טיפול משולב גם מול קצין פניות הציבור וגם רפואי
שלום שירן
ראשית חזקי ואמצי
כל הכבוד על הערנות למצבו של אחיך
את צודקת מאה אחוז הוא לא צריך לשלם בבריאותו בשל יחס מזלזל ואדישות של מפקדיו
הצעד הראשון הוא קודם כל לחזק את רוחו של אחיך
ולהסביר לו שיהיה בסדר
תצרי איתו קשר בתדירות גבוהה
תכתבי או תאמרי לו שהוא לא לבד ושהמשפחה ואת תעזרו לו במה שצריך
כשהוא מגיע הביתה תנסו לעטוף אותו ולתמוך בו
כמובן לעודד ולפנק ככל הניתן ולהסביר שתעזרו לו.
כמובן שהגיוס הוא תהליך לא פשוט לאף אחד
כמעט בלי הכנה "תולשים" אותך מחייך האזרחיים ואתה אמור להבין ולהפנים מהר
איך להתנהג במערכת לא פשוטה
ומי שלא משתלב במהירות מתקשה מאוד להתמודד.
מאוד מאוד טבעי לחוש לחץ מצוקה וחרדה
אז זה השלב הראשון- החיזוק שלו
בנוסף, תנסי בעדינות לדובב אותו ולהבין מה מקור ההתנגדות שלו להשתתף בקורס
מדוע הוא אינו מעונין להיות שם
האם זו בעיה שניתן לפתור
או אי התאמה מוחלטת.
אם זו בעיה שניתן לפתור אז נכון שלוקח זמן
אבל תמיד אפשר לבקש שינוי שיבוץ
כמובן בהתאם למספר כללים ושלבים ומילוי טפסים מתאימים
אם כך אז צריך להחזיק מעמד כמה חודשים אבל בסופו של דבר ניתן לשנות שיבוץ.
אבל!!! אם זו בעיה חמורה רפואית נפשית/פיזית שלא מאפשרת לו לתפקד אז צריך להבין מה הטיפול הרפואי הדרוש ומהר.
לכן השלב השני זה לבקש שיפנה לחובש ויבקש הפניה לקב"ן
אצל הקב"ן הוא צריך לתאר מה הוא חש
את המצוקה ואת החרדה
ואת הקושי
את היעדר ההתאמה מבחינתו
ולבקש עזרה והבנה
כמובן שיש לפנות לקבן רק אחרי שהובן שזו הבעיה
בנוסף אם יש צורך בעזרה נפשית ניתן לפנות באופן פרטי לרופא אזרחי
בתחום הנפש
רצוי רופא שגם משרת במילואים כקב"ן או שירת בכקב"ן בעברו.
רופא כאמור יוכל להקשיב לו ולכתוב אבחנה מתאימה
שתוכל לכוון את קב"ן הצבאי לטיפול מתאים לסייע לו ככל הניתן
אמנם קיימת עלות בפניה לרופא אזרחי אך לעיתים הנושא מסייע לקבוע נכון יותר את הטיפול הדרוש
אם קיימת בעיה רפואית פיזית ולא נפשית
יש לפנות לרופאים בתחומים המתאימים
הרופאים שיראו אותו ידעו לבדוק ולבחון מה מצבו הרפואי
האם קיימת בעיה רפואית שמונעת ממנו לבצע את התפקיד לו הוא מיועד
והם גם יכתבו זאת
ממה שראיתי עד כה אם החייל מספר לרופאים על הבעיות הרפואיות
הם ידאגו לכך שהאבחנה הרפואית תרשם ויביעו דעתם לגבי התאמת השיבוץ.
הם לא ירצו לגרום סבל מיותר לחייל.
הצבא בסך הכל מעוניין בחייל מרוצה על מנת שהתפקיד יבוצע כיאות.
בנוסף, אם את מתרשמת שהמפקדים הישירים אינם עוזרים ומזניחים את הטיפול באחיך
ניתן לפנות בכתב וגם בטלפון
אני מעדיפה בכתב
לקצינת פניות הציבור של הצבא
יש לכתוב לה מה הבעיה ולבקש עזרה
דרכי פניה
לרשות הציבור הרחב עומד "קו פתוח" - מענה טלפוני הפועל 24 שעות ביממה.
מטרתו הינה סיוע לפניות דחופות שאינן סובלות דיחוי, כגון מצוקה על רקע נפשי, שלילת זכויות של חייל או אירועים הדורשים התערבות מיידית.
טלפון רב קווי- 03-5691000, מטכ"לי:0302-1000.
פקס - 03-5699400
הנה הקישור
https://www.aka.idf.il/Main/Kapatz/contactUs.aspx
בדרך כלל החברים מקצינת פניות הציבור פונים מייד למפקדים של המפקדים הישירים
ומתערבים לטובת פתרון המצב
כך גם המפקדים הבכירים וגם האישיים מודעים לכך שהם תחת מבחן.
כמובן שתמיד ניתן לקבול בנציב קבילות חיילים שגם הם מבררים את הנושא מול היחידה
וכמובן אם לא נותרת ברירה אז יש לנו את מגינת זכויות החיילים - כרמלה מנשה - אותה שומרים למצבים הקריטים.
מקווה שעזרתי
תכתבי מה קרה
ותמסרי לאחיך שהוא לא לבד
בטוחה שיימצא הפתרון.
מחפצה.