מרכזית המפרץ

מצב
הנושא נעול.

shualex

New member
מרכזית המפרץ

מרכזית המפרץ
יש לי בעיה עם מרכזית המפרץ. אני לא כל כך מבין את ההגיון להעביר את התחנה הסופית של רוב קוי האוטובוס הבינעירוניים אל מחוץ לעיר, למקום שאין להגיע אליו בהליכה רגלית סבירה ממרכז העיר. העניין נראה לי מוזר גם לאור העובדה שעכשיו כדי להגיע למרכזית המפרץ ברכבת מדרום הארץ כמעט תמיד צריך להחליף רכבת. זה לא נוח! מה הם השיקולים להקמת מרכזית המפרץ? זיהום אויר? פקקים בעיר התחתית? אופנה? אם תוקם תחנה מרכזית בחוף הכרמל - בכלל נגיע לשיא החלמאות - כדי להחליף אוטובוס בחיפה נצטרך לנסוע באוטובוס עירוני בין שתי התחנות. אני מקווה שאני טועה והכל נוח ובסדר, אנא העמידוני על טעויותי!
 

shooky33

New member
זה היה רעיון של...

מרכזית המפרץ
יש לי בעיה עם מרכזית המפרץ. אני לא כל כך מבין את ההגיון להעביר את התחנה הסופית של רוב קוי האוטובוס הבינעירוניים אל מחוץ לעיר, למקום שאין להגיע אליו בהליכה רגלית סבירה ממרכז העיר. העניין נראה לי מוזר גם לאור העובדה שעכשיו כדי להגיע למרכזית המפרץ ברכבת מדרום הארץ כמעט תמיד צריך להחליף רכבת. זה לא נוח! מה הם השיקולים להקמת מרכזית המפרץ? זיהום אויר? פקקים בעיר התחתית? אופנה? אם תוקם תחנה מרכזית בחוף הכרמל - בכלל נגיע לשיא החלמאות - כדי להחליף אוטובוס בחיפה נצטרך לנסוע באוטובוס עירוני בין שתי התחנות. אני מקווה שאני טועה והכל נוח ובסדר, אנא העמידוני על טעויותי!
זה היה רעיון של...
מצנע (שהיה אז ראש עיריית חיפה) שעיקרו היה להפחית את תנועת האוטובוסים בתוך חיפה. אז שפוט הוציאו אותם למרכזית... יכול להיות שהרעיון היה איכשהו חכם אבל הביצוע שלו ממש לא משהו. בעקרון זה אמור להיות פתרון זמני לבעיה... אבל לא נראה לי שמשהו בעניין הזה יזוז מתישהו.
 

curi

New member
לפי דעתי אגד צריכים לעשות מבצע

זה היה רעיון של...
מצנע (שהיה אז ראש עיריית חיפה) שעיקרו היה להפחית את תנועת האוטובוסים בתוך חיפה. אז שפוט הוציאו אותם למרכזית... יכול להיות שהרעיון היה איכשהו חכם אבל הביצוע שלו ממש לא משהו. בעקרון זה אמור להיות פתרון זמני לבעיה... אבל לא נראה לי שמשהו בעניין הזה יזוז מתישהו.
לפי דעתי אגד צריכים לעשות מבצע
כלשהו עם הרכבת כך שהתנועה בין שתי המרכזיות תתנהל ברכבת (פתרון הרבה יותר מהיר - 20 דקות במקום שעה!!!) ותהיה הנחה למי שיסע עד המרכזית באוטובוס או מהמרכזית.
 

איליה.

New member
טעות בידך. אני נוסע לעתים בקו 103

לפי דעתי אגד צריכים לעשות מבצע
כלשהו עם הרכבת כך שהתנועה בין שתי המרכזיות תתנהל ברכבת (פתרון הרבה יותר מהיר - 20 דקות במקום שעה!!!) ותהיה הנחה למי שיסע עד המרכזית באוטובוס או מהמרכזית.
טעות בידך. אני נוסע לעתים בקו 103
ממרכזית המפרץ לחוף הכרמל, בשעות השיא (8 בבוקר), ולוקח לו 25 דקות להגיע. לרכבת לוקח 20 דקות, והיא נוסעת רק 2-3 פעמים בשעה. אז עדיף לנסוע באוטובוס.
 

איליה.

New member
חוץ מזה הגישה לתחנת לב המפרץ

טעות בידך. אני נוסע לעתים בקו 103
ממרכזית המפרץ לחוף הכרמל, בשעות השיא (8 בבוקר), ולוקח לו 25 דקות להגיע. לרכבת לוקח 20 דקות, והיא נוסעת רק 2-3 פעמים בשעה. אז עדיף לנסוע באוטובוס.
חוץ מזה הגישה לתחנת לב המפרץ
של הרכבת מאד לא נוחה (צריך ללכת 5-10 דקות דרך הקניון), ובנוסף רכבת ישראל איננה מסוגלת להפעיל רכבות כל 3 דקות (כמו קווים 101, 102 בשעות השיא) ואפילו לא כל 10 דקות.
 

shooky33

New member
נכון זה טוב לבוקר...

טעות בידך. אני נוסע לעתים בקו 103
ממרכזית המפרץ לחוף הכרמל, בשעות השיא (8 בבוקר), ולוקח לו 25 דקות להגיע. לרכבת לוקח 20 דקות, והיא נוסעת רק 2-3 פעמים בשעה. אז עדיף לנסוע באוטובוס.
נכון זה טוב לבוקר...
ה 103 עושה את זה ממש מהר... אבל עד כמה שאני זוכר יש לו מספר מצומצם של נסיעות. בשאר שעות היום יש את ה 114 שבמקרה הטוב לוקח לו 45 דקות להגיע לחוף הכרמל... ואז באמת משתלם יותר לנסוע ברכבת... למקרה שהזמן הוא השיקול העיקרי. זה לפחות מה שאני עושה.
 

איליה.

New member
היום כן, אבל אחרי פתיחת מרכזית חוף

נכון זה טוב לבוקר...
ה 103 עושה את זה ממש מהר... אבל עד כמה שאני זוכר יש לו מספר מצומצם של נסיעות. בשאר שעות היום יש את ה 114 שבמקרה הטוב לוקח לו 45 דקות להגיע לחוף הכרמל... ואז באמת משתלם יותר לנסוע ברכבת... למקרה שהזמן הוא השיקול העיקרי. זה לפחות מה שאני עושה.
היום כן, אבל אחרי פתיחת מרכזית חוף
הכרמל, התדירות של 103 אמורה להיות כמו התדירות של 101 היום.
 

איליה.

New member
הפתרון הקבוע יהיה תחנה חדשה

זה היה רעיון של...
מצנע (שהיה אז ראש עיריית חיפה) שעיקרו היה להפחית את תנועת האוטובוסים בתוך חיפה. אז שפוט הוציאו אותם למרכזית... יכול להיות שהרעיון היה איכשהו חכם אבל הביצוע שלו ממש לא משהו. בעקרון זה אמור להיות פתרון זמני לבעיה... אבל לא נראה לי שמשהו בעניין הזה יזוז מתישהו.
הפתרון הקבוע יהיה תחנה חדשה
במיקום סמוך למיקום הנוכחי. הרעיון של מרכזית המפרץ חכם מאד. זה הגיוני שהתחנה המרכזית תהיה בכניסה לעיר ולא במרכז העיר, וממנה ייצאו קווים לכל חלקי העיר. כך למשל, כדי להגיע לטכניון לא צריך לעבור דרך חליסה, וגם ההגעה לעיר התחתית הפכה לנוחה הרבה יותר. חבל רק שתושבי נשר/טבעון/נצרת/יקנעם/טבריה נאלצים לסבול, כי המיקום של התחנה נוח למגיעים מהקריות אך מאד אינו נוח למגיעים מנשר. כשאני נוסע מנשר לחיפה ובחזרה, אני תמיד יורד בצ'ק פוסט וחוצה את הכביש, כי הנסיעה עד לב המפרץ היא מיותרת.
 

shualex

New member
בקשר לרכבת

הפתרון הקבוע יהיה תחנה חדשה
במיקום סמוך למיקום הנוכחי. הרעיון של מרכזית המפרץ חכם מאד. זה הגיוני שהתחנה המרכזית תהיה בכניסה לעיר ולא במרכז העיר, וממנה ייצאו קווים לכל חלקי העיר. כך למשל, כדי להגיע לטכניון לא צריך לעבור דרך חליסה, וגם ההגעה לעיר התחתית הפכה לנוחה הרבה יותר. חבל רק שתושבי נשר/טבעון/נצרת/יקנעם/טבריה נאלצים לסבול, כי המיקום של התחנה נוח למגיעים מהקריות אך מאד אינו נוח למגיעים מנשר. כשאני נוסע מנשר לחיפה ובחזרה, אני תמיד יורד בצ'ק פוסט וחוצה את הכביש, כי הנסיעה עד לב המפרץ היא מיותרת.
בקשר לרכבת
אם לא עכשיו אז לפחות עם בניית תחנה חדשה - מוכרחים להבטיח שכל רכבת שמגיעה לחיפה תעצור במרכזית המפרץ.
 

איליה.

New member
אני מסכים לגמרי, ואם לא עכשיו אימתי

בקשר לרכבת
אם לא עכשיו אז לפחות עם בניית תחנה חדשה - מוכרחים להבטיח שכל רכבת שמגיעה לחיפה תעצור במרכזית המפרץ.
אני מסכים לגמרי, ואם לא עכשיו אימתי
וחייבים להוריד את המחיר, כך שנסיעה ברכבת ללב המפרץ תעלה כמו נסיעה לחיפה. היום, כשאני נוסע מתל אביב למרכזית המפרץ, אני מעדיף לרדת בחיפה מרכז ולקחת אוטובוס, כי זה יוצא יותר זול מאשר לנסוע עד לב המפרץ.
 

ליילנד

New member
נצל"ש - למה יותר יקר ברכבת../images/Emo35.gif

אני מסכים לגמרי, ואם לא עכשיו אימתי
וחייבים להוריד את המחיר, כך שנסיעה ברכבת ללב המפרץ תעלה כמו נסיעה לחיפה. היום, כשאני נוסע מתל אביב למרכזית המפרץ, אני מעדיף לרדת בחיפה מרכז ולקחת אוטובוס, כי זה יוצא יותר זול מאשר לנסוע עד לב המפרץ.
נצל"ש - למה יותר יקר ברכבת

אני זוכרת שתמיד אחד השיקולים לנסיעה ברכבת היה המחיר הזול, מה קרה שכיום הרכבת יותר יקרה
 

איליה.

New member
זה לא שיותר יקר ברכבת, אלא

נצל"ש - למה יותר יקר ברכבת

אני זוכרת שתמיד אחד השיקולים לנסיעה ברכבת היה המחיר הזול, מה קרה שכיום הרכבת יותר יקרה
זה לא שיותר יקר ברכבת, אלא
הרבה יותר יקר להגיע מתל אביב למרכזית המפרץ מאשר לחיפה. גם באוטובוס 909הנסיעה יקרה ב-4 שקלים לעומת 910.
 

ליילנד

New member
../images/Emo36.gif לא רק בחיפה ../images/Emo26.gif

זה לא שיותר יקר ברכבת, אלא
הרבה יותר יקר להגיע מתל אביב למרכזית המפרץ מאשר לחיפה. גם באוטובוס 909הנסיעה יקרה ב-4 שקלים לעומת 910.
לא רק בחיפה

אני מתכוונת בכללי בגלל זה כתבתי נצל"ש, ולא רק לאזור המדובר בשרשור שאותו אני לא מכירה.
 

איליה.

New member
אז על איזה מקום דיברת?

לא רק בחיפה

אני מתכוונת בכללי בגלל זה כתבתי נצל"ש, ולא רק לאזור המדובר בשרשור שאותו אני לא מכירה.
אז על איזה מקום דיברת?
מאיפה לאיפה הנסיעה ברכבת יקרה יותר מאשר באוטובוס?
 
רשימה חלקית

אז על איזה מקום דיברת?
מאיפה לאיפה הנסיעה ברכבת יקרה יותר מאשר באוטובוס?
רשימה חלקית
בעיקר תל-אביב באר-שבע. אבל גם מאשדוד ליבנה באוטובוס, ברכבת זה 12 ש"ח וזו נסיעה של 8 עד 10 דקות (על השעון). נסיעה בתוך ת"א ברכבת 5.50 ש"ח באוטובוס 5 ש"ח בדן, 5.20 באשד (אגד, שחר, דרום יהודה).
 

ליילנד

New member
../images/Emo41.gif תקן אותי אם אני טועה ../images/Emo41.gif

אז על איזה מקום דיברת?
מאיפה לאיפה הנסיעה ברכבת יקרה יותר מאשר באוטובוס?
תקן אותי אם אני טועה

למשל חיפה תל אביב, רחובות ת"א וכו' יותר יקר מקו האוטובוס המקביל.
 

ליילנד

New member
הנה עוד דוגמה

תקן אותי אם אני טועה

למשל חיפה תל אביב, רחובות ת"א וכו' יותר יקר מקו האוטובוס המקביל.
הנה עוד דוגמה
הערב יענקלה לאן השיג אותי בתשובה ובדוגמה. (אגב, הערב יענקלה לאן, אני מאוד אוהבת את התוכנית הזו).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה