מצלמות במקום העבודה

רונה ה

New member
מצלמות במקום העבודה

שלום, אני חושדת שבמקום עבודתי (משרדי חברה) מותקנות מצלמות כולל הקלטת קול. ברצוני לברר האם העניין מותר על-פי החוק? וכיצד אפשר לוודא או לשלול קיומן של מצלמות כאלו? תודה מראש
 

ein zvi

New member
כן ולא

בגדול, ע"פ הפרטים המעטים שמסרת לי נראה שקיימת בעיתיות. לגבי הצילום - ככל הוא אסור כשהוא נעשה ברשות היחיד. אני לא מכיר את הפרטים דיים, אך סביר שיהיה קשה להגדיר את מקום העבודה שלך כרשות היחיד. אציין כי רשות היחיד אינו רק ביתו של אדם. לדוגמא, קשה לקבל טענה שתא שירותים במקום ציבורי אינם רשות היחיד. אשר להקלטת קול - ככל, הקלטת שיחה בין אנשים אסורה אם היא לא מתבצעת על ידי מי מבעלי השיחה (ישנם חריגים שאינם ממן העניין כגון האזנה במקום בו מוחזק עצור). אך מדובר בשיחה בה בעלי השיחה רשאים לצפות ששיחתם אינה בגדר נחלת הכלל. לדוגמא שיחה שמתנהלת בין שני אנשים ברחוב הומה, אין לומר שהם מצפים שהשיחה תישמר ביניהם בלבד, ולכן הקלטת שיחה כזו לא תהנה, ככל הנראה, מהגנת האיסור על האזנת סתר. כאמור, מאחר שאיני יודע מהי העבודה, מהי סביבת העבודה, מהן הציפיות של העובדים בה וכו' איני יכול לדייק יותר בתשובה. שלילת קיומן של מצלמות ואיתורן יכול שייעשה רק על ידי איש מקצוע העוסק באבטחה. בד"כ לחוקרים פרטיים ישנו הציוד המתאים.
 

רונה ה

New member
תודה ו...

אכן לא הייתי מגדירה את המשרדים כרשות היחיד. לגבי ההקלטה - מה המשמעות של הקלטה בזמן שהמנהלים לא נמצאים (בהנחה שההקלטה נעשית על-ידם)?
 

ein zvi

New member
לזה בדיוק התכוונתי

אם המקליט הוא איש השיחה או אחד מבעלי השיחה מסכים להקלטה, אזי אין מגבלה על ההקלטה. האיסור חל על מקרים בהם המקליט אינו איש השיחה ולא קיבל את הסכמת מי מאנשי השיחה.
 
למעלה