מצטרפת באופן רשמי

אלוניס

New member
מצטרפת באופן רשמי../images/Emo13.gif

כללית עליי - אני גרה בשנתיים האחרונות בגרמניה (בעלי עושה כאן דוקטורט ואני לומדת גרמנית). 1. איזה ספר אתם קוראים עכשיו? Arabella של Georgette Heyer 2. איזה ספרים אהובים עליכם במיוחד? ולמה? רומנים תקופתיים, מדע בדיוני, ספרי עיון - אני מאוד מתעניינת בהיסטוריה, חברה, ושינויים שחלו או יכולים לחול ונהנית כשהכתיבה שנונה. 3. איזה ספרים שנחשבים כקלאסיקות אהבתם? כל הספרים של ג'יין אוסטין חוץ מ-Northanger Abby (שלטעמי חבל שהוצא לאור), ג'יין אייר/ברונטה, דורית הקטנה/דיקנס, די זמן לאהבה/היינלין, חולית/הרברט. 4. ואיזה ספרים שנחשבים בעיניכם כזבלונים אהבתם? הפירמה/גרישם, שבועת רחל/מיכל שלו. 5. איך אתם בוחרים ספרים? כרגע זה לפי מה שזמין בספריה העירונית במדפי האנגלית אבל בעיקרון זה ספרים ששמעתי עליהם, הומלץ לי עליהם, ומדי פעם סתם "לוקחת סיכון" על משהו לחלוטין לא מוכר ורק בודקת בויקיפדיה שזה לא חלק 2 ממשהו שהיה אמור להיות טרילוגיה. 6. כמה ספרים אתם קוראים במקביל? שניים, לפעמים שלושה. 7. מה הדמות הספרותית שהכי אהבתם? אליזבת בנט, לאזארוס לונג, הדוכס מאוון. 8 ואחרון חביב: למטרות סטטיסטיות בלבד - איך הגעתם אל הפורום? האם קראתם בו לפני שהצטרפתם אלינו? אני לרוב חורשת כאן את ההמלצות לקראת שבוע הספר וזה יכול להיחשב כמעט מזוכיסטי השנה בהתחשב בגעגועיי לחנויות ספרים בארץ.
 

ILet

New member
ברוכה הבאה ../images/Emo39.gif

באיזה תחום הוא עושה דוקטורט? האם רמת הידע שלך בגרמנית מספיקה לקרוא ספרות יפה? בספרייה השכונתית שלי יש מדור מכובד לספרים בגרמנית. הרבה יקים גרים כאן. גם אני אוהבת רומנים תקופתיים. ממליצה לך לחפש רומנים של Sharon Penman ושל Nigel Tranter . הם היסטוריונים שכתבו רומנים היסטוריים מרתקים המתרחשים בממלכה הבריטית בימי הביניים.
 

אלוניס

New member
תודה על קבלת הפנים../images/Emo140.gif

קראתי עד כה שלושה ספרים בגרמנית: הראשון היה אמיל והבלשים של קסטנר. לקחתי אותו מהספריה מתוך תקווה שבהיותו כתוב לנוער השפה תהיה קלה יותר. התבדיתי והיה קשה כמו כל דבר אחר שיצא לי לקרוא כאן. ויותר מכך, זו הייתה גרמנית של שנות השלושים עם המון מושגים וביטויים שכיום כבר מזמן לא משמשים (בטח כמו בתרגום הראשון לעברית...). לשני שבתרגום חופשי נקרא "כמעט זמן אביב", הגעתי במסגרת קורס קריאה מונחית. כתב אותו סופר ועיתונאי בשם אלכס קאפוס שידוע בעיקר בקובצי סיפורים קצרים שפירסם בשנים האחרונות. הגרמנית שלו היא גרמנית של שוויצרים, מתובלת בסלנג של אזור באזל. על הספר פירטתי לא מעט בבלוג שלי (שאינו רשום לתוכנית התמלוגים). השלישי נקנה מתוך כוונה להתאמן על הגרמנית ותו לא. חברה מהקורס שיכנעה אותי להפסיק לפחד מקריאה בגרמנית ופשוט לקחת ספר מהסטייל של דניאל סטיל שבו העלילה מסבירה את עצמה פחות או יותר וכך אין מה להתרגש אם לא הבנתי כמה תארי פועל. מצאתי ספר אחד שלה באגף המציאות (3 אירו לכריכה רכה בנייר כל כך ממוחזר שפלא שאפשר לקרוא משהו) ובלי לחשוב הרבה קניתי ורק אחר כך גיליתי שבגרמניה נוהגים כמו בארץ ותרגום הכותר לרוב רחוק מאוד מהשם המקורי. "חדשות ממרחקים" הוא בעצם "מכתב/ים מויאטנם" והבנתי את זה לא הרחק בתוך הספר כי פתאום נזכרתי שראיתי איזו מיני סדרה עם אותו קו עלילה. זה קצת עזר כי זו הייתה קריאה קשה מאוד. מלא מונחים צבאיים למשל. כעת מחכה לי תרגום לגרמנית לספר של גרישם שאין לי מושג איך קוראים לו בעברית. "מחכה" זה מושג גמיש כי כבר התחלתי לקרוא אותו אבל שמתי בצד כי הספר של הייר כל כך מושך שאין לי לב לעזוב אותו ליותר מדי זמן, ומצד שני לא בא לי לסיים את העונג כל כך מהר. מוכרת הדילמה?
 
אויש,

נשמע לי כל כך מדכא להיות שנתיים במקום מסויים ועוד לא להשתלט על השפה כמו שצריך (לא שופטת, חו"ח... כמישהי שדוברת אנגלית מהבית, לקח לי בעצמי כמעט שנה להתרגלת ל'אוסטרלית', לדעת להשתמש בסלנג במקומות הנכונים ועוד, ועוד... על אחת כמה וכמה בשפה קשה כמו גרמנית). מה עושים כשאין שפה נגישה? אתם נמצאים בקרבת ישראלים? וספרים? ההורים/ חברים שולחים?
 

דיאנה1

New member
ברוכה הבאה ../images/Emo20.gif

אם את מתעניינת בהיסטוריה, חברה ושינויים אני מאד ממליצה על "רובים חיידקים ופלדה" של ג'ארד דיימונד. ספר עיון נפלא. גם אני גרה מחוץ לישראל, אבל לפחות במקום שאני מבינה את השפה שלו... אנחנו בסיאטל ארה"ב. אנחנו קצת מכירות, או ליתר דיוק אני אותך
כי היתה תקופה עד לפני שנה בערך שהלכתי לשומרי משקל והורדתי די הרבה במשקל שלי, והייתי קוראת שקטה ב"לרזות בראש אחר", ומאד אהבתי לקרוא מה שאת כותבת שם (לצערי השנה האחרונה היתה מאד לחוצה בשבילי ולא הצלחתי לשמור על ההישג, אני מקווה שעכשיו כשהתפניתי אוכל לחזור לזה). ג'יין אייר הוא אחד הספרים האהובים עלי ביותר
(הנה דוגמה לספר שלא נכנס לחמישיה שלי בסקר הגדול ובהחלט מגיע לו).
 

r i c k i

New member
ברוכה הבאה ../images/Emo140.gif. גרמנית, אגב, היא שפה

יפהפיה בעיני שביום מן הימים אשתדל גם ללמוד אותה, למרות חוסר הכשרון המובהק שלי בכל הנוגע ללימוד שפות. אין ספק שהייתי שמחה לקרוא כמה וכמה ספרים של סופרים גרמניים בשפת המקור.
 
למעלה