אספלט אך כולנו נבלה שעות בפקקים בכל יום ונשלם הון עתק בעבור הזכות להחנות את הרכב לכמה שעות.

אין לי ספק שהנושא קרוב ללב כולנו בפורום זה ושהתחבורה הציבורית איננה רק תחביב או תוצאה של רצון להילחם למען עניים אלא מהווה כמיהה עזה שלכולנו תעמוד חלופה טובה לרכב פרטי ברמה דומה לזו הקיימת, לדוגמא, בארצות אירופה.

בברכה,

דוד
 

alonsit1

New member
למה להאריך אם אפשר לקצר?

בושה למפלגה שפעם הוציאה "אוטובוסי שבת".
נראה שהניתוק הייחודי לישראל בין השמאל לשכבות האוכלוסייה שידן לא משגת מגיע לשיא חדש כאשר המפלגה שמאז הקמתה הריצה "אוטובוסי שבת" בקמפיין הבחירות מוכנה להתפשר על מוניות שירות. תנועת שמאל שאין בה אלמנט נרחב של אנשים שאין ברשותם רכב אינה יכולה להחשב לשמאל חברתי-כלכלי, ולבורגנים שמנהיגים אותה לא אכפת "שיסעו במוניות שירות" מבלי להבין שזה אינו פיתרון תחבורתי ראוי לאוכלוסיה שרוצה להנות ביום החופשי שלה במקומות אליהם היא איננה יכולה להגיע ברגל.

הפשרה של חולדאי משמעותה שירות נסיעה בתוך העיר תל-אביב, עם גלישה אפשרית לרמת גן וגבעתיים, ערים בלב "מדינת תל-אביב". היא לא תאפשר הגעה לתל-אביב משאר גוש דן או אפילו ממרחק נסיעה סביר של שעה ( חיפה, ירושלים, אשקלון ) ומקסימום תאפשר לתושבי תל-אביב לעלות על מונית השירות השניה ולא הרביעית.

פסק דין - לו היה ניתן - היה יכול להורות שריתוקם של מיליוני אזרחים לביתם בעוון אי אחזקת רכב פרטי זו פגיעה בלתי מידתית בחופש התנועה, חופש הדת (והחופש מדת), הזכות לחיי משפחה, וכו'. פסק הדין היה יכול להסתמך בין השאר על השירשורים שלי פה שהראו שאין להיעדר התחבורה הציבורית בישראל ביום המנוחה אח ורע בעולם - לא בטהראן ולא לוותיקן. בית המשפט היה יכול גם להורות למדינה שהברירה שלה היא להפעיל מערכת תח"צ בימי המנוחה או לתגבור ולסבסד את המוניות לרמת השירות והמחירים של שירות האוטובוסים ורכבות בימי השבוע (דבר שיעלה לה מיליארדים כי זול יותר להפעיל אוטובוס מעשרות מוניות ספיישל, או כמעט עשר מוניות שירות). הבחירה למשוך את העתירה ולמנוע פסק דין מונעת פריצת דרך משמעותית במאבק.
למה להאריך אם אפשר לקצר?
בכל פעם מחדש, הבטחות יפות לחוד ומציאות לחוד. עושים עלינו סיבוב שכולו דאחקה אחת גדולה והתחלנו את שירנו מהתחלה. מה לעשות, ככה זה פה.

האמת, רציתי לכתוב משהו קצת בוטה בנוסח "שוב מז...ים אותנו" אבל זה פורום מכובד ונקי מוולגריות. לא שזה משנה את התמונה הכללית, אבל משעשע לגלות איך שוב עבדו עלינו ואיך שוב נפלנו כמו חבורת פתיים במלכודת הדבש של מנהיגינו המפוארים. וזה עוד בממשלה נטולת חרדים. איזה יופי.
 
שינויים אמיתיים לא נעשים ברעש וצלצולים.

למה להאריך אם אפשר לקצר?
בכל פעם מחדש, הבטחות יפות לחוד ומציאות לחוד. עושים עלינו סיבוב שכולו דאחקה אחת גדולה והתחלנו את שירנו מהתחלה. מה לעשות, ככה זה פה.

האמת, רציתי לכתוב משהו קצת בוטה בנוסח "שוב מז...ים אותנו" אבל זה פורום מכובד ונקי מוולגריות. לא שזה משנה את התמונה הכללית, אבל משעשע לגלות איך שוב עבדו עלינו ואיך שוב נפלנו כמו חבורת פתיים במלכודת הדבש של מנהיגינו המפוארים. וזה עוד בממשלה נטולת חרדים. איזה יופי.
שינויים אמיתיים לא נעשים ברעש וצלצולים.
ראו ערך חיפה.
 

alonsit1

New member
לא דין חיפה (והגליל) כדין שאר הארץ

שינויים אמיתיים לא נעשים ברעש וצלצולים.
ראו ערך חיפה.
לא דין חיפה (והגליל) כדין שאר הארץ
בחיפה וחלקים מאיזור הצפון פועלת תח"צ סדירה גם בשבת מכוח סטטוס-קוו מבורך ומוצלח, שאפילו עסקני החרדים לא יכלו לו. בשאר חלקי הארץ, למרבה התסכול, שוררת כפיה דתית-אורתודוכסית בזויה ומשוקצת, אנטי-ציונית ועוכרת ישראל, בחסות הממסד הדתי שעל טיבו ומהותו זכינו ללמוד ממש לאחרונה, בהליך בחירת הרבנים הראשיים.

כאזרח ישראלי ציוני, אין לי ענין אמיתי בהלכות הדת - שום דת, למען הסר ספק - והזרם האורתודכסי, על תפיסת עולמו הפרימיטיבית והחשוכה, מנהגיו המחרידים ומעל לכל, צביעותו המזעזעת, עוד ישלם ביום מן הימים תשלום מלא על מעשיו הנקלים בחסות ההסכמים הקואליציוניים הידועים עד זרא. רק מצער לגלות שוב ושוב, וחוזר חלילה, כיצד ולמרות הכל, אנו ומנהיגינו מתבטלים ללא הסבר בפני האספסוף הפגאני המנהל את חיינו מן העריסה ועד לקבר, ולמה.

כל כך קיוויתי וציפיתי להתחיל בעידן חדש, עם בחירת הממשלה החדשה ובמיוחד עם נצחונם של לפיד ובנט על מפלגות החרדים. ומה יצא מזה? אין הפרדת דת מהמדינה, אין חיסול הממסד הדתי, אין פריצת דרך ועכשיו גם אין כסף כי מיסים לוקחים רק ממי שגם כך עובד ומשלם. אוטובוסים בשבת זה באמת יפה מאוד, אבל הפתרון חייב להיות כולל ומקיף - קרי, חיסול התמנון הדתי הלופת את גרוננו ואם אפשר, יפה שעה אחת קודם.
 
בחיפה ה"סטטוס-קוו" זז לכיוון החופשי.

לא דין חיפה (והגליל) כדין שאר הארץ
בחיפה וחלקים מאיזור הצפון פועלת תח"צ סדירה גם בשבת מכוח סטטוס-קוו מבורך ומוצלח, שאפילו עסקני החרדים לא יכלו לו. בשאר חלקי הארץ, למרבה התסכול, שוררת כפיה דתית-אורתודוכסית בזויה ומשוקצת, אנטי-ציונית ועוכרת ישראל, בחסות הממסד הדתי שעל טיבו ומהותו זכינו ללמוד ממש לאחרונה, בהליך בחירת הרבנים הראשיים.

כאזרח ישראלי ציוני, אין לי ענין אמיתי בהלכות הדת - שום דת, למען הסר ספק - והזרם האורתודכסי, על תפיסת עולמו הפרימיטיבית והחשוכה, מנהגיו המחרידים ומעל לכל, צביעותו המזעזעת, עוד ישלם ביום מן הימים תשלום מלא על מעשיו הנקלים בחסות ההסכמים הקואליציוניים הידועים עד זרא. רק מצער לגלות שוב ושוב, וחוזר חלילה, כיצד ולמרות הכל, אנו ומנהיגינו מתבטלים ללא הסבר בפני האספסוף הפגאני המנהל את חיינו מן העריסה ועד לקבר, ולמה.

כל כך קיוויתי וציפיתי להתחיל בעידן חדש, עם בחירת הממשלה החדשה ובמיוחד עם נצחונם של לפיד ובנט על מפלגות החרדים. ומה יצא מזה? אין הפרדת דת מהמדינה, אין חיסול הממסד הדתי, אין פריצת דרך ועכשיו גם אין כסף כי מיסים לוקחים רק ממי שגם כך עובד ומשלם. אוטובוסים בשבת זה באמת יפה מאוד, אבל הפתרון חייב להיות כולל ומקיף - קרי, חיסול התמנון הדתי הלופת את גרוננו ואם אפשר, יפה שעה אחת קודם.
בחיפה ה"סטטוס-קוו" זז לכיוון החופשי.
קווי לילה שפועלים בשישי בלילה והמטרונית שתפעל 24/7 - אלה שינויים מעשיים לטובה שקרו בלי עתירות משפטיות, בלי מלחמות תקשורת וכתבות שער בעיתונות. לכך התכוונתי כשאמרתי ששינויים אמיתיים בסטטוס-קוו קורים בשטח וללא כותרות. כל מה שמרצ עושה בתל אביב זה פופוליזם טהור.
 

mister K

New member
בחיפה הסטטוס קוו לא זז מילימטר.

בחיפה ה"סטטוס-קוו" זז לכיוון החופשי.
קווי לילה שפועלים בשישי בלילה והמטרונית שתפעל 24/7 - אלה שינויים מעשיים לטובה שקרו בלי עתירות משפטיות, בלי מלחמות תקשורת וכתבות שער בעיתונות. לכך התכוונתי כשאמרתי ששינויים אמיתיים בסטטוס-קוו קורים בשטח וללא כותרות. כל מה שמרצ עושה בתל אביב זה פופוליזם טהור.
בחיפה הסטטוס קוו לא זז מילימטר.
מאז ומעולם הותר להפעיל אוטובוסים בשבת בחיפה והצפון.
עצם העובדה שלא פעלו אוטובוסים בשישי בלילה לא קשורה לכך, כי הרי עד לא מזמן אוטובוסים בלילה לא פעלו באף מקום בארץ.
אבל אוטובוסים בשבת בבוקר היו גם היו מאז ומעולם. השירות הצטמצם בשנים האחרונות וכעת הוא חוזר למה שהיה קודם ואפילו יותר מזה.

לכן מרצ בתל אביב לא עושים פופוליזם. פשוט לצערנו תל אביב נמצאת בגבולות העוצר ההיסטורי שחל על האוטובוסים ושם הרבה יותר קשה לשנות.
 
נו, "ואפילו יותר מזה" אומר שהוא זז.

בחיפה הסטטוס קוו לא זז מילימטר.
מאז ומעולם הותר להפעיל אוטובוסים בשבת בחיפה והצפון.
עצם העובדה שלא פעלו אוטובוסים בשישי בלילה לא קשורה לכך, כי הרי עד לא מזמן אוטובוסים בלילה לא פעלו באף מקום בארץ.
אבל אוטובוסים בשבת בבוקר היו גם היו מאז ומעולם. השירות הצטמצם בשנים האחרונות וכעת הוא חוזר למה שהיה קודם ואפילו יותר מזה.

לכן מרצ בתל אביב לא עושים פופוליזם. פשוט לצערנו תל אביב נמצאת בגבולות העוצר ההיסטורי שחל על האוטובוסים ושם הרבה יותר קשה לשנות.
נו, "ואפילו יותר מזה" אומר שהוא זז.
אם פתאם קווי אוטובוס הראשונים בתל אביב יתחילו לפעול מ-4 בצהריים במקום מ-6 בערב, לא תגיד שהמצב משתפר? ברור שכן. אז כרגע בחיפה המצב משתפר, אחרי שנים שבהן המצב נסוג. ובתל אביב, בניגוד לחיפה, המצב לא משתנה, למרות שמרצ וישראל חופשית מנסים לעשות מזה כותרות.
 

mister K

New member
הקווים בתל אביב פעלו פעם מהשעה 16:00.

נו, "ואפילו יותר מזה" אומר שהוא זז.
אם פתאם קווי אוטובוס הראשונים בתל אביב יתחילו לפעול מ-4 בצהריים במקום מ-6 בערב, לא תגיד שהמצב משתפר? ברור שכן. אז כרגע בחיפה המצב משתפר, אחרי שנים שבהן המצב נסוג. ובתל אביב, בניגוד לחיפה, המצב לא משתנה, למרות שמרצ וישראל חופשית מנסים לעשות מזה כותרות.
הקווים בתל אביב פעלו פעם מהשעה 16:00.
אם היום יחזירו את המצב לקדמותו, זה עדיין לא יהווה שינוי של הסטטוס-קוו.
לגבי חיפה, הכוונה שלי הייתה שמעולם לא היה שם איסור להפעיל תח"צ בליל שבת, כמו שכן קיים לצערנו בגוש דן.
לכן בחיפה היה קל להפעיל את קווי הלילה בשישי משום שזה לא הפר שום הסכם ושום סטטוס קוו, וזאת למרות שמעולם לא פעלו שם קווים בשישי בלילה לפני כן.
לא שאני חושב שצריך לשמור על הסטטוס קוו הזה. כבר ציינתי שמבחינתי הוא מת.
 
מה פירוש המילה "איסור" בהקשר הזה?

הקווים בתל אביב פעלו פעם מהשעה 16:00.
אם היום יחזירו את המצב לקדמותו, זה עדיין לא יהווה שינוי של הסטטוס-קוו.
לגבי חיפה, הכוונה שלי הייתה שמעולם לא היה שם איסור להפעיל תח"צ בליל שבת, כמו שכן קיים לצערנו בגוש דן.
לכן בחיפה היה קל להפעיל את קווי הלילה בשישי משום שזה לא הפר שום הסכם ושום סטטוס קוו, וזאת למרות שמעולם לא פעלו שם קווים בשישי בלילה לפני כן.
לא שאני חושב שצריך לשמור על הסטטוס קוו הזה. כבר ציינתי שמבחינתי הוא מת.
מה פירוש המילה "איסור" בהקשר הזה?
 

alonsit1

New member
יש מידה של צדק בדבריך ואני שמח לשמוע

בחיפה ה"סטטוס-קוו" זז לכיוון החופשי.
קווי לילה שפועלים בשישי בלילה והמטרונית שתפעל 24/7 - אלה שינויים מעשיים לטובה שקרו בלי עתירות משפטיות, בלי מלחמות תקשורת וכתבות שער בעיתונות. לכך התכוונתי כשאמרתי ששינויים אמיתיים בסטטוס-קוו קורים בשטח וללא כותרות. כל מה שמרצ עושה בתל אביב זה פופוליזם טהור.
יש מידה של צדק בדבריך ואני שמח לשמוע
את החדשות הטובות מחיפה, העיר האהובה עלי בארץ. יום בהיר אחד, אם ירצה הבורא, גם אעתיק את כתובתי לשם כי זו עיר כל כך כיפית וסבבה לי שם - הנוף, ההיסטוריה, האוכל והאנשים. אוהב את חיפה!

לענין מרצ, פופליזם וכו', אומר זאת במלא הפשטות: ב-42 שנותי כאזרח המדינה, פחות או יותר הבנתי את עובדת השיטה. שום דבר אמיתי לא זז פה ולא יזוז - זו לו פסימיות שחורה אלא הבנת המציאות כפי שהיא. ככה זה. לא יעזור בית דין. כל עוד אין לנו פה הפרדה מלאה, מוחלטת והרמטית של הדת מהמדינה, אבל כמו שצריך, עד הסוף ואז עוד קצת - אין לנו תקווה. לא יהיו פה אוטובוסים ורכבות בשבת, לא יהיו נישואים אזרחיים ומזון חופשי מצבת תשלובת תעשיית אישורי הכשרות, השחיתות הממסדית-דתית תמשיך להשתולל ולהתפרע באין מפריע, והלאה אל האופק הורוד. למה אין הפרדת מהמדינה? כי... כי... כי ככה. אין למה. זה אנחנו.
 

eman70

New member
ביררתי, והעתירה נמשכה כי בניגוד לדעת מרצ,

בושה למפלגה שפעם הוציאה "אוטובוסי שבת".
נראה שהניתוק הייחודי לישראל בין השמאל לשכבות האוכלוסייה שידן לא משגת מגיע לשיא חדש כאשר המפלגה שמאז הקמתה הריצה "אוטובוסי שבת" בקמפיין הבחירות מוכנה להתפשר על מוניות שירות. תנועת שמאל שאין בה אלמנט נרחב של אנשים שאין ברשותם רכב אינה יכולה להחשב לשמאל חברתי-כלכלי, ולבורגנים שמנהיגים אותה לא אכפת "שיסעו במוניות שירות" מבלי להבין שזה אינו פיתרון תחבורתי ראוי לאוכלוסיה שרוצה להנות ביום החופשי שלה במקומות אליהם היא איננה יכולה להגיע ברגל.

הפשרה של חולדאי משמעותה שירות נסיעה בתוך העיר תל-אביב, עם גלישה אפשרית לרמת גן וגבעתיים, ערים בלב "מדינת תל-אביב". היא לא תאפשר הגעה לתל-אביב משאר גוש דן או אפילו ממרחק נסיעה סביר של שעה ( חיפה, ירושלים, אשקלון ) ומקסימום תאפשר לתושבי תל-אביב לעלות על מונית השירות השניה ולא הרביעית.

פסק דין - לו היה ניתן - היה יכול להורות שריתוקם של מיליוני אזרחים לביתם בעוון אי אחזקת רכב פרטי זו פגיעה בלתי מידתית בחופש התנועה, חופש הדת (והחופש מדת), הזכות לחיי משפחה, וכו'. פסק הדין היה יכול להסתמך בין השאר על השירשורים שלי פה שהראו שאין להיעדר התחבורה הציבורית בישראל ביום המנוחה אח ורע בעולם - לא בטהראן ולא לוותיקן. בית המשפט היה יכול גם להורות למדינה שהברירה שלה היא להפעיל מערכת תח"צ בימי המנוחה או לתגבור ולסבסד את המוניות לרמת השירות והמחירים של שירות האוטובוסים ורכבות בימי השבוע (דבר שיעלה לה מיליארדים כי זול יותר להפעיל אוטובוס מעשרות מוניות ספיישל, או כמעט עשר מוניות שירות). הבחירה למשוך את העתירה ולמנוע פסק דין מונעת פריצת דרך משמעותית במאבק.
ביררתי, והעתירה נמשכה כי בניגוד לדעת מרצ,
עיריית תל אביב החליטה לסגת מההחלטה המקורית שלה (שהתקבלה בזמנו ביוזמת מרצ) להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ולנסות להתפשר על הפעלת מוניות שירות.

העתירה הייתה על זה שמשרד התחבורה סירב לקבל את תוכנית העירייה. וברגע שהעירייה שינתה את התוכנית שלה, אין בעצם על מה לעתור. ומי שאשם בזה זה חולדאי, לא מרצ. מרצ תמשיך להבק למען תחבורה ציבורית בשבת, בכל דרך שתוכל.
 

mister K

New member
זה כבר נשמע הרבה יותר הגיוני.

ביררתי, והעתירה נמשכה כי בניגוד לדעת מרצ,
עיריית תל אביב החליטה לסגת מההחלטה המקורית שלה (שהתקבלה בזמנו ביוזמת מרצ) להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ולנסות להתפשר על הפעלת מוניות שירות.

העתירה הייתה על זה שמשרד התחבורה סירב לקבל את תוכנית העירייה. וברגע שהעירייה שינתה את התוכנית שלה, אין בעצם על מה לעתור. ומי שאשם בזה זה חולדאי, לא מרצ. מרצ תמשיך להבק למען תחבורה ציבורית בשבת, בכל דרך שתוכל.
זה כבר נשמע הרבה יותר הגיוני.
אם כך, הפרסום של Ynet לוקה בחסר. קשה להבין זאת מהידיעה.
בכל אופן, זו עוד סיבה להחליף את חולדאי. היה ברור מלכתחילה שהוא לא באמת יביא להפעלת אוטובוסים בשבת, למרות הדיבורים היפים.
 

mister K

New member
החלטה איומה ונוראית שבוגדת בציבור המצביעים.

מרץ מחקה את העתירה להפעלת אוטובוסים בשבת
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4409589,00.html
החלטה איומה ונוראית שבוגדת בציבור המצביעים.
לא ברור איזה אינטרס יש לסיעת מרצ בעירייה למשוך את העתירה, במקום להמשיך ולהיאבק למען הציבור שנתן להם את קולו. ציבור של תושבי תל אביב שרוצים שאוטובוסים יפעלו בשבת.
מוניות שירות הן לא "פשרה". עצם הפעלתן הוא הפסד שמקבע את הסטטוס קוו והורס את התחבורה הציבורית בשאר ימות השבוע. שני דברים מנוגדים לחלוטין למטרותיה המוצהרות של תנועת מרצ. היא גם מראה על חוסר הבנה תהומי בכל מה שקשור לתחבורה ציבורית.
להערכתי מדובר בהחלטה של הסיעה בעירייה ללא קשר לחברי הכנסת של מרצ. הפניה לתמר זנדברג נעשתה רק משום שהיא הייתה מאלו שיזמו את העתירה, בזמן שהייתה חברה במועצת העיר. הדברים מנוגדים לחלוטין למה ששמעתי ממנה באופן אישי לאחר שנבחרה להיות חברת כנסת והם שתיאבק על הפעלת אוטובוסים ללא "פשרות" כאלו ואחרות. היא גם הצהירה את זה בהפגנה שנערכה למען הפעלת אוטובוסים בשבת ובה נכחה.

לדעתי זו החלטה טיפשית במיוחד בתקופה הנוכחית שלפני הבחירות המוניציפליות. אני בתור תושב תל אביב אתן את קולי אך ורק למועמד ולסיעה שיפעלו למען שינוי הסטטוס קוו בעיר והפעלת אוטובוסים בשבת. לא מוניות שירות ולא בטיח.
כולי תקוה שניצן הורוביץ (שמתמודד ברשימה עצמאית) לא מחזיק בעמדה הכנועה הזאת. עם פשרות כאלו מצד מי שמתיימרים לייצג את הציבור החילוני בעיר הנחשבת לחילונית ביותר בישראל, מוטב כבר שנסגור את הבסטה.
מעבר לזה אין לי מילים... פשוט לזרוק לפח את כל המאבק בו הושקעו מאמצים רבים. אם יתווספו קווים נוספים של מוניות שירות זה יהיה נורא.
 

droriko

New member
אתה מכיר אחד כזה?

החלטה איומה ונוראית שבוגדת בציבור המצביעים.
לא ברור איזה אינטרס יש לסיעת מרצ בעירייה למשוך את העתירה, במקום להמשיך ולהיאבק למען הציבור שנתן להם את קולו. ציבור של תושבי תל אביב שרוצים שאוטובוסים יפעלו בשבת.
מוניות שירות הן לא "פשרה". עצם הפעלתן הוא הפסד שמקבע את הסטטוס קוו והורס את התחבורה הציבורית בשאר ימות השבוע. שני דברים מנוגדים לחלוטין למטרותיה המוצהרות של תנועת מרצ. היא גם מראה על חוסר הבנה תהומי בכל מה שקשור לתחבורה ציבורית.
להערכתי מדובר בהחלטה של הסיעה בעירייה ללא קשר לחברי הכנסת של מרצ. הפניה לתמר זנדברג נעשתה רק משום שהיא הייתה מאלו שיזמו את העתירה, בזמן שהייתה חברה במועצת העיר. הדברים מנוגדים לחלוטין למה ששמעתי ממנה באופן אישי לאחר שנבחרה להיות חברת כנסת והם שתיאבק על הפעלת אוטובוסים ללא "פשרות" כאלו ואחרות. היא גם הצהירה את זה בהפגנה שנערכה למען הפעלת אוטובוסים בשבת ובה נכחה.

לדעתי זו החלטה טיפשית במיוחד בתקופה הנוכחית שלפני הבחירות המוניציפליות. אני בתור תושב תל אביב אתן את קולי אך ורק למועמד ולסיעה שיפעלו למען שינוי הסטטוס קוו בעיר והפעלת אוטובוסים בשבת. לא מוניות שירות ולא בטיח.
כולי תקוה שניצן הורוביץ (שמתמודד ברשימה עצמאית) לא מחזיק בעמדה הכנועה הזאת. עם פשרות כאלו מצד מי שמתיימרים לייצג את הציבור החילוני בעיר הנחשבת לחילונית ביותר בישראל, מוטב כבר שנסגור את הבסטה.
מעבר לזה אין לי מילים... פשוט לזרוק לפח את כל המאבק בו הושקעו מאמצים רבים. אם יתווספו קווים נוספים של מוניות שירות זה יהיה נורא.
אתה מכיר אחד כזה?
לא ראיתי שחולדאי,שפתאום לעת בחירות הפך לנוסע מתמיד בתחבורה הציבורית(פחחחחחח) ממש נלחם על תחבורה ציבורית בשבת. למעשה הייתי מעדיך שהוא גם לא יפעל בתחום התחבורה הציבורית באמצע שבוע,כי ראינו לאיזה נזק זה גרם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה