מרכזית המפרץ

מצב
הנושא נעול.
דוגמה של עיוות

נצל"ש - למה יותר יקר ברכבת

אני זוכרת שתמיד אחד השיקולים לנסיעה ברכבת היה המחיר הזול, מה קרה שכיום הרכבת יותר יקרה
דוגמה של עיוות
במדינת ישראל, עד לפני כעשור, הרכבת לא ממש התחרתה עם האוטובוסים מבחינת רמת השירות המוצע - פרט למחיר הנסיעה שהיה זול יותר. מאז, הדברים התחילו להשתנות, לכן הרכבת יכולה היום להרשות לעצמה לדרוש מחיר גבוה יותר בקווים שהשירות אמין וטוב יותר. וזה המצב בתחבורה בין-עירונית באירופה מאז ומתמיד: נסיעה ברכבת עולה מחיר כפול לעומת נסיעה באוטובוס, כאשר זמן הנסיעה באוטובוס כפול מברכבת! (זאת הכללה, אבל תקפה למדי - הערות ודוגמאות ספציפיות מוזמנות!)
 

איליה.

New member
למשל באוטובוס השלפוחית יכולה

דוגמה של עיוות
במדינת ישראל, עד לפני כעשור, הרכבת לא ממש התחרתה עם האוטובוסים מבחינת רמת השירות המוצע - פרט למחיר הנסיעה שהיה זול יותר. מאז, הדברים התחילו להשתנות, לכן הרכבת יכולה היום להרשות לעצמה לדרוש מחיר גבוה יותר בקווים שהשירות אמין וטוב יותר. וזה המצב בתחבורה בין-עירונית באירופה מאז ומתמיד: נסיעה ברכבת עולה מחיר כפול לעומת נסיעה באוטובוס, כאשר זמן הנסיעה באוטובוס כפול מברכבת! (זאת הכללה, אבל תקפה למדי - הערות ודוגמאות ספציפיות מוזמנות!)
למשל באוטובוס השלפוחית יכולה
להתפוצץ, מה שכמעט קרה לי אתמול בקו 910.
 

cmr

New member
זה היה רעיון

זה היה רעיון של...
מצנע (שהיה אז ראש עיריית חיפה) שעיקרו היה להפחית את תנועת האוטובוסים בתוך חיפה. אז שפוט הוציאו אותם למרכזית... יכול להיות שהרעיון היה איכשהו חכם אבל הביצוע שלו ממש לא משהו. בעקרון זה אמור להיות פתרון זמני לבעיה... אבל לא נראה לי שמשהו בעניין הזה יזוז מתישהו.
זה היה רעיון
שהחל עוד בשנת 1980 להעביר את התחנה המרכזית לאיזור הצק פוסט. תכנון התחנה וההחלטה לבנות ובנית התחנה נעשה ע"י משרד התחבורהת הם בעלי הבית במקום ואגד שוכר את התחנהומתפעל אותה. מצנע מסכן כי כולם מתנפלים עליו כי המהלך בוצע בתקופת היותו ראש העיר. מיקום מרכזית המפרץ אינו סופי לאחר בנית מחלף צמת קישון וחיבור כביש 75 עם רחוב גאזל/יוליוס סימון.מרכזית המפרץ תבנה מתחת למחלף בצמוד לקניון לב המפרץ כתחנה מודרנית בצמוד למרכזית המפרץ תבנה תחנת רכבת לכיוון מזרח.
 

איליה.

New member
תחנת רכבת לכיוון מזרח? לאן?

זה היה רעיון
שהחל עוד בשנת 1980 להעביר את התחנה המרכזית לאיזור הצק פוסט. תכנון התחנה וההחלטה לבנות ובנית התחנה נעשה ע"י משרד התחבורהת הם בעלי הבית במקום ואגד שוכר את התחנהומתפעל אותה. מצנע מסכן כי כולם מתנפלים עליו כי המהלך בוצע בתקופת היותו ראש העיר. מיקום מרכזית המפרץ אינו סופי לאחר בנית מחלף צמת קישון וחיבור כביש 75 עם רחוב גאזל/יוליוס סימון.מרכזית המפרץ תבנה מתחת למחלף בצמוד לקניון לב המפרץ כתחנה מודרנית בצמוד למרכזית המפרץ תבנה תחנת רכבת לכיוון מזרח.
תחנת רכבת לכיוון מזרח? לאן?
 

shooky33

New member
יכול להיות שהתכוונת לגרנד קניון?

זה היה רעיון
שהחל עוד בשנת 1980 להעביר את התחנה המרכזית לאיזור הצק פוסט. תכנון התחנה וההחלטה לבנות ובנית התחנה נעשה ע"י משרד התחבורהת הם בעלי הבית במקום ואגד שוכר את התחנהומתפעל אותה. מצנע מסכן כי כולם מתנפלים עליו כי המהלך בוצע בתקופת היותו ראש העיר. מיקום מרכזית המפרץ אינו סופי לאחר בנית מחלף צמת קישון וחיבור כביש 75 עם רחוב גאזל/יוליוס סימון.מרכזית המפרץ תבנה מתחת למחלף בצמוד לקניון לב המפרץ כתחנה מודרנית בצמוד למרכזית המפרץ תבנה תחנת רכבת לכיוון מזרח.
יכול להיות שהתכוונת לגרנד קניון?
אנ זוכר שכשפחו את מרכזית המפרץ אמרו שכל העניין הוא זמני עד שתבנה תחנה מרכזית גדולה שאמורה להיות משולבת עם רכבל ותחנת רכת באזור הגרנד קניון.... וכל ההודעה שלך התאימה לזה... פרט לשם של הקניון.
 

איליה.

New member
גם היום צריך לנסוע באוטובוס עירוני

מרכזית המפרץ
יש לי בעיה עם מרכזית המפרץ. אני לא כל כך מבין את ההגיון להעביר את התחנה הסופית של רוב קוי האוטובוס הבינעירוניים אל מחוץ לעיר, למקום שאין להגיע אליו בהליכה רגלית סבירה ממרכז העיר. העניין נראה לי מוזר גם לאור העובדה שעכשיו כדי להגיע למרכזית המפרץ ברכבת מדרום הארץ כמעט תמיד צריך להחליף רכבת. זה לא נוח! מה הם השיקולים להקמת מרכזית המפרץ? זיהום אויר? פקקים בעיר התחתית? אופנה? אם תוקם תחנה מרכזית בחוף הכרמל - בכלל נגיע לשיא החלמאות - כדי להחליף אוטובוס בחיפה נצטרך לנסוע באוטובוס עירוני בין שתי התחנות. אני מקווה שאני טועה והכל נוח ובסדר, אנא העמידוני על טעויותי!
גם היום צריך לנסוע באוטובוס עירוני
אם רוצים להגיע למשל מתל אביב לקריות. צריך לנסוע בקו 101 או 102 מהתחנה המרכזית למרכזית המפרץ. ובערב זה עוד יותר נורא, כי צריכים לנסוע בקו 119 שמסתובב בהדר.
 

shualex

New member
בת-גלים

גם היום צריך לנסוע באוטובוס עירוני
אם רוצים להגיע למשל מתל אביב לקריות. צריך לנסוע בקו 101 או 102 מהתחנה המרכזית למרכזית המפרץ. ובערב זה עוד יותר נורא, כי צריכים לנסוע בקו 119 שמסתובב בהדר.
בת-גלים
מה קורה עכשיו בתחנת האוטובוסים בבת גלים? יש איזשהו קו בינעירוני שעוצר או מתחיל שם?
 

shualex

New member
עוד דבר

בת-גלים
מה קורה עכשיו בתחנת האוטובוסים בבת גלים? יש איזשהו קו בינעירוני שעוצר או מתחיל שם?
עוד דבר
פעם, כל מי שהיה צריך להגיע ממחוץ לחיפה והקריות לעיר התחתית היה יכול לקחת אוטובוס ולהגיע בלי להסתבך בהחלפות. עכשיו זה בלתי אפשרי. זה לא גורם לאנשים להעדיף להגיע עם האוטו? (כאן אני צריך לסייג את הדברים שלי בכך שראיית המצב שלי היא של מישהו שאינו גר באיזור חיפה. לכן, אני בטח מתעלם משיקולים מסויימים בעניין במה"מ וקשורים לנסיעות אזוריות בין חיפה, הקריות נשר וכו')
 

איליה.

New member
תשובות

עוד דבר
פעם, כל מי שהיה צריך להגיע ממחוץ לחיפה והקריות לעיר התחתית היה יכול לקחת אוטובוס ולהגיע בלי להסתבך בהחלפות. עכשיו זה בלתי אפשרי. זה לא גורם לאנשים להעדיף להגיע עם האוטו? (כאן אני צריך לסייג את הדברים שלי בכך שראיית המצב שלי היא של מישהו שאינו גר באיזור חיפה. לכן, אני בטח מתעלם משיקולים מסויימים בעניין במה"מ וקשורים לנסיעות אזוריות בין חיפה, הקריות נשר וכו')
תשובות
היום יוצאים מהתחנה המרכזית כל הקווים הבינעירוניים שנוסעים דרומה, והם: 45, 47, 49, 245 לטירת כרמל 202 לפרדס חנה 220 לעתלית ונוה ים 222 לחדרה 900, 910 לתל אביב 921 לתל אביב דרך הכביש הישן 940 לירושלים 947 לירושלים דרך נתניה, רעננה, פ"ת, נתב"ג 990, 991 לאילת אני חושב שלא שכחתי אף אחד. בספטמבר התחנה הסופית של כל הקווים האלה תעבור למרכזית חוף הכרמל. לגבי ההגעה מהקריות לעיר התחתית, דווקא אחרי פתיחת המרכזית המפרץ יותר נוח להגיע העירה! העירה - הכוונה לרח' העצמאות. פעם רוב הקווים היו נוסעים דרך הדר, ואז יורדים לרח' המגינים (וחלקם אפילו לא ירדו העירה בכלל, כמו הקווים מנשר). וכדי להגיע לרח' העצמאות היה צריך ללכת ברגל, או להחליף בצ'ק פוסט לאחד מהקווים המעטים שכן הגיעו לרח' העצמאות. היום זה הרבה יותר פשוט. יורדים במרכזית המפרץ, הולכים 10 מטר ברגל ועולים על קו 101 שמגיע לרח' העצמאות בתדירות של 3 דקות בשעות השיא.
 

איליה.

New member
שכחתי 221 לעתלית

תשובות
היום יוצאים מהתחנה המרכזית כל הקווים הבינעירוניים שנוסעים דרומה, והם: 45, 47, 49, 245 לטירת כרמל 202 לפרדס חנה 220 לעתלית ונוה ים 222 לחדרה 900, 910 לתל אביב 921 לתל אביב דרך הכביש הישן 940 לירושלים 947 לירושלים דרך נתניה, רעננה, פ"ת, נתב"ג 990, 991 לאילת אני חושב שלא שכחתי אף אחד. בספטמבר התחנה הסופית של כל הקווים האלה תעבור למרכזית חוף הכרמל. לגבי ההגעה מהקריות לעיר התחתית, דווקא אחרי פתיחת המרכזית המפרץ יותר נוח להגיע העירה! העירה - הכוונה לרח' העצמאות. פעם רוב הקווים היו נוסעים דרך הדר, ואז יורדים לרח' המגינים (וחלקם אפילו לא ירדו העירה בכלל, כמו הקווים מנשר). וכדי להגיע לרח' העצמאות היה צריך ללכת ברגל, או להחליף בצ'ק פוסט לאחד מהקווים המעטים שכן הגיעו לרח' העצמאות. היום זה הרבה יותר פשוט. יורדים במרכזית המפרץ, הולכים 10 מטר ברגל ועולים על קו 101 שמגיע לרח' העצמאות בתדירות של 3 דקות בשעות השיא.
שכחתי 221 לעתלית
 

איליה.

New member
מה שכן, ההגעה להדר פחות נוחה

תשובות
היום יוצאים מהתחנה המרכזית כל הקווים הבינעירוניים שנוסעים דרומה, והם: 45, 47, 49, 245 לטירת כרמל 202 לפרדס חנה 220 לעתלית ונוה ים 222 לחדרה 900, 910 לתל אביב 921 לתל אביב דרך הכביש הישן 940 לירושלים 947 לירושלים דרך נתניה, רעננה, פ"ת, נתב"ג 990, 991 לאילת אני חושב שלא שכחתי אף אחד. בספטמבר התחנה הסופית של כל הקווים האלה תעבור למרכזית חוף הכרמל. לגבי ההגעה מהקריות לעיר התחתית, דווקא אחרי פתיחת המרכזית המפרץ יותר נוח להגיע העירה! העירה - הכוונה לרח' העצמאות. פעם רוב הקווים היו נוסעים דרך הדר, ואז יורדים לרח' המגינים (וחלקם אפילו לא ירדו העירה בכלל, כמו הקווים מנשר). וכדי להגיע לרח' העצמאות היה צריך ללכת ברגל, או להחליף בצ'ק פוסט לאחד מהקווים המעטים שכן הגיעו לרח' העצמאות. היום זה הרבה יותר פשוט. יורדים במרכזית המפרץ, הולכים 10 מטר ברגל ועולים על קו 101 שמגיע לרח' העצמאות בתדירות של 3 דקות בשעות השיא.
מה שכן, ההגעה להדר פחות נוחה
והבעיה היא שרבים מהאנשים הנוסעים להדר הם אנשים זקנים שחוזרים מהשוק עם שקי קניות כבדים. פעם כל הקווים מנשר והקריות הגיעו לשוק, היום כשחוזרים מהשוק צריך להחליף אוטובוס במרכזית המפרץ עם כל השקים, ולאנשים רבים זה קשה. אני מניח שחלקם עברו בגלל זה למוניות שירות, שמגיעות להדר בלי החלפה.
 

shualex

New member
תודה!

מה שכן, ההגעה להדר פחות נוחה
והבעיה היא שרבים מהאנשים הנוסעים להדר הם אנשים זקנים שחוזרים מהשוק עם שקי קניות כבדים. פעם כל הקווים מנשר והקריות הגיעו לשוק, היום כשחוזרים מהשוק צריך להחליף אוטובוס במרכזית המפרץ עם כל השקים, ולאנשים רבים זה קשה. אני מניח שחלקם עברו בגלל זה למוניות שירות, שמגיעות להדר בלי החלפה.
תודה!
 

יהוושע

New member
מה ייעשה בתחנת בת גלים לאחר

תשובות
היום יוצאים מהתחנה המרכזית כל הקווים הבינעירוניים שנוסעים דרומה, והם: 45, 47, 49, 245 לטירת כרמל 202 לפרדס חנה 220 לעתלית ונוה ים 222 לחדרה 900, 910 לתל אביב 921 לתל אביב דרך הכביש הישן 940 לירושלים 947 לירושלים דרך נתניה, רעננה, פ"ת, נתב"ג 990, 991 לאילת אני חושב שלא שכחתי אף אחד. בספטמבר התחנה הסופית של כל הקווים האלה תעבור למרכזית חוף הכרמל. לגבי ההגעה מהקריות לעיר התחתית, דווקא אחרי פתיחת המרכזית המפרץ יותר נוח להגיע העירה! העירה - הכוונה לרח' העצמאות. פעם רוב הקווים היו נוסעים דרך הדר, ואז יורדים לרח' המגינים (וחלקם אפילו לא ירדו העירה בכלל, כמו הקווים מנשר). וכדי להגיע לרח' העצמאות היה צריך ללכת ברגל, או להחליף בצ'ק פוסט לאחד מהקווים המעטים שכן הגיעו לרח' העצמאות. היום זה הרבה יותר פשוט. יורדים במרכזית המפרץ, הולכים 10 מטר ברגל ועולים על קו 101 שמגיע לרח' העצמאות בתדירות של 3 דקות בשעות השיא.
מה ייעשה בתחנת בת גלים לאחר
העברת הקווים לחוף הכרמל? יש תכנונים כלשהם?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה