אני לא מספיק יודעת..
הילד לא מספר כלום. פתאום הוא הגיע מביה"ס כשבתיקו מספר ציורים מילדים שבהם כתוב 'סליחה'. שאלתי מה זה, והוא ענה שיש שלישיה של בנים שמרביצים לו. והמורה ראתה ואמרה להם לצייר את הציורים (ממה שהבנתי ממנו כנראה שיש איזו תחרות מי מגיע לדלת הכיתה ראשון בסוף ההפסקה, והוא רץ, אבל איזו שלישייה שהם קבוצה ביחד מרביצים לו אם הוא מצליח. לא הבנתי לגמרי). האמת שהוא לא ילד קטן וחלוש בבסיסו, אבל הוא לא יודע לעשות אינטריגות. והוא גם לא מהפרועים. גם בגן יצאו מצבים שבהם היו כמה ילדים נגדו - אם כי לא במכות אלא בדברים אחרים. הסתבר לי להפתעתי שהדבר התרחש מספר פעמים, והבן לא טרח לספר. כששאלתי אם אמר למורה ביוזמתו, ענה שבאותו יום היא כנראה ראתה. ובימים אחרים הוא לא אמר. לדבריו הוא לא יודע מתי ואיך להגיד לה. ועד שמגיע הזמן כבר עובר יום והוא צריך לזכור מחדש.. וחוזר חלילה. טוב, אני שמחה לפחות שאת הפעם הזו היא ראתה. (מדובר בילד שכשאני שואלת אותו מה היה בביה"ס, התשובה הרגילה שלו היא 'לא זוכר' או מקסימום 'כיף'). עכשיו אני פתאום מחברת אינפורמציה. על ילד מסויים הוא ביקש שלא להזמין אותו אלינו. לא שאלתי יותר מדי למה - זה ילד שפעם הזמנו והוא היה אכן כל כך פרוע, תובעני ודורשני, שממילא לא התכוונתי להזמינו שנית. חשבתי שפשוט הבן פחות מתחבר אליו. בדיעבד מסתבר שהוא אחד מהשלישייה שמציקה. סיפרתי את זה לאימי. מסתבר שהבן שאל אותה מתישהו מה לעשות כשילדים מרביצים לו. היא דיברה איתו על זה אבל לא ייחסה לזה חשיבות - כי זה נשמע לה משהו חד פעמי, כמו שקורה לפעמים עם ילדים . ועכשיו אנחנו מחברות 1+1 ומבינות שמדובר אולי בסנריו שחוזר על עצמו. בינתיים, מה שהתחלתי לעשות, זה לחזור להזמין קצת חברים חדשים. אני חושבת שהוא עדיין לא ממש מוצא את עצמו בכיתה. הוא נכנס רק עם ילד אחד מהגן, וגם זה ילד שלא בדיוק ממש חבר שלו. אבל אני עדיין מנסה להבין מה זה אומר.