מקפיצה את השרשור....

שרית(^_^)

New member
כלבי עבודה

רציתי להפנות את תשומת לבכם לשרשור המצורף מפורום חיות מחמד בנושא שימוש בכלבים ככלבי עבודה (נחייה לעיוורים, כלבי גישוש והצלה, כלבי לוחמה למטרות צבאיות וכו´). האם לדעתכם מדובר בשלילת זכויות ובניצול הכלבים ? בעיקר כשמדובר בסיכון חייהם של הכלבים לטובת בני האדם ? וגם לגבי עבודות שאינן כרוכות בסיכון, כמו כלבי נחייה לעיוורים: האם מישהו מכם יודע מה כולל תהליך האימון של כלב נחייה לעיוורים, והאם התהליך אכזרי ? אני אישית שמעתי (לא זוכרת אם זה היה בתוכנית טלוויזיה או שמישהו סיפר לי בע"פ) ששיטת האילוף של כלבי נחייה, למשל, היא שיטה אכזרית, שכוללת שוקים חשמליים, מכות ודיכוי כל זכר של יצר שובבות או יצר סקרנות כלפי בעלי חיים אחרים.
 

שרית(^_^)

New member
אף אחד לא מעוניין להביע את דעתו

בנושא ?
מקפיצה, כדי לתת עוד צ´אנס...
 

TheFinalCow

New member
רוצים גם רוצים!

לדעתי שעבוד של כלב לצורכי האדם זוהי לקיחת זכויות בצורה חד משמעית... מה הכלב עשה שמגיע לו להיקשר למקל ולגרור אדם עוור כל חיו? מה רע בלהשתמש במקל? אני לא רואה אנשים סוחבים אנשים עוורים לכל מקום... וזהו עוד סוג של שימוש וניצול של בעלי החיים לצרכו של האדם, מה שנראה לי לקוי מעיקרו... ואם הכלב עלול להיפגע מ"עבודתו"... בכלל יש להוקיע את סוג הניצול הזה מיידית... יש כאלה שאומרים שלתת לכלבים "עבודות" גורם להם אושר כי הם מרגישים טוב שהם עוזרים או מצילים מישהו.... אז מה מרגישים כל הכלבים ה"רגילים"? תסכול וחוסר הגשמה עצמית? אני בספק... אני לא יודעת אם תהליך האימון הוא אכזרי אבל הוא בטוח גורם לאיזה שהיא טראומה נפשית לכלב.... אחרת למה הוא בעצם עושה מה שאומרים לו? כי הוא יודע בדיוק מה יעשו לו (גם נזיפה) אם הוא לא יעשה את זה טוב...
 

Neta558

New member
אני דוקא לא בטוחה כל כך...

דיי בהתלבטות בנושא הזה. כמובן שאני אתנגד לכל תהליך אימון שכולל שוק חשמלי או כל סבל לחיה. עם זאת, אני חושבת שיש משמעות חשובה לכלבי נחיה. שוב, אני לא מודעת לתהליך האימון שלהם, אבל בהנחה שאפשר לעשות זאת בצורה שלא תפגע בחיה, אני לא בטוחה שיש צורך לשלול זאת. כלבי הנחיה עוזרים לעיוורים לקיים אורח חיים הרבה יותר קל, ובדר"כ הם מקבלים טיפול חם והמון אהבה מבעליהם. נטע
 

haleth

New member
לפני הבעת דיעה צריך לברר מה הם

תנאי האילוף של הכלבים ומה הם תנאי חייהם, לאחר מכן. אני לא שמעתי על אכזריות ובוודאי שלא על שוקים חשמליים -ככל שאני יודעת שום מאלף כלבים נורמלי בימינו לא משתמש בשיטות אלו, אפילו לא במכות. לא נראה לי שיש בעיה עקרונית עם עבודת כלבים סבירה (- הלוואי והחתולים שלי היו מפסיקים להיות אוכלי חינם!). אני אשמח להביע דיעה (בטח, תמיד יש לי!), אם יהיו לי נתונים.
 

VEGAN123

New member
מה זה "עבודת כלבים סבירה"????????

הבעיה כפי שקודמי העירו: אין למין האנושי זכות לנצל ככה בע"ח (גם אם הם לא בני אנוש). אם חשוב לך לעזור לעיוורים אל תציעי אחרים אלה לכי ותחליפי את, העבדים (הכלבים) בעצמך!
 

pazro

New member
מה רע בכלבים עובדים?

אם אנשים צריכים לעבוד כדי להרויח כסף ומי שלא עובד נידון לחיות בעוני. אז לפי הגישה שלך כלב=אדם אפשר להבין (למרות שכשה לי להאמין שאתה תבין את זה) שכל כלב שלא עובד, לא יוכל לקבל אוכל ובית כמו כל חסר כסף אחר. ובגישה קצט יותר רצינית, כלב שהיתעללו בו לא יעבוד גם לא מפחד, לכן אין באילוף כלבים (ושאר חיות) לצרכי עבודה שימוש בדרכי אילוף לא הולמות, כמו מכות עינויים וכו´. השימוש בכלבים לעבודה בה לרוב לא במקום עבודה שבן אדם יכול לבצע אלה זה עבודה שתפורה במיוחד לכלבים. לדוגמא כלבי הצלה, הם יכולים לעשות את העבודה שלהם הרבה יותר טוב מכול בן אנוש. וגם בכלבי עיורים, העבודה מתאימה להם הרבה יותר מלכול אחד אחר.
 

TheFinalCut

New member
מה טוב, מה רע

דבריך בנוגע להתעללות ככלי לאילוף אינם נכונים. התעללות מסוגים שונים (הכאה, הרעבה \ הצמאה וכו´) עודנה מקובלת על מאלפים שונים, בעיקר במקומות בהם עדיין משתמשים בבע"ח, כדי לבצע עבודות שונות שבעולם היותר מודרני כבר משתמשים במיכשור אוטומטי. לצערי הרב, זה עובד. אם זה לא היה עובד, כמו שאתה טוען, זה לא היה משמש ככלי ל"שיכנוע" בע"ח לעבוד, או לפעול לפי גחמות אחרות של האדם. יתרה על כך, אנחנו עדים להתעללות מחרידה למדי לא רק בעולם הפרימיטיבי של בהמות המשא והעבודה, אלא גם זה של המחקר ה"מודרני". לדוגמא, כדי "לאלף" קופים בתחומי מחקר שונים, מצמיאים, מרעיבים ומחשמלים אותם. בנוגע לכלבים, באופן ספציפי. איני יכול לחשוב על איזשהו יתרון של כלב נחייה על "איש נחייה". כלב נחייה אינו באמת יכול להנחות אדם עיוור בעולם המודרני, אלא רק לסייע במספר פעולות בסיסיות. את התפקיד הכה מסור שמאלצים את הכלב לקחת, אף אדם לא מוכן לבצע. ופה אנו מגיעים לשורה התחתונה. איננו משתמשים בבע"ח מאחר והם באמת מתאימים מאוד לתפקידים שאנו "תופרים להם". אלא מאחר וניתנים להם אותם תפקידים שאנשים אינם רוצים לקחת על עצמם; בין אם זה התמסרות נצחית לנחייה, או גישוש אחר מטעני נפץ.
 

pazro

New member
אבל אתה חייב להסכים איתי שלהתעלל

בבעל חיים במהלך האימון שלו יפגע במוטיבציה שלו לעבוד, לכן מאמן שמשתמש בצורות אלימות של אימון צריך להיות או טמבל או מאמן מעוד לא מוכשר. ולגבי התאמה של כלבים לנחייה. -העבודה הזו לבן אדם תהיה מעוד משעממת, שגם זה מדד לאכות העבודה. -לכלבים יש חושים הרבה יותר חדים מאשר לנו (שמיעה, ריח) וכן יש להם ביחד עם האינסטינט הטבעי שלהם כצידים יכולות לאתר הפרעות או בעיות הרבה יותר מהר ויותר טוב. לדוגמא מכונית מתקרבת. -כלב מטיבעו היא חיה חברותית החיה במשפחות עם קירבה רבה בתוכם. עיוור צריך עזרה 24 7 , מה שאומר מישהוא שיהיה נאמן לו ויהיה נכון לבו לעזרה בכול זמן ובכול מצב. וגם כאן הכלב עולה על האדם.
 

TheFinalCut

New member
מצטער, דווקא לא מסכים

עינוי הוא שיטת שכנוע. ובין אם היא מקובלת עליך או לא, היא עדיין שיטה יעילה. אם כלב, בדיוק כמו, נניח, ילד, לומד שאם הוא אינו מבצע משהו, הוא יקבל על זה עונש כלשהו (מכה, שוק חשמלי, הרעבה וכו´), הוא בהחלט ילמד לציית. הטענה שבני-אדם לא עושים את עבודת הנחיה מאחר והיא משעממת, היא פשוט מגוחכת. אתה חושב שכלב רואה בנחייה את הגשמת כל מאוויו? בנוגע לטיעון החברתי; להקת כלבים (או יותר נכון כלבי בר\זאבים) היא אכן חברה מעניינת ומאוחדת, אולם לא בהכרח יותר מהחברה האנושית. הכל תלוי בנק´ ההסתכלות שלך. בחברה האנושית המודרנית אין זוג אלפא שרק הוא מורשה להתרבות ותמיד ניזון ראשון בכל ארוחה. גם אין קרבות זבי דם על השלטון מדי שנה (קרבות? בנימה פילוסופית ניתן לאמר שיש, אך בטח שלא זבי דם). מאידך, בחברות של משפ´ הכלביים, אין טיפול מיוחד בחלשים (מלבד בצעירים). בנוסף, הזכרת את העזרה המתמדת לה זקוק העיוור. האם כלב באמת יכול לסייע לעיוור בעולם המודרני? לדוגמא, הוא אינו יכול לומר לך אם אתה אוחז בידך בצנצנת התרופות שלך, או חומר ניקוי רעיל. או בגרסה הנעימה יותר של התסריט - אם אתה עומד להוסיף מלח או סוכר לתה. מלבד לעשות בדיוק את מה ששמו רומז - להנחות את תנועתך, הוא אינו יכול לסייע לך בדבר, מעצם העובדה שהוא כלב שלעולם לא יוכל באמת לקחת בחשבון אלמנטים מהעולם של בני-האדם. דוגמא נוספת: הזכרת מכוניות מתקרבות. הערכת המהירות של כלב נעה בערך סביב קצב התנועה שלו (עד 40 קמ"ש לערך). זו הסיבה העיקרית שבע"ח אינם מצליחים להמנע מדריסה, ואנו רואים כל כך הרבה פגרים בצידי הכביש. אין ספק שיש לכלבים יתרונות על בני-אדם, בעיקר בחושים שהזכרת - אך זה לא עושה אותם מתאימים להתמודד עם אלמנטים שזרים להם לחלוטין, אך מהווים חלק משגרת חיי האדם. הסיבה שאנחנו בכל זאת משתמשים בהם, היא, בוא נהיה כנים, מאחר ואין צורך לשלם להם, הם לא מתלוננים גם כאשר התנאים קשים וכי ניתן לאלץ ("לאלף") אותם לעשות עבודות שבני האדם פשוט לא רוצים לקחת על עצמם.
 

pazro

New member
עקב המבנה החברתי של כלבים

הם חיים כדי לרצות את מי שהם רואים כמנהיג, ומאחר שבגידול של כלב על ידי אדם אתה מונע את אותו מהתבגר ומשאיר אותו במצב תודע של גור (שזו לדעתי הצביעות הכי גדולה של אוהבי בעלי חיים) הוא (הכלב) ישמח לעבוד בשביל המנהיג שלו, העיוור במקרה זה. ובקשר ליכולת הערכת המהירות של כלבים אין קשר לדיון שלנו. כי אתה לא דורש מהכלב להעריך אם יש מספיק זמן לעבור את הכביש או לו. אתה מלמד אותו לזהות עם יש מכונית בתווך שמיעה ולהודיע על כך ולזהות מכונית בתווך ראיה ולהודיע גם על כך. האדם הוא זה שמחליט על פי מה שהכלב מודיע לו את ההחלטות החשובות.
 
אתה מדבר על צביעות?

אתה זה שהצעת תחליף אדם לעיוור במקום כלב-- קום אתה מכורסתך הנוחה ולך לעזור לעיוור 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. העיוור מעדיף את הכלב על המקל,אדם מה לעשות לא ירצה להנחות את העיוור, מי אתה שתאנוס אדם עיוור לחיות על פי תפיסות עולמך המעוותות. מה נותן לך את הזכות להקריב איכות חיים של אדם אחר?
 

TheFinalCut

New member
כורסאות ותפיסות עולם

1. קודם כל, תסביר לי במטותא במה שונה הקרבת איכות חייו של הכלב, כדי לשפר את איכות חייו של העיוור, או לכל סוג אחר של ניצול בע"ח ע"י האדם, מהקרבת איכות חייו של עבד בעל גוון עור כהה כדי לשפר את איכות חייו של בעל האחוזה. במה זה שונה מאפליית נשים? אם אינך יכול לנמק את אפלייתך הבוטה את בעלי-החיים, אתה עשוי להאלץ לחיות עם העובדה שדווקא תפיסת עולמך, היא זו שמעוותת. 2. אני, עם כל הכבוד, פועל למען העקרונות שאני מאמין בהם, לעיתים על חשבון מחויבויות בסיסיות אחרות. לאנשים מסוימים, שאכן נחים על כורסאותיהם, זה ככל הנראה מפריע את הנחת, כך שהם נוטים לקרוא לאותם אנשים שכן פועלים, לפעול למען בני-אדם. מה אתה עושה למען בני אדם, או למען בעלי-חיים?
 
ההבדל

במה שונה? ההשוואה בין בעלי חיים לעבדים שחורים היא גיזענית גרידה. במה שונה אתה שואל? השוני בין אדם לבן לאדם שחור הוא שוני חיצוני בלבד. השוני בין אדם לכלב רחוק מלהיות חיצוני. האינטילגנציה של כלב פחותה משמעותית מאדם ואין כל ביטחון שלכלב יש תודעה כלשהי המושג הוא אינו אפליה אלא הבחנה. אתה אכן פועל למען העקרונות בהם אתה מאמין, אבל ההקרבה הגדולה ביותר שצריכה להעשות עבור עקרונות אלו היא לא ההקרבה שלך, אתה מקריב אנשים אחרים. אתה אולי מקריב קצת או הרבה מזמנך כדי לפעול למען זכויות בע"ח אבל האדם העיוור שתשלל ממנו הזכות לכלב נחייה מקריב הרבה יותר, הוא מקריב את עצמאותו. כמו כן אנא הבהר לי מדוע אתה רואה החזקת כלב בתור כלב נחייה שונה מהחזקת כלב בתור חיית מחמד.
 

TheFinalCut

New member
הבדלים ומהותם

אכן, הכלב בעל אינטיליגציה נמוכה משל האדם. אך יש גם אנשים בעלי אינטליגנציה פחותה. למה אינך חושב שצריך להקריב את איכות חייהם של מפגרים או פגועי ראש כדי לעשות מלאכות בלתי רצויות? תינוק לאחר לידה, בעל אינטילגנציה פחותה אף משל כלב. מדוע אינך חושב שצריך ליצור תרביות מרקמות של תינוקות למחקר, או כמקור לתאי גזע להשתלה? למה לא לעשות ניסויים באנשים במצב "צמח"? התועלת לאדם במקרים אלו תהיה עצומה, חיים רבים יכולים להנצל וההבנה שלנו את התפתחותם של מחלות שונות תתעצם מאוד. התשובה היא, מאחר ולא האינטיליגנציה היא הסיבה שאתה מפלה את הכלב, אלא כי הוא כלב ואתה אדם. חמור מכך, בוא נבדוק את אחד המשפטים מההודעה הקודמת שלך: "העיוור מעדיף את הכלב על המקל". ממ... היום ניקח את החיפושית או את ה-Volvo? יש לי חדשות בשבילך, כלב לא נמצא באותה קטגוריה של מקל. איני מקריב את נוחיותו של איש, אני מגן על בע"ח שזכויותיהם נשללו מהם באופן שרירותי. בנוגע לכלבים כ´חיות מחמד´, יש צורך להבהיר מספר דברים. אם אתה מכיר בכך שלבעלי חיים יש זכויות, אינך יכול לקבל את עצם ההגדרה "חיית מחמד". חיית מחמד היא צעצוע, או חלק מהריהוט. בחו"ל כבר פתרו את הבעיה הלשונית, ואנשים מהתחום אינם משתמשים יותר בכינוי "בעלי כלבים" (Owners) אלא בתור משהו כמו "אפוטרופוס" (Guardian). לפיכך, אני מסווג שמירה על בע"ח מפגעי החברה האנושית (מעבדות, תאונות דרכים, המתות במקלטים, רעב וכו´) כדבר חיובי. לעומת זאת, שימוש בבע"ח כצעצוע נייד לילדים, או כסמל סטטוס ("גזעי עם תעודות") הוא דבר נורא ואיום לדעתי. ברגע שחיה הופכת לרכוש, זכויתיה נשללות ממנה, בדיוק כפי שקרה לאנשים שהפכו לרכוש לאורך ההיסטוריה (ואף היום). "כלבי עבודה" (על כל סוגיה) אינם נחשבים כיצורים חיים, אלא כרכושו של "בעליהם". אותם ´בעלים´ יכולים אפילו לתבוע נזיקין אם יגרם איזשהו נזק ל"רכושם", ע"י אדם אחר. שימוש בכלבים ככלבי נחייה בהחלט אינו הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לכלב. הדיון הזה אינו על האם זה מוצדק להשתמש בכלבים ככלבי נחיה או שלא, אלא על עצם זכותנו לשלול את זכויתיהם של בע"ח כדי שאיכות חיינו תשופר. כאן סלע המחלוקת ביננו - ואני מחזיר את הכדור בחזרה אליך. אינך מפלה את בע"ח עקב הבדלי האינטליגנציה בינהם לאדם, אחרת לא היתה לך סיבה להתנגד לשימוש דומה באנשים במצבים של התפתחות שכלית נמוכה (או לקויה).
 
מהותם של ההבדלים

מבחינת אינטילגנציה אדם הסובל מפיגור שכלי קל קרוב הרבה יותר לאדם החכם ביותר עלי אדמות מאשר לכלב, כאשר מדובר בפיגור שכלי כבד, הרי שהסוגייה כלל איננה רלוונטית שכן אנשים אלו לא מסוגלים לטפל בעצמם כל שכן באנשים אחרים. מלבד זאת בכל המקרים הללו אותם אתה מגדיר כפתרונות יש מחסום אחד- התודעה. לבני אדם, גם לסובלים מפיגור ברמות שונות יש תודעה. אם אינני טועה המבחן המקובל ביותר לזיהוי תודעה הוא מבחן המראה שאני משוכנע שאתה מכיר, כלבים לא עוברים את מבחן המראה. באדם בתרדמת גם אם אין לאדם תקווה להתעורר קיימת הסוגייה של המשפחה המקיפה אותו ועלולה לסבול משימוש בגופו לניסויים. למרות זאת מאנשים במצב זה נלקחים איברים כדי להציל או לשפר את איכות החיים של בני אדם אחרים, חיים אפוא כן ניצלים בזכות תרומת איברים מצמחים, תרומה חיונית יותר מתרומת גופם לניסוי. בנוגע לתאי גזע, לא ניתן להשתמש בתאי גזע מתינוקות, תאי זע נלקחים בדרך כלל מעוברים בני תאים ספורים בלבד, או מעוברים בשלבי שכבות הנבט, אך לא מאוחר יותר. יתר על כן לתינוק יש את הפוטנציאל להתפתח לאדם לכלב לא. וכן אני אכן עושה את ההבחנה בין כלב ובין אדם מאחר ואני אדם והכלב הוא כלב. תפיסות המוסר עליהם אנו מבססים את חיינו הן תפיסות מוסר שנובעות מחברה אנושית, ולכן הכללה יש יצורים פרט לבני אדם בתפיסות אלו אינן בהכרח רלוונטיות. ושוב אתה כן מקריב את נוחות החיים והעצמאות של אדם אחר בשביל להרגיש "מוסרי יותר", אתה לא סובל ולא תסבול חס וחלילה מאיסור על שימוש בכלבי נחייה, אדם עיוור כן יסבול מכך. אין שום דימיון בין ההחלטה של אדם עיוור בין הכלב ובין המקל ובין ההחלטה של כל אדם אחר הין הוולוו והחיפושית, ההבדל דומה יותר להבדל בין עצמאות לבין חוסר עצמאות מוחלטת. אתה לא שולל מהאדם העיוור את הזכות שלו לוולוו, אתה שולל ממנו את הזכות ללכת למכולת.
 

TheFinalCut

New member
על המהות והתועלת

איסור ניצול בע"ח, מכל סוג שהוא, יביא להפסקה של אפליה שרירותית וחסרת הצדקה. אכן, ניצול כלבים מביא תועלת לעיוורים – אבל כבר הסקנו שתועלת היא לא הצדקה לניצול. הרי כמה מהדוגמאות הרבות לניצול של אנשים, שיכול להביא לתועלת גדולה הרבה יותר מהתועלת שמביאים כלבי הנחייה. לצפות ממני לחוש חרטה על שלילת "זכותם" של אנשים לנצל ולפגוע בבע"ח אחרים, זה כמו לצפות ממני לרחם על בעלי האחוזות שנלקחו מהם עבדיהם. דיברת על השתלת אברים מ"צמחים". אם ניקח לצמח כליה, הוא ישאר חי ונוכל אולי להציל איש אחד שכליותיו חדלו מלתפקד. אבל למה לא להציל גם חולה באי-ספיקת כבד באותו הזמן? למה לא לקחת לו גם את הלב, כדי להציל אדם בעל אי-ספיקת לב סופנית, ואת הכליה השניה בשביל מושתל נוסף. למה לא להשתיל את קרניותיו לעיוורים שיש סיכוי גדול מאוד שראייתם תשוב אליהם בעקבות כך? יש לך פה קבוצה שלמה של אנשים שחייהם ינצלו או ישופרו לעומת אדם אחד שעל חייו נוותר, והאדם הזה חסר תודעה, חסר אינטיליגנציה ונטל על משפחתו. יש לאדם בתרדמת בהחלט תקווה להתעורר – הכל תלוי בפגיעה שגרמה לו להכנס לתרדמת. תאי עצב יכולים להשתקם אם לא נהרס גוף התא שלהם, ותמיד יש את הסיכוי במהלך שנתו של ה"צמח" תתגלה השיטה לשקם גם תאי עצב הרוסים, והכרתו תוכל לשוב אליו – אולי בזכות ניסויים ומחקר שיבוצע ב"צמחים" אחרים. בנוגע לפגיעה ברגשותיהם של בני המשפחה… נו באמת. אתה שם את זה מול החיים הרבים שיכולים להנצל? אם אומר לך שרגשותיהם של מליוני אנשים ברחבי העולם נפגעים בצורה קשה מאוד עקב הניצול וההרג בתעשיית המזון, האם תפסיק לאכול בשר? מה הקשר בין היכולת של התינוק להתפתח לאדם, לבין כל מה שאמרת עד כה? תינוק הוא חסר תודעה. לפי המשוואה שהצגת, אין תודעה = אין זכויות. רוצה לשמר את קיום המין האנושי? תעשה סלקציה, תאפשר למספר תינוקות לחיות ומהאחרים תעשה תרביות למחקר. התועלת לאנושות תהיה עצומה! השורה התחתונה היא, שהקריטריונים שהצבת לקבלת זכויות הם שרירותיים, ואינם שונים מהקריטריוניים הלא רלוונטיים של גזע, צבע או מין. בנוגע למונח הערטילאי – תודעה. אף אחד לא באמת יודע להגדיר את המונח הזה, או לנמק מדוע המבדק המטופש המקובל, אמור לאבחן למי "יש" או "אין" אותה. מה בדיוק אתה מצפה שחתול יעשה כשיועמד מול המראה? יתחיל להסתרק? יפצח בשירת הלל ושבח לג´יימס בראון? חתול יודע, לעומת זאת, לזהות את השתקפותו באגם כאשר הוא מנסה לצוד דגים, ולבטל אותה כאפקט הפיסיקלי שנובע משבירת קרני האור שהיא, כדי שלא תפריע לו לצוד. למה שבע"ח יגיב לחפץ אנושי שאין לו שום משמעות כלפיו? דמיין לך את המצב הבא: אתה נחטף ממיטתך באישון הליל ע"י חללית חייזרים. זוג הירוקים משתק אותך באמצעות איזשהו רעלן, שמפסיק לפעול בדיוק כשמגיעים לחללית האם. שם, מעמידים אותך מול מוט כהה באורך 3 ס"מ עם שפיץ בקצה. כשאתה בוהה במוט והמוט בוהה בך בחזרה, או שאתה מתחיל ליבב בפחד, פונה אליך אחד החייזרים ואז מביט בזוגתו הירוקה ואומר בסדרת פולסים חשמליים שעוברים בין המחושים שלו (שכמובן, חסרי משמעות עבורך), "רואה מרתה? הוא לא הגיב למראה המוט הפסיאטי שלנו, הוא חסר תודעה. יצור קטן, אתה ארוחת הערב". איני שולל דבר מאיש, מלבד משהו שמעולם לא היה לנו – זכות לפגוע בבע"ח בשביל "תועלת". ניתן למצוא פתרונות לכל בעיות הניוד של העיוור באמצעים טכנולוגיים. אם החברה שלנו היתה הומנית כמו שהיא מתיימרת להיות, במקום לנצל בע"ח, הפיתוח והשימוש באמצעים אלו היה מסובסד. הסיבה שזה טרם קרה (ושאיכות חייהם של העיוורים תקועה במקום, בעוד המו"פ בנושא זה מדשדש במקום), זה שכלבים פשוט זולים יותר.
 

pazro

New member
ואכן אתה צודק, לכל חולה סופני/צמח

שולך למות מציעים לתרום את אברים, אז איפו הבעיה?
 

TheFinalCut

New member
מה הבעיה?

1. לצמח אינך יכול להציע דבר, יש לו בעיות תקשורת קלות. 2. אם אתה מתכוון לעשות את זה בלי לשאול אותו, תמיד יש את הסיכוי שהמשפחה תסבול ממותו (היתכן? למרות שאבריו יכולים להציל אנשים לא מעטים?)... או כך אומר עמיתך לדעה.
 
למעלה