דוד שטיפלמן
New member
דוגמה של עיוות
במדינת ישראל, עד לפני כעשור, הרכבת לא ממש התחרתה עם האוטובוסים מבחינת רמת השירות המוצע - פרט למחיר הנסיעה שהיה זול יותר. מאז, הדברים התחילו להשתנות, לכן הרכבת יכולה היום להרשות לעצמה לדרוש מחיר גבוה יותר בקווים שהשירות אמין וטוב יותר. וזה המצב בתחבורה בין-עירונית באירופה מאז ומתמיד: נסיעה ברכבת עולה מחיר כפול לעומת נסיעה באוטובוס, כאשר זמן הנסיעה באוטובוס כפול מברכבת! (זאת הכללה, אבל תקפה למדי - הערות ודוגמאות ספציפיות מוזמנות!)
דוגמה של עיוותנצל"ש - למה יותר יקר ברכבת
אני זוכרת שתמיד אחד השיקולים לנסיעה ברכבת היה המחיר הזול, מה קרה שכיום הרכבת יותר יקרה
במדינת ישראל, עד לפני כעשור, הרכבת לא ממש התחרתה עם האוטובוסים מבחינת רמת השירות המוצע - פרט למחיר הנסיעה שהיה זול יותר. מאז, הדברים התחילו להשתנות, לכן הרכבת יכולה היום להרשות לעצמה לדרוש מחיר גבוה יותר בקווים שהשירות אמין וטוב יותר. וזה המצב בתחבורה בין-עירונית באירופה מאז ומתמיד: נסיעה ברכבת עולה מחיר כפול לעומת נסיעה באוטובוס, כאשר זמן הנסיעה באוטובוס כפול מברכבת! (זאת הכללה, אבל תקפה למדי - הערות ודוגמאות ספציפיות מוזמנות!)