מקווה שבתור רופאים תהיו פחות אנוכיים

אגב

אני מכירה כמה זוגות שהקדימו את הבאת הילדים לעולם בשל ההטבה. די כבר עם ההעלבות. הרוב פה נותנים לך ביקורת, לא מעליבים אותך.
 

הרגעלה

New member
../images/Emo35.gif אבל אין הטבה, והם לא יכלו לדעת מראש.

ראשית, אם לא יכולו לדעת מראש האם תהיה הטבה או לא, ואם כן, מה היא תכלול, אז כיצד הקדימו ? ובכל מקרה, ההטבה כמו השנה למשל, היא חסרת משמעות, כי אותם סטודנטים יכלו להשתתף בהגרלה כרגיל, ולדרג במקום הראשון את ברזילי, צפת או נהריה, וכך להבטיח לעצמם את "ההטבה" ש"העניקו" לנו השנה, גם בלי להקדים הבאת ילדים לעולם בעבור זה.
 
דובר על ההטבה שהיתה בעבר

מה שאתה דורש שיהיה - אנשים ידעו שילד או הריון בשלב הזה ישאירו אותם באותו האזור ועשו מאמץ להביא ילד שנה-שנתיים קודם. אתה קצת יורה לעצמך ברגל - עכשיו כנראה יאלצו לשקול שנית.
 

הרגעלה

New member
תחליטי, את מכירה זוגות כאלה או שלא ?

אמרת שאת מכירה, הסברתי לך שהם לא יכלו לדעת מראש, אז עכשיו את לא מכירה ? לא הסתבכת קצת ? אם מישהו מביא לעולם תינוק שנתיים קודם, בגלל מקום סטאז', אז הייתי אומר שיש לו בעיות קשות יותר בחיים מאשר מיקום הסטאז'.
 
אני מכירה כמה זוגות

ששמעו שיש הקלות בסטאז ואמרו - טוב אז ננסה קצת קודם. כשאני אספר להם שההקלה עשויה להשתנות - אולי ישקלו שוב. ואני מכירה זוגות מהעבר - שהקדימו הבאת ילדים - והבטיחו לעצמם מקום טוב בסטאז. אז מה תגיד על זה? הסתבכתי?
 
ולמה אתה שופט אותם?

ניכר שזו דעת יחיד פה בפורום - שכן כל השאר מסכימים שילדים, כמו שאר הדברים בחיים, עושים תוך כדי תכנון מראש. שוב אשאל את השאלה- לו ידעת שכך תראה ההטבה - היית משנה את דרכך?
 
מה נראה לך לא פרופורציונלי?

שמישהי שמעוניינת בילד עקרונית, ורוצה להרחיב את המשפחה, תחליט להקדים בחצי שנה את ההריון והלידה, כי היא תהיה "מוגנת" מפגיעה במשפחה העתידית? זה די מפתיע, אבל אנשים מתזמנים את האירוע המשמח הזה בחייהם. אצלינו בשנה אנשים קבעו מועדי חתונה, וגם לידות - בין היתר לפי מבחנים קצת פחות חשובים ממבחני הגמר, ושיקולים נוספים. אני ממש לא חושבת שזה לא הגיוני להחליט "אני לא יולדת השנה, כי אני עושה סטאג' ב X ולא ב - Y". ההחלטה הזו בסופו של דבר דופקת את מי שעושה חשיבה כזו. כמו שכותב ההודעה כתב וגם אחרים - אנשים נמצאים במצב בו הם נשואים, מתקיימים בזוגיות ורוצים להביא ילד, והם בהחלט יכולים לקבוע את המועד. ילד לא מגיע רק "בטעות". הייתי מעדיפה להאמין שמי שלומד רפואה משתדל לפחות לתכנן מתי הוא מעוניין להביא ילד לעולם, כשהוא במצב של זוגיות קיימת, שבה שני הצדדים מעוניינים בילד. בלי קשר, את בטח יודעת שהיו די הרבה מעשים "לא פרופורציונלים" ביחס להגרלה זו והגרלות הרבה פחות משמעותיות.
 

lionfish1

New member
לא הבנתי למה כולם מתפלאים ממה שאמרת...

זה אכן הגיוני וסביר להניח שאנשים רבים מתכננים את הזמן הנכון מבחינתם להביא ילדים ולהקים משפחה. גם סטודנטים לרפואה...
 
אולי אני נאיבית או ייקית מידי

לי זה נראה סופר-הגיוני. במשפחה שלי הילודה תוכננה, למרות שההורים שלי עשו מאמצים רבים מאד לתת לנו תנאים מעבר למעולים, ועשו ויתורים רבים, הם לא הביאו ילד לעולם בלי שסיימו לרכוש השכלה אקדמית, בוודאי לא השכלה אקדמית אותה יש סיכוי לרכוש במרחק 3 שעות נסיעה. חברות וחברים לכיתה שנישאו והביאו ילדים במהלך הלימודים הקצרים שלי עד כה, בהחלט לוקחים שיקולים אלו בחשבון - מתי להכנס להריון, מתי לקיים את החתונה ומתי ללדת. ככה שאולי במקומות אחרים אנשים משתוללים בין הסדינים בלי לחשוב על התוצאות, מחליטים על הבאת ילד משיקולים "הנעלים" על רכישת ההשכלה והיכולת לפרנס את הילד לעתיד, אבל בשנים הפרה קליניות באוניברסיטת ת"א, בהחלט יש חשיבה ותכנון מראש. בעיני זה מצביע על הורות טובה ואחראית, זוגיות טובה - התחשבות בבן הזוג שלא תמיד לומד רפואה ועליו מוטל העומס לפרנס לעיתים קרובות, ובגרות רגשית. אני בהחלט מוכנה לקבל ולהבין ש"טעויות קורות", גם אם הן משמחות כמו הריון לא מתוכנן. עם זאת, מרבית הסטודנטים לרפואה (אני מקווה להאמין) הם אנשים בוגרים ואחראיים, ומסוגלים לקבל החלטה על הבאת ילד לעולם בצורה שלא תפגע בו, תאפשר לו לקבל הורות טובה, ובוודאי לא תעמיד אותם במצב בו הם לוקחים סיכון ותלויים "בחסדי הסטודנטים האנוכיים". אני מאמינה שבהחלט צריך להתחשב, אבל עם זאת הצעתו של הכותב לוקה בהרבה כשלים שונים (כמו לבטל מקום של סטודנט אחר רטרואקטיבית), שקצת קשה לי להשלים איתה, זה הכל.
 

moranille

New member
מסכימה מאוד

נראה לי נאיבי מאוד עד לא אחראי להיות סטודנט לרפואה \ רופא צעיר ולא לתכנן את נושא הילודה אם לא בפרוטרוט אז לפחות בקווים כללים. מי שמחליט להביא ילד בלימודים צריך לקחת בחשבון גם את נושא הסטאז. ועוד הרבה הרבה דברים אחרים שטומן בחובו ילד על כל המחויבויות שיש בנושא.לכולנו יש את היכולת התיאורטית להביא ילד. אני בטוחה שכולנו רוצים בזה יותר או פחות ברגע זה. מי שבחר לעשות זאת, מעבר לעובדה שהוא זכה במתנה של ילד, צריך לדעת את המשמעויות. נושא הגרלת הסטאז והשיבוץ השרירותי של סטודנטים בפני עצמו הוא שגוי מהיסוד. אבל זו הגזירה ואיתה צריך להתמודד. אם הייתי במצב הכותב הייתי מעדיפה כנראה לקחת את הסיכון של ההגרלה. וב- worst case scenarium - לפחות יש לי שנה -שנה וחצי להערך למעבר דירה לשנה. לדעתי הטבה בה הורים מאזור המרכז ישובצו בברזילי היא לא בדיוק הטבה. בשנה שעברה ,למיטב ידיעתי, ברירת המחדל הייתה תל השומר ועם דבר כזה קל יותר להתמודד. בעוד שנה בדיוק גם אני אקח חלק בהגרלת הסטאז, והיא לא פחות יכולה להשפיע על חיי מאשר על חיי הכותב. אמנם אין לי ילד, אך גם לא היה בתיאוריה עד שהייתי יודעת בוודאות היכן אני עומדת, ואם כן היה אז הייתי מתמודדת עם הגזירה בבגרות ולא בהשמצות לכל העולם. הרי ברור שגישה של "מגיע לי כי אני הורה וקשה לי יותר מכולם" יוצרת אנטוגניזם רב גם אם הטענות נכונות בבסיסן והרי חברות והתחשבות באחר היא ערך חשוב בין קולגות. אני לא מכירה את הכותב \ת, אבל הצלחת לעלות לי על העצבים, ולא כי אני חושבת שמה שאת\ה אומר\ת הוא שטות גמורה, ולא כי אני לא מבינה ללב ההורה שצריך לעקור משפחה אלא כי התוקפנות והגישה הכללית לא נעימים לקריאה. אני ו-99% מקוראי הפורום, אינם אשמים ואינם קשורים באופן ישיר לנושא ההגרלה. אנחנו לא אנוכיים כי אנחנו לא מי שאת\ה צריך להוציא קיטור עליהם. ואם בחרת שכן, לפחות תבין שאתה מדבר עם אנשים שהנושא כרגע לא נמצא במרכז ההוייה היום יומית שלהם, מה גם שיש רוב בפורום של מועמדים ולא סטודנטים. הצלחת לייצר פרובוקציה וזה יפה, אבל לצערך הפרובוקציה הזאת לא תביא לשינוי החלטת המחזור שלך. היא פשוט לא במקום הנכון.... בלי קשר, שיהיה בהצלחה, וסטאז פורה.
 

הרגעלה

New member
4

בהגרלה הקודמת, מספר ההורים עם ילדים שנהנו מההטבה עמד על 4 בלבד.
 

kontsy

New member
יש בתי חולים שהם גרועים. בהגדרה.

והטיצ'ינג שתזכה לו בבתי החולים הללו שואף לאפס... למשל בית חולים שמשאיר סטאז'ר לבד בלילה אחרי חודש במחלקה הוא גרוע. נקודה.
 

natalysh

New member
אם כך, רב בתי החולים הם גרועים.

התסריט של להשאר לבד במחלקה (וגם הרבה יותר מוקדם מחודש במחלקה) הוא משהו מאוד שכיח במחלקות הכירורגיות.
 

kontsy

New member
פשוט מי שסיפר לי על זה היה קצת מזועזע

שהשאירו אותו לבד במחלקה ככה. כששאלתי במחלקה (הפנימית) בה אני נמצאת עכשיו אם זה מקובל הם היו ממש מופתעים ואמרו שזה ממש לא מקובל. כנראה שקיבלתי את הרושם הלא נכון.
 

natalysh

New member
להשאר לבד במחלקה פנימית זה מאוד לא שכיח

עוד לא שמעתי על סטאז'ר שנשאר לבד בפנימית - כי התורן השני אין לו מחוייבות אחרת מלבד במחלקה, בניגוד לכירורגיה. בכירורגיה המתמחה התורן יכול להיות מוקפץ לניתוח ואז סטאז'ר נשאר פרק זמן מסוים (או במקרים קיצוניים - רב התורנות) לבד. לצורך העניין, אין הבדל בחומרה אם הסטאז'ר נשאר לבד בפנימית או בכירורגיה - בפנימית החולים יכולים למות וגם בכירורגיה. התחושה האישית שלי, שסטאז'רים מיומנים יותר במצבי חירום שיכולים להתרחש בפנימית (החייאה וכו'), לעומת כירורגיה - אם צריך להוריד חולה דחוף לניתוח והסטאז'ר לבד במחלקה - מה עושים?
 
למעלה